Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Apropos poteter, dette var resultatet ifjor, men jeg håper på enda mer iår:

bilde (141).JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg satt flere potter under tak, det er jo meldt et forrykende regnvær. Lurer på hvor sommeren egentlig blei av? Men kanskje vi har en flott høst i vente? Håper det! 

Ellers hadde jeg hyggelig besøk i helga, og vi gikk en spektakulær tur lørdagen- i solskinn! :briller2:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flotte poteter!

De første jeg tok oppå i år var bittesmå minipoteter! Tror nok  jeg tok de altfor tidlig? Men veksten var så svær og bikket over overalt, så jeg orket ikke mer av de :ler: De hadde akkurat begynt å blomstre når jeg tok de. Burde de stått lenger enn blomstringen?

Tur i solen med hyggelig selskap høres veldig ok ut :) 

Ha en fin mandag i :regn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk i lige måde! Ja, du har nok tatt de litt for tidlig. Selv om buskaset over jorda er svært, så betyr ikke det at de er kjempestore under, liksom. :)  Min erfaring fra ifjor!  

Så jeg tenkte at mine skulle stå hvertfall til slutten av oktober. Bor jo i et stort sett frostfritt klima her, så. Mulig at jeg tjuvkikker under et potetris som snart er 1 meter langt......bare for å se om de er bittesmå eller sånn noenlunde. ;)

Men leste litt om poteter som er blitt litt grønne- det er jo rett og slett gift- så jeg passer på å skjære vekk evnt kaste alle som har grønnskjær. Bare et lite tips en regnfull mandag. :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg burde nok sjekket før jeg tok opp, men var så lei de uregjerlige plantene som slynget seg over alt annet :laugh: Jaja, får være mer tålmodig med neste pulje :Nikke: 

Grønnskjær sjekker jeg for :Nikke: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt, så gjort; nå var jeg ute mellom regnbøyene og tok opp det potetriset som var ca 1 meter langt og her er resultatet: - ser at jeg kan nok la dem stå en god stund til. Men blir kanskje en god potetsalat til middag i dag, mmmmm......:spise:

poteter aug.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det blei det!! Beste potetsalaten ever. :lur:

Bruker ikke oppskrift, men rømme, en stripe majones og litt plain yoghurt, oppskåret eple, litt sylta agurk i biter, hvitløk, dill, pepper, salt og litt sukker. Skar potene i like store biter og kokte dem bare i noen minutter. Med skallet på. Himmel og hav så godt! Tror jeg spiser alt selv. :ler:

Og etterpå bakte jeg gulrotkake med deilig ostekrem! Gud, så mett jeg er.

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Sol  i dag! :danse:

Og vinden har løyet også. Har sittet her som på nåler fordi vinden har røsket og revet i pergolaen min. Har bundet den fast alle steder men den står og slår mot husveggen. For hver vindkule tror jeg den er på vei til himmels, men neida, den har klart seg so far. Puh!

Ellers har jeg noen rolige dager nå før det braker løs litt seinere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget akeleiebed på framsida, på en lun plass. Så det blir spennende neste år!  Dette bildet har jeg tatt fra Min Oase og jeg syns det er greit å se at ikke alle har det helt strigla, ja, slik som jeg har det. Litt sånn shabby chick!

God helg allesammen! (kjekt om noen la igjen en liten smilemunn...;))

 

Akeleier fra min oase.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.8.2016 at 11.45, hjertesukka skrev:

Jippi! Sol  i dag! :danse:

Og vinden har løyet også. Har sittet her som på nåler fordi vinden har røsket og revet i pergolaen min. Har bundet den fast alle steder men den står og slår mot husveggen. For hver vindkule tror jeg den er på vei til himmels, men neida, den har klart seg so far. Puh!

Ellers har jeg noen rolige dager nå før det braker løs litt seinere. 

Huff, håper den klarer seg igjennom høststormer og vinteren da? Kan du sikre den enda bedre kanskje? :vetikke: 

Håper jeg får satt opp pergolaen min i høst, men jeg vet jammen ikke, må ha litt hjelp med den. Får krysse fingrene for at høsten blir fin :) 

4 timer siden, hjertesukka skrev:

Har laget akeleiebed på framsida, på en lun plass. Så det blir spennende neste år!  Dette bildet har jeg tatt fra Min Oase og jeg syns det er greit å se at ikke alle har det helt strigla, ja, slik som jeg har det. Litt sånn shabby chick!

God helg allesammen! (kjekt om noen la igjen en liten smilemunn...;))

 

Akeleier fra min oase.jpg

Sånn liker jeg det aller best også :Nikke: :rodmer: 

Ha en riktig fin helg :blomst: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjarmerende og fortryllende! Venter bare at heksa i Hans og Grethe kommer ut av det huset. :hjertesmil:

Når det gjelder pergolaen min, så har jeg bundet den med 5 tauer, men den står og slår mot husveggen. Vet ikke helt hva mer jeg skal gjøre. Spikre fast, kanskje, hehe.

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som rosetreet mitt, New Dawn er det som greier seg best i regnværet. Det står litt under et takutheng eller hva det heter. :) Men så har det fått masse god gjødsel og står lunt og varmt. De andre rosetrærne mine ser for øyeblikket helt miserable ut,sukk.

New Dawn to.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldeles nydelig rose du har! :strix:- Det er flott med fylte roser og den fargen er jo bedårende. Krukker under tak er jo kjempelurt! Har noen ganske få, og deriblant en lilla kala som jeg ser kommer seg nå. Og blodbegeren min trives under tak i litt halvskygge.

Ellers løper jeg inn og ut mellom regnbøyene. Har såvidt begynt på et bed formet som et hjerte. Skal ha det som et lite langtidsprosjekt, tenkte jeg. Men det er ganske fuktig der, så jeg må leite opp planter som liker det litt vått. Har allerede hosta, iris og tenkte litt på akeleie. Løker råtner vel når det er for vått. Vil ha litt som blomstrer til ulik tid. :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et artig prosjekt :jepp: Duehoder kan anbefales fra meg, mine står i veldig våt, tung jord, og de stortrives :jepp: En del fine strå og gress som sikkert ville passet godt også. Jeg er så fascinert av det for tiden jeg :rodmer: 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips om duehoder! Høres ut som om den kan bli helt perfekt her. (faktisk aldri hørt om den før!)

Googla den og fant dette bildet:

 

 

Duehoder.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...