Gå til innhold

Fotballfrue


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alle blir påvirket av reklamen - det er vel ikke noe overraskende for deg?

At det er reklame som betaler bloggen til Caroline og mange andre burde ikke være overraskende for noen ... Men at det er Maria som en egen person som har skrevet innlegget det har jeg ingen grunn til å tro - det kan være og det kan like gjerne være at det ikke er.

Men som sagt - klart Caroline påvirker både når det gjelder produkter og handlinger. Jeg for min del synes ikke det er problematisk at hun reklamerer mer enn at andre reklamerer. Hun er i likhet med andre kjente mennesker en ettertraktet markedsfører for mange produkter. Det er på samme måte som Therese Johaug reklamerer for sofaer og shampoer og Petter Nortug reklamerer for Coop, osv .. Vi er voksne mennesker som lærer fra vi er små at reklamen er der for å påvirke oss. Og er det noen som mangler disse kunnskapene så er det foreldrene deres som har sviktet på veien.

Når det gjelder hennes påvirkning når det gjelder trening og kosthold så synes jeg ikke det er noe negativt i det hele tatt.

Tradisjonell reklame med f.eks Johaug og Northug, ser ut som reklame og gir seg ikke ut for å være annet heller. Vi vet hva målet med kommunikasjonen er, og distanserer oss lettere fra det vi ser og leser.

Reklamen i de "personlige" bloggene er det mye vanskeligere å distansere seg fra. Produktplassering og annen reklame kan lett pakkes inn eller i verste fall skjules helt i en redaksjonell bloggtekst med et veldig personlig innhold og uttrykk. Enda vanskeligere er det å oppdage den skjulte reklamen i kommentarfeltet, der bloggere ofte på samme måte som en god venn venninne, gir gode råd og anbefaler produkter. Den takknemlighet som mange lesere som får disse anbefalingene gir uttrykk for, viser med all tydelighet at det er grunn til uro. Ikke nok med at de blir utsatt for, etter min mening, lureri. De takker for det!

Annonsørene har helt klart fått en drømmearena å boltre seg på. Pengeglade bloggere uten den helt store etiske og juridiske innsikten, kombinert med naive, kjempelojale, beundrende og tillitsfulle blogglesere - det kan jo bare ikke bli mer perfekt!

***

Apropos etisk og juridisk innsikt:

Den norske Markedsføringsloven § 3 første ledd sier: «Markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring.» Dette betyr at det skal gå klart fram at dette er reklame, og at reklamen ikke skal skjules som f eks personlige meninger gjennom et blogginnlegg, fiktive annonser, produkttester, reportasjer, eller annet.

Anonymous poster hash: 9c4e4...247

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conradine

Tradisjonell reklame med f.eks Johaug og Northug, ser ut som reklame og gir seg ikke ut for å være annet heller. Vi vet hva målet med kommunikasjonen er, og distanserer oss lettere fra det vi ser og leser.

Reklamen i de "personlige" bloggene er det mye vanskeligere å distansere seg fra. Produktplassering og annen reklame kan lett pakkes inn eller i verste fall skjules helt i en redaksjonell bloggtekst med et veldig personlig innhold og uttrykk. Enda vanskeligere er det å oppdage den skjulte reklamen i kommentarfeltet, der bloggere ofte på samme måte som en god venn venninne, gir gode råd og anbefaler produkter. Den takknemlighet som mange lesere som får disse anbefalingene gir uttrykk for, viser med all tydelighet at det er grunn til uro. Ikke nok med at de blir utsatt for, etter min mening, lureri. De takker for det!

Annonsørene har helt klart fått en drømmearena å boltre seg på. Pengeglade bloggere uten den helt store etiske og juridiske innsikten, kombinert med naive, kjempelojale, beundrende og tillitsfulle blogglesere - det kan jo bare ikke bli mer perfekt!

***

Apropos etisk og juridisk innsikt:

Den norske Markedsføringsloven § 3 første ledd sier: «Markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring.» Dette betyr at det skal gå klart fram at dette er reklame, og at reklamen ikke skal skjules som f eks personlige meninger gjennom et blogginnlegg, fiktive annonser, produkttester, reportasjer, eller annet.

Anonymous poster hash: 9c4e4...247

Vel, dersom du ser så store overtramp på markedsføringsloven så er det vel mer realt å melde fra om dette til Forbrukerrådet enn å sitte og slenge dritt og hets på et anonymt nettforum? Synes du ikke?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dersom du ser så store overtramp på markedsføringsloven så er det vel mer realt å melde fra om dette til Forbrukerrådet enn å sitte og slenge dritt og hets på et anonymt nettforum? Synes du ikke?

Legitim kritikk er ikke hets. I og med at du ikke tåler at andre har andre meninger enn deg og diskuterer dem, så skjønner jeg virkelig ikke hva du gjør på et diskusjonsforum.

Anonymous poster hash: db348...34d

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tv2 har laget nyhetssak om FFs fødebag. http://www.tv2.no/nyheter/forbruk/se-hva-fotballfrue-pakker-i-foedebagen-4161620.html Anonymous poster hash: 6058e...db5

Og etter alle de gode og ikke minst velmente rådene fra både lesere av bloggen og mange erfarne jordmødre er svaret fra Caroline at hun ikke har revurdert noen av tingen, hun skam kun ha med ekstra klær til babyen. Især tøflene og trusene blirpåpekt av jordmødrene ... Jaja.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter alle de gode og ikke minst velmente rådene fra både lesere av bloggen og mange erfarne jordmødre er svaret fra Caroline at hun ikke har revurdert noen av tingen, hun skam kun ha med ekstra klær til babyen. Især tøflene og trusene blirpåpekt av jordmødrene ... Jaja.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

hun har vel en mann som kan kjøpe truser til henne og tøfler om hun trenger det, så dette ville jeg ikke bekymret meg for. Synes hun har fine klær med seg, men om hun skal bruke disse fine tøflene som ikke er i gummi så er jeg redd for at de må kastes. Men det er hennes valg.

Anonymous poster hash: 216b9...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel ingen som virkelig tror at ikke FF kommer til å bruke alle sminkelagene og slettetanga m.m. på sykehuset?!?! Selvsagt vil hun det!

I tillegg vil det være en nybakt pappa tilstede som garantert vil trille rundt med baby'en de timene det tar FF å gjøre seg klar til bloggbilder!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var ikke at han ikke kan kjøpe andre truser til henne. Det dreier seg mer om at Caroline ikke evner å ta til seg råd, ergo innrømme at hun ikke kan og vet alt. Dette er hennes første fødsel. Skulle tro hun var mer lydhør når hun får tips, men neida. Trusene og tøflene skal med. Caroline har god nok råd til å ofre et par tøfler på dette prosjektet, men hun klarer ikke engang å komme med et svar à la 'det var kanskje lurere enn det jeg hadde planlagt' e.l.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var ikke at han ikke kan kjøpe andre truser til henne. Det dreier seg mer om at Caroline ikke evner å ta til seg råd, ergo innrømme at hun ikke kan og vet alt. Dette er hennes første fødsel. Skulle tro hun var mer lydhør når hun får tips, men neida. Trusene og tøflene skal med. Caroline har god nok råd til å ofre et par tøfler på dette prosjektet, men hun klarer ikke engang å komme med et svar à la 'det var kanskje lurere enn det jeg hadde planlagt' e.l.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

Tips fra hvem da? Bedrevitende og dikterende kommentarer her på forumet eller i kommentarfeltet hennes..? Tror nok hun styrer det slik hun vil og lærer av sine egne erfaringer, slik andre gjør. Hadde noen kommet med en slik holdning som vises her på forumet så ville jeg tenkt "Fuck you!" Det er ikke gode og tips som er ment vel folk her kommer med akkurat. Slutt å forsøke å ta styringen på en annens liv, selv om vedkommende har en blogg betyr ikke at det er fritt frem og at du kjenner henne.

Anonymous poster hash: d1ced...5cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips fra hvem da? Bedrevitende og dikterende kommentarer her på forumet eller i kommentarfeltet hennes..? Tror nok hun styrer det slik hun vil og lærer av sine egne erfaringer, slik andre gjør. Hadde noen kommet med en slik holdning som vises her på forumet så ville jeg tenkt "Fuck you!" Det er ikke gode og tips som er ment vel folk her kommer med akkurat. Slutt å forsøke å ta styringen på en annens liv, selv om vedkommende har en blogg betyr ikke at det er fritt frem og at du kjenner henne. Anonymous poster hash: d1ced...5cd

Det var de veldig til aggresjon. Hadde du tatt deg tid til å i det hele tatt lese artikkelen det ble linket til hadde du fått med deg at rådene jeg nevnte kom fra jordmødre som ble spurt om innholdet.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som får inntrykk av at fotballfrue gjemmer magen sin på alle bilder for tiden? Som om hun er lei av å se gravid ut? :klo:



Anonymous poster hash: 38c32...fd1
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som får inntrykk av at fotballfrue gjemmer magen sin på alle bilder for tiden? Som om hun er lei av å se gravid ut? :klo:

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

Skal ikke spekulere i hvorfor hun virker å gjemme magen ved enten å sitte med beina opp, store jakker, mørke bilder - men ja, er enig i din observasjon ang. å gjemme magen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare for å legge studie til LK død her.

Jeg antar at det er Bjørknes han tar studie sitt på, Nettstudie.

Grunnen til at medisinstudie som man tar privat er sett på som dårligere enn det offentlige, er fordi alle kan ta det studie (antar man må kun ha generell studiekompetanse). Poenggrensen for å komme inn på medisin på UIO i fjor var 58.7, noe som veldig få har.

Var det greit nok?

Samme gjelder journaliststudie til Caroline. Hun tok det på NKF, mest sannsynlig fordi hun ikke hadde gode nok karakterer til å komme inn på journalistik på UIO.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips fra hvem da? Bedrevitende og dikterende kommentarer her på forumet eller i kommentarfeltet hennes..? Tror nok hun styrer det slik hun vil og lærer av sine egne erfaringer, slik andre gjør. Hadde noen kommet med en slik holdning som vises her på forumet så ville jeg tenkt "Fuck you!" Det er ikke gode og tips som er ment vel folk her kommer med akkurat. Slutt å forsøke å ta styringen på en annens liv, selv om vedkommende har en blogg betyr ikke at det er fritt frem og at du kjenner henne.

Anonymous poster hash: d1ced...5cd

Er så enig med deg. Denne tråden blir bare mer og mer latterlig.

Anonymous poster hash: 4e46a...62c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke spekulere i hvorfor hun virker å gjemme magen ved enten å sitte med beina opp, store jakker, mørke bilder - men ja, er enig i din observasjon ang. å gjemme magen.

Selv om jeg syns magen hennes er liten, så syns jeg at fotballfrue burde flæsje magen mye mer. Jeg syns jeg har sett mer bilder av andre gravide som er mer komfortable i sine kropper. Eller, det er jo spekulasjon men, kan det være hun bruker slike gjemmebilder for å fjerne gravidepreget fra bloggen?

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selv om jeg syns magen hennes er liten, så syns jeg at fotballfrue burde flæsje magen mye mer. Jeg syns jeg har sett mer bilder av andre gravide som er mer komfortable i sine kropper. Eller, det er jo spekulasjon men, kan det være hun bruker slike gjemmebilder for å fjerne gravidepreget fra bloggen?

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

Kan være fordi ikke-gravide er en større potensiell inntektskilde via adlinksene, men blir som sagt bare spekulasjoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig med deg. Denne tråden blir bare mer og mer latterlig.

Anonymous poster hash: 4e46a...62c

Enda en som ikke fikk med seg at rådene FF avviste kom fra erfarne jordmødre som ble forespurt ifbm en artikkel om fødebagen hennes. Skjønner ikke hvorfor dere som forsvarer FF så intenst til enhver tid verken leser det som diskuteres eller gidder å svare på poengene i innlegg dere svarer på?

Anonymous poster hash: 1630c...b07

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en som ikke fikk med seg at rådene FF avviste kom fra erfarne jordmødre som ble forespurt ifbm en artikkel om fødebagen hennes. Skjønner ikke hvorfor dere som forsvarer FF så intenst til enhver tid verken leser det som diskuteres eller gidder å svare på poengene i innlegg dere svarer på?

Anonymous poster hash: 1630c...b07

All kritikk er hets, mobbing og/eller fordi noen ikke har satt seg inn i bloggen - om det være seg fra jordmødre, psykologer eller andre!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg syns magen hennes er liten, så syns jeg at fotballfrue burde flæsje magen mye mer. Jeg syns jeg har sett mer bilder av andre gravide som er mer komfortable i sine kropper. Eller, det er jo spekulasjon men, kan det være hun bruker slike gjemmebilder for å fjerne gravidepreget fra bloggen? Anonymous poster hash: 38c32...fd1

Haha, nå har jo bloggen blitt den reneste mammbloggen allerede. Tror nok heller hun er ukomfortabel med å være gravid, jeg vet ikke hvor mange ganger hun har skrevet at jenta gjerne må komme nå. Var jo reneste jubeldagen for FF den dagen hun kom så langt at datteren ikke ville bli regnet som for tidlig født om hun ble født. Når man kjempee så hardt mot kiloene som FF har gjort vil man nok helst at ungen kommer før tiden.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...