Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så van(n)vittig nydelig! Herlighet, er det hjemme hos deg?:rodmer:

Ja, jeg fant en metode som ikke var så anstengende faktisk; bøtte oppå ei sekketralle. Og så tok jeg det rolig og er ikke ferdig enda, så jeg har litt å kose meg med i finværet i helgen. (forhåpentligvis).

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hjertesukka skrev:

Så van(n)vittig nydelig! Herlighet, er det hjemme hos deg?:rodmer:

Ja, jeg fant en metode som ikke var så anstengende faktisk; bøtte oppå ei sekketralle. Og så tok jeg det rolig og er ikke ferdig enda, så jeg har litt å kose meg med i finværet i helgen. (forhåpentligvis).

 

Nei, det er nok bare fra pinterest  :ler: men, jeg lager ofte lignende saker - så det kunne i grunnen godt vært her :Nikke: 

Denne liker jeg veldig godt også, veldig koselig og litt annerledes + genialt med ly for lysene :) Men, blir alltid litt nervøs når man putter brennbart materiale sammen med lys da, men så lenge man passer på går det jo greit :) 

deeaa808fca86b17af8df09af5b33778.jpg

1 time siden, hjertesukka skrev:

God helg alle! (dette er ikke hos meg) :)

 

Sveitserhus og rosenhage.JPG

:rodmer: Elsker det serviset! Har lyst til å kjøpe noen av de bare for å ha ute på sommermorgener! :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker ekte kubbelys! :rodmer: For en god idê på bildet ditt! I det siste har jeg begynt med kubbelys med batteri, men bare pga brannfaren. Ekte er best! Og så har jeg en del slike solcellepinner i bedene. Det lyser jo opp om kveldene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa, det er så fint :rodmer: Jeg har ikke prøvd meg på batterilys enda, men synes jo at noen av de ser ganske ekte ut etter hvert :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et av mine batterilys i hagen. Finere om kvelden. Denne lykta stod her da jeg flyttet inn og jeg holdt på å kaste den, men ved nærmere ettertanke så tenkte jeg at den kan bli fin i hagen. Og det blei den! :hjerte:

kubbelys i hagen.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Augustbukett fra hagen! Jeg tok det jeg fant i en salig blanding; roser, erteblomster, kjempeprestekrage, kosmos, fjellflokk og oregano.

Har begynt å samle litt frø og hive rundt omkring. Blant annet har jeg satt ned en del valmuefrø. Ellers løper jeg inn og ut mellom regnbøyene, skjønt det var en flott dag i går. Solte meg i over to timer! :tongue:

augustbukett.JPG

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg tak i rosetreet Cinderella og har plantet det ved inngangen, tror det kan bli fint!

(fra nettet:)

 

Cinderella.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, og så fiiiin puse du har! :catmilk:Rene Rødhette, jo. 

Har en lang kaffepause. Holder på med å rive vekk mose og røtter i fjellhagen min. Det er tungt arbeid, men det skal bli flott der tilslutt, tror jeg. Får fram mange artige steiner som jeg syns pynter opp. Og så lurer jeg på hva jeg skal plante etterpå.  Lyst på flere rosetrær, da. Det er nemlig en veldig lun og solrikt plass.

Hvordan går det med avlingen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. august 2016 at 15.45, hjertesukka skrev:

Augustbukett fra hagen! Jeg tok det jeg fant i en salig blanding; roser, erteblomster, kjempeprestekrage, kosmos, fjellflokk og oregano.

Har begynt å samle litt frø og hive rundt omkring. Blant annet har jeg satt ned en del valmuefrø. Ellers løper jeg inn og ut mellom regnbøyene, skjønt det var en flott dag i går. Solte meg i over to timer! :tongue:

augustbukett.JPG

:rodmer: Nydelig! Hva er den herlig blå blomsten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, hjertesukka skrev:

Takk, og så fiiiin puse du har! :catmilk:Rene Rødhette, jo. 

Har en lang kaffepause. Holder på med å rive vekk mose og røtter i fjellhagen min. Det er tungt arbeid, men det skal bli flott der tilslutt, tror jeg. Får fram mange artige steiner som jeg syns pynter opp. Og så lurer jeg på hva jeg skal plante etterpå.  Lyst på flere rosetrær, da. Det er nemlig en veldig lun og solrikt plass.

Hvordan går det med avlingen? 

Rosetrær, er det oppstammede roser? :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Frøkensina skrev:

:rodmer: Nydelig! Hva er den herlig blå blomsten? 

Den nederst til høyre heter Fjellflokk, og den lilla til venstre er en erterblomst. :)

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Rosetrær, er det oppstammede roser? :sjenert: 

Nei, men der ga du meg en god idê! Takktakk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Frøkensina skrev:

Takk tilbake :) Men, eh hva er rosetrær da? :ler: 

Omtrent sånn kanskje: 

Men, egentlig blir det litt feil å kalle det trær, for mesteparten er vel en busk. :)

hurdrose.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, hjertesukka skrev:

Takk, og så fiiiin puse du har! :catmilk:Rene Rødhette, jo. 

Har en lang kaffepause. Holder på med å rive vekk mose og røtter i fjellhagen min. Det er tungt arbeid, men det skal bli flott der tilslutt, tror jeg. Får fram mange artige steiner som jeg syns pynter opp. Og så lurer jeg på hva jeg skal plante etterpå.  Lyst på flere rosetrær, da. Det er nemlig en veldig lun og solrikt plass.

Hvordan går det med avlingen? 

Rødhette og ulven i ett :ler: Takk :blomst: 

Tungt arbeid ja, men herlig med resultat etterpå :jepp: Haar du fint vær hos deg? Her er det vått igjen, og jeg orker ikke å traske rundt i hagen med alle sneglene i sånt vær :sukk: Men,skal straks luske ut på terrassen for å sjekke forholdene der :) Tomatene trenger egentlig vann der hver dag på denne tiden (tak over dem).

Avlingen går det greit med, ikke så mye spennende som skjer her akkurat nå. Plommene er ferdige og ellers går jeg mest og knasker på urter (elsker persille så den blir alltid spist om mens jeg jobber i hagen :ler: ). Synes oreganoen så så pjusk ut, men har funnet ut at den har veltet ut over gjerdet på baksiden og er i full blomst der :laugh: (har så mange krukker og styr foran den krukken at det var helt umulig å se). Det som blomstrer er veldig fint, men jeg regner med at det ikke kan spises? Eller? :vetikke: Har du noe peiling på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...