Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

7 timer siden, hjertesukka skrev:

Det er egentlig helt utrolig hva som overvintrer her. Og vi bor jo på Vestlandet! Så hvis vi får en sånn typisk vestlandsvinter, så er det håp. Jeg har også et greit vindfang som jeg kan bruke til de mest hardføre.

Jeg fikk meg en fuksia i sommer som jeg tenkte å ha på gjesterommet, men kanskje den er litt hardfør? Hva er deres erfaring med fuksia om dere har.....

Syns denne fargekomboen er sååå fin, her er et bilde fra i dag, litt pjusken og våt;

 

 

fuksia.JPG

Fuksia er nydelig! Jeg har faktisk god erfaring med å overvintre de inne, en av de få :ler: Selv de som har sett helt ferdige ut har våknet til liv i stuen med vann og litt

Det skal du jaffal ikke bekymre deg for, for de tåler mye skygge :Nikke: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Rumle skrev:

Fuksia er nydelig! Jeg har faktisk god erfaring med å overvintre de inne, en av de få :ler: Selv de som har sett helt ferdige ut har våknet til liv i stuen med vann og litt

Det skal du jaffal ikke bekymre deg for, for de tåler mye skygge :Nikke: 

Så bra! Da kan jeg kanskje plassere den i en halvmørk krok på gjesterommet da. :biggrin: Vil gjerne ta vare på denne og få den kjempestor med tid og stunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, hjertesukka skrev:

Så bra! Da kan jeg kanskje plassere den i en halvmørk krok på gjesterommet da. :biggrin: Vil gjerne ta vare på denne og få den kjempestor med tid og stunder.

:Nikke: jeg har hatt en en maaange år (sikker 15), som hadde fått en skikkelig tykk stamme. Og når jeg fikk den var den flere år gammel. Den ble bare satt rett inn i en grovkjeller hvor det sikkert bare er et par grader når det er skikkelig kaldt ute, men den har klart seg bra. Men, i fjor glemte jeg den ute! :grine: Og nå er den død :( 

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

:Nikke: jeg har hatt en en maaange år (sikker 15), som hadde fått en skikkelig tykk stamme. Den ble bare satt rett inn i en grovkjeller hvor det sikkert bare er et par grader når det er skikkelig kaldt ute, men den har klart seg bra. Men, i fjor glemte jeg den ute! :grine: Og nå er den død :( 

Uff da :klemmer: Tror jammen du bør ha en huskeliste jeg :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rumle skrev:

:Nikke: jeg har hatt en en maaange år (sikker 15), som hadde fått en skikkelig tykk stamme. Og når jeg fikk den var den flere år gammel. Den ble bare satt rett inn i en grovkjeller hvor det sikkert bare er et par grader når det er skikkelig kaldt ute, men den har klart seg bra. Men, i fjor glemte jeg den ute! :grine: Og nå er den død :( 

Å, så sørgelig! :grine:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som driver å overvintrer her og der, dere kan jo ha engletrompeter :hoppe: 

Åh den husdamen min i Roma hadde en stor på takterassen :rodmer: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Frøkensina skrev:

Uff da :klemmer: Tror jammen du bør ha en huskeliste jeg :Nikke: 

Jaaaaaaaaa, men det hjelper heller ikke - for da må jeg jo huske å lese OG følge den! :hoho: 

8 minutter siden, Frøkensina skrev:

Dere som driver å overvintrer her og der, dere kan jo ha engletrompeter :hoppe: 

Åh den husdamen min i Roma hadde en stor på takterassen :rodmer: 

Engletrompeter er jo så nydelige :rodmer: Vil gjerne prøve det en dag :Nikke: Hvilken farge hadde hun? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må huske å få kjøpt noen fine, usprøytede sitroner og lage limoncello også! Det har jeg jo hatt på ønskelisten i maaaaange år :Nikke: 

Endret av Rumle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må jeg vurdere om jeg skal få meg ei gjestehytte eller et drivhus? Eller kanskje begge deler, kjære lotto kom og hjelp meg. 

:pls:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, hjertesukka skrev:

Da må jeg vurdere om jeg skal få meg ei gjestehytte eller et drivhus? Eller kanskje begge deler, kjære lotto kom og hjelp meg. 

:pls:

:laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rumle skrev:

I dag har jeg endelig lagt plommer og rips i rom :Nikke: Så nå er julecocktailene sikret :ler: 

Namnam, du er så flink! Høres kjempegodt ut.:sikle:

Endret av hjertesukka
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, hjertesukka skrev:

Namnam, du er så flink! Høres kjempegodt ut.

Det er ikke spesielt komplisert - men, resultatet blir veldig godt! :Nikke: Har spart litt rips i fryseren for jeg vil prøve ett glass med rips og roseblader, markjordbær og honning. Det må vel bli bra vel? :Nikke: Har noen roser som dufter veldig jordbær, så venter på at de skal blomstre igjen og så skal jeg høste inn blader og prøve :ler: Spennende med litt eksperimenter! :Nikke: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de andre blandingene pleier jeg å ta ett par skjeer brunt sukker, liker ikke at det blir for søtt. 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...