Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Å,så vidunderlig vakre!!! Aldri sett den typen før. Kjøpt frø? Og i tilfelle hvor? 

 

SS 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal hjem i morgen, by the way. Skriver på en lealaus ipad, haha. Lengter hjem til min laptop, pusen stakkars (har mat i dispenser) og hagen ikke minst. Venter å se valmuene avblomstret, buhu. ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, hjertesukka skrev:

Å,så vidunderlig vakre!!! Aldri sett den typen før. Kjøpt frø? Og i tilfelle hvor? 

 

SS 

Jeg er jammen ikke sikre på hvor jeg kjøpte akkurat de :vetikke: Men, tror de er å få tak i de fleste steder. Fant de her; http://www.nelsongarden.no/nor/nok/p/blomster_140/yeblomst_94676 og mener det er ett merke som er i salg på mange plantesenter el. lignende? Ellers er de jo lett å få tak i på nett :jepp: 

 

Håper valmuen ikke har blomstret enda!

 

 

Åhh .. glemte å si at rosene mine har startet å blomstre! :hoppe: 3 varianter!

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk!! Det er så gøy å finne noen nye sorter. 

Da jeg kom hjem i dag, så var den ene valmuen såvidt begynt å åpne seg! Og den er enten hvit eller svakt rosa, ser jeg, helt toppers!! Det er fire svære knopper på samme plante.

Og så artig med rosene dine, da. Her er det også noen små knopper bortover, men tror nok det tar sin tid.

Fantastisk årstid nå! :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God helg, Rumle! Du skal vel kose deg i hagen i helgen du også, tenker jeg,og holde øye med rosene. 

 

:roser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg - og krige med sneglene! :trampe:Etter at jeg trodde jeg hadde tatt de fleste småsneglene, dukket det opp mange flere! Tror jeg plukket nesten 100 stykker i forgårs :grine: De hadde spist masse på bønneplantene og solsikkene mine :dry: Underlig nok ser det ut som de ikke blir tiltrukket av øl :vetikke: Det har de blitt alle tidligere år, så vet jammen ikke hva dette er for en slags mutantsnegl?! Får bare fortsette å prøve med andre metoder, tenker jeg :) 

 

:blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Rumle skrev:

Det skal jeg - og krige med sneglene! :trampe:Etter at jeg trodde jeg hadde tatt de fleste småsneglene, dukket det opp mange flere! Tror jeg plukket nesten 100 stykker i forgårs :grine: De hadde spist masse på bønneplantene og solsikkene mine :dry: Underlig nok ser det ut som de ikke blir tiltrukket av øl :vetikke: Det har de blitt alle tidligere år, så vet jammen ikke hva dette er for en slags mutantsnegl?! Får bare fortsette å prøve med andre metoder, tenker jeg :) 

 

:blomst: 

Uffameg! Høres ikke kjekt ut det der. Hvis jeg skal komme med enda et råd, så er det altså salt. Sneglene dør av salt. Du kan enten drysse salt rundt eller ha det i vann, men faren er jo at det kommer borti blomstene. Så da er man like langt. Høres nesten ut som du må ty til hardere saker, som man får kjøpt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hjertesukka skrev:

Uffameg! Høres ikke kjekt ut det der. Hvis jeg skal komme med enda et råd, så er det altså salt. Sneglene dør av salt. Du kan enten drysse salt rundt eller ha det i vann, men faren er jo at det kommer borti blomstene. Så da er man like langt. Høres nesten ut som du må ty til hardere saker, som man får kjøpt.

Ja, jeg putter de i vann med salt :Nikke: Men, kan ikke drysse salt på jorden der, fordi det er sånne opphøyde grønnsaksbed, med begrenset mengde jord, så tørr ikke ta den sjansen. Må nok bare fortsette jakten til jeg har fått de alle sammen ..

 

Nydelig valmue! Ser ut som den blir hvit, eller? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den blir nok hvit og det var det jeg håpet på. Men er jo spent på fargen i midten da. :) Det tar såååååå lang tid. #utålmodig#

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så langt i dag, søndag! Lurer på om den kommer ut til jul? :fnise:

valmue halvåpen.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morges da jeg kom ut, så var en av valmuene sprunget ut, men det var ikke den jeg ventet på! :) Den lille standhaftige tinnsoldaten som står i bakgrunnen gjør som den vil, tydeligvis. Morsomt!

standhaftige tinnsoldat.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

(jeg ser tydelig at gjerdet mitt må skrapes og males snart, hehe, men akkurat nå så satser jeg på at alt som spretter ut skjuler det- enn så lenge!) :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...