Gå til innhold

Fotballfrue


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun vil ikke oppgi vekten sin på bloggen (noe jeg synes er veldig bra), men å skrive hvor mye hun har gått opp i svangerskapet er greit? :vetikke: Gir jo like mye "press" på de som hadde blitt påvirket av vekta hennes.

Anonymous poster hash: 69561...8d6

Herregud, nå må dere gi dere! Hvor mye må hun gå opp før det er OK å si det høyt? Gi meg et tall.

Jeg la på meg 30 kg + i det ene svangerskapet. Hva tenker du er sunnest?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan "press" da? 9 kg er ikke for lite å gå opp i svangerskapet.

Anonymous poster hash: 68911...128

Jeg skal ikke skryte på meg å si at jeg har peiling på svangerskap og vekt. Men de jeg kjenner hvertfall gikk opp en god del mer. Så jeg vil tro at flertallet legger på seg mer enn 9 kg?

Så tenker jeg også på den lange leksjonen LK hadde i kommentarfeltet hennes en gang, om hva som var en grei vektøkning og ikke. FF er jo innenfor det han skrev.

Da tenker jeg at de som ikke klarer å holde seg under 10 kg, som har FF som et trenings/kostholds-forbilde, så kunne de sluppet å lese at hun har gått opp lite.

Vet ikke jeg, synes bare det er litt rart. Hvorfor kan hun ikke oppgi vekta si da? Siden den absolutt er innafor jf. FF og mange her inne.

Anonymous poster hash: 69561...8d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, nå må dere gi dere! Hvor mye må hun gå opp før det er OK å si det høyt? Gi meg et tall.

Jeg la på meg 30 kg + i det ene svangerskapet. Hva tenker du er sunnest?

Nå må du roe deg litt ned. Jeg ønsket ikke å fremstå som en hysterisk kritiker. Jeg spurte fordi jeg lurte. Hva er forksjellen på å legge ut hvor mye hun har gått opp, og hva hun veier? :vetikke:

Anonymous poster hash: 69561...8d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skriver hun at vektoppgangen så langt i svangerskapet er 9 kilo.. Er det vanlig eller veldig lite?

Anonymous poster hash: 6243e...d33

Okei? For ikke så mange dager siden skrev hun at hun hadde gått opp 10-11 kg, og nå er det bare 9??????????????????????? :sjokkert: ( Holder begge hender foran munnen for å ikke å banne så naboen skvetter i sengen!)

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo hun skrev vel 10 kilo tidligere, men på dagens første innlegg skrev hun 9 i kommentarfeltet. Veide seg onsdag (i går antakelig) hos jordmoren.. Jeg bare lurte på om det var vanlig, jeg ikke har så mye peiling på vektoppgang og svangerskap. Men forstår jo at ingen er like :)



Anonymous poster hash: 6243e...d33
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan man ikke tenke på. Folk går opp forskjellig, avhengig av hvor sunne de er, størrelsen på ungen, mengde vann i livmoren, mengde vann i kroppen. Ale som er gravide burde vite alt dette, og aldri "ta seg nær av" at noen går opp mindre enn de gjorde.

Jeg gikk opp 20kg, det vil jeg si er endel. Gikk ned 15 kg i vann rett etterpå :)

Anonymous poster hash: 68911...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifølge anbefalinger er ikke 9 kilo lite å gå opp, men akkurat passe - dersom man har KMI over 25, 5, altså definert som overvektig eller fedme.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hun er fortsatt ikke fanatisk opptatt av vekt? Hvis hun hadde brydd seg om de unge leserene sine, så hadde hun ikke sagt noe vekt. Dette er bare skryt. Hun trenger så mye bekreftelse denne dama at det er synd på henne.



Anonymous poster hash: cf5ef...056
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun fikk panikk når hun hadde gått opp tosifret;)



Anonymous poster hash: 2ef39...648
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SLIK FORDELER VEKTEN SEG:

Barnet: ca. 3,5 kilo

Fostervann: ca. 0,8 kilo

Bryster: ca. 0,4 kilo

Væske i vevet: ca. 1,2 kilo

Morkake: ca. 0,6 kilo

Livmor: ca. 1,0 kilo

Blodvolum: ca. 1,2 kilo

Fettreserver: ca. 3,5 kilo

TOTALT: ca. 12,2 kilo

http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/Sa-mye-bor-du-ga-opp-nar-du-er-gravid--7133926.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SLIK FORDELER VEKTEN SEG:

Barnet: ca. 3,5 kilo

Fostervann: ca. 0,8 kilo

Bryster: ca. 0,4 kilo

Væske i vevet: ca. 1,2 kilo

Morkake: ca. 0,6 kilo

Livmor: ca. 1,0 kilo

Blodvolum: ca. 1,2 kilo

Fettreserver: ca. 3,5 kilo

TOTALT: ca. 12,2 kilo

http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/Sa-mye-bor-du-ga-opp-nar-du-er-gravid--7133926.html

Mao har hun ikke noe fett til ammeperioden. Jaja.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mao har hun ikke noe fett til ammeperioden. Jaja.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

Tror nok det er tatt litt fra alt og ikke alt fra fettreservene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er nok godt planlagt, man trener aldri så mye uten en grunn.



Anonymous poster hash: cf5ef...056
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hun er fortsatt ikke fanatisk opptatt av vekt? Hvis hun hadde brydd seg om de unge leserene sine, så hadde hun ikke sagt noe vekt. Dette er bare skryt. Hun trenger så mye bekreftelse denne dama at det er synd på henne.

Anonymous poster hash: cf5ef...056

Det er det jeg frykter jeg også. Hun vet antakelig at det er anbefalt å gå opp 16-18 kilo dersom man er veldig tynn i utgangspunktet. Hun vet nok også at 9 kilo er veldig lite, og ville sannsynligvis skrytt PÅ seg et par kilo hvis hun var ved sine fulle fem rent "kroppsmessig".

Alt annet er perfekt med svangerskapet. Det eneste som avviker er altså vekten. I rest my case.

Så mye bør du gå opp i vekt under svangerskapet:

* Undervektige (KMI <18,5 kg/m2): 12,5 - 18 kilo

* Normalvektige (KMI 18,5-24,9 kg/m2):11,5 - 16 kilo

* Overvektige (KMI 25,5-29,9 kg/m2): 7,0 - 11,5 kilo

* Fedme (>30 kg/m2): 5,0 - 9,0 kilo

Hun har altså gått opp like mye som blir anbefalt overvektige og fete.

Når hun velger å gå ut med dette i tillegg begynner jeg å synes alvorlig synd på henne.

Stakkars jente :(

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilma2000

LK sa jo at man må gå opp mellom 12 og 16 kg hvis man skal ha et sunt svangerskap, så da har hun altså gått opp for lite i følge han da. (Men regner med at han ikke klager, kjenner jeg han rett)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er egentlig "trenden" ift babyvekt? Da tenker jeg på hva som er mest "stas" å få/fortelle om - akkurat på gjennomsnittet, eller 4+ kilos eller en på 2 kg?

Misforstå meg rett - er dere grei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedre halvdel av gjennomsnittsvekta er nok mer "stas" enn å få en over 4,5kg. Mellom 3 og 3,5 kg er nok passe for mange damer.

Selv fødte jeg ei jente på 3,3 kg for snart tre år siden. Er gravid med nr 2 nå, og har foreløpig fått indikasjoner på at hun vil være større enn førstemann.

Anonymous poster hash: 6058e...db5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig "trenden" ift babyvekt? Da tenker jeg på hva som er mest "stas" å få/fortelle om - akkurat på gjennomsnittet, eller 4+ kilos eller en på 2 kg?

Misforstå meg rett - er dere grei.

Håper og tro at det fremdeles er 3, 5 kg.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Det er det jeg frykter jeg også. Hun vet antakelig at det er anbefalt å gå opp 16-18 kilo dersom man er veldig tynn i utgangspunktet. Hun vet nok også at 9 kilo er veldig lite, og ville sannsynligvis skrytt PÅ seg et par kilo hvis hun var ved sine fulle fem rent "kroppsmessig".

Alt annet er perfekt med svangerskapet. Det eneste som avviker er altså vekten. I rest my case.

Så mye bør du gå opp i vekt under svangerskapet:

* Undervektige (KMI <18,5 kg/m2): 12,5 - 18 kilo

* Normalvektige (KMI 18,5-24,9 kg/m2):11,5 - 16 kilo

* Overvektige (KMI 25,5-29,9 kg/m2): 7,0 - 11,5 kilo

* Fedme (>30 kg/m2): 5,0 - 9,0 kilo

Hun har altså gått opp like mye som blir anbefalt overvektige og fete.

Når hun velger å gå ut med dette i tillegg begynner jeg å synes alvorlig synd på henne.

Stakkars jente :(

Nå må du gi deg. Leste at den jordmor sa tidligere her at det er ikke noen trend å gå opp lite.

Hva så da om hun bare har gått opp 9-11 kilo når babyen er sunn og frisk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...