Gå til innhold

Fotballfrue


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ok å komme med råd og tips vedrørende fødsel og utstyr, men fotballfrua har jo lov til å ta egne valg og få egne erfaringer. Det er mange som nekter å høre på andre inntil de innser at jo, det rådet var jo ikke så dumt allikevel. Men nå er jo ikke de tingene rundt utstyrsbaggen så ille (bortsett fra mage og hoftekrymperen da.. Hun er da jammen slank nok fra før..). Det er ikke enkelt å innrømme sine feil privat, da kan jeg tenke meg at det er veldig vanskelig å innrømme det offentlig. Anonymous poster hash: 38c32...fd1

Vil vel si det er en naturlig del av bli voksen, jeg da. Iallfall bagateller som romertall osv.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må være slitsomt å omgås feilfrie og perfekte FF og LK. Tenk å ha en diskusjon med dem og innta motsatt standpunkt. :)

Anonymous poster hash: 1630c...b07

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conradine

De har da gratis nettingtruser på sykehuset, er jo null stress. Bind også.

De har gratis babyklær også, men det er allikevel mange som foretrekker sine egne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conradine: Det du viser til er ikke evidensbasert forskning og du skriver reklamen, dermed tenker man automatisk på reklamen på bloggen till FF og det er vi mange i denne tråden som ikke gjør.

Poenget med mitt innlegg er heller ikke å diskutere i hvor stor grad vi påvirkes. vi er tydeligvis veldig enig i at ukritiske lesere av FF påvirkes i stor grad av den skjulte produktplasseringen og av annonsene.

Poenget mitt er at du driver med flispikkeri for å henge ut andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite av babyklær på føden, de har noen bodyer. Bind/bleier og nettingtruser er forbruksvarer og engangs. Men hun må jo bare få ta med det hun vil. Syns det blir litt uvesentlig å diskutere om hun ønsker å ta med sine egne truser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lite av babyklær på føden, de har noen bodyer. Bind/bleier og nettingtruser er forbruksvarer og engangs. Men hun må jo bare få ta med det hun vil. Syns det blir litt uvesentlig å diskutere om hun ønsker å ta med sine egne truser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conradine: Det du viser til er ikke evidensbasert forskning og du skriver reklamen, dermed tenker man automatisk på reklamen på bloggen till FF og det er vi mange i denne tråden som ikke gjør.

Akkurat dette signerer jeg.

Jeg kunne f.eks. ikke tenkt meg å bestille reise via Ving.

Forstår at alle bedrifter betaler for reklame, men går heller til en konkurrent hvor jeg vet at prisen jeg betaler ikke er for vår reise og opphold + reisen og oppholdet til en blogger m/følge.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conradine

Conradine: Det du viser til er ikke evidensbasert forskning og du skriver reklamen, dermed tenker man automatisk på reklamen på bloggen till FF og det er vi mange i denne tråden som ikke gjør.

Poenget med mitt innlegg er heller ikke å diskutere i hvor stor grad vi påvirkes. vi er tydeligvis veldig enig i at ukritiske lesere av FF påvirkes i stor grad av den skjulte produktplasseringen og av annonsene.

Poenget mitt er at du driver med flispikkeri for å henge ut andre.

Nei, poenget mitt er at du må slutte å slenge rundt deg med antagelser og la disse fremstå som fakta. Det er IKKE flisespikkeri - det er helt nødvendig for å få litt nyansering i denne utrolig ensidige debatten.

Når det gjelder reklame så vet jeg veldig godt at folk påvirkes - også de som mener at de ikke påvirkes:

http://www.forskning.no/blog/morten_stene/227944

Slutt i tillegg meg meninger jeg ikke har - snakk for deg selv. Dersom du (dere) finner skjult reklame hos Fotballfruen så må dere melde fra om dette til Forbrukerrådet og ikke sitte og slenge rundt påstander anonymt på nettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conradine

Akkurat dette signerer jeg.

Jeg kunne f.eks. ikke tenkt meg å bestille reise via Ving.

Forstår at alle bedrifter betaler for reklame, men går heller til en konkurrent hvor jeg vet at prisen jeg betaler ikke er for vår reise og opphold + reisen og oppholdet til en blogger m/følge.

Så du bestiller ikke via Ving fordi Caroline har reklamert for disse?

Men du reiser med andre selskap som reklamerer på andre måter?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette signerer jeg.

Jeg kunne f.eks. ikke tenkt meg å bestille reise via Ving.

Forstår at alle bedrifter betaler for reklame, men går heller til en konkurrent hvor jeg vet at prisen jeg betaler ikke er for vår reise og opphold + reisen og oppholdet til en blogger m/følge.

Men dette blir helt subjektive oppfatninger. Jeg får feks ikke lyst til å kjøpe kattemat som serveres fra stettglass eller melk som reklamerer med at jenta slår kjæresten sin så det gjør vondt og det fremstilles som det er morsomt. Jeg forbinder noe negativt med disse reklamene, slik du føler for Ving nå. Det blir våre preferanser. Men på generell basis tror jeg ikke vi skal benekte at vi blir påvirket av reklame og annen produktplassering, for det gjør vi. Vi blir jo også påvirket selv om vi får en negativ opplevelse av produktet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri pakket en sykehusbag som Caroline. Ikke fordi JEG hadde så mye peiling da jeg gikk gravid, for det hadde jeg ikke - men fordi vi er veldig forskjellige som typer.

Nå er sykehusbag hennes blitt diskutert i dagesvis. Virkelig? Er dere så opptatt av hvilke truser og tøfler hun har med seg? Jeg har sikkert gjort en million feil som mor, men jeg er glad ingen la bredsiden til for å kritisere og irettesette meg når det gjaldt ALT.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, poenget mitt er at du må slutte å slenge rundt deg med antagelser og la disse fremstå som fakta. Det er IKKE flisespikkeri - det er helt nødvendig for å få litt nyansering i denne utrolig ensidige debatten.

Når det gjelder reklame så vet jeg veldig godt at folk påvirkes - også de som mener at de ikke påvirkes:

http://www.forskning.no/blog/morten_stene/227944

Slutt i tillegg meg meninger jeg ikke har - snakk for deg selv. Dersom du (dere) finner skjult reklame hos Fotballfruen så må dere melde fra om dette til Forbrukerrådet og ikke sitte og slenge rundt påstander anonymt på nettet.

Manglende merking av reklame har da blitt påpekt og dokumentert utallige ganger?

Anonymous poster hash: 1630c...b07

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville aldri pakket en sykehusbag som Caroline. Ikke fordi JEG hadde så mye peiling da jeg gikk gravid, for det hadde jeg ikke - men fordi vi er veldig forskjellige som typer.

Nå er sykehusbag hennes blitt diskutert i dagesvis. Virkelig? Er dere så opptatt av hvilke truser og tøfler hun har med seg? Jeg har sikkert gjort en million feil som mor, men jeg er glad ingen la bredsiden til for å kritisere og irettesette meg når det gjaldt ALT.

Det er hennes manglende evne til å ta til seg konstruktive tilbakemeldinger som er poenget, men det skjønner jeg jo at du ikke vil ta til deg.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conradine

Manglende merking av reklame har da blitt påpekt og dokumentert utallige ganger?

Anonymous poster hash: 1630c...b07

Ja, dere skriver det i denne tråden - men har til gode å se noen faktisk gjøre noe med det.

Det blir på en måte som om jeg skulle skrive innlegg på nettet om at noen er i ferd med å bryte seg inn i nabohuset .. i stedet for å melde fra til politiet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker venninne mi så hånlig at vi ikke kom til å trenge de 3-4 tisselakenene jeg hadde kjøpt inn. De var bortkastede penger. Jeg følte meg litt tåpelig.

Men de fikk jeg masse bruk for. Jeg brukte de på slutten av en graviditet selv for å beskytte en ny, dyr seng mot fostervann . Jeg brukte den til barna i perioden der det var tilfeller av at bleiene lakk om natten og når den ene sluttet med nattbleie og tisset på seg nesten hver natt. Og til mitt ene barns kamerat når han overnattet hos oss (sengevæter).

Hvem hadde rett? Jeg eller venninnen min? Ingen synes jeg hadde mer rett enn den andre, men det viste seg at vi hadde forskjellige behov og løsninger.

Endret av Ellevill
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Conradine

Det er hennes manglende evne til å ta til seg konstruktive tilbakemeldinger som er poenget, men det skjønner jeg jo at du ikke vil ta til deg.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

Konstruktive tilbakemeldinger fra hvem?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hennes manglende evne til å ta til seg konstruktive tilbakemeldinger som er poenget, men det skjønner jeg jo at du ikke vil ta til deg.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

Men hvorfor er det viktig? Det er ikke snakk om rakettforskning, det er snakk om truser. Det er vel det samme om hun har pakket feil? Noen stikker på apoteket og kjøper nye truser, eller hun låner på sykehuset. Det gjør jo ingenting! Det er ikke akkurat som om hun hadde sagt at babyen skulle bæres i kun sommerkjole hjem fra sykehuset eller noe slikt.

Jeg hadde også gått i forsvar hvis jeg ble pepret med "konstruktive tilbakemeldinger".

Endret av Ellevill
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man får 600 kommentarer med råd så skjønner jeg at man ikke kan ta til seg alt og endre alt slik at det matcher det leserene "ønsker", MEN når si 50 av de kommentarene påpeker en samme ting (feks at hun burde ha med noen slippers til dusjen istedet for kjempedyre pusetøfler) og svaret hennes er at hun "ikke har tenkt til å revurdere noe av innholdet" så reagerer folk fordi det er en så utrolig cocky holdning! Greit at man vil gjøre egne erfaringer, men når folk som har født før og som jobber som jordmødre kommer med råd om noe som faktisk ikke er så personlig at man MÅ gjøre egne erfaringer (hallo, det er snakk om truser og tøfler) og du ikke engang gidder å late som at du har tenkt til å vurdere å høre på noen av dem....det er veldig lett å mislike sånne folk.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette signerer jeg.

Jeg kunne f.eks. ikke tenkt meg å bestille reise via Ving.

Forstår at alle bedrifter betaler for reklame, men går heller til en konkurrent hvor jeg vet at prisen jeg betaler ikke er for vår reise og opphold + reisen og oppholdet til en blogger m/følge.

Med forbehold om at jeg misforstår deg: mener du at du ikke er påvirket av reklame på FF.no når du IKKE ønsker å for eksempel bestille ferie via ving.no etter å ha lest om det på FF.no?

Påvirkning går vel ikke bare en vei?

Anonymous poster hash: 23b15...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...