Gå til innhold

Hun ble voldtatt, men turte ikke fortelle meg det


Gjest M

Anbefalte innlegg

Jaaaada. Hvis han var for, så hadde jeg tatt rennafart og stupt inn i pc-skjermen. Men er visst viktig for både deg og han, å få sagt høyt nok og mange nok ganger, at jentene har litt skyld selv. "Litt skyld selv!" Se på den setningen mr waco! Ei ung jente pynter seg opp for fest, og skal ha det gøy med vennene sine. Ender med at hun ikke tålte like mye som hun trodde fordi dagsformen ikke var på topp. Hun ble voldtatt. Var litt hu sin skyld gitt. Må regne med at en mann da bruker muligheten til å få brutt alle intimgrenser hos et menneske, og gjør mot henne det mest nedverdigene et menneske kan oppleve..

Bare veldig(!!!!!!!) respektløst å ha så himla behov for å påpeke at vi jenter må ta våre forhåndsregler.. Vi vet jo at vi ikke burde drikke for mye. Alle vet det! Sovne ute midt på vinteren etter en kveld på fylla, er heller ikke så himla lurt. Jenter trenger ikke å drikke engang, for å bli svakere enn et "mannfolk". De klarer og holde deg nede likevell..

Bruk tiden på å banne disse innsektene av mannfolk som voldtar, opp og ned i stedet!!!

Jeg snakker ikke om skyld. Jeg snakker om å ta lærdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, Steinar, at offeret har skyld og ansvar er nettopp det du sier. De fleste blir voldtatt rett og slett fordi de har relasjoner til menn. Offeret har dermed, ifølge deg og waco, skyld fordi det ikke isolerer seg, eller fordi det i det hele tatt eksisterer.

Anonym poster: cba664190a5b342a1b2f4ae88acf4c5f

Nå lyver du igjen.

To venninner er ute på byen og møter noen fremmede som vil ta dem med på asylmottaket. hun ene venninner drar hjem og den andre venninnen drar på asylmottaket for å spille klespoker og drikke brennevin. Den første venninen ber den andre venninnen om å bli med hjem og være trygg, men får bare hån og latter tilbake.

Dagen møtes venninnene igjen og hun på asylmottaket har blitt voldtatt. Stolt forteller hun en andre venninnen sin som dro hjem, - at uansett hva som skjedde så var det ikke min feil!

Alle vet at det er jo ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke si til mennene i samme taxikø "husk at selv om en kvinne er full, så er det ikke fritt frem for å voldta!" i stedet?

Mennene er jo mer fulle! Hvorfor faen skal kvinner drikke seg til ansvarsfraskrivelse og så skal ikke den samme ansvarsfraskrivelsen på fylla gjelde menn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og disse mennene du ønsker mange år i fengsel, -. er det voldtektsmenn altså? Ikke bare alminnelige karer som drakk litt mye og som var med på flørteleken?

Unge jenter idag lokker til sex både med klesstil og oppførsel. Denne provoserende atferden kan slå tilbake på kvinner.

Som sagt tidligere, - det er ikke tilfeldig hvem kvinner som blir voldtatt. Noen grupper har høyere risiko enn andre grupper.

Ikke sagt at jeg ønsker de mange år i fengsel. Hva jeg ønsker, er at akkurat det samme blir gjort mot de. Og at navn og bildet blir trykt utover forsiden av VG. Og livstid fengsel ja.. enig der. Da er det burka neste gitt :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke jeg! Jeg bare betrakter dere ute på byen. Dere er med på leken. Det har jeg sett selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du tilhøre den gruppen kvinner som har høyere risiko for å bli voldtatt?

Jeg ønsker ikke å bli voldtatt - ergo omgår ikke jeg brunstne menn eller kvinner. Aldri går jeg til en situasjon jeg ikke ville taklet.

Hvorfor gjøre deg så hjelpesløs og brunstoffer på en gang? Hva er motivet?

Jeg gjentar meg selv. Ser jeg en altfor full kvinne så tilbyr jeg henne et glass vann og ber henne være forsiktig.

- Hva når hun ikke vil høre på meg da? Nei, hun vil fortsette å drikke, - javel, - det driter jeg i, jeg er jo faen ikke skjenkebevillingen heller. Når jeg sier til kvinner i taxikø for å leke moralpoliti, kjenner du de folka du skal på nachspiel til? Da lager kvinnene bare grimaser til meg!

Nå blir jeg irritert. Helt seriøst, hva mener dere skikkelige menn skal gjøre med voldteksproblematikken annet enn å advare og mane dere? Vil dere virkelig at vi må tvinge dere til fornuft!? Nekte dere å møte fremmede folk? Dere er jo helt tullinger!

Jeg er imot voldtekt og jeg er imot utroskap. Derfor advarer jeg kvinner og menn mot begge deler.

Skyt meg!

Det er vel helst voldtektsforbryteren som er "brunst-offer", tenker jeg, som ikke klarer å holde pikken borte fra der den er uønsket.

Og jeg tviler sterkt på at jeg er blant "høy-risiko-voldtektsofrene", som knapt viser meg utenfor døra, selv på dagtid. Ikke har jeg hund, heller.

Jeg har nemlig skjønt dette med at menn som gruppe ikke kan stoles på siden de ikke kan forventes å klare å la være å voldta. Selv om jeg har kjæreste. Så sånn sett kan jeg jo skylde meg selv om jeg blir voldtatt. Trøsten er vel at jeg da lærer at jeg må forbli single.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sagt at jeg ønsker de mange år i fengsel. Hva jeg ønsker, er at akkurat det samme blir gjort mot de. Og at navn og bildet blir trykt utover forsiden av VG. Og livstid fengsel ja.. enig der. Da er det burka neste gitt :sjokkert:

Så ønsket ditt for en mann som ble forført i fylla er livstid fengsel?

Ok, og kvinnen da? Hun skal få en form for erstatning da?

Og dette her blir aldri misbrukt mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Burde man ikke forvente litt folkeskikk fra menn? Eller mener du det kun er jentene som skal "lære å oppføre seg"?

Bruk vettet den som har det; heter et gammelt godt uttrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, Steinar, at offeret har skyld og ansvar er nettopp det du sier. De fleste blir voldtatt rett og slett fordi de har relasjoner til menn. Offeret har dermed, ifølge deg og waco, skyld fordi det ikke isolerer seg, eller fordi det i det hele tatt eksisterer.

Anonym poster: cba664190a5b342a1b2f4ae88acf4c5f

Det må da være lov å ytre tiltak som reduserer sjansen for å bli voldtatt?

Ingenting er ufarlig. Det eneste man kan gjøre er å forsøke å minimere risiko.

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at jeg ikke blir venner med folk jeg ikke stoler på, så ja, jeg stoler på at de ikke voldtar meg. Hvorfor skulle jeg ha venner som jeg ikke engang stoler såpass på?

Du har altså ikke hørt om at de aller fleste voldtekter foregår bak husets fire vegger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nemlig skjønt dette med at menn som gruppe ikke kan stoles på siden de ikke kan forventes å klare å la være å voldta. Selv om jeg har kjæreste. Så sånn sett kan jeg jo skylde meg selv om jeg blir voldtatt. Trøsten er vel at jeg da lærer at jeg må forbli single.

Du er innbilsk det er problemet tror jeg. Menn flest er ikke bavianer som løper etter fremmede kvinnfolk på gata.

Men dersom en mann møter en kvinne som sender signaler og flørter åpenlyst så er det for å narre mannen da mener du? For å bedra ham? Hensikten er å erte ham litt?

Er det det du mener?

ps, jeg liker ikke å ha sex med kvinner jeg ikke er sammen med så problemet gjelder ikke meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk vettet den som har det; heter et gammelt godt uttrykk.

Aah, så vi kan ikke forvente at menn har vett. Nei, da, så...

Sikkert derfor det kommer så mye lurt fra din kant.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Mennene er jo mer fulle! Hvorfor faen skal kvinner drikke seg til ansvarsfraskrivelse og så skal ikke den samme ansvarsfraskrivelsen på fylla gjelde menn??

For den som utfører skaden er den som voldtar, og nei, det er ikke noe en kan fraskrive seg ansvar for ved å være full. Og nei, jeg snakker ikke om fyllesex der den ene angrer dagen etterpå.

Uansett, når er det på tide for meg å gå på jobb, gjennom et av byens verste strøk. Dessverre har jeg glemt burkaen hos mine foreldre, men får satse på det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke si til mennene i samme taxikø "husk at selv om en kvinne er full, så er det ikke fritt frem for å voldta!" i stedet?

Alle mennene i taxikøen er klar over dette.

Men er det en ting som kjennetegner kriminelle, så er det at de ikke bryr seg om hva som er lov.

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lyver du igjen.

To venninner er ute på byen og møter noen fremmede som vil ta dem med på asylmottaket. hun ene venninner drar hjem og den andre venninnen drar på asylmottaket for å spille klespoker og drikke brennevin. Den første venninen ber den andre venninnen om å bli med hjem og være trygg, men får bare hån og latter tilbake.

Dagen møtes venninnene igjen og hun på asylmottaket har blitt voldtatt. Stolt forteller hun en andre venninnen sin som dro hjem, - at uansett hva som skjedde så var det ikke min feil!

Alle vet at det er jo ikke sant.

Jeg tror du tilbringer for mye tid "på byen". Hvor mange ganger må dette staves for deg og Steinar? De fleste voldtekter skjer ikke på gaten, på byen, eller i fylla - størsteparten av problemet ligger uansett ikke i disse tilfellene.

Anonym poster: cba664190a5b342a1b2f4ae88acf4c5f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du har altså ikke hørt om at de aller fleste voldtekter foregår bak husets fire vegger?

Selvsagt, etter å ha vokst opp med en mor som ble jevnlig voldtatt av min far har jeg trolig fått dette grundigere med meg enn de fleste. Men jeg nekter gå gjennom livet uten å stole på noen. Det er ikke mange (under 10 personer, og 3 jeg har jevnlig kontakt med pr dags dato), men å la paranoia styre livet mitt orker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror du tilbringer for mye tid "på byen". Hvor mange ganger må dette staves for deg og Steinar? De fleste voldtekter skjer ikke på gaten, på byen, eller i fylla - størsteparten av problemet ligger uansett ikke i disse tilfellene.

Anonym poster: cba664190a5b342a1b2f4ae88acf4c5f

Hvis du blir voldtatt av en du kjenner så er vel det en sak mellom ham og deg? Jeg kan da vel ikke vite hvorfor kvinner blir voldtatt?

Jeg har mange teorier men jeg får jo bare kjeft hver gang vi foreslår noe jo?

Hvorfor ikke ha en felles dugnad der folk kan komme med forslag med hvordan vi skal forhindre voldtekter? ps, ikke bare foreslå strengere straffer, den er for gammel, på tide å tenke nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker ikke om skyld. Jeg snakker om å ta lærdom.

Ja, personlig så stopper jeg etter to øl etter den gangen hvor jeg ble voldtatt. Livredd for å miste fokus. Niholder på drinken. Og hvis et mannfolk ser på meg, så setter jeg dødsblikket i han med engang. Og lært kampsport. Og som et ekstra mindre seriøst tilslag til det; "smørt meg inn med forrige ukes middag". Ja... litt kjedeligere og danse på byen siden er så å si edru..men søttern heller. Jeg er fortsatt ikke sterkere enn de fleste mannfolka da...what to do!!?! Holde seg inne da.

Jeg ser jo den at man ikke skal bli med opp på hotellrommet til en mann. Helst ikke han du har vært gift med i 4 år heller.

Er bare respektløst av deg hele greia..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er innbilsk det er problemet tror jeg. Menn flest er ikke bavianer som løper etter fremmede kvinnfolk på gata.

Men dersom en mann møter en kvinne som sender signaler og flørter åpenlyst så er det for å narre mannen da mener du? For å bedra ham? Hensikten er å erte ham litt?

Er det det du mener?

ps, jeg liker ikke å ha sex med kvinner jeg ikke er sammen med så problemet gjelder ikke meg selv.

Jaså? Hva med overfallsvoldtektene? Det er kvinner som har blitt voldtatt på vei hjem fra jobb. Det er gamle damer som har blitt voldtatt på vei hjem fra butikken. Vi kan jo ikke føle oss trygge på menn, fordi vi ikke kan se hvem som kunne finne på å voldta oss. Da må vi holde oss unna alle menn, sånn for å være sikre.

Skal ikke kvinner få lov å flørte, fordi det betyr at hun "skylder" mannen å pule ham etterpå? Menn skal ikke lære at "flørt" ikke er det samme som "pule"?

Og nei, jeg er ikke innbilsk. Hvorfor tror du det?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, etter å ha vokst opp med en mor som ble jevnlig voldtatt av min far har jeg trolig fått dette grundigere med meg enn de fleste. Men jeg nekter gå gjennom livet uten å stole på noen. Det er ikke mange (under 10 personer, og 3 jeg har jevnlig kontakt med pr dags dato), men å la paranoia styre livet mitt orker jeg ikke.

hva sier faren din til dette her da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...