Gå til innhold

Hun ble voldtatt, men turte ikke fortelle meg det


Gjest M

Anbefalte innlegg

Trengte du litt runke-materiale?

Eller er det et nytt forsøk på å fremstille det som at voldtektsofrene kan takke seg selv, for de stakkars mennene som ikke klarer å holde penisen i sjakk, kan jo ikke forventes å la være å stikke den inn i andres kropper. De er jo bare menn.

Jeg tenner ikke på voldtekt jeg og jeg synes voldtekter høres veldig slitsomt ut og litt av en kraftanstrengelse spør du meg.

Nei akkurat i voldtektshandlingene deltar ikke jeg. Men tydeligvis har alle dere kvinner vært utsatt for voldtekter og fæle slemme menn som bare er drevet av uimotståelig brunst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Steinar, dra til helvete.

Jeg ble voldtatt da jeg var edru, midt på lyse dagen. Hva er det å lære av det? Ikke gå til butikken kl 3 på ettermiddagen??

Anonym poster: 5d620f77c92119fbb5ef3cd3516ac0ab

Hvor og når var dette?

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ønsket ditt for en mann som ble forført i fylla er livstid fengsel?

Ok, og kvinnen da? Hun skal få en form for erstatning da?

Og dette her blir aldri misbrukt mener du?

Forført i fylla? Troller du eller?!?!!? Voldtekt er når en mann/kvinne ikke tar et nei for et nei! Hvor j********* vanskelig er det å skjønne? Ja, kvinnen skal SELVFØLGELIG ha erstatning. Dette har blitt misbrukt. Men det er av troll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På topic:

Jeg har vært igjennom nesten nøyaktig samme situasjon med min ex for noen år siden(denne episoden hadde ikke noe med bruddet å gjøre)

Min kjære hadde noe å fortelle, og kunne gråtkvalt fortelle meg at hun var blitt voldtatt på fest da jeg var utenlands for en liten stund. Jeg støttet selvfølgelig jenta mi og holdt henne godt.

Senere fikk jeg vite hvem det var som hadde gjort udyden, og det var en kjekk kar hun hadde drevet litt med før hun møtte meg. Hun ville snakke mer om det og det ble egentlig klart at det var et svakt øyeblikk fra hennes side, og hun dro frem voldtektskortet for å skyve skylden over på han.

Dette gjorde meg sint på hans vegne, og synes det var forjævlig å projisere svaketene hennes på han, hun var jo selvfølgelig kåt for jeg hadde vært borte i to uker og han var så innmari kjekk. Denne forklaringen gjorde meg egentlig glad, for det var ikke egentlig noen voldtekt, dermed ingen offere og etter det ble også kommunikasjonen mellom oss som var bra før enda bedre.

Det er et kjent faktum at lista for voldtekt i jenters øyne ligger veldig mye lavere enn hos oss menn, og ting skjer i fylla. Det er veldig lett å manipulere og føre en full jente og det er et ansvar som ligger hos oss menn. Og utnytter du det er du et avskum

Jeg kan se at det vil være lett for jenta/kvinnen å skylde på voldtekt når hun er i et forhold og egentlig selv gjorde et feiltrinn.

Men noe bra er det ikke. Og jeg er litt overrasket over at du tok så lett på det når sannheten kom for dagen. Selv om jeg forstår lettelsen over at det ikke var en virkelig voldtekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trengte du litt runke-materiale?

Eller er det et nytt forsøk på å fremstille det som at voldtektsofrene kan takke seg selv, for de stakkars mennene som ikke klarer å holde penisen i sjakk, kan jo ikke forventes å la være å stikke den inn i andres kropper. De er jo bare menn.

Fantasien din er det ingenting å si på.

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan se at det vil være lett for jenta/kvinnen å skylde på voldtekt når hun er i et forhold og egentlig selv gjorde et feiltrinn.

Men noe bra er det ikke. Og jeg er litt overrasket over at du tok så lett på det når sannheten kom for dagen. Selv om jeg forstår lettelsen over at det ikke var en virkelig voldtekt.

Ja at dama har vært utro er jo egentlig verre. Da var hun med på handlingene! Fælt at kvinner kan gjøre slikt med vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uflaks er når man dunker borti vannglasset, så det ramler i gulvet, og knuser. Ikke at man blir voldtatt. Så sant ikke mannen snublet, spjæret buksa i skrittet idet han falt over jenta, og uheldigvis opplevde at pikken skle inn. Da hadde man kunnet kalle det uflaks. Men at en mann med fullt overlegg legger jenta ned i bakken, river av henne klærne for å tvinge seg på henne, se dét er voldtekt.

Tror han mente at det var uflaks for henne at hun møtte en voldtektsmann...

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke gift eller skilt eller enke eller noe! Var kun et eksempel jeg brukte da du og han mener at vi jenter burde regne med å få noe ufrivillig tredd oppi stumpen hvis vi legger oss i samme seng som et "mannfolk"!! :vetikke:

Mitt tilfelle skrev jeg om tidligere i tråden, og det er tusenvis av jenter som har opplevd det samme; "for full til å forsvare seg"....

Er det ikke da bedre at nye tusenvis av jenter slipper å måtte oppleve dette?

Ved å ta noen forholdsregler som f.eks å drikke mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er det ikke da bedre at nye tusenvis av jenter slipper å måtte oppleve dette?

Ved å ta noen forholdsregler som f.eks å drikke mindre.

du klandrer offeret også ja.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja at dama har vært utro er jo egentlig verre. Da var hun med på handlingene! Fælt at kvinner kan gjøre slikt med vilje.

Noe hun selvfølgelig også skjønte når hun påsto voldtekt, ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenner ikke på voldtekt jeg og jeg synes voldtekter høres veldig slitsomt ut og litt av en kraftanstrengelse spør du meg.

Nei akkurat i voldtektshandlingene deltar ikke jeg. Men tydeligvis har alle dere kvinner vært utsatt for voldtekter og fæle slemme menn som bare er drevet av uimotståelig brunst?

Som 14-åring var jeg på nippet til å bli voldtatt av broren til stefaren min. Jeg var barnevakt for sønnen hans. Guttungen nektet å legge seg, før jeg la meg ved siden av ham. I dobbeltsengen. Og der sovnet jeg.

Faren hans kom hjem utpå natta, dritings, la seg i dobbeltsenga, ved siden av meg, og begynte tafsinga. Men klart, jeg må vel ta på meg litt av skylda, jeg hadde jo lagt meg i senga hans, og selv om jeg var fullt påkledd, var det jo en invitasjon. Og mannen, stakkar, han var jo full, og visste ikke bedre. Jeg var riktignok edru, men jeg burde jo visst bedre enn å legge meg i senga til en jeg hadde sett på som onkel i flere år.

Den eneste gangen jeg faktisk ble voldtatt, var av en eks (daværende kjæreste), så jeg burde strengt tatt ha lært av mine feil, og forblitt single. Og nei, ingen av oss var fulle. Men jeg var jo kjæresten hans, og lå ved siden av ham i senga. Selvsagt burde jeg vite bedre, det var jo helt tydelig en invitasjon, det også.

Du vil vel så klart vite hva foranledningen var, men det har faktisk ingen verdens ting å si. Disse handlingene ble begått av mennene, og dermed er ansvaret deres. Det var ikke mitt valg å få kroppen min krafset på, og i tilfellet med min eks; penetrert. At jeg har en kropp, med tilhørende vagina, betyr ikke at jeg mister bestemmelsesretten over den.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror du er litt overtroisk jeg.

Menn har uendelig mye større sannsynlighet for å bli slått ned, ranet, drept enn det en kvinne har til å bli voldtatt, - så jeg tror mye av redselen deres er mediafokusert.

Si meg, - er du like redd for å bli lemlestet i trafikken som du er for å gå på gata og det skal komme en horde voldtektsmenn å voldta deg midt på høylys dag?

Det skjer hvert år 8000 - 16000 voldtekter/voldtektsforsøk. Hvert år blir altså opp mot 1%, eller 1 av 100, kvinner mellom 16 og 70 år utsatt for voldtekt eller voldtektsforsøk. Det er vel også rimelig å anta at en stor del av de det gjelder befinner seg i aldersgruppen 16-40 år.

Jeg kjenner så utrolig mange kvinner som har opplevd "voldtekt i grenseland" - å bli tvunget til å ha sex, opplevd menn som har "tatt seg til rette" når de sover eller er full osv.

Jeg opplevde selv dette når jeg var 18 år. Jeg skulle overnatte hos en venninne og hennes samboer, fordi de bodde i en annen by og jeg ikke hadde muligheten til å komme meg hjem. Jeg drakk et par glass vin, og la meg i relativt edru tilstand. Om natten våkner jeg av at en kamerat av min venninnes samboer lå seg over meg og holdt meg fast, for så å voldta meg. Han holdt en kniv mot halsen min, og sa at hvis jeg skrek skulle han drepe meg. Jeg var der og da mer redd for å bli drept enn for å bli voldtatt, så jeg lot vær å skrike, og han gjorde seg ferdig. Når han endelig gikk løp jeg inn til venninna mi, politiet ble ringt og saken anmeldt - for så å til slutt bli henlagt pga manglende beviser.

Jeg var ikke edru, jeg var sammen med mennesker jeg stolte på og jeg hadde ikke kledd meg utfordrende eller oppført meg på en måte som tilsa at jeg ønsket dette. Skal man da si at det var min feil, fordi jeg tross alt sov i samme hus som menn? At det var min feil fordi jeg ikke sperret meg inne?

Skal kvinner dekke til kroppen sin, holde seg unna alkohol, la vær å snakke med menn og begrense sin oppførsel for å unngå å "friste" menn? Slike holdninger minner meg om dem vi ser i enkelte kulturer der kvinnen er gjenstand for sterk undertrykkelse, og en slik kultur ønsker jeg ikke her i landet.

Hvorfor skal kvinner ta alle forholdsregler for å unngå voldtekt? Hvorfor er det VI som må begrenses, når det i all hovedsak er menn som utfører voldtekter? Burde ikke forholdsreglene pålegges menn? Hvis kvinner skal la vær å drikke for å unngå å bli voldtatt, hvorfor kan vi ikke da pålegge menn å la vær å innta alkohol slik at de ikke voldtar? Hvis kvinner ikke skal befinne seg i gatene på kveldstid for å unngå voldtekt, hvorfor innfører vi ikke da portforbud for menn? Hvorfor skal mulige ofre begrense seg i så stor grad, hvis de ikke selv er skyldig i det?

Det er greit at man bør unngå å bli med totalt ukjente menn hjem - ikke fordi man da er skyld i en voldtekt, men fordi man forstår at risikoen for voldtekt er høyere enn i endel andre situasjoner. Men å mene at kvinner bør holde seg inne på kvelden, at kvinner bør kle seg mindre anstendig, at kvinner ikke kan flørte med hvem man vil eller oppføre seg på den måten man vil - mener jeg blir for drøyt.

Anonym poster: 0810b3702132f0f3a4e30e95e0d752e7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan se at det vil være lett for jenta/kvinnen å skylde på voldtekt når hun er i et forhold og egentlig selv gjorde et feiltrinn.

Men noe bra er det ikke. Og jeg er litt overrasket over at du tok så lett på det når sannheten kom for dagen. Selv om jeg forstår lettelsen over at det ikke var en virkelig voldtekt.

Enig, det var forferdelig gjort av henne og trekke voldektskortet når hun egentlig knulla fyren frivillig med masse lyst. Da er man et forferdelig menneske!! Ikke nok med at hun var utro, men hun beskyldte en mann feilaktig for voldtekt også...

Anonym poster: e8f4acee630474231dd0128ce8774f1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt forslag, AB over her. Begrens mennene, så blir det langt færre voldtekter. Og siden mennene er så oppsatte på å begrense kvinnene i tilfelle voldtekter, vil det bli en nedgang i voldtekter av menn, også. Det skulle bare mangle at ikke de potensielle voldtektsofrene som "straffes", er menn, siden det i hovedsak er menn som mener at det er ofrenes ansvar å "få slutt på" voldtektene.

Og nei, denne gangen var jeg faktisk ikke sarkastisk.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal ikke kvinner føle seg like trygge som menn? Hvorfor skal ikke jeg kunne ta taxi hjem alene etter en tur på byen med venner? Eller skal jeg ikke kunne få gå på byen med venner siden jeg ikke har mann? Skal jeg da holde meg hjemme hver helg hele året og håpe at det daler en mann i fanget på meg? Og om jeg mot all formodning da skulle treffe en mann så må jeg jo for gids skyld ikke finne på å være alene med ham de første 6mnd for å være sikker på at jeg ikke blir voldtatt? *satt litt på spissen*

Edit : Jeg mente ikke å beskylde deg for å være voldtektsmann,det var bare holdningene dine jeg var ute etter

Selvsagt bør du kunne føle deg like trygg som enhver mann! Men, det er jo bare at verden ikke er perfekt. Kvinner voldtas i ulike sammenhenger, ofte i forbindelse med fest og fyll. Det er aldri kvinnens skyld om hun blir voldtatt, men det går an å redusere muligheten for å bli voldtatt. Akkurat som det går an for menn å redusere muligheten for å bli utsatt for blind vold utenfor puben...

Anonym poster: e8f4acee630474231dd0128ce8774f1c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forslag, AB over her. Begrens mennene, så blir det langt færre voldtekter. Og siden mennene er så oppsatte på å begrense kvinnene i tilfelle voldtekter, vil det bli en nedgang i voldtekter av menn, også. Det skulle bare mangle at ikke de potensielle voldtektsofrene som "straffes", er menn, siden det i hovedsak er menn som mener at det er ofrenes ansvar å "få slutt på" voldtektene.

Og nei, denne gangen var jeg faktisk ikke sarkastisk.

Hvorfor dikter du?

Det er jo ingen som har sagt dette. Å oppfordre til å ta forholdsregler er jo velmenende råd.

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På topic:

Jeg har vært igjennom nesten nøyaktig samme situasjon med min ex for noen år siden(denne episoden hadde ikke noe med bruddet å gjøre)

Min kjære hadde noe å fortelle, og kunne gråtkvalt fortelle meg at hun var blitt voldtatt på fest da jeg var utenlands for en liten stund. Jeg støttet selvfølgelig jenta mi og holdt henne godt.

Senere fikk jeg vite hvem det var som hadde gjort udyden, og det var en kjekk kar hun hadde drevet litt med før hun møtte meg. Hun ville snakke mer om det og det ble egentlig klart at det var et svakt øyeblikk fra hennes side, og hun dro frem voldtektskortet for å skyve skylden over på han.

Dette gjorde meg sint på hans vegne, og synes det var forjævlig å projisere svaketene hennes på han, hun var jo selvfølgelig kåt for jeg hadde vært borte i to uker og han var så innmari kjekk. Denne forklaringen gjorde meg egentlig glad, for det var ikke egentlig noen voldtekt, dermed ingen offere og etter det ble også kommunikasjonen mellom oss som var bra før enda bedre.

Det er et kjent faktum at lista for voldtekt i jenters øyne ligger veldig mye lavere enn hos oss menn, og ting skjer i fylla. Det er veldig lett å manipulere og føre en full jente og det er et ansvar som ligger hos oss menn. Og utnytter du det er du et avskum

Så du godtok hennes utroskap og hennes løgn? Ikke bare knullet hun en annen med fullt overlegg men hun løy om det og kalte det voldtekt også, og du godtok det mer eller mindre? Jøsses...

Anonym poster: e8f4acee630474231dd0128ce8774f1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...