Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

 Det er mye morsomt man kan lage med vann også:

GOD HELG! :):a034:

(Men dette er ikke hos meg, altså.)

mini.jpg

Endret av hjertesukka
tillegg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har snødd litt her i natt! Men når sola får tak, så forsvinner det vel.

Heldigvis at jeg tok inn noen spirer i går kveld. :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gavmild og generøs hageentusiast gav meg denne flotte klematisrota i dag, og jeg har spadd og vannet....puh, men hvis resultatet blir som på bildet, så er det verdt all strevet. :laugh:

bilde (269).JPG

Nelly Moser klematis.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Juhu, da har jeg vært og kjøpt meg den hvite hageportalen! I skrivende stund ligger den fremdeles innpakket i bilen, så jeg ser at dette kan bli et ukesprosjekt og vel så det. Men det står da på nett at den er "easy to assemble" og det håper jeg virkelig stemmer. Gleder meg syk til å se hvordan det blir, med slyngplanter og alt.

Ja, den skal altså stå til høyre for den klematisrota. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den hageporten har jeg sett litt på også, veldig koselig :jepp: Og så kjekt med plantegave! :hoppe: Håper den trives godt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkønskninger, ja jeg er overmåte spent på den. Og nå er altså hageportalen oppe! Kan anbefale en sånn, kjøpte den på Clas Olsson og den lå nedpakket i en håndterlig eske som til og med jeg greidde å dytte inn i bilen og opp bakken. :POg selv om det var en del skruing, så går det ikke lang tid før en får dreisen på det. Gode redskaper, god plass og god tid er litt viktig da.

Har flytta en blå klematis til den andre siden på portalen og er like spent på den. Den stod nemlig på et veldig vått og skyggefullt sted og så ikke ut til å trives noe særlig.- Nå har jeg store forhåpninger til begge plantene.

I det hele tatt; knallforventninger til sommeren! :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste jobben var i grunnen å få det sånn noenlunde rett vinkel og hente sand i bøtter nede i veien. :laugh: Skal prøve å få tak i noe gammel murstein og legge rundt, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en pergola i fjor som jeg enda ikke har fått opp :P så jeg skal nok ikke kjøpe noe før den er på plass! Men, det trengs en del forarbeid med bakken før jeg får den opp - aner ikke når jeg skal få tid til det! Var meningen å få fikset det i vinter .. men det ble det ikke noe av gitt :plystre: 

 

Ganske dumt egentlig, for jeg har mange roser, litt klematis + rips stående fra i fjor som jeg skal plante rundt den .. og nå merker jeg at jeg klør i fingrene etter å plante de andre steder :ler: 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Like måte! Her har det bare komt 5 rosa tulipaner ennå, men jeg venter spent på en gjeng med en mørk, mørk farge som jeg kjøpte på nettet i fjor. Nesten sorte. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎28‎.‎04‎.‎2016 at 14.58, Rumle skrev:

Jeg kjøpte en pergola i fjor som jeg enda ikke har fått opp :P så jeg skal nok ikke kjøpe noe før den er på plass! Men, det trengs en del forarbeid med bakken før jeg får den opp - aner ikke når jeg skal få tid til det! Var meningen å få fikset det i vinter .. men det ble det ikke noe av gitt :plystre: 

 

Ganske dumt egentlig, for jeg har mange roser, litt klematis + rips stående fra i fjor som jeg skal plante rundt den .. og nå merker jeg at jeg klør i fingrene etter å plante de andre steder :ler: 

Har også vurdert å få meg en pergola. Det er tross alt en del vind og litt regn i løpet av sommeren og vi vil jo ha det så lunt som mulig. Tenkte å ha den over kosekroken innerst ved huset, altså på betongflisene. Skal du grave støttene ned i jorda? Blir nok fint tilslutt, men vet at det er mye arbeid.

- Er det kun tak på den, eller har den fire vegger? Jeg bare lurer på hva jeg selv skal ha, liksom. Ser på nett at det er mange typer å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...