Gå til innhold

Fotballfrue


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Poenget var ikke at han ikke kan kjøpe andre truser til henne. Det dreier seg mer om at Caroline ikke evner å ta til seg råd, ergo innrømme at hun ikke kan og vet alt. Dette er hennes første fødsel. Skulle tro hun var mer lydhør når hun får tips, men neida. Trusene og tøflene skal med. Caroline har god nok råd til å ofre et par tøfler på dette prosjektet, men hun klarer ikke engang å komme med et svar à la 'det var kanskje lurere enn det jeg hadde planlagt' e.l.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

Vi ser i tråden at når FF uttaler seg på bloggen så tolkes den samme uttalelsen vidt forskjellig av forskjellige lesere, og det er jo én ting. Men her tolker du noe som Side2 har gjengitt som Caroline skal ha sagt til Foreldre.no. Formatet til Side2 legger åpenbart flere begrensninger på fremstillingen av saken. Med dette i tankene synes jeg du uttaler deg for bastant, særlig når flere av svarene Fotballfrue gir i kommentarfeltet er av typen "takk for tips, det skal jeg gjøre/prøve".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enda en som ikke fikk med seg at rådene FF avviste kom fra erfarne jordmødre som ble forespurt ifbm en artikkel om fødebagen hennes. Skjønner ikke hvorfor dere som forsvarer FF så intenst til enhver tid verken leser det som diskuteres eller gidder å svare på poengene i innlegg dere svarer på?

Anonymous poster hash: 1630c...b07

"Fotballfrue Caroline Eriksen sier til Foreldre.no at hun har lest gjennom alle kommentarene på innlegget om fødebagen."

Dette tolker jeg som kommentarene på blogginnlegget, ikke rådene som jordmoren kommer med i artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser i tråden at når FF uttaler seg på bloggen så tolkes den samme uttalelsen vidt forskjellig av forskjellige lesere, og det er jo én ting. Men her tolker du noe som Side2 har gjengitt som Caroline skal ha sagt til Foreldre.no. Formatet til Side2 legger åpenbart flere begrensninger på fremstillingen av saken. Med dette i tankene synes jeg du uttaler deg for bastant, særlig når flere av svarene Fotballfrue gir i kommentarfeltet er av typen "takk for tips, det skal jeg gjøre/prøve".

Var ikke det ang. mer klær til babyen? Som jeg mener både vedkommende skrev her og som Side2 har skrevet.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke de klærne ang. mer klær til babyen? Som jeg mener både vedkommende skrev her og som Side2 har skrevet.

Nei, det var nok begge deler - både til seg selv og baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke de klærne ang. mer klær til babyen? Som jeg mener både vedkommende skrev her og som Side2 har skrevet.

Det festlige er at jeg er den bastante her, ikke FF som kontant avviser hundrevis av likelydende råd fra kvinner som faktisk har født. Råd som bekreftes av jordmødre. Skulle jo tro de kunne litt om fødsel og barselstid, i grunnen.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Oi, så på noen bilder fra noen måneder tilbake, og håper virkelig hun ikke raser ned til gammel vekt igjen, hun kler virkelig den fasongen hun har nå. Både ansiktet og kroppen ser sunnere ut, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, så på noen bilder fra noen måneder tilbake, og håper virkelig hun ikke raser ned til gammel vekt igjen, hun kler virkelig den fasongen hun har nå. Både ansiktet og kroppen ser sunnere ut, rett og slett.

Selvfølgelig gjør hun det, antageligvis blir hun tynnere enn før hvis hun velger å amme.. Hun har jo absolutt ingenting å gå på iom at hun kun har gått opp det det babyen veier, blodvolum osv.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Selvfølgelig gjør hun det, antageligvis blir hun tynnere enn før hvis hun velger å amme.. Hun har jo absolutt ingenting å gå på iom at hun kun har gått opp det det babyen veier, blodvolum osv.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

Jeg tror, og håper, at hun vil slå seg mer til ro etter at hun har blitt mor. Da handler tross alt tilværelsen om mer enn å trene og holde seg slank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det festlige er at jeg er den bastante her, ikke FF som kontant avviser hundrevis av likelydende råd fra kvinner som faktisk har født. Råd som bekreftes av jordmødre. Skulle jo tro de kunne litt om fødsel og barselstid, i grunnen.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

Nå sier jeg ikke at du er bastant, men at uttalelsen din var det etter min mening. :)

Jeg antar at du ikke anerkjenner argumentene mine siden du fremholder at hun avviser rådene hun får. For å pirke litt var det altså kun én jordmor som uttalte seg i den omtalte artikkelen, og hennes råd har ikke ikke FF fått gi tilsvar på så vidt jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror, og håper, at hun vil slå seg mer til ro etter at hun har blitt mor. Da handler tross alt tilværelsen om mer enn å trene og holde seg slank.

Med LK som ektemann vil nok det ekstreme fokuset på kropp bestå.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier jeg ikke at du er bastant, men at uttalelsen din var det etter min mening. :)

Jeg antar at du ikke anerkjenner argumentene mine siden du fremholder at hun avviser rådene hun får. For å pirke litt var det altså kun én jordmor som uttalte seg i den omtalte artikkelen, og hennes råd har ikke ikke FF fått gi tilsvar på så vidt jeg kan se.

Når man velger å ignorere råd fra nesten 600 kvinner som har født fordi man ikke kan innrømme feil er man noe sta, synes du ikke?

Anonymous poster hash: 1630c...b07

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man velger å ignorere råd fra nesten 600 kvinner som har født fordi man ikke kan innrømme feil er man noe sta, synes du ikke?

Anonymous poster hash: 1630c...b07

Hva da? Fordi hun vil ha med seg tøfler i bagen...?

La henne nå leve livet slik hun vil, man kan seriøst ikke kritisere noen fordi de ikke velger å leve på råd etter andre, man har sin egen fri vilje, og mange har lyst til å erfare dette selv.

Om hun hadde tatt alt etter beretning om hva andre vil at hun skal gjøre, ville du vært fornøyd da? Hvorfor? Det er grenser på hva hun skal ha kritikk for.

Anonymous poster hash: d1ced...5cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Libresse-bind og blondehipstere dagen etter fødsel?

Poenget er at Caroline aldri, aldri kan ta feil, skrive feil eller overhodet innrømme at hun kan ha tenkt i næeheten av feil om noe som helst. Det gjelder språk, alle oute-episodene, butikkdriften, reklameringen og nå også fødebagen.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Libresse-bind og blondehipstere dagen etter fødsel?

Poenget er at Caroline aldri, aldri kan ta feil, skrive feil eller overhodet innrømme at hun kan ha tenkt i næeheten av feil om noe som helst. Det gjelder språk, alle oute-episodene, butikkdriften, reklameringen og nå også fødebagen.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

Det er ok å komme med råd og tips vedrørende fødsel og utstyr, men fotballfrua har jo lov til å ta egne valg og få egne erfaringer. Det er mange som nekter å høre på andre inntil de innser at jo, det rådet var jo ikke så dumt allikevel. Men nå er jo ikke de tingene rundt utstyrsbaggen så ille (bortsett fra mage og hoftekrymperen da.. Hun er da jammen slank nok fra før..).

Det er ikke enkelt å innrømme sine feil privat, da kan jeg tenke meg at det er veldig vanskelig å innrømme det offentlig. Det er tross alt enkelte som vil bruke det for alt det er verdt?

Når det gjelder outing av eposter, reklamering, tyveri av bilder, tyveri av oppskrifter, butikkdrift, og trusler som paret har kommet med, da er jeg enig med at bedriften treasures/fotballfrue har gått langt langt over streken.

(Sikkert litt rotete skrevet, men jeg er trøtt.)

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle blir påvirket av reklamen - det er vel ikke noe overraskende for deg?

At det er reklame som betaler bloggen til Caroline og mange andre burde ikke være overraskende for noen ... Men at det er Maria som en egen person som har skrevet innlegget det har jeg ingen grunn til å tro - det kan være og det kan like gjerne være at det ikke er.

Men som sagt - klart Caroline påvirker både når det gjelder produkter og handlinger. Jeg for min del synes ikke det er problematisk at hun reklamerer mer enn at andre reklamerer. Hun er i likhet med andre kjente mennesker en ettertraktet markedsfører for mange produkter. Det er på samme måte som Therese Johaug reklamerer for sofaer og shampoer og Petter Nortug reklamerer for Coop, osv .. Vi er voksne mennesker som lærer fra vi er små at reklamen er der for å påvirke oss. Og er det noen som mangler disse kunnskapene så er det foreldrene deres som har sviktet på veien.

Når det gjelder hennes påvirkning når det gjelder trening og kosthold så synes jeg ikke det er noe negativt i det hele tatt.

ALLE?

Så du mener det ja? Poenget er at du prøver å finne noe å ta folk for i denne tråden, slik at du kan komme med motangrep. Jeg mente sikkert det samme som du mener her med alle når jeg skrev at noen kjøper alt i babyutstyrsguiden. Jeg har selvfølgelig ikke håndfaste bevis for akkurat det, men ut i fra alle kommentarene så er det nærligende å tro at noen blir veldig påvirket ja og ønsker alt hun har og noen kjøper mye av det.

Endret av Atheena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns fødebagen viser Eriksens holdninger til bruk av penger og materialisme. Ut i fra Cs svar på tilbakemeldingene spiller det visst ingen rolle at hennes rådyre tøfler (tøflervtil tusenvis av kroner!) og psyk nok må kastes etter få dager. Jeg blir kvalm..

Anonymous poster hash: 23b15...bbb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conradine

ALLE?

Så du mener det ja? Poenget er at du prøver å finne noe å ta folk for i denne tråden, slik at du kan komme med motangrep. Jeg mente sikkert det samme som du mener her med alle når jeg skrev at noen kjøper alt i babyutstyrsguiden. Jeg har selvfølgelig ikke håndfaste bevis for akkurat det, men ut i fra alle kommentarene så er det nærligende å tro at noen blir veldig påvirket ja og ønsker alt hun har og noen kjøper mye av det.

Ja ALLE mennesker påvirkes av reklame.

http://www-ia.hiof.no/~danrh/oppgaver/reklameogpaavirkning.pdf

Så forskjellen på din og min påstand er at jeg kan underbygge min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns fødebagen viser Eriksens holdninger til bruk av penger og materialisme. Ut i fra Cs svar på tilbakemeldingene spiller det visst ingen rolle at hennes rådyre tøfler (tøflervtil tusenvis av kroner!) og psyk nok må kastes etter få dager. Jeg blir kvalm..Anonymous poster hash: 23b15...bbb

Ja, nettoprisen på den bagen er temmelig høy, men så har hun vel råd til å ofre et par sko av de mange hundre hun har. Hvis hun hadde 200 for tre-fire år siden må hun vel være oppe i minst det dobbelte nå?

Det er et vanvittig forbruk de har. Lykke kan kjøpes er et av hovedbudskapene i bloggen.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE?

Så du mener det ja? Poenget er at du prøver å finne noe å ta folk for i denne tråden, slik at du kan komme med motangrep. Jeg mente sikkert det samme som du mener her med alle når jeg skrev at noen kjøper alt i babyutstyrsguiden. Jeg har selvfølgelig ikke håndfaste bevis for akkurat det, men ut i fra alle kommentarene så er det nærligende å tro at noen blir veldig påvirket ja og ønsker alt hun har og noen kjøper mye av det.

Har notert meg at hofte- og magebelte MÅ med når man skal føde, iallfall. Driter i om jeg blør gjennom trusene eller i det hele tatt får dem på meg så lenge magen er flat.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...