Celtic Heart Skrevet 9. april 2013 #61 Skrevet 9. april 2013 (endret) Du skrev ER ung mor. Det var altså ikke noe jeg fant opp. Og utifra det ligger feilen hos deg. Anonym poster: 1f0aa314f4c92c1f3d23b3e33123adae Ja riktig, jeg er ung mor, men det sto ingenting om min alder nå. Er du helt sikker på at det er greitt for de? Og da mener jeg helt sikker, ikke bare noe du tror... Jeg skulle ønske at folk uten sertifikat/bil hadde høyere terskel for å spørre om skyss. Jeg kjører selv, og hadde blitt irritert om enkelte foreldre hadde spurt meg - uansett betaling. Har lite lyst å kjøre på andre jeg ikke kjenner så godt. Man skal ikke ta for gitt at andre har lyst til å gi deg skyss. Vurder heller å ta drosje neste gang, da slipper du å være til byrde for andre. Anonym poster: c5ee8ae5d6a4b1e8512a582c45c5eecd Jeg kjenner vedkommende jeg spør veldig godt. Vedkommende har ikke noe problem med å si at det ikke passer, hvis det ikke gjør det. Jeg tar ikke for gitt at andre skal gi meg skyss, ikke engang min egen mann. Endret 9. april 2013 av Celtic Heart
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #62 Skrevet 9. april 2013 Jeg kjenner vedkommende jeg spør veldig godt. Vedkommende har ikke noe problem med å si at det ikke passer, hvis det ikke gjør det.... Jeg tenkte ikke på om det passer/ikke passer for vedkommende, men om det faktisk er greitt. Man skal kjenne en person veldig godt, for å vite om det er tilfelle. Og selv da kan man ikke være sikker. Anonym poster: c5ee8ae5d6a4b1e8512a582c45c5eecd 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #63 Skrevet 9. april 2013 Ja riktig, jeg er ung mor, men det sto ingenting om min alder nå. Altså, man er ung eller ikke.... Du er altså ung og har ikke hatt så mange endringer enda...? Eller er du ikke ung og har fortsatt ikke opplevd mange endringer.? Same, same for me.Men det er greit å holde seg til fakta.Du får ikke både ung OG ikke ung lenger på cred'n Anonym poster: 1f0aa314f4c92c1f3d23b3e33123adae
Gjest navnelapp Skrevet 9. april 2013 #64 Skrevet 9. april 2013 Jeg tenkte ikke på om det passer/ikke passer for vedkommende, men om det faktisk er greitt. Man skal kjenne en person veldig godt, for å vite om det er tilfelle. Og selv da kan man ikke være sikker. Anonym poster: c5ee8ae5d6a4b1e8512a582c45c5eecd Viss du er så sensitiv at du ikkje likar å ha andre som du kjenner i bilen som skal same veg, og du samtidig ikkje klarer å seie nei, så er det faktisk du som slit mest. Ein kjenner som regel sine omgangsvennar så godt at ein veit kven som er angstbuntar og ikkje fiksar å omgås andre, og kven som er nokolunde robuste. Persilleblad klarer eg berre i maten. 8
Celtic Heart Skrevet 9. april 2013 #65 Skrevet 9. april 2013 Altså, man er ung eller ikke.... Du er altså ung og har ikke hatt så mange endringer enda...? Eller er du ikke ung og har fortsatt ikke opplevd mange endringer.? Same, same for me.Men det er greit å holde seg til fakta.Du får ikke både ung OG ikke ung lenger på cred'n Anonym poster: 1f0aa314f4c92c1f3d23b3e33123adae Altså får jeg spørre deg som er ekspert da. Når går man fra å være ung mor til å bli bare mor?
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2013 #66 Skrevet 9. april 2013 Viss du er så sensitiv at du ikkje likar å ha andre som du kjenner i bilen som skal same veg, og du samtidig ikkje klarer å seie nei, så er det faktisk du som slit mest. Ein kjenner som regel sine omgangsvennar så godt at ein veit kven som er angstbuntar og ikkje fiksar å omgås andre, og kven som er nokolunde robuste. Persilleblad klarer eg berre i maten. Det handler om å være høflig, hvis man sier det er greitt, når det egentlig ikke er det. Skal personer uten sertifikat/bil utnytte det? Det er lov for dem å tenke seg litt mer om, enn å ta andre folk for gitt. De som ikke har utgifter med bilhold, bør ha god råd til drosje. Eller er det også for dyrt for dem?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #67 Skrevet 9. april 2013 Viss du er så sensitiv at du ikkje likar å ha andre som du kjenner i bilen som skal same veg, og du samtidig ikkje klarer å seie nei, så er det faktisk du som slit mest. Ein kjenner som regel sine omgangsvennar så godt at ein veit kven som er angstbuntar og ikkje fiksar å omgås andre, og kven som er nokolunde robuste. Persilleblad klarer eg berre i maten. Til din informasjon: Det kan være mange grunner til at man ikke liker å kjøre på "fremmede" snyltere, som ikke har noe med din konklusjon å gjøre. Prøv litt hardere med vitsene dine... Anonym poster: c5ee8ae5d6a4b1e8512a582c45c5eecd 1
Gjest navnelapp Skrevet 9. april 2013 #68 Skrevet 9. april 2013 Til din informasjon: Det kan være mange grunner til at man ikke liker å kjøre på "fremmede" snyltere, som ikke har noe med din konklusjon å gjøre. Prøv litt hardere med vitsene dine... Anonym poster: c5ee8ae5d6a4b1e8512a582c45c5eecd Eg vitsar ikkje. Ein bør klare å sette sine eigne grenser, og ikkje vente at andre skal lese tankane eins. Viss ein ser på ein nabo eller ein omgangsvenn som ein "fremmed snylter" så får ein enten ta det opp med vedkommande eller suck it up. 1
Jens Skrevet 9. april 2013 #69 Skrevet 9. april 2013 Viss du er så sensitiv at du ikkje likar å ha andre som du kjenner i bilen som skal same veg, og du samtidig ikkje klarer å seie nei, så er det faktisk du som slit mest. Ein kjenner som regel sine omgangsvennar så godt at ein veit kven som er angstbuntar og ikkje fiksar å omgås andre, og kven som er nokolunde robuste. Persilleblad klarer eg berre i maten. Jeg hadde irritert meg grønn om en venninne støtt og stadig satt på med meg, fordi ikke hun har giddet å ta førerkort. Og, jeg er ikke noe persilleblad av den grunn. 3
Gjest navnelapp Skrevet 9. april 2013 #70 Skrevet 9. april 2013 Jeg hadde irritert meg grønn om en venninne støtt og stadig satt på med meg, fordi ikke hun har giddet å ta førerkort. Og, jeg er ikke noe persilleblad av den grunn. Men du sa ikkje frå til henne? Og du skulle same vegen? eg syns berre det er hyggeleg å ha folk i bilen, eg, viss vi skal på det same. Det kan vere mange grunnar til at folk ikkje tek lappen og. Kanskje har dei angst for å køyre og skade nokon? 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #71 Skrevet 9. april 2013 Eg vitsar ikkje. Ein bør klare å sette sine eigne grenser, og ikkje vente at andre skal lese tankane eins. Viss ein ser på ein nabo eller ein omgangsvenn som ein "fremmed snylter" så får ein enten ta det opp med vedkommande eller suck it up. Hva med at de uten sertifikat/bil heller tar ansvar og bestiller en drosje. Hvis man tar andre for gitt på en slik måte, ser jeg på de som snyltere/egoister osv. Liker ikke folk som vil at andre skal bidra, uten at de gjør noe tilbake. Nei, jeg har ikke råd til bil, men naboen min kan kjøre meg... Hvilken holdning er det? Det er ikke min jobb å si det til dem. Skjønner de ikke at mange tenker slik om dem, så har de et problem - ikke jeg. Jeg skal alltid smile de opp i ansiktet, og tenke mitt om de... Klarer fint å leve med det. Anonym poster: c5ee8ae5d6a4b1e8512a582c45c5eecd 3
Celtic Heart Skrevet 9. april 2013 #72 Skrevet 9. april 2013 Jeg tenkte ikke på om det passer/ikke passer for vedkommende, men om det faktisk er greitt. Man skal kjenne en person veldig godt, for å vite om det er tilfelle. Og selv da kan man ikke være sikker. Anonym poster: c5ee8ae5d6a4b1e8512a582c45c5eecd Jeg kjenner vedkommende godt nok til å vite det ja. Spør du aldri noen om hjelp til noe som helst du? Du kan jo aldri vite om vedkommende syns det er greit at du spør og faktisk ønsker å hjelpe deg.
Gjest navnelapp Skrevet 9. april 2013 #73 Skrevet 9. april 2013 Tankelesing er alvorleg overvurdert som kommunikasjonsmetode. 2
Gjest navnelapp Skrevet 9. april 2013 #74 Skrevet 9. april 2013 Hva med at de uten sertifikat/bil heller tar ansvar og bestiller en drosje. Hvis man tar andre for gitt på en slik måte, ser jeg på de som snyltere/egoister osv. Liker ikke folk som vil at andre skal bidra, uten at de gjør noe tilbake. Nei, jeg har ikke råd til bil, men naboen min kan kjøre meg... Hvilken holdning er det? Det er ikke min jobb å si det til dem. Skjønner de ikke at mange tenker slik om dem, så har de et problem - ikke jeg. Jeg skal alltid smile de opp i ansiktet, og tenke mitt om de... Klarer fint å leve med det. Anonym poster: c5ee8ae5d6a4b1e8512a582c45c5eecd No er det mogeleg vi snakkar om ulike tilfelle her, men meiner du verkeleg at viss eg og naboen skal på same foreldremøte, og han ikkje har bil, så kan han ikkje spørje om å få sitte på med meg, men skal ringe og bestille ei drosje? Kva slags ressursbruk er det? Eg snakkar ikkje om å be om å bli køyrt, men viss ein skal same veg på same tid, og ein elles omgås og har det hyggeleg i lag. Eg ser ikkje det som snylting, eg ser det som god ressursutnytting, godt naboskap og delekultur. Han kan vel gjere meg ei teneste att ein gong? Og får du angst av å få naboen i bilen, og ikkje klarer å seie det, så får du heller finne på ei nødløgn om at du skal innom di sjuke tante på vegen, eller noko slikt. 8
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #75 Skrevet 9. april 2013 Viss du er så sensitiv at du ikkje likar å ha andre som du kjenner i bilen som skal same veg, og du samtidig ikkje klarer å seie nei, så er det faktisk du som slit mest. Ein kjenner som regel sine omgangsvennar så godt at ein veit kven som er angstbuntar og ikkje fiksar å omgås andre, og kven som er nokolunde robuste. Persilleblad klarer eg berre i maten. Ærlig talt. Det er ikke vanlig å svare at man bare ikke vil ha passasjer. Se for deg settingen hvor noen spør om skyss og du svarer: Nei, jeg vil kjøre alene.... Da er du bygdas snakkis og er selv ekskludert fa enhver tjenestesirkel. Det har da ingenting med angst å gjøre. Det har med høflighet å gjøre. Anonym poster: 1f0aa314f4c92c1f3d23b3e33123adae 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #76 Skrevet 9. april 2013 Jeg kjenner vedkommende godt nok til å vite det ja. Spør du aldri noen om hjelp til noe som helst du? Du kan jo aldri vite om vedkommende syns det er greit at du spør og faktisk ønsker å hjelpe deg. Jo, når jeg har noe tilsvarende å tilby tilbake. Her bytter vi med naboen om å passe barna til hverandre. Ellers stiller vi opp med en hånd, når en annen nabo trenger det. Samtidig som han gjør det samme tilbake. Jeg har aldri bedt naboen om skyss. Selv ikke de få gangene jeg virkelig har hatt behov for det. Hvis du er helt sikker på at det er greitt for vedkommende, så er det flott. Da skal det ikke være noe problem for din del. Anonym poster: c5ee8ae5d6a4b1e8512a582c45c5eecd
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #77 Skrevet 9. april 2013 Hva med at de uten sertifikat/bil heller tar ansvar og bestiller en drosje. Hvis man tar andre for gitt på en slik måte, ser jeg på de som snyltere/egoister osv. Liker ikke folk som vil at andre skal bidra, uten at de gjør noe tilbake. Nei, jeg har ikke råd til bil, men naboen min kan kjøre meg... Hvilken holdning er det? Det er ikke min jobb å si det til dem. Skjønner de ikke at mange tenker slik om dem, så har de et problem - ikke jeg. Jeg skal alltid smile de opp i ansiktet, og tenke mitt om de... Klarer fint å leve med det. Anonym poster: c5ee8ae5d6a4b1e8512a582c45c5eecd Oiii, er dette virkelig vanlige holdninger?? Det er faktisk ikke alle som har råd eller mulighet til å ta lappen, selv om man ønsker det... Men for all del, jeg har ikke planer om å snylte på andre, og håper at barnas fremtidige aktiviteter befinner seg i område det er mulig å komme til uten kjøring. Men ut i fra ett miljøhensyn, ville det vel også være bedre at mine barn satt på med naboen, som alikevel kjører, enn at de evt. skulle ta en taxi til samme sted i tilegg?? Og begge mine foreldre har lappen, jeg er vokst opp med å bli kjørt runt, men jeg har aldri klart å skrape sammen penger til å ta lappen, de jeg kommer fra en fattig familie, og desverre jobber i ett lavtrønnsyrke... Men da vet jeg at så lenge jeg ALDRI spørr noen om å få sitte på, så er jeg ikke unasvarlig i hvertfall:) Mvh TS Anonym poster: 34c6b014a614042a8598576b1de7b4ae
kokkosmamma Skrevet 9. april 2013 #78 Skrevet 9. april 2013 syntes ikke det er rart i det heletatt, også er det fint for miljøet jeg har heller ikke tatt kjørekortet pga lærevansker, blant annet, sambo skal ta det etterhvert.. og hva gjør det vell og gjøre seg litt avhengi av andre om det er noen som har bursdag eller lignendes som er litt langt unna? garantert andre som skal kjøre, om dem ikke bor i nerheten av kollektiv.. bare sørg for og til en hver tid ha kr til taxi om noen krise sitvasjon kommer. et luksus problem mener jeg
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #79 Skrevet 9. april 2013 Altså får jeg spørre deg som er ekspert da. Når går man fra å være ung mor til å bli bare mor? Hva vil du med dette? Du beskriver deg som ung mor. Jeg svarer deg som ung mor. Du benekter at du er ung mor.... Erfaring gjør klok.... Anonym poster: 1f0aa314f4c92c1f3d23b3e33123adae
Hirondelle Skrevet 9. april 2013 #80 Skrevet 9. april 2013 Altså får jeg spørre deg som er ekspert da. Når går man fra å være ung mor til å bli bare mor? Hun fikk barn som ung. Hun er ung mor. Barnet kan jo nå være 16 år, hun er allikevel UNG mor. For spennet mellom barnets alder og hennes alder ikke akkurat forandrer seg selv om de blir eldre...... Så det er helt mulig å være ung mor og være feks 40 år 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå