Gå til innhold

Fotballfrue


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vekta mi varierer veldig fra uke tilbake nå om dagen, er i uke 29. Her om dagen hadde jeg gått opp fem kg, mens fem- seks dager etter var det opp ca 3,5, så tilbake på fem igjen noen dager etter.

Jordmoren min sa dette var helt normalt pga variasjon av vann, når på dagen man veier, om man har på klær/hva slags klær osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok det er tatt litt fra alt og ikke alt fra fettreservene.

Uansett så er det mye mindre enn hva hun med startvekt 52 kg fordelt på 1.70 burde ha gått opp. Huff, jeg har bare medfølelse med henne.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer forresten på om noen har veddet på børsen om babyen blir over 3 kg eller under? Om noen har, så forundrer det meg ikke.



Anonymous poster hash: 38c32...fd1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du gi deg. Leste at den jordmor sa tidligere her at det er ikke noen trend å gå opp lite.

Hva så da om hun bare har gått opp 9-11 kilo når babyen er sunn og frisk?

Da følger ikke den jordmora mye med, for blant mine venninner er det 9 av 10(!) som sier de skal legge på seg minst mulig ved en graviditet!

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Da følger ikke den jordmora mye med, for blant mine venninner er det 9 av 10(!) som sier de skal legge på seg minst mulig ved en graviditet!

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

Da er du vel i et dårlig miljø du da :P Jeg har aldri hørt noen sagt noe sånt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du gi deg. Leste at den jordmor sa tidligere her at det er ikke noen trend å gå opp lite.

Hva så da om hun bare har gått opp 9-11 kilo når babyen er sunn og frisk?

Det jeg reagerer mest på er LK i "bakgrunnen" som sier at man må gå opp 12-16 for at barnet skal bli sunt og friskt.

Deretter poster hun 9 kg, uten å mukke, etterfulgt av smilefjes.

Hva tenker de tro? LK med sine hardtslående, bastante meninger som han med høyst sannsynlighet deler med fruen? Tar han det tilbake, kanskje? :klo:

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er du vel i et dårlig miljø du da :P Jeg har aldri hørt noen sagt noe sånt.

Hæ? Dårlig miljø? Hva er det du snakker om?

Bare fordi de er opptatt av å gå opp minst mulig i vekt betyr ikke det at jeg er i et dårlig miljø. Slutt å komme med sånt vrøvl, du kjenner ikke meg og vennene mine.

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fort gå opp 2-3 kg til, er enda noen uker til. Kan også gå på overtid. Man stopper ikke å øke vekten til barnet er ute? Mener jeg gikk opp hele veien fra 4. mnd.



Anonymous poster hash: cf5ef...056
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Hæ? Dårlig miljø? Hva er det du snakker om?

Bare fordi de er opptatt av å gå opp minst mulig i vekt betyr ikke det at jeg er i et dårlig miljø. Slutt å komme med sånt vrøvl, du kjenner ikke meg og vennene mine.

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

Om man har et hysterisk forhold til kropp under graviditeten som du forklarer det, der det gjelder å ikke gå opp mer enn 5 kilo for det er totalt krise, så er det vel strengt tatt ikke så god omgangskrets man har. Jeg har aldri hørt at det er en trend å gå opp så lite som mulig før jeg leste det i denne tråden, så er ikke alle som har et så anstrengt forhold til det. Det å trene og spise sunt er ikke det samme som å ha et anstrengt forhold til det dog.

Det jeg reagerer mest på er LK i "bakgrunnen" som sier at man må gå opp 12-16 for at barnet skal bli sunt og friskt.

Deretter poster hun 9 kg, uten å mukke, etterfulgt av smilefjes.

Hva tenker de tro? LK med sine hardtslående, bastante meninger som han med høyst sannsynlighet deler med fruen? Tar han det tilbake, kanskje? :klo:

Han sa vel at det er anbefalt å gå opp mellom 12-16 kilo? Dette har han jo rett i.

Jeg og du kan ikke vite hva de tenker, og dette kan vi ikke spekulere i heller. Men at hun har gått opp 9 kilo trenger ikke være farlig. I følge henne så har barnet vært helt etter denne kurven, og da trenger verken jeg og du å bekymre oss for noe. Hun hadde uansett blitt syltynn om hun hadde spist for lite, fordi barnet tar til seg all næringen den trenger "uansett" hvor mye mor spiser, så da hadde man sett det på henne :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har et hysterisk forhold til kropp under graviditeten som du forklarer det, der det gjelder å ikke gå opp mer enn 5 kilo for det er totalt krise, så er det vel strengt tatt ikke så god omgangskrets man har. Jeg har aldri hørt at det er en trend å gå opp så lite som mulig før jeg leste det i denne tråden, så er ikke alle som har et så anstrengt forhold til det. Det å trene og spise sunt er ikke det samme som å ha et anstrengt forhold til det dog.

Han sa vel at det er anbefalt å gå opp mellom 12-16 kilo? Dette har han jo rett i.

Jeg og du kan ikke vite hva de tenker, og dette kan vi ikke spekulere i heller. Men at hun har gått opp 9 kilo trenger ikke være farlig. I følge henne så har barnet vært helt etter denne kurven, og da trenger verken jeg og du å bekymre oss for noe. Hun hadde uansett blitt syltynn om hun hadde spist for lite, fordi barnet tar til seg all næringen den trenger "uansett" hvor mye mor spiser, så da hadde man sett det på henne :)

Sikkert ikke farlig for barnet, men jeg kan vel nærmest garantere at hun går ut like lett fra sykehuset som før hun ble gravid. Om en måneds tid vil vi få se en 47 kilos frue i bloggen, som snakker om hvor EKSTRA store de gamle klærne er fordi hun har blitt så tynn av ammingen.

Hele bloggen handler i grunn om å være tynnest mulig, og hvordan få kommentert dette et utall ganger. Ja, og å kjøpe ting og sminke seg

Synes det bare er trist å se på. Rent bortsett fra at hun har gjort karriere og står på egne ben i ung alder, er hun et veldig dårlig forbilde.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilma2000

Men vil man få til ammingen hvis man ikke har noe å ta det av? Melka blir jo ikke lagd av luft liksom.... Tenker hun får til å amme i noen uker, men så tar melka slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Sikkert ikke farlig for barnet, men jeg kan vel nærmest garantere at hun går ut like lett fra sykehuset som før hun ble gravid. Om en måneds tid vil vi få se en 47 kilos frue i bloggen, som snakker om hvor EKSTRA store de gamle klærne er fordi hun har blitt så tynn av ammingen.

Hele bloggen handler i grunn om å være tynnest mulig, og hvordan få kommentert dette et utall ganger.

Synes det bare er trist å se på. Rent bortsett fra at hun har gjort karriere og står på egne ben i ung alder, er hun et veldig dårlig forbilde.

Hun har jo ikke spiseforstyrrelser nå lengre, så jeg tviler på at hun vil veie 47 kilo om kort tid. Dessuten trenger man ikke veie 47 for å bruke XS i klær heller.

Dessuten så tar det også en stund før huden trekkes tilbake og som sagt av noen tidligere så tok det 1 år og gå ned til det man veide før selv om man trente som en gal. Så du må ikke tro at det er så enkelt uansett. Og det å trene etter graviditeten er uansett sunt og bra. Jeg tror også hun er klar over at det vil gå ut over ammingen dersom hun spiser for lite.

Du må slutte å spekulere så mye. Om det er for tungt for deg psykisk å lese denne bloggen, anbefaler jeg deg å ikke lese den. Jeg synes denne bloggen er en fin rosablogg som jeg kan lese de dagene jeg er sliten og ikke trenger å tenke så mye, og jeg har ikke fått noen spiseforstyrrelse eller tenkt at jeg må spise mindre enda ihvertfall.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo ikke spiseforstyrrelser nå lengre, så jeg tviler på at hun vil veie 47 kilo om kort tid. Dessuten trenger man ikke veie 47 for å bruke XS i klær heller.

Dessuten så tar det også en stund før huden trekkes tilbake og som sagt av noen tidligere så tok det 1 år og gå ned til det man veide før selv om man trente som en gal. Så du må ikke tro at det er så enkelt uansett. Og det å trene etter graviditeten er uansett sunt og bra. Jeg tror også hun er klar over at det vil gå ut over ammingen dersom hun spiser for lite.

Du må slutte å spekulere så mye. Om det er for tungt for deg psykisk å lese denne bloggen, anbefaler jeg deg å ikke lese den. Jeg synes denne bloggen er en fin rosablogg som jeg kan lese de dagene jeg er sliten og ikke trenger å tenke så mye, og jeg har ikke fått noen spiseforstyrrelse eller tenkt at jeg må spise mindre enda ihvertfall.

Nei, jeg vet ikke, men jeg tror.

Psykisk går det bra. I hvert fall når det gjelder mitt forhold til bloggen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest avocadoen

Nei, jeg vet ikke, men jeg tror.

Psykisk går det bra. I hvert fall når det gjelder mitt forhold til bloggen ;)

Okei, det er bra. For man bør ikke utsette seg for noe man vet ikke er bra for en! Det har jeg gjort flere ganger og det har jeg i alle fall lært av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har et hysterisk forhold til kropp under graviditeten som du forklarer det, der det gjelder å ikke gå opp mer enn 5 kilo for det er totalt krise, så er det vel strengt tatt ikke så god omgangskrets man har. Jeg har aldri hørt at det er en trend å gå opp så lite som mulig før jeg leste det i denne tråden, så er ikke alle som har et så anstrengt forhold til det. Det å trene og spise sunt er ikke det samme som å ha et anstrengt forhold til det dog.

Jeg synes det er utrolig rart hvordan du trekker slutninger og konklusjoner av ting som er beskrevet her!

Faktisk så vil de fleste av mine venner også gå opp "minst mulig" under sine svangerskap, uten at det er snakk om bare "5 kilo" eller at de har et "hysterisk forhold til kropp under graviditeten".

Det handler faktisk om at man ikke trenger å gå opp 30 kilo + under et svangerskap!

Alle går jo opp i vekt under et svangerskap, noe som er helt naturlig. Personlig vil jeg heller gå opp "minst mulig" altså 12-16 kilo enn å gå opp over 30 kilo! Ord som "hysterisk" og "anstrengt" og tall som "5 kilo" er det DU som har hentet frem, ikke vedkommende som skrev den kommentaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også til gode og kjenne en gravid som ikke vil gå opp minst mulig. Sier ikke det seg selv?

Samme tenker jeg!

Anonymous poster hash: dc3ea...576

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Jeg ble lei meg da jeg ikke fikk like stor mage som første gang jeg. Kiloene brydde jeg meg minst om. De går man da fort ned igjen, tror jeg gikk opp ca 20 kg. Jeg har aldri vært så tynn som jeg er nå. Faen til hysteri.

Endret av Keikolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg synes det er utrolig rart hvordan du trekker slutninger og konklusjoner av ting som er beskrevet her!

Faktisk så vil de fleste av mine venner også gå opp "minst mulig" under sine svangerskap, uten at det er snakk om bare "5 kilo" eller at de har et "hysterisk forhold til kropp under graviditeten".

Det handler faktisk om at man ikke trenger å gå opp 30 kilo + under et svangerskap!

Alle går jo opp i vekt under et svangerskap, noe som er helt naturlig. Personlig vil jeg heller gå opp "minst mulig" altså 12-16 kilo enn å gå opp over 30 kilo! Ord som "hysterisk" og "anstrengt" og tall som "5 kilo" er det DU som har hentet frem, ikke vedkommende som skrev den kommentaren.

Men det er da en forskjell på å ville ligge innenfor normalen og å gjøre alt man kan for å gå opp minst mulig! Det ene er normalt, mens det andre er hysterisk. Å ville ligge innenfor normalen er da ikke det samme som å ville gå opp minst mulig! Så når noen sier at alle vennene deres vil gå opp minst mulig, så tenker jeg selvsagt at det er hysterisk og et anstrengt forhold til vektoppgang, noe alle gravide burde vite er naturlig i et svangerskap.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er absolutt HELE svangerskapet hennes kjøpt og betalt? noe så kjedelig! hun har jo null troverdighet igjen snart.

Anonymous poster hash: 164f3...7f4

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...