Gå til innhold

Hun ble voldtatt, men turte ikke fortelle meg det


Gjest M

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Så hvis jeg sa til deg på forhånd at du må ikke går der alene om natta, og så viser det seg at du har gått akkurat der alene midt på natta. Ingen grunn til å reagere på dette?

Om noen sier til deg at du ikke bør kjøre vei A, men ta vei B i stedet for, har jeg da rett til å ta "hva var det jeg sa" om du havner i en ulykke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om noen sier til deg at du ikke bør kjøre vei A, men ta vei B i stedet for, har jeg da rett til å ta "hva var det jeg sa" om du havner i en ulykke?

Det kommer helt an på hvor gode argumenter du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hvis dette hadde vært noe vi hadde pratet om på forhånd, og hun så allikevel hadde gjort akkurat motsatt, så sier det seg selv at man ikke blir mye imponert. Sånn er det bare.

Det hadde jo ikke vært noe HUN hadde gjort
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Nei, jeg mener de er rimelig lave her til lands.

Likevel mener jeg at straff for voldtekt er riktig sammenlignet med andre handlinger.

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

voldtekt er like ille som drapsforsøk i mine øyne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Så hvis jeg sa til deg på forhånd at du må ikke går der alene om natta, og så viser det seg at du har gått akkurat der alene midt på natta. Ingen grunn til å reagere på dette?

Hva om hun hadde blitt voldtatt selv om hun ikke gikk alene på natta?
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

voldtekt er like ille som drapsforsøk i mine øyne

Voldtekt har ikke lavere strafferamme enn drapsforsøk.

Men det er selvsagt lavere enn drap.

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Voldtekt har ikke lavere strafferamme enn drapsforsøk.

Men det er selvsagt lavere enn drap.

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

then again. om voldtektsforbryteren hadde smitta offeret med en kjønnssykdom da burde det vært desto ennå høyere straff.. eller hvis han hadde gjort offeret gravid Endret av BettyBoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

then again. om voldtektsforbryteren hadde smitta offeret med en kjønnssykdom da burde det vært desto ennå høyere straff.. eller hvis han hadde gjort offeret gravid

Strafferammen for voldtekt er høy nok sammenlignet med andre handlinger. Det eneste som kan øke straffen er å øke straff over hele fjøla.

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om hun hadde blitt voldtatt selv om hun ikke gikk alene på natta?

Ja, det kommer altså helt an på hva som faktisk har skjedd. Det er poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strafferammen for voldtekt er høy nok sammenlignet med andre handlinger. Det eneste som kan øke straffen er å øke straff over hele fjøla.

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

Noe som også bør gjøres. Vi er dumme i dette landet sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Strafferammen for voldtekt er høy nok sammenlignet med andre handlinger. Det eneste som kan øke straffen er å øke straff over hele fjøla.

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

jamen jeg mener jo at de skal øke all straff. For eksempel er det sinnsykt at en bare får åtte år for å ha slått ihjel et barn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som også bør gjøres. Vi er dumme i dette landet sånn sett.

Helt enig.

OT: At Breivik fikk 21 års forvaring høres litt dumt ut, selv om han kommer til å sitte inne resten av livet.

Det burde vært livstidsstaff for enkelte handlinger.

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jamen jeg mener jo at de skal øke all straff. For eksempel er det sinnsykt at en bare får åtte år for å ha slått ihjel et barn

Helt enig.

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Ja, det kommer altså helt an på hva som faktisk har skjedd. Det er poenget.

men uansett om noen hadde skadet barned ditt så burde det vært hovedfokus uansett. om du skulle begynne å kjefte og formane at du skulle ikke ha gjort slik og sånn, etter hun hadde opplevd et slikt traume, så hadde du risikert at hun kom til slite alvorlig psykisk i årevis framover. man sparker ikke noen som allerede ligger nede.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt lei av å skrive om dette, for de som ikke har erfart dette selv er vanskelig å nå ut til. Hva med å la henne få se denne tråden selv? Hvis du beskytter henne fra noen av kommentarene (Jegdiggerjenter og Steinar40- 1) Hun er ikke her til å svare deg på hvorfor hun ikke anmeldte. Men det er vanlig at ting som dette tar tid å ta til seg. Etter en voldtekt vil man stå opp til en normal hverdag, man føler en slags lykkerus av å være hjemme i sin egen leilighet, se den gamle brødboksen sin eller kjæresten sin, den gamle gaten sin, og late som at ingenting noensinne skjedde. Du er i en fase som heter fortrengelse, fordi det er så godt å bare være tilbake igjen til de du kjenner så godt... På samme måte som du vil at hjemmet, kjæresten din og senga di skal være uforandret, vil du at du selv skal være uforandret....

Ingenting skjedde.....

Inntil en dag, hvor du merker sinnet, at du ser at det faktisk har lagt spor på deg - nettopp det du ikke ville? Så blir du sint, men er nødt til å ta tak - ta tak for å rydde opp - også kommer paffet.

Bedre kan jeg egentlig ikke beskrive det.

Anonym poster: c136ebb0d848b9c5523f69702959dcd1

Dette.

Anonym poster: cde8937718893a0bf8e76b9ef1926d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

voldtekt er like ille som drapsforsøk i mine øyne

du vet ikke om hun har blitt voldtatt eller om hun skjuler utroskap. Flere inne på denne tråden har fortalt om damer som fordekker utroskap med påstand om voldtekt. Med tanke på at man får 150 000 kroner så er det egentlig ikke så rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jamen jeg mener jo at de skal øke all straff. For eksempel er det sinnsykt at en bare får åtte år for å ha slått ihjel et barn

Hva slags straff vil du ha da betty? Halshugging? Avkapping av lemmer? Dødsstraff? Elektrisk støt? Vanntortur? Pisking? Isolasjon i flere år?

Hva slags skade ønsker du å påføre med straffelystheten din om jeg tør spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vet ikke om hun har blitt voldtatt eller om hun skjuler utroskap. Flere inne på denne tråden har fortalt om damer som fordekker utroskap med påstand om voldtekt. Med tanke på at man får 150 000 kroner så er det egentlig ikke så rart.

Du er en idiot Waco!!

Anonym poster: ce2b122331df6c55b82c07e3bc83c0af

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

du vet ikke om hun har blitt voldtatt eller om hun skjuler utroskap. Flere inne på denne tråden har fortalt om damer som fordekker utroskap med påstand om voldtekt. Med tanke på at man får 150 000 kroner så er det egentlig ikke så rart.

Det er akkurat slike holdninger som gjør at det er så utrolige mange kvinner som kvier seg for å både anmelde og fortelle om voldtekter.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hva slags straff vil du ha da betty? Halshugging? Avkapping av lemmer? Dødsstraff? Elektrisk støt? Vanntortur? Pisking? Isolasjon i flere år?

Hva slags skade ønsker du å påføre med straffelystheten din om jeg tør spørre?

eh nei. Nå fins det en mellomting waco. Jeg tenker 21 år for voldtekt/mishandling/misbruk/drapsforsøk. Ordentlig livstid for drap. Og en livstidsstraff for hver person en har drept sånn american style
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...