Gå til innhold

Fotballfrue


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hehe ja må si den sykehusbagen var mektig. Jeg hadde aldri lagt bilder ut av den, men så pakket jeg den samme dag som jeg fødte og. 3 par tøfler? Hun skal være der maks 3 dager. Eller satser hun på dagens out fit på sykehuset? Skulle hun ikke ha permisjon nå??



Anonymous poster hash: cf5ef...056
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men Fotballfrue har da aldri sagt til noen: Du må ikke tro at du er bedre enn oss?

Edit: Det virker fortsatt som du misforstår helt. Det er ikke å følge Janteloven at man tror man er bedre enn andre. Janteloven er å prøve å stoppe folk fra å tro at de er bedre enn andre.

Tror du virkelig at det er Jantelov kun når du sier setningene ordrett som det står i Janteloven? De setningene i Janteloven er bare eksempler. Jo, fotballfrue har sagt i andre ordvendinger at enkelte lesere og andre personer ikke må tro de er noe bedre enn henne. Hun har ikke brukt denne setningen ordrett, men betydningen er ikke til å ta feil av. Språket vårt er så vidt, og det er en grunn til at fotballfrue kaller det å leke med ord.

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at fruen føler seg bedre enn alle andre, på ALLE måter. Hun skryter av utseende,kroppen, magen, klær, sko, økonomi, hus, familie, kunnskap, utdanning, karakterer, skrivekunnskaper. osv i det uendelige. Hun er ekspert på sv. skap og fødsel. Ingen andre (uansett utdannelse) vet mer enn henne og kan komme med råd.

Denne listen kan jeg fortsette med i det uendelige. Jeg stikker innom bloggen kun for underholdning og en god latter.

Tenk om hun kunne vist en ydmyk side og lagt vekk denne overlegne holdningen. Tenk å kunne sagt takk for råd, og sagt at det var fint. Hun takker kun når leserene tilber henne.

Hun oppfører seg som en "oppsnasen" fjortis, som tror de vet alt. Det er så usmakelig.

Jeg er glad jeg ikke jobber på sykehuset når hun kommer med spa - bagen sin. Tror jeg hadde hatt problemer med å vært profesjonell.

Syntes også synd på de som f.eks. skal være lærer for fruens barn. Tenk en samtale hvor lærer må fremlegge noe negativt om DET barnet. Da blir vel den læreren hengt ut på førstesiden av vg.

Anonymous poster hash: 6918d...a9b

Og DER har du fruen i et nøtteskall. Og folk lurer på hvorfor hun blir kritisert..

Anonymous poster hash: 89580...01c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun skriver #pregnant slik at hun skal få flere kommentarer a'la: "Du ser ikke gravid ut!" "Magen din er så liten!" osv.



Anonymous poster hash: be334...373
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes magen er helt normal jeg. Ikke tynn og ikke kjempestor, men helt vanlig og gravid mage.



Anonymous poster hash: cf5ef...056
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun skriver #pregnant slik at hun skal få flere kommentarer a'la: "Du ser ikke gravid ut!" "Magen din er så liten!" osv.

Anonymous poster hash: be334...373

Det tenker jeg også hver gang jeg ser hun tagger det på Instagram. Altså, jeg ser ikke noe poeng i å tagge #pregnant når det ikke er noen babygreier involvert i bildet? Sikkert for å "forsvare" at hun har en liten bump på magen, eller som du sier - for å få kommentarer på at hun ikke ser ut som en typisk "A4 mum to be"..

Anonymous poster hash: 3080f...816

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du virkelig at det er Jantelov kun når du sier setningene ordrett som det står i Janteloven? De setningene i Janteloven er bare eksempler. Jo, fotballfrue har sagt i andre ordvendinger at enkelte lesere og andre personer ikke må tro de er noe bedre enn henne. Hun har ikke brukt denne setningen ordrett, men betydningen er ikke til å ta feil av. Språket vårt er så vidt, og det er en grunn til at fotballfrue kaller det å leke med ord.

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

Sier som deg, nei FF har ikke brukt ordene at hun er bedre enn andre. Hun pynter på sannheten og bedriver selvskryt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får inntrykk av at hun skal framstå som besserwisser på alle områder.

Ang svaret hennes om amming så synes jeg det er litt rart å skrive:

Fullamming i 4 mnd. og deretter introdusere henne for fast føde, amme litt til hun blir 6 mnd., så får vi se :) Er jo ikke alltid dte går etter planen heller :)

Fra 4 mnd så er jo fremdeles melk hovednæringen, blir rart å skrive at hun skal "amme litt" da.

(Ja, jeg vet at ikke alle kan amme, amming er vanskelig etc. Jeg har 2 barn selv. Jeg synes bare at kommentaren vitnet om uvitenhet)



Anonymous poster hash: be334...373
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep og avsporinger. Hvis dere ikke snart roer ned personangrepene stenger jeg tråden.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så FF hadde skrevet at mannen hadde hentet en ny kaffemaskin, og det eneste jeg så var en kaffetrakter.

Jeg tenker på espressomaskin når jeg leser kaffemaskin og ikke -trakter. Flere som gjør det, eller bare jeg som har et skjevt begrepsområde der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående dette med #pregnant på IG:

Enkelte er bare litt for glad i hashtags. Jeg følger ei dame som tilfeldigvis er gravid akkurat nå, og dette er typiske hashtags på en selfie: #blonde #baby #pregnant #blue #eyes #makeup #beauty #babygirl #8moreweeks

Får mark av det!



Anonymous poster hash: 686b2...36c
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekakene er klare. Blir hun ikke utslitt?? Hun skal føde, og da må man ha krefter. Hun skal amme og pleie baby 24/7 etterpå.



Anonymous poster hash: cf5ef...056
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julekakene er klare. Blir hun ikke utslitt?? Hun skal føde, og da må man ha krefter. Hun skal amme og pleie baby 24/7 etterpå.

Anonymous poster hash: cf5ef...056

Det sto ett brett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at fruen føler seg bedre enn alle andre, på ALLE måter. Hun skryter av utseende,kroppen, magen, klær, sko, økonomi, hus, familie, kunnskap, utdanning, karakterer, skrivekunnskaper. osv i det uendelige. Hun er ekspert på sv. skap og fødsel. Ingen andre (uansett utdannelse) vet mer enn henne og kan komme med råd.

Denne listen kan jeg fortsette med i det uendelige. Jeg stikker innom bloggen kun for underholdning og en god latter.

Tenk om hun kunne vist en ydmyk side og lagt vekk denne overlegne holdningen. Tenk å kunne sagt takk for råd, og sagt at det var fint. Hun takker kun når leserene tilber henne.

Hun oppfører seg som en "oppsnasen" fjortis, som tror de vet alt. Det er så usmakelig.

Jeg er glad jeg ikke jobber på sykehuset når hun kommer med spa - bagen sin. Tror jeg hadde hatt problemer med å vært profesjonell.

Syntes også synd på de som f.eks. skal være lærer for fruens barn. Tenk en samtale hvor lærer må fremlegge noe negativt om DET barnet. Da blir vel den læreren hengt ut på førstesiden av vg.

Anonymous poster hash: 6918d...a9b

Og DER har du fruen i et nøtteskall. Og folk lurer på hvorfor hun blir kritisert..

Anonymous poster hash: 89580...01c

Pft. Dette er innlegget kort oppsummert: Fruen tror tydeligvis at hun er bedre enn oss andre, skryter inntil det ufyselige og latterlige, og bør jekke seg ned et par hakk. Jeg vil heller si det innlegget der er janteloven i et nøtteskall.

Endret av Zess
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun ser litt sliten ut nå for tiden. Og det bilde av "julebordet" når alle sitter å ser tomt ut i lufta? :klo: Hvorfor poste det?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pft. Dette er innlegget kort oppsummert: Fruen tror tydeligvis at hun er bedre enn oss andre, skryter inntil det ufyselige og latterlige, og bør jekke seg ned et par hakk. Jeg vil heller si det innlegget der er janteloven i et nøtteskall.

Eller som jeg skrev lengre oppe; Hun pynter på sannheten og bedriver selvskryt!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun ser litt sliten ut nå for tiden. Og det bilde av "julebordet" når alle sitter å ser tomt ut i lufta? :klo: Hvorfor poste det?

Det syns jeg også. Hun er strøken og flott i tøyet, men ansiktet ser slitent og nesten litt trist ut. Tror ikke hun er trist da, men sikkert veldig sliten. Jeg stusset også på bildet av julebordet. Alle ser ut som de aller helst skulle vært et helt annet sted.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller som jeg skrev lengre oppe; Hun pynter på sannheten og bedriver selvskryt!

Punkt nr. 1 i janteloven: Du skal ikke tro du er noe. punkt 9: Du skal ikke tro du vet mere enn oss.

Omtrent hele tråden bygger på intet annet enn janteloven. Ganske trist i grunn. La nå folk få være, så lenge det ikke går utover dere så bør det være totalt likegyldig, eller?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med huset blir pyntet til jul til uken. Hun kan jo føde neste helg, så alt må nok være på stell da.



Anonymous poster hash: cf5ef...056
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...