Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Rumle skrev:

Smart, det funker greit med vanlig lysrør altså?

 

Kjenner igjen den med å alltid være på utkikk etter noe å plante i, ja :laugh: Her blir stort sett alt som ser ok ut (i mine øyne i alle fall) gjenbrukt til det :ler: 

Ja, helt vanlige lysrør som man har på kjøkken. Ikke noe fiksfakseri. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg leste det på en hageside. Først blei jeg helt svimmel av alle de kompliserte lysanleggene som folk hadde. Og så kom en dame med dette enkle rådet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kanskje lagt ut dette bildet av blåøye før, men de er så fine, syns jeg. Nå har jeg nettopp vært ute og planta disse langs en skrent, er jo veldig spent på om det er noe utøy der. Det vil jo vise seg i morgen. Ser for meg et fossefall av blomster nedover der, men nå er jeg visst optimist. :danse:

Ellers skulle jeg i grunnen bare ut og vanne litt, ikke mye, men enda opp med å plante 10 stk blåøye og flytta noen hostarøtter. :)

Blåøye.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er så fine :rodmer: Jeg hadde de i sort i fjor, nydelige de også :Nikke: Her skal de bli minusgrader i natt - så nå er hagen full av plastglass aka microdrivhus :laugh: Krysser fingrene for at det går bra! God helg! :blomst: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Rumle skrev:

De er så fine :rodmer: Jeg hadde de i sort i fjor, nydelige de også :Nikke: Her skal de bli minusgrader i natt - så nå er hagen full av plastglass aka microdrivhus :laugh: Krysser fingrene for at det går bra! God helg! :blomst: 

Ånei, ånei.- Håper det gikk bra! I dag skinner sola her fra nesten skyfri himmel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette bildet fra Min oase minner meg om at jeg faktisk kan gå ut og gjøre akkurat det samme. God helg! :biggrin:

stemor fra min oase.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, syns jeg og! I dag kjøpte jeg tre blå hengelobelia. Har god erfaring med dem fra i fjor. De står for det første hele sommeren, de tåler en viss tørke og vind,  de breier seg sånn passe utover og passer godt til andre farger man måtte ha. Helt makalause blomster med andre ord. :vinke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig farge :rodmer: Jeg har aldri kjøpt lobelia faktisk, har liksom innbilt meg at de er vanskelig å holde liv i av en eller annen grunn :vetikke: Men, i år har jeg faktisk kjøpt noen frø :jepp: Meeeeen, nå fikk jeg jo lyst på fiks ferdige når jeg så dine :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjanset på å så solsikker ute på terrassen direkte i går .. så nå får musen (og frosten!) bare holde seg unna! :Nikke: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Rumle skrev:

Jeg sjanset på å så solsikker ute på terrassen direkte i går .. så nå får musen (og frosten!) bare holde seg unna! :Nikke: 

Wow! Men har du de direkte på friland eller i potter? Hvis du har dem i potter, kan du jo ta dem inn om natten i verste fall.:P

Kjekt å inspirere andre, forresten. Ja, jeg ville kjøpt ferdige lobelia hvis jeg var deg, de tar såååå lang tid med frø.

:briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg litt lykke i dag; - sommerlavendel! :)

 

(Skjønner fremdeles ikke hvorfor bildene kommer sidelengs, de gjør ikke det på andre nettsider..)

bilde (267).JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.4.2016 at 15.19, hjertesukka skrev:

Wow! Men har du de direkte på friland eller i potter? Hvis du har dem i potter, kan du jo ta dem inn om natten i verste fall.:P

Kjekt å inspirere andre, forresten. Ja, jeg ville kjøpt ferdige lobelia hvis jeg var deg, de tar såååå lang tid med frø.

:briller2:

Jeg har de i potter. Men har ikke sjanse til å ta de inn om det blir frost, så det er ren gambling! :P 

Sommerlavendel er nydelig :rodmer: Her pleier de ikke å klare seg om vinteren, men så for noen dager siden at det var liv i en jeg hadde stående i en potte fra i fjor. Fin overraskelse :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Rumle skrev:

Jeg har de i potter. Men har ikke sjanse til å ta de inn om det blir frost, så det er ren gambling! :P 

Sommerlavendel er nydelig :rodmer: Her pleier de ikke å klare seg om vinteren, men så for noen dager siden at det var liv i en jeg hadde stående i en potte fra i fjor. Fin overraskelse :) 

Mine sommerlavendel fra i fjor var helt visne, men jeg har lavendelstauder som nå endelig ser ut til å komme seg. Kjøpte noen bittesmå spirer fra et nettsted, og hadde nesten gitt de opp, men nå ser det ut som de vokser litt. Det er vel bare meg som er sååå utålmodig, jeg vil ha blomsterflor med det samme! :)

Krysser fingrene for solsikkene dine! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror nok det regner for mye for lavendelen her kanskje? :vetikke: jeg har prøvd begge flere år, og det er stort sett dødt alt sammen.

 

Takk! De trenger det :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg er ekspert, så tror jeg nok at lavendel liker det litt tørt. I litt tørr grusjord i en solkrok tror jeg den trives best.:jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp: men, de er det få av her! :P

 

Ha en fin helg :blomst: Ser at det er meldt antydning til nattefrost her, så jeg holder fingrene krysset fremdeles! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...