Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, hjertesukka skrev:

:briller::kaffekopp::sol: Say no more......

Ser bra ut! :ler: Hvordan går det i hagen? Styrer du på? :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rumle skrev:

Ser bra ut! :ler: Hvordan går det i hagen? Styrer du på? :) 

Takk som spør, joda, putler i vei. I løpet av dagen så har våririsen min sprunget ut! Den er et syn for guder. Utenom krokusen, så er den det eneste som blomstrer nå.

 

bilde (228).JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh de var skikkelig lekre, ser ut som sommerfugler :rodmer: Jeg har noen slike i blått, men har ikke sett noen i blomst enda :vetikke: Synes egentlig det er litt sent for de?

Snøklokkene er vel det eneste som blomstrer her nå + stemorsblomster da, har fått plantet ut masse av de rundt omkring i krukkene, det hjelper veldig akkurat nå :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg tok bilde i går, for i dag blåser og regner det. Har også noen andre våriris som står rett ved siden av disse, men de er så vidt opp av jorda. Tror jeg skal skaffe meg flere slike "Katarine Hodgins" som de heter. Ikke så lette å få tak i, bare et lite tips.

En god ide er å ha de i ei korg eller noe på veggen, kanskje ved inngangen. Mine står faktisk bak huset, men det er sol der da. Har en liten platting der bak som jeg kan bruke til soleplass og derfor driver jeg og pynter litt rundt kantene. :hjerter_rundt:

Hvordan går det med dine spirer og frø, Rumle? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, de skal jeg jammen kikke etter til høsten jeg også :jepp: er så herlig med alt som blomstrer tidlig :) Apropos det, så glemte jeg helt å nevne at vinterblom også er i blomst her hos meg - eller nå er de vel nesten ferdige, men jeg synes frøkapslene er vakre også, og de står jo en stund etterpå :jepp: 

Frøene mine går det greit med - noen gror veldig kraftig og burde strengt tatt vært pottet om, og noen tar sin tid .. Klippet toppen av en haug med blomkarse og blomstererter i går for å prøve å få de litt kraftigere, så da ble det noen ekstra potter med avleggere der også :ler: Har ikke fått sådd tomater enda, men må nesten gjøre det nå snart :jepp: 

 

Hvordan går det med frøene dine da? Har du sådd noe mer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant forresten årets først brunsnegl for et par dager siden .. det var ikke noe særlig gøy - og veldig tidlig! :unsure: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Rumle skrev:

Fant forresten årets først brunsnegl for et par dager siden .. det var ikke noe særlig gøy - og veldig tidlig! :unsure: 

Har også funnet et par.- Men det er ofte i forbindelse med krukker, sånn at jeg mistenker at det er meg selv som har dradd dem til gårds! - Med kjøpeblomster. :sinnatagg:

Ellers har jeg sådd tomatplanter som nå stikker opp, og vurderer å potte dem om i dag. Har tenkt å ha dem inne i kjøkkenvinduet i år, syns de tåler lite sol og vind.- Så det er nok tryggest. :) Men skal ha dem i halvstore bøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende med de sneglene altså :( Jeg vurderer sterkt å prøve nematoder i år, for jeg har skikkelig invasjon her her eneste år .. men vet ikke helt om jeg orker å styre med det heller :sjenert: 

Ja, skulle gjerne hatt en god plass til tomatene inne jeg også, men det har jeg ikke så de må ut. Har en overbygget terrasse hvor de står ganske bra da - pleier å lede grenene litt opp under taket for litt mer beskyttelse. Men, det hjelper jo ikke særlig på temperaturen da. Skulle gjerne hatt et par timer mer sol der også, men ikke så mye å gjøre med det! Jaja, prøver igjen! :P 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, den var nyyyyydelig! Tror ikke jeg har sett dem før. Men hvor får du tak i frø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt disse liggende en stund, så er ikke helt sikker. Men, mener de finnes overalt. Hvis du søker på 

Cerinthe major purpurascens finner du de nok. Mener å ha sett de på impecta f.eks :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, aldeles bedårende! Liker så godt slike farger. Og en fantastisk fin bukett.

Har jo tenkt å ha hagen min i blå/lilla/rosa farger, men så sniker det seg alltid inn noe annet her og der. :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Rumle skrev:

:laugh: ja, kjenner igjen den! Er jo så mange fine farger :rodmer: 

Hvilke farger er det du har mest av da? :regn: (bare for å illustrere været i kveld)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har garantert mest rosa! :P Hver eneste sesong tenker jeg at neste år skal jeg ikke kjøpe noe rosa! Men, rosa blir det masse av okke som :fnise: Blir også mer og mer oransje og gul innimellom! Og blått, elsker blått og lilla :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa har jeg også mye av, liker den fargen på blomster. Og så blått (fjellflokk, lavendel, allium, primula, klematis m.m.) og litt hvitt. Noe gult innimellom, slike krypsoleier eller hva det heter.

Ikveld måtte jeg ta inn den fine hengekorga jeg hadde satt blodbegrene oppi, forresten. Den svaiet og plantene begynte å krølle bladene. Gudskjelov at jeg har flere på lur.- Og så håper jeg at de blir mer rosa enn røde.

Ja, det knaker i hele huset! Vinden står rett på inngangspartiet mitt, sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...