Gå til innhold

Fotballfrue


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jantelov

Jantelov

Jantelov

Jantelov

Jantelov

Jantelov

...........

Anonymous poster hash: d1ced...5cd

Jeg tror du har misforstått hva Janteloven egentlig er.

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du har misforstått hva Janteloven egentlig er.

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

Javel? Kan du opplyse oss uinnvidde?

Anonymous poster hash: 9095f...372

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jantelov

Jantelov

Jantelov

Jantelov

Jantelov

Jantelov

...........

Anonymous poster hash: d1ced...5cd

Gud så uoriginalt å skylde på Janteloven med en gang noen ikke liker en annen person.

Mener du altså at det er helt greit å gå rundt å tro man er bedre enn alle andre, og også uttrykke dette? Du synes ikke det er en kjip egenskap?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel? Kan du opplyse oss uinnvidde?

Anonymous poster hash: 9095f...372

Med glede!

Mobbere er de som bruker Janteloven for alt den er verdt. Mobbere følger Janteloven til punkt og prikke med hånlige blikk og nedlatende overlegne kommentarer og oppførsel. Mobbere er de som elsker å trykke enhver ned i driten, og det bare fordi de har funne ut at de kan gjøre det.

Ikke fordi de er oppegående og moralske mennesker, nei fordi de alltid elsker å ta noen og få de til å føle seg små.

Du skal ikke...

Du må ikke tro....

Klipp og lim:

"Janteloven lyder slik:

  1. Du skal ikke tro at du er noe.
  2. Du skal ikke tro at du er like så meget som oss.
  3. Du skal ikke tro du er klokere enn oss.
  4. Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss.
  5. Du skal ikke tro du vet mere enn oss.
  6. Du skal ikke tro du er mere enn oss.
  7. Du skal ikke tro at du duger til noe.
  8. Du skal ikke le av oss.
  9. Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg.
  10. Du skal ikke tro at du kan lære oss noe.

Senere i boken kommer Sandemose opp med et 11. bud: Du tror kanskje ikke at jeg vet noe om deg?"

Kjenner du deg igjen kanskje?

http://no.wikipedia.org/wiki/Janteloven

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med glede!

Mobbere er de som bruker Janteloven for alt den er verdt. Mobbere følger Janteloven til punkt og prikke med hånlige blikk og nedlatende overlegne kommentarer og oppførsel. Mobbere er de som elsker å trykke enhver ned i driten, og det bare fordi de har funne ut at de kan gjøre det.

Ikke fordi de er oppegående og moralske mennesker, nei fordi de alltid elsker å ta noen og få de til å føle seg små.

Du skal ikke...

Du må ikke tro....

Klipp og lim:

"Janteloven lyder slik:

  1. Du skal ikke tro at du er noe.
  2. Du skal ikke tro at du er like så meget som oss.
  3. Du skal ikke tro du er klokere enn oss.
  4. Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss.
  5. Du skal ikke tro du vet mere enn oss.
  6. Du skal ikke tro du er mere enn oss.
  7. Du skal ikke tro at du duger til noe.
  8. Du skal ikke le av oss.
  9. Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg.
  10. Du skal ikke tro at du kan lære oss noe.

Senere i boken kommer Sandemose opp med et 11. bud: Du tror kanskje ikke at jeg vet noe om deg?"

Kjenner du deg igjen kanskje?

http://no.wikipedia.org/wiki/Janteloven

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

Jaså? Etter punkt og prikke? Man kan ikke velge ut et par punkter å likevel bruke Janteloven mot en person? :fnise:

I TV2-artiklen sto det at de hadde kontakt Caroline for kommentar, og at hun hadde svart at hun ikke hadde tenkt til å revurdere noe av innholdet i fødebagen. Så nei, vi antar ikke, les tråden før du kommer med anklagelser selv og er akkurat slik du mener er ille.

Det er lov å ikke ta imot råd men når man legger ut om noe på nett og får mange velmende tips fra folk som faktisk vet hva de snakker om så fremstår det som rimelig besserwisser å bare avfeie alt med en gang. Personlig liker jeg ikke bessrwissere som ikke evner å lære av eller høre på andre.

Det er IKKE det samme å ha tro på seg selv og å tro man er bedre enn andre! Det er faktisk en ganske motbydelig egenskap å gå rundt og vise at man tror man er bedre enn andre folk. Selvtillit og god selvfølelse er supert å ha, men man bør også inneha egenskaper som evne til ydmykhet og selvinnsikt.

Kan du også, når du er i gang, forklare hvorfor SoftKittys innlegg ikke faller under Janteloven?

Anonymous poster hash: 9095f...372

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Edit: de punktene i Janteloven jeg antar du sikter til at jeg "faller under" er det helt greit for meg å falle under. Jeg synes faktisk ikke folk skal tro de er så mye bedre enn andre.

Endret av SoftKitty
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaså? Etter punkt og prikke? Man kan ikke velge ut et par punkter å likevel bruke Janteloven mot en person? :fnise:

Kan du også, når du er i gang, forklare hvorfor SoftKittys innlegg ikke faller under Janteloven?

Anonymous poster hash: 9095f...372

Den som er smart ser at alle punktene i Janteloven egentlig inneholder det samme.

Fordi det ikke er jantelov de uttalelsene SoftKitty kommer med. SoftKitty snakker om at fotballfrua feier vekk mange råd, fordi fotballfrue tenker at hun vet bedre enn andre med erfaringer. At SoftKitty ikke liker de som ikke klarer å lytte til andre som vet mer om fødsler enn fotballfrua gjør (det er jo et faktum inntil fødselen er over) det er en høyst forståelig irritasjon.

Å ha tro på seg selv, det er en ting. Å tro at en er bedre enn andre det er noe helt annet. SoftKitty har ikke uttalt at hun er bedre enn fotballfrua, men fotballfrua har gjentatte ganger uttalt enkelte ting som tyder på at hun ser seg selv bedre enn andre. Fotballfrua følger dermed janteloven. Ikke alltid, men ofte nok til at det blir reagert på.

Du bruker Janteloven imot brukere her på kg, men jeg vil påstå at du egentlig fortsatt ikke har skjønt hva Janteloven går ut på.

Skal vi diskutere og dissekere dette i en evighet og rakke ned på hverandre, eller skal vi bli enige om at vi ser dette ulikt?

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conradine

Den som er smart ser at alle punktene i Janteloven egentlig inneholder det samme.

Fordi det ikke er jantelov de uttalelsene SoftKitty kommer med. SoftKitty snakker om at fotballfrua feier vekk mange råd, fordi fotballfrue tenker at hun vet bedre enn andre med erfaringer. At SoftKitty ikke liker de som ikke klarer å lytte til andre som vet mer om fødsler enn fotballfrua gjør (det er jo et faktum inntil fødselen er over) det er en høyst forståelig irritasjon.

Å ha tro på seg selv, det er en ting. Å tro at en er bedre enn andre det er noe helt annet. SoftKitty har ikke uttalt at hun er bedre enn fotballfrua, men fotballfrua har gjentatte ganger uttalt enkelte ting som tyder på at hun ser seg selv bedre enn andre. Fotballfrua følger dermed janteloven. Ikke alltid, men ofte nok til at det blir reagert på.

Du bruker Janteloven imot brukere her på kg, men jeg vil påstå at du egentlig fortsatt ikke har skjønt hva Janteloven går ut på.

Skal vi diskutere og dissekere dette i en evighet og rakke ned på hverandre, eller skal vi bli enige om at vi ser dette ulikt?

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

Kan dere ikke vise oss hvor Caroline påstår at hun vet alt mye bedre enn andre?

Vi begynner å bli litt lei av å lese denne anklagen til stadighet - uten at den underbygges.

At hun ønsker å gjøre sine egne erfaringer har ingenting med at hun tror hun er bedre enn andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha tro på seg selv, det er en ting. Å tro at en er bedre enn andre det er noe helt annet. SoftKitty har ikke uttalt at hun er bedre enn fotballfrua, men fotballfrua har gjentatte ganger uttalt enkelte ting som tyder på at hun ser seg selv bedre enn andre. Fotballfrua følger dermed janteloven. Ikke alltid, men ofte nok til at det blir reagert på.

Du bruker Janteloven imot brukere her på kg, men jeg vil påstå at du egentlig fortsatt ikke har skjønt hva Janteloven går ut på.

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

Unnskyld, men det virker som du totalt har misforstått hva Janteloven handler om. Å følge Janteloven er ikke å gå rundt og tro at man er bedre enn andre, det er å si til andre at "du skal ikke tro du er bedre enn oss". Det er altså avsenderen av de ti "budene" som praktiserer Janteloven, ikke mottageren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har for første gang lest på et forum om bloggere i kveld, og inne på et forum hvor det snakkes om MammaTilMichelle så dukker dette opp :

“Er spent på om fotballfruen skal oute sitt barn så mye, men kanskje hun må det for å få klærne, utstyret og diverse et barn trenger. De får jo mye sponset og det er jo slik de overlever.”

Jeg blir rett og slett sjokkert… Hva… Jeg er målløs… Credits til deg, og de andre bloggerne, som holder ut all denne drittslengingen… “kansje hun må det for å få ….. diverse et barn trenger.”

  • Ja, så hvis man er kritisk til å utnytte barn for penger ved å utlevere dem på internett, så har man det ikke så bra med seg selv. Good one, Caroline. Eller, nei. Dette er for dumt, til og med fra henne. Det er jo ingenting fra det sitatet som ikke er sant. De lever jo av bloggen og det er den som har stått for det aller meste av inntektene de har hatt de to siste årene.



Anonymous poster hash: db348...34d
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke vise oss hvor Caroline påstår at hun vet alt mye bedre enn andre?

Vi begynner å bli litt lei av å lese denne anklagen til stadighet - uten at den underbygges.

At hun ønsker å gjøre sine egne erfaringer har ingenting med at hun tror hun er bedre enn andre.

Du kan bli så lei du bare vil, jeg har anbefalt deg å lese bloggen og se det med egne øyne. Det vil du ikke. Så la vær å komme med slike kommentarer. Når noen skriver ting om fotballfrua går jeg dit og leser selv om jeg absolutt skal ha det bekreftet eller avkreftet. Dert kan du også gjøre.

De som har fulgt fotballfruetrådene og bloggen over lengre tid, de vet hva jeg snakker om.

Helt supert at hun ønsker å gjøre egne erfaringer, det har jeg ikke kritisert i det hele tatt. Men jeg forstår at andre reagerer på enkelte reaksjoner fotballfrue kommer med.

Jeg skjønner at du vil ha linker, men kan du ikke bare spørre etter det istedenfor å komme med en hel drøss med anklagelser?

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men det virker som du totalt har misforstått hva Janteloven handler om. Å følge Janteloven er ikke å gå rundt og tro at man er bedre enn andre, det er å si til andre at "du skal ikke tro du er bedre enn oss". Det er altså avsenderen av de ti "budene" som praktiserer Janteloven, ikke mottageren.

Takk for at du underbygger min påstand. Avsender er i dette tilfelle fotballfrue og enkelte her inne. Og de som sier slike ting, de tenker og tror om seg selv at de er bedre enn andre. Du kan ikke skille det fra hverandre.

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den som er smart ser at alle punktene i Janteloven egentlig inneholder det samme.

Fordi det ikke er jantelov de uttalelsene SoftKitty kommer med. SoftKitty snakker om at fotballfrua feier vekk mange råd, fordi fotballfrue tenker at hun vet bedre enn andre med erfaringer. At SoftKitty ikke liker de som ikke klarer å lytte til andre som vet mer om fødsler enn fotballfrua gjør (det er jo et faktum inntil fødselen er over) det er en høyst forståelig irritasjon.

Å ha tro på seg selv, det er en ting. Å tro at en er bedre enn andre det er noe helt annet. SoftKitty har ikke uttalt at hun er bedre enn fotballfrua, men fotballfrua har gjentatte ganger uttalt enkelte ting som tyder på at hun ser seg selv bedre enn andre. Fotballfrua følger dermed janteloven. Ikke alltid, men ofte nok til at det blir reagert på.

Du bruker Janteloven imot brukere her på kg, men jeg vil påstå at du egentlig fortsatt ikke har skjønt hva Janteloven går ut på.

Skal vi diskutere og dissekere dette i en evighet og rakke ned på hverandre, eller skal vi bli enige om at vi ser dette ulikt?

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

Hahahaha! Ja, ikke sant?

Anonymous poster hash: 9095f...372

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le litt :) Misforstå meg rett, dette er ikke kritikk. Hun var så klar på at det ikke skulle bli en mammablogg, og kun ha noen innlegg innimellom som handlet om graviditet og baby. Kan ikke se for meg at det blir noe mindre av det etter fødsel heller :P Hun er jo søt da, skjønner godt at det ikke er til å unngå å skrive om det da det sikkert er veldig altoppslukende :) Faller seg naturlig kan jeg tenke. Virkelig spennende nå med 8 dager til termin!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må le litt :) Misforstå meg rett, dette er ikke kritikk. Hun var så klar på at det ikke skulle bli en mammablogg, og kun ha noen innlegg innimellom som handlet om graviditet og baby. Kan ikke se for meg at det blir noe mindre av det etter fødsel heller :P Hun er jo søt da, skjønner godt at det ikke er til å unngå å skrive om det da det sikkert er veldig altoppslukende :) Faller seg naturlig kan jeg tenke. Virkelig spennende nå med 8 dager til termin!

Hun har ikke et innlegg der graviditeten ikke er nevnt, men det er kanskje naturlig da bloggen hennes er en hverdagsblogg, og om vi er ærlige så skjer det ikke så veldig mye mer spennende i livet hennes enn i våre vanlige liv. Det er jobb, familie, venner og hobbyer. Syns dog det er litt merkelig at hun skriver #pregnant på bildene sine på instagram, men er det kanskje fordi at hun er redd noen tror hun ser "så stor ut" (ironi) til vanlig?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke et innlegg der graviditeten ikke er nevnt, men det er kanskje naturlig da bloggen hennes er en hverdagsblogg, og om vi er ærlige så skjer det ikke så veldig mye mer spennende i livet hennes enn i våre vanlige liv. Det er jobb, familie, venner og hobbyer. Syns dog det er litt merkelig at hun skriver #pregnant på bildene sine på instagram, men er det kanskje fordi at hun er redd noen tror hun ser "så stor ut" (ironi) til vanlig?

Hehe, akkurat! :) Og: You read my mind ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du underbygger min påstand. Avsender er i dette tilfelle fotballfrue og enkelte her inne. Og de som sier slike ting, de tenker og tror om seg selv at de er bedre enn andre. Du kan ikke skille det fra hverandre.

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

Men Fotballfrue har da aldri sagt til noen: Du må ikke tro at du er bedre enn oss?

Edit: Det virker fortsatt som du misforstår helt. Det er ikke å følge Janteloven at man tror man er bedre enn andre. Janteloven er å prøve å stoppe folk fra å tro at de er bedre enn andre.

Endret av Bloggleseren
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at fruen føler seg bedre enn alle andre, på ALLE måter. Hun skryter av utseende,kroppen, magen, klær, sko, økonomi, hus, familie, kunnskap, utdanning, karakterer, skrivekunnskaper. osv i det uendelige. Hun er ekspert på sv. skap og fødsel. Ingen andre (uansett utdannelse) vet mer enn henne og kan komme med råd.

Denne listen kan jeg fortsette med i det uendelige. Jeg stikker innom bloggen kun for underholdning og en god latter.

Tenk om hun kunne vist en ydmyk side og lagt vekk denne overlegne holdningen. Tenk å kunne sagt takk for råd, og sagt at det var fint. Hun takker kun når leserene tilber henne.

Hun oppfører seg som en "oppsnasen" fjortis, som tror de vet alt. Det er så usmakelig.

Jeg er glad jeg ikke jobber på sykehuset når hun kommer med spa - bagen sin. Tror jeg hadde hatt problemer med å vært profesjonell.

Syntes også synd på de som f.eks. skal være lærer for fruens barn. Tenk en samtale hvor lærer må fremlegge noe negativt om DET barnet. Da blir vel den læreren hengt ut på førstesiden av vg.



Anonymous poster hash: 6918d...a9b
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...