Gå til innhold

Fotballfrue


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor innbiller veldig mange i denne tråden at hun er en dukke man kan styre trådene til? "Hun vil ikke ta i mot råd! For ei uptight kjerring!" Hvorfor denne dikteringa? Hvorfor kan man ikke la folk være i fred og leve på den måten hun vil? Ingen her kjenner henne, ingen vet hvordan hun er utenfor bloggen! Ingen bestemmer over henne bortsett fra henne selv. Ingen vet heller om hun velger å ta til seg tips og råd, de bare antar det som alt annet.

Det er kanskje et fenomen at noen mennesker lever livet sitt gjennom offentlige personer, tror de kjenner henne, tror de kan bestemme hvordan hun skal oppføre seg, hva hun skal og ikke skrive, kritisere henne fordi hun har lyst til å ta med seg tøfler(!!) på sykehuset fremfor slippers... Jeg mener...

Det er en skummel atferd og utvikling man ser i denne tråden. Noe må det være for at noen bruker så ufattelig mye av tiden sin på å en person de ikke liker, det er absurd! Verre blir denne oppførselen når man får sjansen til å opptre i flokk.

Agressivteten ovenfor denne bloggeren lyser gjennom innleggene deres, uansett hva hun foretar seg så er det feil, skriver hun en liten ting feil så skal noen rette på det (for hun har jo tross alt sagt at hun har en utdannelse innen journalistikk, å skrive feil da er jo grusomt!) Endeløse innlegg om hvordan hun bør og skal leve livet sitt, hvem vil ta i mot råd fra slike folk? Ikke jeg hvertfall! Hun viser at hun er selvstendig og tør å ta sine egne beslutninger, det skal hun ha respekt for!

Jeg synes egentlig det her er ganske fascinerende. Man hører så mye om netthets og kjerringer som er onde mot hverandre, men har liksom aldri opplevd det. Denne tråden er et bevis på at det eksisterer i aller høyeste grad, nytter ikke å gjemme seg bak at man diskuterer saklig, eller at en blogger fortjener det basert på penger eller hva hun har gjort i fortiden, man gjennomskuer det så lett at det kun er et skalkeskjul.

Hvorfor? Hvorfor denne trangen til å spy ut eder og galle? Er det for å føle seg bedre selv, stoltheten av å ha "avslørt" en blogger, bitterhet, misunnelse, agressivtitet, jantelov...? Noe må det definitivt være.

Anonymous poster hash: c46c4...bed

Merkligste er de som hevder at de føler de må få frem i lyset hvor ille hun er så man kan advare den lettpåvirkelige ungdommen. Kaklehønsene i denne tråden er med og sørger for at bloggen fortsetter. Som jeg har sagt før, det blir som å kritisere tabloidpressen for manglende moral samtidig som man abonnerer på Se og Hør.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hva om hun tror hun er bedre enn veldig mange? Hva så? Det er bedre å ha tro på seg selv, fremfor å la seg bli rakket ned på. Hvorfor kritisere et annet menneske fordi hun tror på seg selv? Det er intet annet enn jantelov.

Anonymous poster hash: c46c4...bed

Det er ikke det som er hovedtema i denne tråden, du får lese deg tilbake før du kritiserer. Det er imidlertid klart at det ikke hjelper at hun aldri innrømmer feil eller viser ydmykhet overfor de feilene hun begår.

Anonymous poster hash: db348...34d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conradine

Hva var det i mitt innlegg du ikke skjønte siden du gjentar det jeg skriver i spørsmålsformulering?

Igjen.. jeg blir påvirket - til å ikke benytte meg av det hun reklamerer for.

Ok - så du benytter deg av reiseselskap som bruker for eksempel Mads Mikkelsen og andre i sine annonser selv om de annonsene koster 100 ganger mer enn hva de betaler for at Caroline skal skrive om turen sin med Ving?

Innlegget er ryddet for personangrep

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig anstreng posering i dag, hun må for guds skyld stå som hun vil, men hun vil åpenbart ikke fotograferes rett fra siden siden hun vrir på overkroppen. Også den sedvanlige vrenginga av overleppa. Ser avslappet ut, gitt.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

Men du må inn og kikke hver dag?

hehe ... jaja, ikke rart hun tjener masse penger på bloggen sin. En del mennesker går nok inn der for å få inspirasjon og tips i hverdagen - men det er sannelig mange som nærmest hater henne, men som allikevel MÅÅ inn hver dag for å se om det er noe de kan slenge dritt om her på KG :laugh:

Anonymous poster hash: 4e46a...62c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - så du benytter deg av reiseselskap som bruker for eksempel Mads Mikkelsen og andre i sine annonser selv om de annonsene koster 100 ganger mer enn hva de betaler for at Caroline skal skrive om turen sin med Ving?

Ja, Conradine. Det har noe med holdningene de fremmer.

Innlegget er redigert som ledd i rydding.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man velger å ignorere råd fra nesten 600 kvinner som har født fordi man ikke kan innrømme feil er man noe sta, synes du ikke?

Anonymous poster hash: 1630c...b07

Det er så klart ikke snakk om det samme rådet fra nesten 600 kvinner. Så gjør du antagelser om at FF ikke følger råd og årsaken til det, før du til slutt basert på antagelsene drar konklusjoner om hennes personlighet. Det blir en overdrivelse og forenkling som sånn jeg ser det blir relativt usaklig. Det er flere nyanser her som du velger å ignorere, men nå har jeg gjentatt meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conradine

Ja, Conradine. Det har noe med holdningene de fremmer.

Innlegget er redigert som ledd i rydding.

Yvonne (mod)

Holdningene de fremmer?

Hvem fremmer dårlige holdninger, Ving eller Caroline?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har tidligere presisert at hoftene hennes ikke har vokst "1 mm" i svangerskapet (søk, så finner dere linken!), men har hun jo absolutt det jeg vil kalle "childbearing hips" (mye bedere hofter enn hva jeg selv har i alle fall og jeg er litt eldre enn henne!), man kan jo se at hoftene har økt mer enn 1 mm på det første bildet i innlegget som ble postet i dag med den sorte trange kjolen!

Anonymous poster hash: 2e040...7be

Jeg ser òg godt at hun har lagt seg ut over hoftene og øverst på lårene - veldig pent, for øvrig. Hvis hun har skrevet at hun ikke har gjort det, så er det litt teit og kan vel karakteriseres som en slags "feil", kanskje. Hvor mye av det som henger sammen med at hun deler sine norske medsøstres sosiale tendens til å fremstille seg selv bedre enn de er, og hvor mye som har sammenheng med bevisst markedsføring av en perfekt livsstil, vet jeg ikke.

Men uansett: Det jeg ikke skjønner er behovet for å repetere feilene hennes igjen og igjen her. Ja, hun liker å fremstille seg selv i et flatterende lys. So what? Det gjør visst de fleste, etter Facebook å dømme. Side opp og side ned med selvskryt. Og selvfølgelig er ikke FF perfekt eller feilfri, men det er ikke dere heller. Kan hun ikke bare få ha noen feil, da? Hvorfor krever dere av henne at hun skal være hevet over menneskelige svakheter?

Og så er det faktisk en del av oss som liker å lese om en bekymringsfri tilværelse med glansede bilder og søte hunder.Det er visst riktig mange av oss, siden FF er den desidert største bloggeren i Norge. Dette vet hun nok, og legger opp løpet deretter. Hun ville mistet meg som leser dersom hun hadde begynt å skrive om sykehustruser, gummisandaler, sterke blødninger, ammeproblemer, gulpeflekker, spisevegring og krangler med mannen. Jeg er rett og slett bare ikke interessert i den slags. De som liker å lese hvordan det "egentlig" er, kan jo f eks lese bloggen til Breddefotballfrue. Hver sin smak, liksom, og hvorfor er det egentlig et så stort problem? Hvis jeg har lyst til å bli i godt humør, går jeg inn på bloggen til Fotballfrue. Hvis jeg har lyst til å bli i dårlig humør, går jeg inn her.

Edit: Ikke ment som kritikk av AB7be. Synes det var en ålreit kommentar.

Endret av Bloggleseren
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser òg godt at hun har lagt seg ut over hoftene og øverst på lårene - veldig pent, for øvrig. Hvis hun har skrevet at hun ikke har gjort det, så er det litt teit og kan vel karakteriseres som en slags "feil", kanskje. Hvor mye av det som henger sammen med at hun deler sine norske medsøstres sosiale tendens til å fremstille seg selv bedre enn de er, og hvor mye som har sammenheng med bevisst markedsføring av en perfekt livsstil, vet jeg ikke.

Men uansett: Det jeg ikke skjønner er behovet for å repetere feilene hennes igjen og igjen her. Ja, hun liker å fremstille seg selv i et flatterende lys. So what? Det gjør visst de fleste, etter Facebook å dømme. Side opp og side ned med selvskryt. Og selvfølgelig er ikke FF perfekt eller feilfri, men det er ikke dere heller. Kan hun ikke bare få ha noen feil, da? Hvorfor krever dere av henne at hun skal være hevet over menneskelige svakheter?

Selvsagt har Fotballfrue feil, og det er helt greit, poenget er jo at hun aldri innrømmer det. De fleste andre har ikke problemer med å for eks. innrømme en skrivefeil her og der, det har hun.

Anonymous poster hash: da433...5cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har Fotballfrue feil, og det er helt greit, poenget er jo at hun aldri innrømmer det. De fleste andre har ikke problemer med å for eks. innrømme en skrivefeil her og der, det har hun.

Anonymous poster hash: da433...5cc

Men jeg synes stort sett alle holder på sånn, jeg? I hvert fall på Facebook. "Bilde av soloppgang ved Sognsvann i dag kl 0600", "se de flinke ungene hjelper meg å bake økologiske cupcakes fra grunnen av", "se hva mannen tok med seg hjem til meg i dag, flinke mannen, han ble forresten nettopp forfremmet" osv. Folk liker å glorifisere seg selv og sine egne liv. Det er nærmest blitt en folkesykdom. Det er ikke for ingenting at vi har fått uttrykket "det går bra på Face". Fotballfrue er intet unntak og kanskje hakket hvassere enn resten. For dette blir hun iblant gjort narr av komikere og sånt, og det er greit nok. Denne tråden synes jeg ikke er like grei, i hvert fall ikke alt som står i den. Jeg er ikke fan av Jenteloven og synes jeg ser mye av den her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullamming i 4 måneder, og delvis amming i 2-3 måneder etter det.

Barnets helse i fokus, sa vi?



Anonymous poster hash: 4d333...730
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullamming i 4 måneder, og delvis amming i 2-3 måneder etter det.

Barnets helse i fokus, sa vi?

Anonymous poster hash: 4d333...730

Dersom rådet er 4 mnd fra helsemyndighetene, så ser jeg ingenting galt i svaret.

Er det derimot ikke det, så synes jeg hun med sin politiske påvirkningskraft burde formulert at hun håpet å fullamme x ant mnd bla bla bla.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser bloggeren vargas12.com igjen har skrevet et innlegg om FF, den gang langt bedre enn tidligere. De er åpenbart ikke spesielt gode venner hihi! Hva skal hun med alt det stæsjet på fødestua egentlig?



Anonymous poster hash: 3a4b5...023
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullamming i 4 måneder, og delvis amming i 2-3 måneder etter det. Barnets helse i fokus, sa vi? Anonymous poster hash: 4d333...730

Hva er galt med det, hm? Slenger du nå samtidig dritt om alle de som ikke kan amme lengre enn 4 mnd?

Skam deg, fy søren.. Finn noe bedre å bruke livet ditt på a!

Anonymous poster hash: dc873...f6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er galt med det, hm? Slenger du nå samtidig dritt om alle de som ikke kan amme lengre enn 4 mnd?

Skam deg, fy søren.. Finn noe bedre å bruke livet ditt på a!

Anonymous poster hash: dc873...f6b

Forskjell på å ikke kunne, og å ikke ville.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende hun jenker seg etter hvert mht amming. Ting går ofte ikke som planlagt med disse små. Jeg håpet å amme en god stund, men da hun var åtte måneder ville hun rett og slett ikke ha mer pupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor innbiller veldig mange i denne tråden at hun er en dukke man kan styre trådene til? "Hun vil ikke ta i mot råd! For ei uptight kjerring!" Hvorfor denne dikteringa? Hvorfor kan man ikke la folk være i fred og leve på den måten hun vil? Ingen her kjenner henne, ingen vet hvordan hun er utenfor bloggen! Ingen bestemmer over henne bortsett fra henne selv. Ingen vet heller om hun velger å ta til seg tips og råd, de bare antar det som alt annet.

Anonymous poster hash: c46c4...bed

I TV2-artiklen sto det at de hadde kontakt Caroline for kommentar, og at hun hadde svart at hun ikke hadde tenkt til å revurdere noe av innholdet i fødebagen. Så nei, vi antar ikke, les tråden før du kommer med anklagelser selv og er akkurat slik du mener er ille.

Det er lov å ikke ta imot råd men når man legger ut om noe på nett og får mange velmende tips fra folk som faktisk vet hva de snakker om så fremstår det som rimelig besserwisser å bare avfeie alt med en gang. Personlig liker jeg ikke bessrwissere som ikke evner å lære av eller høre på andre.

Men hva om hun tror hun er bedre enn veldig mange? Hva så? Det er bedre å ha tro på seg selv, fremfor å la seg bli rakket ned på. Hvorfor kritisere et annet menneske fordi hun tror på seg selv? Det er intet annet enn jantelov.

Anonymous poster hash: c46c4...bed

Det er IKKE det samme å ha tro på seg selv og å tro man er bedre enn andre! Det er faktisk en ganske motbydelig egenskap å gå rundt og vise at man tror man er bedre enn andre folk. Selvtillit og god selvfølelse er supert å ha, men man bør også inneha egenskaper som evne til ydmykhet og selvinnsikt.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I TV2-artiklen sto det at de hadde kontakt Caroline for kommentar, og at hun hadde svart at hun ikke hadde tenkt til å revurdere noe av innholdet i fødebagen. Så nei, vi antar ikke, les tråden før du kommer med anklagelser selv og er akkurat slik du mener er ille.

Det er lov å ikke ta imot råd men når man legger ut om noe på nett og får mange velmende tips fra folk som faktisk vet hva de snakker om så fremstår det som rimelig besserwisser å bare avfeie alt med en gang. Personlig liker jeg ikke bessrwissere som ikke evner å lære av eller høre på andre.

Det er IKKE det samme å ha tro på seg selv og å tro man er bedre enn andre! Det er faktisk en ganske motbydelig egenskap å gå rundt og vise at man tror man er bedre enn andre folk. Selvtillit og god selvfølelse er supert å ha, men man bør også inneha egenskaper som evne til ydmykhet og selvinnsikt.

Jantelov

Jantelov

Jantelov

Jantelov

Jantelov

Jantelov

...........

Anonymous poster hash: d1ced...5cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...