Gå til innhold

Hun ble voldtatt, men turte ikke fortelle meg det


Gjest M

Anbefalte innlegg

Ja, ok jenter..... her er greia..: Vi må slutte og drikke. Vi må ta på oss langbukser, og genser med høy hals. Vi må slutte med parfyme. Helst smøre oss inn med forrige ukes middag. Vi må ikke gå ut av døra etter skumring. Om et mannfolk ser på oss, må vi få sørga for å komme oss fort ut av syne, ellers er det rett fram med pepperspray med en eneste gang. Og om et mannfolk likevell får tak i oss...,- så er det likevell vår skyld at vi blir voldtatt!! Da må vi ta med sterkere pepperspray neste gang. Ok..............?

Hvordan ble hun voldtatt? Om hun for eksempel la seg i samme seng som en kompis og ble voldtatt, -foreslår du at hun skal legge seg i samme seng med den samme kompisen neste uke også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nettopp det, Steinar. Den eneste måten en kvinne kan unngå å bli voldtatt på er å aldri være i offentligheten, aldri ha mannlige venner eller kjærester eller familiemedlemmer... Eventuelt kan man forsøke å plassere skyld der den hører til, hos voldtektsmennene, akseptere at i det en ble voldtatt var en hjelpeløs, og gjennom disse tingene begynne å leges fra det som skjedde. Jeg hadde ikke drukket, jeg ville aldri drukket meg overstadig full, rett og slett fordi jeg ikke liker å være svært beruset. Jeg gikk ikke i Oslo midt på natten. (Jeg har faktisk gått svært mye rundt i byer på natten, og har aldri vært i farlig situasjon grunnet dette.) Men hadde jeg gjort noen av disse tingene og det førte til voldtekt... hadde det fortsatt ikke vært noe jeg burde sluttet med. I så fall er det også FARLIG for en kvinne å sove i samme hus som en hvilken som helst mann, familiemedlem, venn, kjæreste. Å begrense sitt eget liv er urimelig. (Men det skjer gjerne likevel, pga. diverse psykiske problemer.)

Anonym poster: cba664190a5b342a1b2f4ae88acf4c5f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det beste at det aldri skjer i utgangspunktet. Og da er det altså smart å ta sine forholdsregler.

Er det bare fest-voldtektene vi må beskytte oss mot, eller bør vi unngå å legge opp til andre voldtekter, også? Siden du ser ut til å tro at kvinner nærmest ber om det, gjelder det vel alle voldtekter?

Men dette er vel "godt nytt" for deg, som mener at man ikke bør ha venner av motsatt kjønn. En fordekt omsorg, kanskje? :smoke:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen her som har sagt at det er kvinners skyld at de blir voldtatt.

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

Neida... er bare mr steinar som provoserer så inni hampen. *lar meg provosere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar vil jo bare unngå at voldtekt skjer! Skjønner ikke hvorfor dere plager ham?

Til trådstarter, - hva sier han som voldtok dama de da? Hva er hans fortelling, - fortalte dama de at hun hadde type?

Jeg hadde oppsøkt mannen som voldtok dama for å få en klarhet i hva som har skjedd.

Damer elsker å være ofre. Det er ingen som har sagt at kvinner har skylden, likevel diktes denne påstanden opp av damene på kg.

Forholdsregler? Damer vil ikke høre om slikt tøys.

Selvsagt kan jeg gå rundt i jungelen akkurat som det passer meg. Jeg er jo mann. Dersom et dyr spiser meg så er det jo dyrets skyld - ikke min.

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp det, Steinar. Den eneste måten en kvinne kan unngå å bli voldtatt på er å aldri være i offentligheten, aldri ha mannlige venner eller kjærester eller familiemedlemmer... Eventuelt kan man forsøke å plassere skyld der den hører til, hos voldtektsmennene, akseptere at i det en ble voldtatt var en hjelpeløs, og gjennom disse tingene begynne å leges fra det som skjedde. Jeg hadde ikke drukket, jeg ville aldri drukket meg overstadig full, rett og slett fordi jeg ikke liker å være svært beruset. Jeg gikk ikke i Oslo midt på natten. (Jeg har faktisk gått svært mye rundt i byer på natten, og har aldri vært i farlig situasjon grunnet dette.) Men hadde jeg gjort noen av disse tingene og det førte til voldtekt... hadde det fortsatt ikke vært noe jeg burde sluttet med. I så fall er det også FARLIG for en kvinne å sove i samme hus som en hvilken som helst mann, familiemedlem, venn, kjæreste. Å begrense sitt eget liv er urimelig. (Men det skjer gjerne likevel, pga. diverse psykiske problemer.)

Anonym poster: cba664190a5b342a1b2f4ae88acf4c5f

Nå skaper du deg historier. Overfallsvoldtekter skjer for eksempel bare mellom klokka 0000 og 0600 om natten.

Hadde jeg blitt voldtatt av en jeg kjenner eller en jeg ikke kjenner så hadde det uansett ikke vært dumt å revurdert atferden sin. Hvorfor blir man voldtatt? Impuls eller planlagt handling ville jeg spurt meg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare fest-voldtektene vi må beskytte oss mot, eller bør vi unngå å legge opp til andre voldtekter, også? Siden du ser ut til å tro at kvinner nærmest ber om det, gjelder det vel alle voldtekter?

Men dette er vel "godt nytt" for deg, som mener at man ikke bør ha venner av motsatt kjønn. En fordekt omsorg, kanskje? :smoke:

Raven det er visse kvinner som har høyere risiko for å bli voldtatt enn andre kvinner. Det er ikke tilfeldig hvem kvinner som blir voldtatt. Noen har høyere risiko slik er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida... er bare mr steinar som provoserer så inni hampen. *lar meg provosere*

Steinar er jo imot voldtekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om steinar hadde gjort en handling som gjorde at han ble voldtatt så hadde vel steinar vært såpass smart at han ikke oppsøkte samme situasjon rett etterpå?

Steinar mener bare at det går an å lære av egen atferd. Ikke galt i å ta lærdom?

Om jeg blir slått ned eller voldtatt ja da hadde jeg gått litt inn i meg selv. Kanskje jeg hadde blitt hjemme neste gang i stedet for å gå ut for å finne på tull?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skaper du deg historier. Overfallsvoldtekter skjer for eksempel bare mellom klokka 0000 og 0600 om natten.

Jeg vet ikke om du har vært i Norge før, det virker ikke sånn, her er det nemlig f.eks. mørkt akkurat nå, ti på halv ni om kvelden. På vinteren er det også mørkt om morgenen.

Anonym poster: cba664190a5b342a1b2f4ae88acf4c5f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er overfallsvoldtekter selvsagt ikke mindre ille enn andre voldtekter, men sammenlignet med voldtektene som begås av bekjente av offeret er de et forsvinnende lite problem, til tross for at det er de det hyles om i avisene.

Anonym poster: cba664190a5b342a1b2f4ae88acf4c5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du har vært i Norge før, det virker ikke sånn, her er det nemlig f.eks. mørkt akkurat nå, ti på halv ni om kvelden. På vinteren er det også mørkt om morgenen.

Anonym poster: cba664190a5b342a1b2f4ae88acf4c5f

Les aftenposten. Ikke bare er det mellom 00 og 06, det er også sentrert rundt et bittelite område rundt oslo s.

Jeg har også blitt ranet rundt oslo s for noen år siden. Vet dere hva jeg gjorde? - Jeg sluttet å reke rundt der. Enkelt å greit.

Å være eventyrlysten og spenningssøkende mens man drikker alkohol er aldri bra. 95% av alle som anmelder voldtekt er fulle jenter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les aftenposten. Ikke bare er det mellom 00 og 06, det er også sentrert rundt et bittelite område rundt oslo s.

Jeg har også blitt ranet rundt oslo s for noen år siden. Vet dere hva jeg gjorde? - Jeg sluttet å reke rundt der. Enkelt å greit.

Å være eventyrlysten og spenningssøkende mens man drikker alkohol er aldri bra. 95% av alle som anmelder voldtekt er fulle jenter.

Og de fleste voldtekter anmeldes ikke.

Anonym poster: cba664190a5b342a1b2f4ae88acf4c5f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min som jeg har vært sammen med i 3 år fortalte meg i forrige uke at hun ble voldtatt på en fest (som jeg ikke var på) når vi hadde vært sammen i rundt et halvt år. Hun hadde ikke turt å si det fordi hun trodde jeg ikke kom til å tro på henne og tro at hun hadde vært utro. Og når jeg tenker tilbake så var det en lengre periode hvor hun rett og slett ikke ville ha sex (og dette var jo da grunnen). Jeg fikk sjokk når hun fortalte hva som hadde skjedd og gjorde det klart for henne at jeg ville stile opp for henne hvis hun trengte noen å snakke med eller hva som helst egentlig. Jeg synes det er forferdelig å tenke på at hun har gått rundt med denne hemmeligheten og ikke har fortalt det til noe, men jeg forstår ikke helt hvorfor hun trodde jeg ville tro at hun løy. Jeg har ikke gitt uttrykk for at jeg ikke stoler på henne, ihvertfall ikke med vilje. Bør jeg snakke med henne om dette? Jeg elsker henne og vil bare det beste for henne, men hva om det er mer hun ikke har turt og si til meg?

Helt seriøst spørsmål. Hvordan vet du at hun ikke har vært utro? Fortalte hun til mannen som voldtok henne at hun har kjæreste? Var det en hun kjenner? En du kjenner? Hva sier han for noe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må da forstå at dette er et tema du bør ordlegge deg mer forsiktig i om du vil bli tatt på alvor. Det å si at du i enkelte situasjoner "ikke hadde blitt imponert" om en datter av deg ble voldtatt, og si til en som ble voldtatt som 16 åring at "nå har du i det minste lært å ikke drikke deg for full", og forvente at folk skal lese seg frem mellom linjene at du ikke legger skyld på den som blir voldtatt er rimelig optimistisk.

Det jeg skrev var at jeg ikke hadde blitt imponert hvis det hadde vist seg at min (imaginære) datter hadde lagt seg i samme seng som en voldtektsmann. Det er nemlig i mine øyne direkte dumskap.

Og så skrev jeg at når det nå ble så galt så er det viktigste at man lærer at det ikke er smart å drikke seg bevisstløs.

Er dette veldig kontroversielt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og de fleste voldtekter anmeldes ikke.

Anonym poster: cba664190a5b342a1b2f4ae88acf4c5f

Si meg hva er det dere ønsker dere? Den totale og ultimate frihet til å gjøre hva dere vil som vil resultere i tusenvis av anmeldelser og straffedømte, - eller fjerne problematikken helt med normal folkeskikk og oppførsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det jeg skrev var at jeg ikke hadde blitt imponert hvis det hadde vist seg at min (imaginære) datter hadde lagt seg i samme seng som en voldtektsmann. Det er nemlig i mine øyne direkte dumskap.

Og så skrev jeg at når det nå ble så galt så er det viktigste at man lærer at det ikke er smart å drikke seg bevisstløs.

Er dette veldig kontroversielt?

Om hun visste han var en voldtektsmann, selvsagt, det er lite lurt. Men de færreste menn voldtar, heldigvis. Men godt å høre at du ikke har en datter i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Og så skrev jeg at når det nå ble så galt så er det viktigste at man lærer at det ikke er smart å drikke seg bevisstløs.

Er dette veldig kontroversielt?

Hovedsaken er at du nå har lært at det ikke er noe smart å bli for full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg skrev var at jeg ikke hadde blitt imponert hvis det hadde vist seg at min (imaginære) datter hadde lagt seg i samme seng som en voldtektsmann. Det er nemlig i mine øyne direkte dumskap.

Og så skrev jeg at når det nå ble så galt så er det viktigste at man lærer at det ikke er smart å drikke seg bevisstløs.

Er dette veldig kontroversielt?

Kontroversielt!? Er du gal du blir ansett som ikke bare oppmuntrende til voldtekt, men faktisk en som liker voldtekt og en som er en voldtektsmann!

Ser jeg en altfor full jente i min nærhet så henter jeg et pledd og et glass vann. Jeg synes det er dritekkelt å ligge med fremmede og fulle kvinnefolk.

Men samme hvor mange ganger jeg maner kvinner til å vise tilbakeholdenhet med drikkinga og flørtinga og strippinga og det å "legge seg hvor som helst" og oppføre seg som en drittunge ikke er bra, - nei da får jeg bare kjeft og blir kalt en voldtektsmann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...