Gå til innhold

Hvorfor eksisterer feminismen fortsatt?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Virkeligheten har kjønn.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/kampanjer/familia/familia-22006/diverse-saker/virkeligheten-har-kjonn.html?id=537183

Hvis virkeligheten har kjønn, er virkeligheten en mann. Menn dominerer media, som kilder, intervjuobjekter og på bilder. Hvis noen hadde kommet fra en fremmed planet og lest avisa en hvilken som helst dag i Norge, hadde de trodd at det bare fantes 1 dame per 4. mann.

Hvorfor er det sånn? Damer inntar flere og flere styrerom, professorater, sjefsstillinger og redaktørstoler. Vi liker å tro at Norge er et likestilt samfunn. Men samtidig som kvinner tar mer og mer plass, får vi ikke den samme plassen i media som menn får.

Damer blir ikke spurt

Grunnen til at det bare er 25 % damer som uttaler seg i media ligger først og fremst i at damer ikke blir spurt. Pressen søker sjefer og eksperter, og dermed tilsier virkeligheten ikke at det skal være 50 % damer som uttaler seg i media, i og med at damer ikke innehar 50 % av toppstillingene i Norge. Våren 2005 var det bare 18 % kvinnelige sjefredaktører i Norge. I mai 2005 var 89 av de hundre mest omtalte personene i norsk presse menn.

Menn og damer blir tillagt forskjellige egenskaper i Norge i dag. Vi sosialiseres inn i trange kjønnsroller fra vi blir født. Gode mannlige egenskaper er å være ledende, prinsippfast, sterk, dominerende, praktisk, tøff, beslutningsdyktig og hard. Å være kvinnelig er å være moderlig, å vise omsorg, å ta hensyn til andres ønsker og kanskje sette til side egne behov, å være uselvisk, god, snill, varm, følsom, sensuell, svak og myk.

Anonymous poster hash: a897a...e88

Man må huske på at menn har langt mere driv og konkuranse instinkt. De tar risikoer og offrer langt mer av seg selv for å komme til målene. Menn har større spredning i IQ skalaen enn kvinner og derfor finner vi flere menn enn kvinner i øverste del av IQ skalaen. Etter dette så må vi ta med at jentehjerner og guttehjerner tenker forskjellig og det er en avgjørende årsak for yrkesvalg vi tar. Derfor vil du finne flere menn i hardtarbeidene yrker som f.eks professorer, forskere, ingenører, ledere, grundere og som derfor vil gjøre seg bemerket. Menn er også mer kreative og vil derfor oftere gjøre ting de får oppmerksomhet for. Dette har ingenting med diskriminering å gjøre.

I media generelt så blir kvinner glorifisert i skyene uten å ha gjort noe spesielt. Menn blir demonisert og fremstilt svært lite smigrende gjennom løgner og propoganda. En mann må virkelig ha gjort noe sensasjonelt og være i toppen for å bli fremstilt like smigrende som gjennomsnittlig kvinne. Det gode menn gjør skal underdrives og det dårlige skal overdrives. For kvinner er det omvendt, det gode blir rost i skyende, men det onde blir sjult eller bortforklart. Da handler det ikke lengre om prosentdekning av kjønnene. Media er overfeminisert til de grader med realitiesprogrammer, kjendiser med dårlige forbilder som Britney Spears og realitystjerner og programmet ellers er fyllt opp av hjernedødt innhold med fravær av seriøse dokumentarer, artikler og repotasjer. Jobb gjerne med å få frem bedre rollemodeller og forbilder for kvinner. Stordelen av kvinner idag er egoistiske og oppfører seg respektløst ovenfor andre mennesker, da særlig menn og familie og er vanskelige å føre et forhold med. Hvis feminisme kan hjelpe til på dette, så skal jeg støtte feminisme på dette punktet.

Feminisme er navlebeskuende og leter etter steder der de kan påstå de er diskriminert uten å forstå naturen bak dette. Alle disse "funnene" har ingen betydning for den generelle mann og kvinne. Målet er å hate menn som gruppe og å ta på seg rollen som heltidsoffere.

Når vi snakker om kjønnsroller så er menn sin egen rolle og identitet (maskulinitet) demonisert og svertet og at menn ikke får lov til å være seg selv uten at de blir tråkket ned og blir uansett demonisert, hetses og blir pålagt skylden for alt som er galt. Samfunnet sier at menn må feminiseres for å bli godtatt av samfunnet og feminister for deretter å hakke på de. Derfor er det en økende trend at menn melder seg ut av samfunnet.

Endret av glidemiddel
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette. Pluss at det er så mange millioner kvinner i verden som blir utsatt for menneskehandel, prositusjon, kjønnslemlestelse og tvangsekteskap, at jeg synes det er helt på trynet å IKKE være feminist.

Anonymous poster hash: c0829...71f

Menneskehandel, ufrivilig prostitusjon, kjønnslemleste osv er helt klart ting som bør bli tatt tak i med humanisme som ideologi. (litt ironisk at mange feminister er motstander av lov mot omskjæring av guttebabyer i vesten). Man trenger ikke feminisme med menn som fiendebilde for dette. Både kvinner og menn står bak denne kyniske misbruken av mennesker og er kriminelle uansett hvilket kjønn de er. Menn blir også utnyttet av kriminelle bander som består både av kvinner og menn f.eks organtyveri, tvunget til å smugle, rane, må ta på seg skylden for kriminelle og andre kriminelle ting. Kvinner gjør også fryktelige ting mot andre mennesker f.eks http://en.wikipedia.org/wiki/Griselda_Blanco

Menn blir også tvunget inn i ekteskap og det er sånn kulturen fungerer der. Så det er ikke så mange millioner av kvinner som er ofre for menn og tallene pleier å være sterkt overdrevede da de inkluderer frivilige prostituerte som ofre for menneskehandel. 99% av prostituerte er frivillige. Det er den 1% vi skal ta tak i og beskytte og dagens lovverk motarbeider dette ved å gjøre prostitusjon til en ukontrollert bransje.

Endret av glidemiddel
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Søk hjelp. Jeg er forresten medlem av Høyre, så påstandene dine om at de som ikke deler dine absurde vrangforestillinger er "venstreekstreme", går ikke akkurat særlig sterkt inn på meg.

Anonymous poster hash: 409cf...b67

Det er du som stempler de som ikke deler ditt syn på feminisme som er bygd opp på løgner, hat og propoganda som "nutcase som trenger hjelp". Intoleranse for de som har andre meninger og ikke støtter deres ideologi, det å ville kneble ytringsfrihet via politisk korrekthet og demonisere og latterliggjøre de som ikke er enige i dem er noe vi finner på venstresiden. At du kaller deg Høyremedlem forandrer ikke det. Det er du som kaller alle som er uenige med deg for ekstreme, breivik osv og er dårlig folkeskikk og dårlig måte å føre en diskusjon på.

Endret av glidemiddel
  • Liker 1
Skrevet (endret)

ikkesant, utroskap blir ikke bedre av at handlingen blir positivt fremstilt? Da er spørsmålet, hvorfor blir utroskap alltid og bestandig positivt fremstilt?

Hehe, det kommer ann på hvordan utroskapet ble fremstilt og det er mange måter å fremstille utroskapet på som ikke bare er positive. Vi ønsker å tro og håpe det beste om jenter, så derfor velger vi den fremstillingen som setter jenter i best mulig lys. Slik er det med alle fremstillilinger av jenter. Mens gutter skal fremstilles i mest mulig negativt lys i den samme situasjonen.

Endret av glidemiddel
AnonymBruker
Skrevet

Glidemiddel:

Søk hjelp. Du lider av alvorlige paranoide vrangforestillinger.

Hilsen en mann som er trygg på sin egen manndom.

Anonymous poster hash: d6e5a...138

• Liker 4
Skrevet (endret)

Glidemiddel:

Søk hjelp. Du lider av alvorlige paranoide vrangforestillinger.

Hilsen en mann som er trygg på sin egen manndom.

Ekte mannfolk trenger ikke si at de er trygge på sin egen manndom. Mottoet ditt er at frem til noe urimlig skjer mot deg som følge av feministisk politikk og rettsvesen, så bryr du deg ikke.

Kan ikke du heller flytte til Malmø så du får oppleve litt mer feminisme og politisk korrekthet mer direkte? Jeg sier ikke at det er så ille her i Norge ennå, men generell kritikk av hva som ligger i bunnen av feminisme og hvordan det blir praktisert. Det er ingen spøk å bli skilt i USA, Australia og Canada f.eks og du kan ende opp med alimony og barnebidrag som er høyere enn lønnen din og da blir du plassert i fengsel. Skilmissestatestikken er på over 50% etter få år og kvinner er de som tar ut skilmisse i 80% av tilfellene. Du kan også bli satt i fengsel pga av at du ikke klarer å betale barnebidrag for et barn som ikke er ditt. DNA test gjelder ikke, det er kvinnens ord som gjelder. Dette er ting som er langt mer alvorlig enn at en liten knippe av de aller rikeste ofte er menn som også har en kvinne å dele godene med. Du har nok ikke opplevd en barnefordelingsak ennå og vet hvordan rettsapparatet virker, eller jobbet som lærer og blitt heksejaktet eller uglesett som pedofil uten å være skyldig osv... Det er mange urimlige tilfeller, forhåndsdømming og situasjoner som feminismen har sørget for og som ikke har noe med likestilling å gjøre, men har istedet skapt en hatkultur mot gutter og menn.

Endret av glidemiddel
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ekte mannfolk trenger ikke si at de er trygge på sin egen manndom.

Kan ikke du heller flytte til Malmø så du får oppleve litt mer feminisme og politisk korrekt mer direkte? Jeg sier ikke at det er så ille her i Norge ennå, men generell kritikk av hva som ligger i bunnen av feminisme og hvordan det blir praktisert. Det er ingen spøk å bli skilt i USA, Australia og Canada f.eks og du kan ende opp med Alimony og barnebidrag som er høyere enn lønnen din og da blir du plassert i fengsel. Skilmissestatestikken er på over 50% etter få år og kvinner er de som tar ut skilmisse i 80% av tilfellene. Du kan også bli satt i fengsel pga av at du ikke klarer å betale barnebidrag for et barn som ikke er ditt. DNA test gjelder ikke, det er kvinnens ord som gjelder. Dette er ting som er langt mer alvorlig enn at en liten knippe av de aller rikeste ofte er menn som også har en kvinne å dele godene med. Du har nok ikke opplevd en barnefordelingsak ennå og vet hvordan rettsapparatet virker, eller jobbet som lærer og blitt heksejaktet eller uglesett som pedofil uten å være skyldig osv... mange urimlige tilfeller og situasjoner som feminisme har sørget for som ikke har noe med likestilling å gjøre.

Ekte mannfolk gjennomskuer retorikken din lett. Hva jeg har opplevd har du ingen anelse om, og jeg er nok mer enn dobbelt så gammel som deg. Når du blir tørr bak ørene kan du rapportere tilbake.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ekte mannfolk gjennomskuer retorikken din lett. Hva jeg har opplevd har du ingen anelse om, og jeg er nok mer enn dobbelt så gammel som deg. Når du blir tørr bak ørene kan du rapportere tilbake.

Alder er ingen garanti for å forstå hva som skjer rundt i verden hvis du ikke har studert hvordan verden fungerer innen politikk, økonomi, religioner og ideologier litt nøye. Et stikkord er kritisk tenking og hvis noe ikke stemmer med hva du selv ser og strider mot fornuften og naturvitenskapen, så er det noe det noe muffens på gang. "Politisk korrekt" er å skjule sannheten for å ha monopol på fremstilling av "sannheten" og legge lokk på debatten, "if you are not with us, you are against us". Hvis du reiser rundt i verden i mer fremmede land enn Tyrkia og Mallorca og oppholder deg utenfor turistområdene, så ser du fort at verden ikke er en rosa sky og heller ikke Norge er perfekt. I denne tråden kritiserte jeg den marxistiske og radikale delen av feminisme som ideologi og dette er noe man bør se at det ikke handler om likestilling, men det er dette vi merker mest til. Radikal feminisme er hat ideologi (derfor har feminisme menn som fiendebilde, voldtektsparanoia osv), og marxistisk feminisme er at man skyver far ut av familien ved å la staten ta over rollen som forsørger og beskytter og er utgangspunktet for kommunisme hvor begge foreldrene må jobbe og staten eier barnet (divide and conquer). Begge disse går hånd i hånd og bygger på løgner og hatpropoganda for å fremstille mannen som monsteret og kvinnen som offeret. Feminismen gjør alt for å skjule sannheter og kontrollerer media, debatten og undervisningen i mange fag og all kritikk av feminisme blir sett på som angrep på kvinner, noe det ikke er og kvinner er heller ikke undertrykte eller offer for mannen. Dette har pågått i 40 år nå og du som sier at du er så gammel burde ha merket litt av dette.

Endret av glidemiddel
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her var det mye rart skrevet.

Jeg er feminist. Jeg takker de som har kjempet for likestilling (både menn og kvinner) for at jeg har de rettighetene og pliktene jeg har i dag. Vi har virkelig kommet langt på den fronten i Norge.

Men kvinner blir av mange fortsatt sett på som den svake part, den som skal beskyttes, den uselvstendige som er avhengig av en mann for å klare seg i livet. Mange kvinner virker også som de ønsker å ha den rollen. I mitt yrke møter jeg ofte skepsis og tvil om jeg egentlig er kompetent, kun basert på mitt kjønn. Jeg må jobbe hardere med å overbevise om at jeg faktisk kan det jeg driver med. Latterliggjøring møter jeg ofte, og den er nok sikkert godmodig ment, men jeg synes det er skremmende.

Jeg er feminist, men jeg hater ikke menn eller ønsker å diskriminere dem. Jeg er for at mødre og fedre stiller likt i barnefordelingssaker, at ingen skal ha et fortrinn der kun basert på kjønn. Jeg er mot omskjæring av både gutter og jenter. Essensen i mitt syn er vel at jeg ønsker å fjerne det store fokuset på kjønn når det gjelder prestasjoner, ferdigheter, egenskaper og så videre. Man kan ikke ut fra kjønnet i seg selv forutsi hva en person kan gjøre.

Et eksempel på det er fra min jobb. Vi skulle læres opp i en ny teknikk. Læreren var en mann i 60-årene, som bedyret at det kun var menn som kunne få dette skikkelig til, fordi det krevde litt muskelkraft. Ja, generelt sett har menn større muskelmasse enn kvinner. Det komiske var bare at den andre som skulle læres opp var en liten og tynn mann, som ikke var noe sterkere enn meg.

Jeg skal ikke nekte for at det finnes forskjeller mellom kvinner og menn, det skal vi heller være glade for. Men jeg tror det finnes like mange forskjeller innad i gruppene.

Anonymous poster hash: 2747c...13f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alder er ingen garanti for å forstå hva som skjer rundt i verden hvis du ikke har studert hvordan verden fungerer innen politikk, økonomi, religioner og ideologier litt nøye. Et stikkord er kritisk tenking og hvis noe ikke stemmer med hva du selv ser og strider mot fornuften og naturvitenskapen, så er det noe det noe muffens på gang.

....

Dette har pågått i 40 år nå og du som sier at du er så gammel burde ha merket litt av dette.

Det alder derimot gir, er ofte nok refleksjon til å gjennomskue dårlige konspirasjonstanker og umodent tankegods som ikke henger sammen.

Det du beskriver er bare ekstremistisk vissvass som ikke gir noen mening. Jeg er lei av sutrete unge menn som ikke vil ta ansvar for sitt eget liv, og derfor må finne på en masse tull for å slippe å anstrenge seg for å få til noe i livet. Voks opp, ta ansvar og glem dette tøvet.

• Liker 3
Gjest JakeGreen
Skrevet

Det du beskriver er bare ekstremistisk vissvass som ikke gir noen mening.

Signert.

:)

Gjest JakeGreen
Skrevet

Her var det mye rart skrevet.

Jeg er feminist. Jeg takker de som har kjempet for likestilling (både menn og kvinner) for at jeg har de rettighetene og pliktene jeg har i dag. Vi har virkelig kommet langt på den fronten i Norge.

Men kvinner blir av mange fortsatt sett på som den svake part, den som skal beskyttes, den uselvstendige som er avhengig av en mann for å klare seg i livet. Mange kvinner virker også som de ønsker å ha den rollen. I mitt yrke møter jeg ofte skepsis og tvil om jeg egentlig er kompetent, kun basert på mitt kjønn. Jeg må jobbe hardere med å overbevise om at jeg faktisk kan det jeg driver med. Latterliggjøring møter jeg ofte, og den er nok sikkert godmodig ment, men jeg synes det er skremmende.

Jeg er feminist, men jeg hater ikke menn eller ønsker å diskriminere dem. Jeg er for at mødre og fedre stiller likt i barnefordelingssaker, at ingen skal ha et fortrinn der kun basert på kjønn. Jeg er mot omskjæring av både gutter og jenter. Essensen i mitt syn er vel at jeg ønsker å fjerne det store fokuset på kjønn når det gjelder prestasjoner, ferdigheter, egenskaper og så videre. Man kan ikke ut fra kjønnet i seg selv forutsi hva en person kan gjøre.

Et eksempel på det er fra min jobb. Vi skulle læres opp i en ny teknikk. Læreren var en mann i 60-årene, som bedyret at det kun var menn som kunne få dette skikkelig til, fordi det krevde litt muskelkraft. Ja, generelt sett har menn større muskelmasse enn kvinner. Det komiske var bare at den andre som skulle læres opp var en liten og tynn mann, som ikke var noe sterkere enn meg.

Jeg skal ikke nekte for at det finnes forskjeller mellom kvinner og menn, det skal vi heller være glade for. Men jeg tror det finnes like mange forskjeller innad i gruppene.

Anonymous poster hash: 2747c...13f

Takk for innlegget ditt!

Fornuftig og saklig innlegg uten personangrep.

Når det gjelder latterliggjøring og diskriminering, er dette noe du møter blant menn i alle aldrer eller gjelder dette i hovedsak den eldre garde?

Jeg har en mistanke om at dette er noe som henger igjen fra fordums tid og som vi ikke blir kvitt før vi får et generasjonsskifte i næringslivet.

Ellers er nok latterliggjøring og diskriminering på kjønn mye brukt som hersketeknikk og ikke nødvendigvis at vedkommende oppriktig talt tror en kvinne er mindre kompetent. Tror ikke dette er så lett å eliminere så lenge folk har fri vilje.

:)

AnonymBruker
Skrevet

Er det slik du har tenkt til å praktisere politikk i Høyre?

Hvem er det du spør? Det er jeg som er i Høyre. Han du svarer har ikke sagt noe om å være Høyremedlem, såvidt jeg kan se.

Jeg har vært med i politikk for Høyre i ti år og har tenkt å fortsette med deg. Jeg kan bare gjenta råder du har fått fra flere brukere: Du har paranoide og ekstreme oppfatninger/vrangforestillinger, og tydeligvis et svært problematisk forhold til det motsatte kjønn. En psykolog vil kunne hjelpe deg å få det bedre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

fortsette med det, skulle det stå

Skrevet (endret)

Det alder derimot gir, er ofte nok refleksjon til å gjennomskue dårlige konspirasjonstanker og umodent tankegods som ikke henger sammen.

Det du beskriver er bare ekstremistisk vissvass som ikke gir noen mening. Jeg er lei av sutrete unge menn som ikke vil ta ansvar for sitt eget liv, og derfor må finne på en masse tull for å slippe å anstrenge seg for å få til noe i livet. Voks opp, ta ansvar og glem dette tøvet.

Jeg syns du skal undersøke hvem Warren Farrell og Erin Pizzey er før du påstår at det de sier er konspirasjonsteorier. De har vært aktive siden feminismen startet og har vært svært sentrale her. Erin Pizzey er domestic violence expert og var den som åpnet det første krisesenteret for kvinner som ble Hi jacked av radikale feminister og Warren Farrell er en av de mest kjente statsvitenskaperen med tilknyttninger til the White House og var en av lederne for feministbevegelsen før de gikk over til marxisme og kastet ham ut av NOW.

Du kan også sjekke ut http://www.amazon.com/Who-Stole-Feminism-Women-Betrayed/dp/0684801566 av Christina Hoff Sommers.

Situasjonen er ikke ille i Norge, men den er ille i mange andre land.

Dere kan starte med å titte her

Endret av glidemiddel
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du skal undersøke hvem Warren Farrell og Erin Pizzey er før du påstår at det de sier er konspirasjonsteorier. De har vært aktive siden feminismen startet og har vært svært sentrale her. Erin Pizzey er domestic violence expert og var den som åpnet det første krisesenteret for kvinner og Warren Farrell er en av de mest kjente statsvitenskaperen med tilknyttninger til the White House og var en av lederne for feministbevegelsen før de gikk over til marxisme og kastet ham ut av NOW.

Du kan også sjekke ut http://www.amazon.com/Who-Stole-Feminism-Women-Betrayed/dp/0684801566 av Christina Hoff Sommers.

Situasjonen er ikke ille i Norge, men den er ille i mange andre land.

Dere kan starte med å titte her

Dette er bare gærninger og mer ekstremistisk tull. Og ja, jeg vet hvem begge er, og ingen er ansett som særlig seriøse, men som tullinger.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Dette er bare gærninger og mer ekstremistisk tull. Og ja, jeg vet hvem begge er, og ingen er ansett som særlig seriøse, men som tullinger.

Vel Warren Farrell er iallefall seriøs nok til å få awarden Financial Times: one of 100 top Thought Leaders world-wide . Jeg syns ikke man skal stemple dem som gærninger, useriøse og tullinger når de kjenner hele historien fra starten og har kompetanse til å uttale seg om det.

Feminismen har jugd så mye før, jukset med statestikker, demonisert menn på falsk grunnlag og drevet terror mot forskere som presenterer statestikker og opplysninger som motsier det feminismen sier.

Jeg vil nok heller plassere feminismen inn i kategorien med gærninger og ekstremistisk tull som desverre er beskyttet av politisk korrekthet.

Dessverre så er ideologien feminisme beskyttet da jenter tydligvis føler seg som ofre i samfunnet. Jeg mener at jenter ikke er ofre og at feminismen ikke representerer noe positivt, men kun hat mot menn og politisk korrekt tvangstrøye som gjør det forbudt å påpeke biologiske forskjeller mellom gutter og jenter som gjør at vi tenker forskjellig og tar forskjellige yrkesvalg osv, mens det er fullt tillatt å juge om menn og demonisere menn.

Endret av glidemiddel
Skrevet (endret)

Hvem er det du spør? Det er jeg som er i Høyre. Han du svarer har ikke sagt noe om å være Høyremedlem, såvidt jeg kan se.

Jeg har vært med i politikk for Høyre i ti år og har tenkt å fortsette med deg. Jeg kan bare gjenta råder du har fått fra flere brukere: Du har paranoide og ekstreme oppfatninger/vrangforestillinger, og tydeligvis et svært problematisk forhold til det motsatte kjønn. En psykolog vil kunne hjelpe deg å få det bedre.

Da trodde jeg han som skrev nedenfor var samme personen pga ordvalg.

Jeg har en god utdanning, kjæreste gjennom 7 år og en sønn og har ikke noe problemmer på den fronten. Men jeg har venner hvor jeg observerer mye tull i forholdet mellom gutt og jente og mye rare ekteskap og skilmisser blandt familie og venner som også er godt utdannet og har orden på livet. Jeg står fortsatt på min mening at ting er skakkjørt idag og menn har uten tvil blitt demonisert og fremstilt som monstre mens kvinner har tatt på seg offerrollen. Dette er helt essensielt for feminismen og det hele har vært basert på løgner om at menn er voldelige, undertrykkere og andre mindre smigrende beskrivelser og har fått skylden for det meste osv. Det er definitivt mye mannehat med Karl Marx sine strategier i feminismen og jeg syns ikke feminismen er noe godt for verken kvinner eller menn. Og å drive terror mot de som kommer med faktaopplysninger om vold i forhold, sexmisbruk av barn osv forsterker det jeg har syntes om feminisme.

Og det er flere enn meg som reagerer på politisk korrekt kjøret som vi fikk se litt eksempler på i Hjernevask som ble sendt på NRK.

Endret av glidemiddel
AnonymBruker
Skrevet

Glidemiddel:

Hvorfor definerer du menn som ofre for feminismen når du samtidig klager på at kvinner visstnok inntar en offerrolle? Hvem er det egentlig som inntar offerrollen her?

Og hvorfor blander du inn Marxismen i dette? Vet du noe om kvinnens stilling på Marx' tid?

Er du klar over at Sovjetunionen, som bygget sin ideologi på Marxismen systematisk satte kvinner i arbeid i en tid da det ikke var vanlig eller forventet at kvinner skulle eller kunne jobbe?

Mener du at kvinner hadde fulle borgerrettigheter før 1900-tallet?

• Liker 1
Skrevet

Mener du at kvinner hadde fulle borgerrettigheter før 1900-tallet?

HALLO!!!! Menn fikk alminnelige stemmerett i 1898, - da kan vi tolke det som at MENN ikke hadde alminnelige stemmerett før 1898?

Hva med kvinner da?

Jo, kvinner kunne godt stemme ved lokalvalg. For eksempel i gjøvik 1886 kunne kvinner stemme om alkoholforbud.

Noe kvinnene faktisk gjorde. Så dersom kvinner respekter kvinner så slutter dere å drikke alkohol nå!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...