Gå til innhold

Hun ble voldtatt, men turte ikke fortelle meg det


Gjest M

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop

litt rart at dama de ikke tok å anmeldte voldtekten ?

er sånt man skal gjøre når man bil voldtatt .

er veldig vktig å stappe han som voldtar i et fengsel og håpe at han får så høy straff som mulig , man vet jo ikke om den som voldtok dama de ikke har gjort dette på flere damer .

Er ikke alle som tør å anmelde, for det har hendt i flere tilfeller at politiet ikke tror på offeret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Les svarene til Steinar40 her, og det er godt mulig svaret ligger der.

Jeg ble utsatt for et voldtektsforsøk, og har aldri fortalt det til noen. Det er jo min feil.

DET VAR IKKE DIN FEIL: IKKE HØR PÅ STEINAR
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Men det er faktisk en del forholdsregler det går an å ta.

Som f.eks å ikke drikke (ruse seg) altfor mye. Eller som å ikke være alene sammen med et mannfolk i fylla.

Å HERREGUD STEINAR!!!! Skaden har allerede skjedd. Man kan ikke komme etter en voldtekt å si: Du skulle ha gjort slik og sånn. Det hjelper ikke. Det gjør jo bare vondt verre. man føler seg allerede jævlig nok etter en voldtekt. Skjerp deg.
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke din situasjon, men du mener altså at det ikke var noe du kunne ha gjort for å unngå situasjonen?

Ingen "feil" å lære av?

Du er på så himla feil vei ...

Du har dessverre ikke evnen til å forstå,tydligvis. Hold dine kommentarer for deg selv i dette tilfellet

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

De gode rådene hadde hun fått på forhånd.

Men det er klart at jeg hadde ikke akkurat blitt mye imponert hvis det f.eks viste seg at hun av en eller annen grunn hadde delt seng med en såkalt "kompis".

Det er snakk om VOLDTEKT steinar. Dattra di hadde kommet gråtende hjem og sagt at en gutt hadde vært stygg mot henne og voldtatt henne, og så hadde du gitt henne kjeft??? Onde menneske!!
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Straffene for voldtekt er relativt høye.

Hvis man skal ha strengere straff for voldtekt så må også straff for ran, drap osv. økes.

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

ja. Er det galt om det økes?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skulle man få ubehagelige tanker av sånt? Hun ble voldtatt, ergo det var ikke hennes feil. Enda godt hun ikke er dama di

Tror man skal være rimelig følelsekald hvis man ikke føler seg dårlig når dama forteller at hun har blitt voldtatt.

Jeg har heldigvis ikke opplevd dette selv - bank-i-bordet - men jeg ser for meg en ubehagelig kaotisk periode i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å HERREGUD STEINAR!!!! Skaden har allerede skjedd. Man kan ikke komme etter en voldtekt å si: Du skulle ha gjort slik og sånn. Det hjelper ikke. Det gjør jo bare vondt verre. man føler seg allerede jævlig nok etter en voldtekt. Skjerp deg.

Poenget er at man skal lære av det for framtiden.

Hvis det er noe å lære - etter havarikommisjonens rapport som 'waco' kalte det.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke din situasjon, men du mener altså at det ikke var noe du kunne ha gjort for å unngå situasjonen?

Ingen "feil" å lære av?

Hallooo... skal man bli paranoid og skeptisk til alt og alle eller? Ikke gå ute på gaten etter klokken ni om kvelden? Ikke dra på fest med mindre man kjenner ALLE fra før av...? Ting kan skje uansett hvor forsiktig man er. Blir bare tåpelig å skulle la en slik hendelse ødelegge et normalt sosialt liv på toppen av det hele.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om VOLDTEKT steinar. Dattra di hadde kommet gråtende hjem og sagt at en gutt hadde vært stygg mot henne og voldtatt henne, og så hadde du gitt henne kjeft??? Onde menneske!!

Hvis dette hadde vært noe vi hadde pratet om på forhånd, og hun så allikevel hadde gjort akkurat motsatt, så sier det seg selv at man ikke blir mye imponert. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. Er det galt om det økes?

Nei, jeg mener de er rimelig lave her til lands.

Likevel mener jeg at straff for voldtekt er riktig sammenlignet med andre handlinger.

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette hadde vært noe vi hadde pratet om på forhånd, og hun så allikevel hadde gjort akkurat motsatt, så sier det seg selv at man ikke blir mye imponert. Sånn er det bare.

:sjokkert: Har ikke ord..............................................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallooo... skal man bli paranoid og skeptisk til alt og alle eller? Ikke gå ute på gaten etter klokken ni om kvelden? Ikke dra på fest med mindre man kjenner ALLE fra før av...? Ting kan skje uansett hvor forsiktig man er. Blir bare tåpelig å skulle la en slik hendelse ødelegge et normalt sosialt liv på toppen av det hele.

Bruke sunn fornuft er faktisk ikke det samme som å bli paranoid og skeptisk til alt og alle.

Du burde prøve det en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg mener de er rimelig lave her til lands.

Likevel mener jeg at straff for voldtekt er riktig sammenlignet med andre handlinger.

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

"Livstid" i Norge er i praksis 10 år i fengsel. Noe som er helt vanvittig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallooo... skal man bli paranoid og skeptisk til alt og alle eller? Ikke gå ute på gaten etter klokken ni om kvelden? Ikke dra på fest med mindre man kjenner ALLE fra før av...? Ting kan skje uansett hvor forsiktig man er. Blir bare tåpelig å skulle la en slik hendelse ødelegge et normalt sosialt liv på toppen av det hele.

Kvinner risikerer å bli voldtatt, mens menn risikerer (i større grad) å bli banket opp. Man må se seg for og passe på.

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: Har ikke ord..............................................................

Så hvis jeg sa til deg på forhånd at du må ikke går der alene om natta, og så viser det seg at du har gått akkurat der alene midt på natta. Ingen grunn til å reagere på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruke sunn fornuft er faktisk ikke det samme som å bli paranoid og skeptisk til alt og alle.

Du burde prøve det en gang.

Herlighet. For alt du vet har trådstarter vist det du kaller "sunn fornuft" allerede før hendelsen. Poenget er vel at man aldri er helt trygg uansett hva man gjør, så et voldtekstoffer trenger faktisk ikke å ha gjort noe "feil" - som du sier. For å være helt sikker må man faktisk være paranoid og skeptisk til alle, og kanskje bure seg inne i samme slengen.

"Du burde prøve det en gang"....? Si meg - har du PROBLEMER? :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Tror man skal være rimelig følelsekald hvis man ikke føler seg dårlig når dama forteller at hun har blitt voldtatt.

Jeg har heldigvis ikke opplevd dette selv - bank-i-bordet - men jeg ser for meg en ubehagelig kaotisk periode i en slik situasjon.

ja men da føler man seg dårlig på hennes vegne fordi hun har blitt voldtatt, ikke fordi hun har hatt sex med en annen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet. For alt du vet har trådstarter vist det du kaller "sunn fornuft" allerede før hendelsen. Poenget er vel at man aldri er helt trygg uansett hva man gjør, så et voldtekstoffer trenger faktisk ikke å ha gjort noe "feil" - som du sier. For å være helt sikker må man faktisk være paranoid og skeptisk til alle, og kanskje bure seg inne i samme slengen.

"Du burde prøve det en gang"....? Si meg - har du PROBLEMER? :)

Du har helt rett i at voldtekstofferet ikke trenger å ha gjort noe feil.

Men uten å tenke tilbake og igjennom situasjonen så vet man ikke det. Spesielt vet ikke en partner som ikke var til stede noe om det.

Og det å ta sine forholdsregler er aldri feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men da føler man seg dårlig på hennes vegne fordi hun har blitt voldtatt, ikke fordi hun har hatt sex med en annen

Det er nok på mange områder man føler seg dårlig da. Og som sagt, så vil det altså være veldig naturlig å gjøre det aller meste for å unngå at det skal skje igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...