Gå til innhold

Hun ble voldtatt, men turte ikke fortelle meg det


Gjest M

Anbefalte innlegg

Aah, så vi kan ikke forvente at menn har vett. Nei, da, så...

Sikkert derfor det kommer så mye lurt fra din kant.

Til din informasjon så er det ikke akkurat alle kvinner som har altfor mye vett heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til din informasjon så er det ikke akkurat alle kvinner som har altfor mye vett heller.

Nei, det finnes kvinner som voldtar, også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar, dra til helvete.

Jeg ble voldtatt da jeg var edru, midt på lyse dagen. Hva er det å lære av det? Ikke gå til butikken kl 3 på ettermiddagen??

Anonym poster: 5d620f77c92119fbb5ef3cd3516ac0ab

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den som utfører skaden er den som voldtar, og nei, det er ikke noe en kan fraskrive seg ansvar for ved å være full. Og nei, jeg snakker ikke om fyllesex der den ene angrer dagen etterpå.

Uansett, når er det på tide for meg å gå på jobb, gjennom et av byens verste strøk. Dessverre har jeg glemt burkaen hos mine foreldre, men får satse på det går bra.

Bra du ikke er full da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ildhane

På topic:

Jeg har vært igjennom nesten nøyaktig samme situasjon med min ex for noen år siden(denne episoden hadde ikke noe med bruddet å gjøre)

Min kjære hadde noe å fortelle, og kunne gråtkvalt fortelle meg at hun var blitt voldtatt på fest da jeg var utenlands for en liten stund. Jeg støttet selvfølgelig jenta mi og holdt henne godt.

Senere fikk jeg vite hvem det var som hadde gjort udyden, og det var en kjekk kar hun hadde drevet litt med før hun møtte meg. Hun ville snakke mer om det og det ble egentlig klart at det var et svakt øyeblikk fra hennes side, og hun dro frem voldtektskortet for å skyve skylden over på han.

Dette gjorde meg sint på hans vegne, og synes det var forjævlig å projisere svaketene hennes på han, hun var jo selvfølgelig kåt for jeg hadde vært borte i to uker og han var så innmari kjekk. Denne forklaringen gjorde meg egentlig glad, for det var ikke egentlig noen voldtekt, dermed ingen offere og etter det ble også kommunikasjonen mellom oss som var bra før enda bedre.

Det er et kjent faktum at lista for voldtekt i jenters øyne ligger veldig mye lavere enn hos oss menn, og ting skjer i fylla. Det er veldig lett å manipulere og føre en full jente og det er et ansvar som ligger hos oss menn. Og utnytter du det er du et avskum

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke ha en felles dugnad der folk kan komme med forslag med hvordan vi skal forhindre voldtekter? ps, ikke bare foreslå strengere straffer, den er for gammel, på tide å tenke nytt!

- Forandre kulturen der "jeg voldtok deg" er akseptert slang for å ha vunnet over en annen

- Forandre tankesettet til mennesker som deg, som er med på å rettferdiggjøre voldtekt, uten å ha anelse om problemet

- Holdningsarbeid i skolen, f.eks. under seksualundervisning - informere barna om at alle har rett til bestemmelse over egen kropp, at ingen har rett til å forgripe seg på dem, at nei betyr nei uansett, at man ikke har sex med bevisstløse (være seg beruset eller sovende) mennesker osv.

:)

Anonym poster: cba664190a5b342a1b2f4ae88acf4c5f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, personlig så stopper jeg etter to øl etter den gangen hvor jeg ble voldtatt. Livredd for å miste fokus. Niholder på drinken. Og hvis et mannfolk ser på meg, så setter jeg dødsblikket i han med engang. Og lært kampsport. Og som et ekstra mindre seriøst tilslag til det; "smørt meg inn med forrige ukes middag". Ja... litt kjedeligere og danse på byen siden er så å si edru..men søttern heller. Jeg er fortsatt ikke sterkere enn de fleste mannfolka da...what to do!!?! Holde seg inne da.

Jeg ser jo den at man ikke skal bli med opp på hotellrommet til en mann. Helst ikke han du har vært gift med i 4 år heller.

Er bare respektløst av deg hele greia..

Nå kjenner ikke steinar til hendelsforløpet mellom deg og din mann. Men er det forelskelser og maktkamp inn i bildet så kan ofte sexen bli uventet og vill.

Så her er det private grunner så jeg synes ikke du bare kan utlevere din eksmann/mann slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaså? Hva med overfallsvoldtektene? Det er kvinner som har blitt voldtatt på vei hjem fra jobb. Det er gamle damer som har blitt voldtatt på vei hjem fra butikken. Vi kan jo ikke føle oss trygge på menn, fordi vi ikke kan se hvem som kunne finne på å voldta oss. Da må vi holde oss unna alle menn, sånn for å være sikre.

Skal ikke kvinner få lov å flørte, fordi det betyr at hun "skylder" mannen å pule ham etterpå? Menn skal ikke lære at "flørt" ikke er det samme som "pule"?

Og nei, jeg er ikke innbilsk. Hvorfor tror du det?

jeg tror du er litt overtroisk jeg.

Menn har uendelig mye større sannsynlighet for å bli slått ned, ranet, drept enn det en kvinne har til å bli voldtatt, - så jeg tror mye av redselen deres er mediafokusert.

Si meg, - er du like redd for å bli lemlestet i trafikken som du er for å gå på gata og det skal komme en horde voldtektsmenn å voldta deg midt på høylys dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, etter å ha vokst opp med en mor som ble jevnlig voldtatt av min far har jeg trolig fått dette grundigere med meg enn de fleste. Men jeg nekter gå gjennom livet uten å stole på noen. Det er ikke mange (under 10 personer, og 3 jeg har jevnlig kontakt med pr dags dato), men å la paranoia styre livet mitt orker jeg ikke.

Beklagelig å høre om mora di, men du har fortsatt ikke rasjonalisert hva som skulle være fornuftig med å ligge i samme seng som en såkalt "kompis".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar, dra til helvete.

Jeg ble voldtatt da jeg var edru, midt på lyse dagen. Hva er det å lære av det? Ikke gå til butikken kl 3 på ettermiddagen??

Anonym poster: 5d620f77c92119fbb5ef3cd3516ac0ab

Nå må nesten fortelle hva som skjedde i forkant for at vi skal lære noe av dette her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Beklagelig å høre om mora di, men du har fortsatt ikke rasjonalisert hva som skulle være fornuftig med å ligge i samme seng som en såkalt "kompis".

Greit nok, og det er egentlig like lite rasjonelt som å dele seng med kjæresten eller mine søsken. Men jeg har ingen planer om å leve basert på frykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tror du er litt overtroisk jeg.

Menn har uendelig mye større sannsynlighet for å bli slått ned, ranet, drept enn det en kvinne har til å bli voldtatt, - så jeg tror mye av redselen deres er mediafokusert.

Si meg, - er du like redd for å bli lemlestet i trafikken som du er for å gå på gata og det skal komme en horde voldtektsmenn å voldta deg midt på høylys dag?

Hvem har sagt at jeg er redd for å bli voldtatt? Jeg er som nevnt sjelden ute av huset. Og nei, det er ikke på grunn av redsel for å bli voldtatt. Men "konsekvensen" er selvsagt at det er utrolig små sjanser for å bli voldtatt.

Tror helst det er du som er overtroisk, siden du tror så mye om meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner ønsker at menn sin atferd skal bli mest mulig lovregulert mens de selv ønsker seg de frieste tøyler som finnes.

Hvorfor ikke ta litt ansvar selv? Det er ikke tilfeldig hvem kvinner som anmelder voldtekt.

Ofte kan det være en historie i forkant. Dere kvinner må gå inn i dere selv dersom dere skal undersøke og granske årsakene til voldtekt.

Det hjelper ikke med strengere straffer og det hjelper ikke å dra politiet inn i den private sfære- Vil dere være fri til å drikke og tulle og tøyse, - javel, - men da må dere også tåle smellen.

Hvorfor gjør dere ikke heller som meg? Lar være å erte opp fremmede mennesker unødvendig? Man må vel ikke provosere ukjente folk uten grunn? Hva er motivet og hva er hensikten deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar, dra til helvete.

Jeg ble voldtatt da jeg var edru, midt på lyse dagen. Hva er det å lære av det? Ikke gå til butikken kl 3 på ettermiddagen??

Anonym poster: 5d620f77c92119fbb5ef3cd3516ac0ab

Kan ikke svare på det når jeg ikke vet hva som skjedde. Men det høres ut som uflaks og noe som aldri kommer til å skje deg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå må nesten fortelle hva som skjedde i forkant for at vi skal lære noe av dette her?

Trengte du litt runke-materiale?

Eller er det et nytt forsøk på å fremstille det som at voldtektsofrene kan takke seg selv, for de stakkars mennene som ikke klarer å holde penisen i sjakk, kan jo ikke forventes å la være å stikke den inn i andres kropper. De er jo bare menn.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner ikke steinar til hendelsforløpet mellom deg og din mann. Men er det forelskelser og maktkamp inn i bildet så kan ofte sexen bli uventet og vill.

Så her er det private grunner så jeg synes ikke du bare kan utlevere din eksmann/mann slik.

Jeg er ikke gift eller skilt eller enke eller noe! Var kun et eksempel jeg brukte da du og han mener at vi jenter burde regne med å få noe ufrivillig tredd oppi stumpen hvis vi legger oss i samme seng som et "mannfolk"!! :vetikke:

Mitt tilfelle skrev jeg om tidligere i tråden, og det er tusenvis av jenter som har opplevd det samme; "for full til å forsvare seg"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke svare på det når jeg ikke vet hva som skjedde. Men det høres ut som uflaks og noe som aldri kommer til å skje deg igjen.

Uflaks er når man dunker borti vannglasset, så det ramler i gulvet, og knuser. Ikke at man blir voldtatt. Så sant ikke mannen snublet, spjæret buksa i skrittet idet han falt over jenta, og uheldigvis opplevde at pikken skle inn. Da hadde man kunnet kalle det uflaks. Men at en mann med fullt overlegg legger jenta ned i bakken, river av henne klærne for å tvinge seg på henne, se dét er voldtekt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...