Gå til innhold

Fotballfrue


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Conradine

Det er veldig merkelig, i og med at "alle andre" finner den. Jeg sitter da ikke her og lyver heller.

Oppsiktsvekkende var ikke kommentaren, men rimelig relevant mht at folk går "fem på" og kjøper ting fordi hun har det. Det var nettopp det vi diskuterte der og da.

Alle blir påvirket av reklamen - det er vel ikke noe overraskende for deg?

At det er reklame som betaler bloggen til Caroline og mange andre burde ikke være overraskende for noen ... Men at det er Maria som en egen person som har skrevet innlegget det har jeg ingen grunn til å tro - det kan være og det kan like gjerne være at det ikke er.

Men som sagt - klart Caroline påvirker både når det gjelder produkter og handlinger. Jeg for min del synes ikke det er problematisk at hun reklamerer mer enn at andre reklamerer. Hun er i likhet med andre kjente mennesker en ettertraktet markedsfører for mange produkter. Det er på samme måte som Therese Johaug reklamerer for sofaer og shampoer og Petter Nortug reklamerer for Coop, osv .. Vi er voksne mennesker som lærer fra vi er små at reklamen er der for å påvirke oss. Og er det noen som mangler disse kunnskapene så er det foreldrene deres som har sviktet på veien.

Når det gjelder hennes påvirkning når det gjelder trening og kosthold så synes jeg ikke det er noe negativt i det hele tatt.

Endret av Conradine
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*dytter*

Vurderer for øvrig å lage en egen tråd om "hvorfor noen kun responderer til det de kan forsvare".

Utrolig frustrerende med folk som ikke kan innrømme "feil" og aldri reflekterer flere veier enn én.

Er det jeg som har oversett noe, eller har noen faktisk vist fram et innlegg der noen skriver svart på hvitt at de ønsker seg alt Fotballfrue reklamerer for?

Jeg er helt enig med Conradine i at kritikerne på denne tråden har et troverdighetsproblem, nettopp fordi slike overdrivelser er så gjengs. "Fotballfrue har sagt at hun aldri krangler med ektemannen, aldri har en kvise, og aldri skriver feil, og ektemannen sier at du absolutt ikke må gå opp mer enn så og så mange kilo i svangerskapet."

"Reflektert" er i hvert fall ikke et ord jeg vil bruke om disse stadige svarthvitt-oppsummeringene av ting som liksom er blitt hevdet av Fotballfrue og mannen.

Endret av Zess
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syke er jo at samme gjengen som kritiserer Frua for å ha med seg magekrymer gosset seg i Kates digre mage etter fødselen og beskrev den i ordelag kun anonyme brukere verdig. Kate fikk så ørene flagret, og det var ikke grenser for hva folk lirte ut av seg. Og nå skal Frua kritiserer for å faktisk bry seg om magen etter fødselen.

Jeg befinner meg helt sikkert i gjengen som kritiserer fotbllfrua nå, men jeg har aldri gosset meg etc som du skriver i Kates mage. Kate er forbildet mitt når det kommer til det å stille opp med magen som den er. Det betyr at slike generelle vendinger kan du sikkert spare deg selv for i fremtiden.

Du skrev følgende:

Stemmer det? Er det en som skriver at de vil ha alt det utstyret FF har?

At noen ønsker NOE av det hun annonserer for er en selvfølge - det vet jo alle. Bloggen drives av annonseinntekter - det legger hun ikke skjul på. Men i det innlegget ditt så lyver du .. ingen skrev at de ville ha ALT DET UTSTYRET FF HAR. Må skrive med store bokstaver for å få deg til å lese det.

Det er kanskje ingen som skriver det svart på hvitt på bloggen til fotballfrua at de vil ha alt hun har, men jeg tror ikke sannheten er langt unna. For enkelte er Fotballfrua det samme som Madonna var for enkelte. Sjekk historien så ser du alle de som gikk langt i å skulle ha akkurat det samme som Madonna hadde.

Amen, det er ren produktblogg, det er veldig lenge siden man oppdaget det. Og jeg er overbevist om at det er penger som driver henne. Mye vil ha mer. Dette kan også forklare hvorfor hun til tider sjokkerer. I går skrev hun blandt annet at hun gledet seg til å teste ting på barnet. For meg er det ufattelig å tenke slik som 1 gangsfødende. Er du oppriktig oppsatt på å se barnet, ta vare på det, gi det den omsorgen det skal ha, da har du døtte meg ikke tid til å drive med annet tull den første tiden. Jeg tror man skal være forsiktig med å telle kalorier i den fasen man går gravid, spis normalt og sundt, fokuset er at barnet skal få riktig næring, bør ikke det være 1 prioritet??? Og noen kg ekstra rundt magen er det siste du bryr deg om når du har født! Det forsvinner fort uansett. Blir så forb... over en slik TANKEGANG.

Anonymous poster hash: c8511...d39

Sånt gjør meg også forbanna. Og det er ikke første gang fotballfrue har skrevet noe lignende. Jeg har lest setninger med testing av produkt til baby flere ganger. Og nei, jeg gidder ikke lete det opp Conradine, bare fordi du ikke tror meg.

Velkommen etter - de fleste av oss vet at slike blogger må drives av annonseinntekter.

Penger driver henne? Ja, på samme måte som at det er penger som gjør at de fleste av oss gidder å gå på jobb hver morgen.

Hvor har hun skrevet at hun gleder seg til å begynne å teste ting på babyen sin? Kan du gi oss en link til dette?

Jeg foreslår at siden du bruker så mye energi på å forsvare her inne, at du leser igjennom bloggen til fotballfrue med lupe. Utstyr deg gjerne med flere pcer til å ta skjermdump, notatbøker til å notere ned spørsmål og send gjerne mail til fotballfrue med etterlysning av svar på påstander. Så vil du fort finne ut at fotballfrue driter deg ut. Loddrett.

Jeg har også akkurat sett at hun gleder seg til å teste produkter på babyen, husker ikke hvor, men det var i dag eller går i kommentarfeltet. Jeg tolket det ikke i så negativ forstand da. Men det vil komme mer utstyrsguider etterhvert når babyen kommer.

Det har fotballfrue skrevet flere steder.

Hun får ikke tid til å pynte treet etter at hun har fått babyen, men krølle håret har hun tid til. Glad jeg ikke lever på den måten der.

Anonymous poster hash: b9607...1e2

Akkurat dette med å pynte juletreet og huset før babyen kommer, det skjønner jeg godt at fotballfrua gjør. Det er uansett begrenset med tid til sånt etter en fødsel (ifølge flere jeg kjenner), og hun har helt sikkert en masse annet på programmet.

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

Innlegget er endret som ledd i rydding, samt ryddet for personangrep.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan komme hjem 2.desember.

Men der er klart noe må hun jo finne på for å produsere blogginnlegg så lenge det aldri skjer noe i livet hennes utenom å henge med LK. Ufattelig at noen som faktisk gjør så lite spennende har Norges mest leste blogg.Anonymous poster hash: b9607...1e2

Hva så om hun kommer hjem 2 desember? Naboen vår hadde ferdigpynta julehus og juletre 1 desember hvert år, er det noe sykelig over det også? Eller er det sykelig nettopp fordi det er FF? Du gir ingen begrunnelser på hvorfor det er sykelig. Du bare svarer med å prøve å dra henne ned igjen ved å i at alt hun gjør er å henge med LK,at hun ikke gjør noe spennende og at det er helt ufattelig at bloggen hennes er så stor.

Anonymous poster hash: 9660a...bff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så om hun kommer hjem 2 desember? Naboen vår hadde ferdigpynta julehus og juletre 1 desember hvert år, er det noe sykelig over det også? Eller er det sykelig nettopp fordi det er FF? Du gir ingen begrunnelser på hvorfor det er sykelig. Du bare svarer med å prøve å dra henne ned igjen ved å i at alt hun gjør er å henge med LK,at hun ikke gjør noe spennende og at det er helt ufattelig at bloggen hennes er så stor.

Anonymous poster hash: 9660a...bff

Nei, det synes jeg er like greit når hun verken vet når barnet kommer eller hvor mye hun vil kreve av amming og våkenetter.

For de som et ekstra glad i julen er det også et fint påskudd til å bevare den litt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conradine

Jeg foreslår at siden du bruker så mye energi på å forsvare her inne, at du leser igjennom bloggen til fotballfrue med lupe. Utstyr deg gjerne med flere pcer til å ta skjermdump, notatbøker til å notere ned spørsmål og send gjerne mail til fotballfrue med etterlysning av svar på påstander. Så vil du fort finne ut at fotballfrue driter deg ut. Loddrett.

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

Jeg har heldigvis et liv utenom å forsvare Caroline mot hets og mobbing fra en utidig gjeng på Kvinneguiden. Og Caroline ligger mange nivå over deg når det gjelder det meste.

Innlegget er ryddet for personangrep.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liten avsporing, men har dere lest kommentarfeltet på facebook ang disse luene til 13-1400,- hvor det hevdes av foreldre som kjøper dette er blåst i hodet, har dårlig selvbilde, har mindreverdighetskompleks, snobber, dårlige foreldre, har de gale verdiene OG er opphavet til mobbing?

Oh that irony..

Å kjøpe klær eller utstyr til x ant kroner sier ingenting om evne til å være foreldre! Verken for Hvermansen eller Berg-Eriksen! Tar det som en selvfølge at de aller aller fleste foreldre ønsker det som er best for ens barn, også familien Eriksen. Selvsagt kan man være uenig hva som er best, men det er en helt annen diskusjon. Man blir verken bedre eller dårligere foreldre av å kjøpe en lue til 1300,- kontra en til 49,90. Sånn er det med den saken!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten avsporing, men har dere lest kommentarfeltet på facebook ang disse luene til 13-1400,- hvor det hevdes av foreldre som kjøper dette er blåst i hodet, har dårlig selvbilde, har mindreverdighetskompleks, snobber, dårlige foreldre, har de gale verdiene OG er opphavet til mobbing?

Oh that irony..

Å kjøpe klær eller utstyr til x ant kroner sier ingenting om evne til å være foreldre! Verken for Hvermansen eller Berg-Eriksen! Tar det som en selvfølge at de aller aller fleste foreldre ønsker det som er best for ens barn, også familien Eriksen. Selvsagt kan man være uenig hva som er best, men det er en helt annen diskusjon. Man blir verken bedre eller dårligere foreldre av å kjøpe en lue til 1300,- kontra en til 49,90. Sånn er det med den saken!

Det er faktisk sant at foreldre som kjøper dyre merkevareklær til poden ofte bygger opp under mobbing. Men igjen, der må en se på helheten og hvilke holdninger disse foreldrene har til andre ting.

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk sant at foreldre som kjøper dyre merkevareklær til poden ofte bygger opp under mobbing. Men igjen, der må en se på helheten og hvilke holdninger disse foreldrene har til andre ting.

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

Foreldre som kjøper dyre merkeklær er ingen homogen gruppe, så nei det tviler sterkt på er sant! Dersom jeg utelukkende skal se utfra kommentarfeltet på facebook så vil jeg hevde at det er de som ikke kjøper slik som mobber.

Men det er en annen diskusjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre som kjøper dyre merkeklær er ingen homogen gruppe, så nei det tviler sterkt på er sant! Dersom jeg utelukkende skal se utfra kommentarfeltet på facebook så vil jeg hevde at det er de som ikke kjøper slik som mobber.

Men det er en annen diskusjon.

Men les da hva jeg skriver... :klaske:

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk sant at foreldre som kjøper dyre merkevareklær til poden ofte bygger opp under mobbing. Men igjen, der må en se på helheten og hvilke holdninger disse foreldrene har til andre ting.

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

Men les da hva jeg skriver... :klaske:

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

Jeg har lest flere ganger, og det jeg sitter igjen er: Det er faktisk sant at foreldre som kjøper dyre merkevareklær til poden ofte bygger opp under mobbing.

På hvilken måte bygger disse foreldre opp under mobbing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg skrev var sant, og det er dokumentert iform av bilder på fotballfrues blogg. Og for å bruke dine ord, jeg og flere andre her på kg, ligger mange nivå over deg og fotballfrue, fordi vi har ikke behov for å drive med personhets mot andre brukere og lesere av fotballfruebloggen, i hytt og pine.

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

Nå fikk du meg til å le høyt! Snakk om å ikke se juletreet i eget øye!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest flere ganger, og det jeg sitter igjen er: Det er faktisk sant at foreldre som kjøper dyre merkevareklær til poden ofte bygger opp under mobbing.

På hvilken måte bygger disse foreldre opp under mobbing?

... og hva mer skrev jeg?

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står ingen steder og hun klarer ikke legge inn link til blogg-kommentaren hun har lagt inn. Det er visst bare Sobril og hun som klarer å se den .

Alt eller noe, spiller det noen rolle, har du fulgt med på bloggen så ser du hvor ivrige enkelte er på å skaffe seg det samme som ff har, nei jeg har ikke tenkt å linke noe som helst, det holder å ha lest bloggen i x antall år. Hilsen drittlei!

Anonymous poster hash: c8511...d39

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og hva mer skrev jeg?

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

Det er faktisk sant at foreldre som kjøper dyre merkevareklær til poden ofte bygger opp under mobbing. Men igjen, der må en se på helheten og hvilke holdninger disse foreldrene har til andre ting.

Du skriver at det er sant at foreller som kjøper dyre merkeklær til poden ofte bygger opp under mobbing. Men dette kommer ann på helheten og hvilde holdninger disse foreldrene har til andre ting.

Da spurte jeg om på hvilken måte de bygde opp under mobbing.

For jeg ser overhode ikke at det å kjøpe dyre merkeklær er ensbetydende med blåst i hodet, har dårlig selvbilde, har mindreverdighetskompleks, snobber, dårlige foreldre, har de gale verdiene OG er opphavet til mobbing. Opplys meg gjerne siden jeg ikke ser det du ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du skriver at det er sant at foreller som kjøper dyre merkeklær til poden ofte bygger opp under mobbing. Men dette kommer ann på helheten og hvilde holdninger disse foreldrene har til andre ting.

Da spurte jeg om på hvilken måte de bygde opp under mobbing.

For jeg ser overhode ikke at det å kjøpe dyre merkeklær er ensbetydende med blåst i hodet, har dårlig selvbilde, har mindreverdighetskompleks, snobber, dårlige foreldre, har de gale verdiene OG er opphavet til mobbing. Opplys meg gjerne siden jeg ikke ser det du ser.

Det er holdningene som er nøkkelen.

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er holdningene som er nøkkelen.

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

Hvilke holdninger er det du refererer til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke holdninger er det du refererer til?

Alle faktisk. Dessverre er det mange som ikke evner å se at den ene holdningen på ett område farger den andre holdningen, osv.

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle faktisk. Dessverre er det mange som ikke evner å se at den ene holdningen på ett område farger den andre holdningen, osv.

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

Alle faktisk ja..

Dessverre er det mange som ikke evner å se at den ene handlingen på et område ikke farger andre holdninger, osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...