Gå til innhold

Ooops we did it again


Mazilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Send meg en pm, så sender jeg navnet :jepp:

Og ja: Vi koser oss! :strix:

(Selv om barselavd er nedslitt, senga er vond, sugebehovet ikke passer overens med mengden melk og etterrier definitivt er verre når man har født før... Føles litt absurd å knaske painkillers for etterrier etter å ha født helt naturlig! :fnise: )

Tipper vi drar hjem i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mens jeg har det hele friskt i minne og uansett er våken med en liten klump ved puppen: Her er fødselshistorien :)

Fredag kveld skjønte jeg at noe var på gang, men fikk likevel besøk på kvelden. Det gikk fint, men da han var reist tok murringene seg opp og ble mer som rier. Jeg prøvde å legge meg, men skjønte fort at det ikke kom til å bli noe søvn. Snakket med mamma i halv to-tida og ble enige om at hun skulle komme, så vi slapp den ekstra stressfaktoren. Jeg snakket også med jordmor, men ble enig med henne om å se det an hjemme til riene var mer intense og hyppige. Da klokka var fire, ringte vi igjen og fikk beskjed om at vi kunne komme når det passet oss. Han godeste ville dusje og spise først, mens jeg rasket med meg de siste tingene. Jeg syntes setevarmen i bilen var så deilig at jeg ba han kjøre en omvei, men han ville ikke.. :(:fnise:

Ca klokka fem var vi på sykehuset. Jeg ble undersøkt, og hadde fire cm åpning. Fikk klyster, og fikk etter det tildelt en fødestue. R stod langt oppe i bekkenet, så jordmora ville ha meg til å gå mest mulig med prekestol for å få hjelp av tyngdekraften. Kl seks var det ny sjekk, og jeg ble oppgitt over å høre at en time med sterke rier bare hadde økt åpningen med én cm, til fem. Begynte å se for meg at den raske fødselen alle hadde "lovet" meg ikke ville bli noe av.

Jordmora mente dessuten at alt var så flott og normalt at jeg nok ikke kom til å trenge epidural, selv om jeg selv hadde begynt å glede meg til nettopp det i mitt stille sinn...

Klokka sju kom hun inn for å si at hun snart skulle gå av vakt, og spurte i samme slengen om ikke jeg ville prøve badekaret som smertelindring. Hun fylte i, og jeg gikk oppi ca ti-kvart over. Hun sjekket hjertelyden, men ville ikke sjekke åpning, for det kom uansett neste jordmor til å gjøre da hun kom inn etter vaktskiftemøtet. Hun takket for seg, men omtrent idet hun hadde gått ut, gikk vannet. Vi gjorde som vi hadde fått beskjed om og dro i snora. Hun kom inn igjen, og jeg fikk spørsmålet om jeg ville opp eller bli værende i vannet. Jeg ville bli, og hun gikk igjen. Da kom plutselig pressetrangen, som lyn fra klar himmel. Han godeste måtte overtale meg til å få dra i snora, jeg var ikke mentalt forberedt på pressing og helt overbevist om at det bare var en vanlig ri.

Jordmora kom inn igjen og konstaterte at her var det full åpning og bare å presse, så det ble ringt etter flere folk. 07.37 begynte jeg å presse, og 07.42 var hun født. Plutselig! :rodmer::daane: 52 cm og 4058 gram, en halv kilo tyngre enn storesøster var, men likevel så utrolig liten... :rodmer:

Det var en mektig opplevelse å føde i vann, og absolutt ikke planlagt. Følte meg mye mer "ett" med R da hun ble lagt på brystet mitt i vannet enn etter forrige fødsel i fødeseng. Formen min var også mye bedre, og jeg trengte bare noen små pyntesting.

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt brå slutt der, men nå sover de andre, så jeg må benytte anledningen til å gjøre det samme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fin historie. :hjerte:

Den ligner ganske mye på min fødsel faktisk (med M), men her ble jeg tvunget opp av badekaret midt i den andre pressrien fordi jordmor ikke kunne ta i mot i vann. :P

Men åh, jeg må innrømme at jeg savner å ha en bitteliten baby altså. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

For en fin historie! :jepp: Det gikk jo tydeligvis ganske fort likevel!

Skal dere hjem i dag? Og hva synes S om å ha blitt storesøster? :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fiin fødselshistorie!

Vannfødsel høres helt herlig ut, tar det neste gang jeg! ;)

Jeg er også spent på hva støresøster tenker og føler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...