Gå til innhold

Fotballfrue


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det ikke lurt å betrakte bildene av og tekst enom den omstridte fødebagen som delvis produktreklame eller i det minste imagebygging og fotostyling spesialtiplasset merkevaren fotballfrue.no og merkevaren CBE.

Bildet av fødebagens innhold blir jo dessuten fargefint og estetisk slik det nå er stylet, og CBE fremstår dessuten som seg hør og bør, rent imagemessig, dette rosa, ytterst feminine miljøet.

De mer naturlig kroppslige hendelser og klær som nok passer bedre i andledning en fødsel, passer ikke helt med det offentlige imaget til CBE. Jeg vil også tippe at minst halvparten av bloggleserne foretrekker en romantisk fremstilt fødsel og fødelsforberedelser. Det er mer behagelig og underholdende med lekre bilder og rosa snakk, enn snakk om normale kroppslige hendelser tilhørende fødsel - illustrert med bilde av mammatruser og plastsandaler. Hvilket er lett å forstå. En fødsel er et høyst privat anliggende, og hva som egentlig pakkes i fødebagen, vet egentlig ingen.

Ekteparet Eriksen har selvsagt seg inn i og forstått hva en fødsel innebærer. De er jo et ressurssterkt par, og går garantert ikke inn dette iført rosa briller med skylapper, med en fødebag full av ubrukelige ting.



Anonymous poster hash: 9c4e4...247
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du bestiller ikke via Ving fordi Caroline har reklamert for disse?

Men du reiser med andre selskap som reklamerer på andre måter?

Hva var det i mitt innlegg du ikke skjønte siden du gjentar det jeg skriver i spørsmålsformulering?

Men dette blir helt subjektive oppfatninger. Jeg får feks ikke lyst til å kjøpe kattemat som serveres fra stettglass eller melk som reklamerer med at jenta slår kjæresten sin så det gjør vondt og det fremstilles som det er morsomt. Jeg forbinder noe negativt med disse reklamene, slik du føler for Ving nå. Det blir våre preferanser. Men på generell basis tror jeg ikke vi skal benekte at vi blir påvirket av reklame og annen produktplassering, for det gjør vi. Vi blir jo også påvirket selv om vi får en negativ opplevelse av produktet.

Med forbehold om at jeg misforstår deg: mener du at du ikke er påvirket av reklame på FF.no når du IKKE ønsker å for eksempel bestille ferie via ving.no etter å ha lest om det på FF.no?

Påvirkning går vel ikke bare en vei?

Anonymous poster hash: 23b15...bbb

Igjen.. jeg blir påvirket - til å ikke benytte meg av det hun reklamerer for.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

De har gratis babyklær også, men det er allikevel mange som foretrekker sine egne.

Tenkte litt på de som maser om de unyttige trusene hun skal ha med seg, ikke mye plass til bind der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du viser fremdeles ikke til evidensbasert forskning. Selv om jeg ser du har gjort et Googlesøk.

Jeg slenger ikke rundt meg med antagelser, det kommer helt tydelig fram fra kommentarfeltet som jeg har lest i 3 år at mange der skriver at de kjøper det FF reklamerer for. Jeg har også vist deg noen eksempler fra de siste innleggene hennes.

Dessuten trenger man ikke å granske innleggene med lupe for å se at det er produktplasseringen i så og si alle innlegg. Det er helt åpenlys. Det virker bare til at det er en del ukritiske lesere av bloggen som ikke ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er folk så sykt opptatt av denne fotballfrua ?

Hun er jo bare perfekt, har perfekt kjæreste, hunder, snart perfekt barn, rosa og hviss hjem, med en halv million sko og alt er rosa og dandy.

Hva vil dere henne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, dere skriver det i denne tråden - men har til gode å se noen faktisk gjøre noe med det.

Det blir på en måte som om jeg skulle skrive innlegg på nettet om at noen er i ferd med å bryte seg inn i nabohuset .. i stedet for å melde fra til politiet.

Hva vet vel du om hvem av oss som faktisk har rapportert ekteparet? Det kan du ikke vite noe om da det for meg ihvertfall ikke er noe jeg ville ha breiet ut om dersom jeg hadde gjort det.. Og ihvertfall ikke her på fotballfruetråden, spesielt etter at det ble klart at paret tyr til trusler om advokat dersom en ikke gjør som de vil.

Dette paret er ingen gode kristne som følger loven til punkt og prikke. De lyver, herser og bedrar. Bloggen er et godt bevis på det.

Igjen.. jeg blir påvirket - til å ikke benytte meg av det hun reklamerer for.

Enig! Det er hva jeg også tenker, jeg kjøper aldri noe som jeg har sett er blitt avbildet på fotballfruebloggen. Delvis fordi jeg ikke støtter et slikt enormt forbruk.

Er ikke fromhet en av dydene innenfor det å være kristen eller blander jeg?

Det er. Men mange kristne (og andre grupper av religiøse) tror dessverre at de kan gjøre alt de bare vil så lenge de ber om syndsforlatelse i bønner (og på andre måter).

Conradine, du sier du er imot mobbing og hets, men ser du ikke at måten du angriper mange her i denne tråden faktisk er det samme? Noen her mobber og hetser uten like, ja, de finnes. Men mange andre vil bare at de som tror blindt på bildet fotballfrue har laget på sin blogg (eller nettmagasin som hun gjerne kaller det) må bli opplyst om at alt som presenteres på bloggen er gjort med ett formål: å tjene penger. Store penger.

Sånt sett er ikke den bloggen og personen bak bloggen et forbilde fordi alt er farget av dette store målet. Noe Lars Kristian Eriksen selv har uttalt om produktplassering i dette intervjuet.

http://www.ta.no/nyheter/article6931215.ece

http://www.dn.no/talent/article2701622.ece

http://www.ba.no/nyheter/article6933302.ece

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns fødebagen viser Eriksens holdninger til bruk av penger og materialisme. Ut i fra Cs svar på tilbakemeldingene spiller det visst ingen rolle at hennes rådyre tøfler (tøflervtil tusenvis av kroner!) og psyk nok må kastes etter få dager. Jeg blir kvalm..Anonymous poster hash: 23b15...bbb

Koster de rosa UGG-tøflene TUSENVIS av kroner?? Jøss. Har du en link?

Anonymous poster hash: 9095f...372

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig anstreng posering i dag, hun må for guds skyld stå som hun vil, men hun vil åpenbart ikke fotograferes rett fra siden siden hun vrir på overkroppen. Også den sedvanlige vrenginga av overleppa. Ser avslappet ut, gitt.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig anstreng posering i dag, hun må for guds skyld stå som hun vil, men hun vil åpenbart ikke fotograferes rett fra siden siden hun vrir på overkroppen. Også den sedvanlige vrenginga av overleppa. Ser avslappet ut, gitt.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

Det bildet fra siden vil jeg ikke definere som et 100% magebilde, så da synes jeg er helt greit å stå litt på skrå for harmoni/estetikk/whatever.

Tilføyelse: Dog synes jeg ansiktsområdet virket ute av fokus, og om det er bevisst eller ikke er ikke godt å vite.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor innbiller veldig mange i denne tråden at hun er en dukke man kan styre trådene til? "Hun vil ikke ta i mot råd! For ei uptight kjerring!" Hvorfor denne dikteringa? Hvorfor kan man ikke la folk være i fred og leve på den måten hun vil? Ingen her kjenner henne, ingen vet hvordan hun er utenfor bloggen! Ingen bestemmer over henne bortsett fra henne selv. Ingen vet heller om hun velger å ta til seg tips og råd, de bare antar det som alt annet.

Det er kanskje et fenomen at noen mennesker lever livet sitt gjennom offentlige personer, tror de kjenner henne, tror de kan bestemme hvordan hun skal oppføre seg, hva hun skal og ikke skrive, kritisere henne fordi hun har lyst til å ta med seg tøfler(!!) på sykehuset fremfor slippers... Jeg mener...

Det er en skummel atferd og utvikling man ser i denne tråden. Noe må det være for at noen bruker så ufattelig mye av tiden sin på å en person de ikke liker, det er absurd! Verre blir denne oppførselen når man får sjansen til å opptre i flokk.

Agressivteten ovenfor denne bloggeren lyser gjennom innleggene deres, uansett hva hun foretar seg så er det feil, skriver hun en liten ting feil så skal noen rette på det (for hun har jo tross alt sagt at hun har en utdannelse innen journalistikk, å skrive feil da er jo grusomt!) Endeløse innlegg om hvordan hun bør og skal leve livet sitt, hvem vil ta i mot råd fra slike folk? Ikke jeg hvertfall! Hun viser at hun er selvstendig og tør å ta sine egne beslutninger, det skal hun ha respekt for!

Jeg synes egentlig det her er ganske fascinerende. Man hører så mye om netthets og kjerringer som er onde mot hverandre, men har liksom aldri opplevd det. Denne tråden er et bevis på at det eksisterer i aller høyeste grad, nytter ikke å gjemme seg bak at man diskuterer saklig, eller at en blogger fortjener det basert på penger eller hva hun har gjort i fortiden, man gjennomskuer det så lett at det kun er et skalkeskjul.

Hvorfor? Hvorfor denne trangen til å spy ut eder og galle? Er det for å føle seg bedre selv, stoltheten av å ha "avslørt" en blogger, bitterhet, misunnelse, agressivtitet, jantelov...? Noe må det definitivt være.



Anonymous poster hash: c46c4...bed
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor innbiller veldig mange i denne tråden at hun er en dukke man kan styre trådene til? "Hun vil ikke ta i mot råd! For ei uptight kjerring!" Hvorfor denne dikteringa? Hvorfor kan man ikke la folk være i fred og leve på den måten hun vil? Ingen her kjenner henne, ingen vet hvordan hun er utenfor bloggen! Ingen bestemmer over henne bortsett fra henne selv. Ingen vet heller om hun velger å ta til seg tips og råd, de bare antar det som alt annet.

Agressivteten ovenfor denne bloggeren lyser gjennom innleggene deres, uansett hva hun foretar seg så er det feil, skriver hun en liten ting feil så skal noen rette på det (for hun har jo tross alt sagt at hun har en utdannelse innen journalistikk, å skrive feil da er jo grusomt!) Endeløse innlegg om hvordan hun bør og skal leve livet sitt, hvem vil ta i mot råd fra slike folk? Ikke jeg hvertfall! Hun viser at hun er selvstendig og tør å ta sine egne beslutninger, det skal hun ha respekt for!

Anonymous poster hash: c46c4...bed

Kan svare på det uthevede (som er gjentatt til det kjedsommelige i denne tråden). Nei, det er ikke fordi hun har utdannelse innen journalistikk skrivefeil blir påpekt. Det er fordi hun hevder skriver perfekt norsk og bedre enn de fleste, og feil er enten forårsaket av autokorrektur eller lek-med-språket.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan svare på det uthevede (som er gjentatt til det kjedsommelige i denne tråden). Nei, det er ikke fordi hun har utdannelse innen journalistikk skrivefeil blir påpekt. Det er fordi hun hevder skriver perfekt norsk og bedre enn de fleste, og feil er enten forårsaket av autokorrektur eller lek-med-språket.

Det går vel for det samme. Tror hun at hun er noe? Usj!

Anonymous poster hash: d1ced...5cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel for det samme. Tror hun at hun er noe? Usj!

Anonymous poster hash: d1ced...5cd

Løgner er aldri greit, synes jeg.

Dog tror jeg verdensmestere og bedrevitere har den påvirkningen på andre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løgner er aldri greit, synes jeg.

Dog tror jeg verdensmestere og bedrevitere har den påvirkningen på andre.

Hun er en løgner og en bedreviter fordi hun selv mener at hun skriver bra og bedre enn mange andre?

Anonymous poster hash: c46c4...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun er en løgner og en bedreviter fordi hun selv mener at hun skriver bra og bedre enn mange andre?

Anonymous poster hash: c46c4...bed

Hva har du fått med deg av denne tråden og annen kritikk av fotballfruen i media egentlig?

Anonymous poster hash: db348...34d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjette, dette utsagnet (selv om jeg tviler på at hun selv har skrevet at hun har en perfekt norsk) kommer fra en hoverende kommentar i kommentarfeltet hennet om at hun har mange skrivefeil, der hun (så klart) skrev at feilene hun skriver kommer som regel av autokorrektur eller at hun leker seg litt med ord. Et godt eksempel på at en fjær blir til ti høns, og at hun plutselig er verdensmester og en løgner... Hva anklagelser og spekulasjoner fører til.

Ser gjerne en link på dette at hun hevder at hun skriver så mye bedre enn de fleste.

Det er uansett ikke noe galt i å ha tro på seg selv.



Anonymous poster hash: c46c4...bed
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du fått med deg av denne tråden og annen kritikk av fotballfruen i media egentlig?

Anonymous poster hash: db348...34d

Men hva om hun tror hun er bedre enn veldig mange? Hva så? Det er bedre å ha tro på seg selv, fremfor å la seg bli rakket ned på. Hvorfor kritisere et annet menneske fordi hun tror på seg selv? Det er intet annet enn jantelov.

Anonymous poster hash: c46c4...bed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående fødebagen så syns jeg faktisk det er bra at hun kjører på med sin egen stil uavhengig av kritikk, det vitner om ben i nesen - selv om det kanskje vil backfire litt på det praktiske plan når hun er på sykehuset - så syns jeg hun fortjener ros for å ikke være like grå mus som den A4-gravide gjennomsnittskvinnen...

Men hun prøver *litt* for hardt på å være en gravid superwoman på alle områder, later som om hun knapt merker at hun er gravid, presiserer gang på gang hvor lite hun har gått opp i vekt, at hun fortsatt bruker XS osv... Hun har tidligere presisert at hoftene hennes ikke har vokst "1 mm" i svangerskapet (søk, så finner dere linken!), men har hun jo absolutt det jeg vil kalle "childbearing hips" (mye bedere hofter enn hva jeg selv har i alle fall og jeg er litt eldre enn henne!), man kan jo se at hoftene har økt mer enn 1 mm på det første bildet i innlegget som ble postet i dag med den sorte trange kjolen!.. Så jeg syns ikke hun fortjener kritikk for å være * liten* lengre!

Noen ganger poster hun bilder av veldig god kvalitet, f.eks hundebildene hennes (det er noe jeg innrømmer at jeg virkelig misunner henne, hun har virkelig NYDELIGE hunder!), mens andre ganger poster hun bilder som er skikkelig kornete, mobilbilder osv...Norges største blogg skrevet av en journalist burde har mer consistency i bildekvaliteten syns jeg! Og journalister generelt har vel som prinsipp å aldri publisere redigerte/manipulerte bilder?
(Interessante "blurry" edges på midten av skapdøren der i julebord-innlegget med den sorte kjolen... ;) )



Anonymous poster hash: 2e040...7be
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...