Gå til innhold

Hun ble voldtatt, men turte ikke fortelle meg det


Gjest M

Anbefalte innlegg

Så du sier at menn er rovdyr som kun reagerer på instinkter og tenker med pikken i stedet for hjernen?

Anonym poster: 56296d5fc980dae4ab6a1d06b21c8d72

Ja, noen menn handler i noen situasjoner utelukkende ut fra instinkt. Det gjør noen kvinner også.

Og noen mennesker kommer garantert til å drepe andre mennesker hvis de har anledning til det.

Er dette en stor nyhet for deg? Både du og de fleste damene som har svart i denne tråden virker umodne og naive. Jeg hadde håpet at det var bedre stilt.

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig, det var forferdelig gjort av henne og trekke voldektskortet når hun egentlig knulla fyren frivillig med masse lyst. Da er man et forferdelig menneske!! Ikke nok med at hun var utro, men hun beskyldte en mann feilaktig for voldtekt også...

Anonym poster: e8f4acee630474231dd0128ce8774f1c

Ja, nå må jeg si at jeg heldigvis ikke har vært i en akkurat sånn situasjon selv, men jeg må bare si at jeg tror at dette hadde gjort det veldig vanskelig for meg å fortrenge når personen viser 2 uakseptable sider på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå lest hele tråden, og det overrasket meg hvor fort det gikk før falske beskyldninger og hissige innlegg regnet over først Steinar40, så fikk Waco.

Leste virkelig ingen hva som faktisk ble skrevet av disse to?

Vrangviljen kom frem, og det ble tillagt dem urettferdige beskyldninger om at de rettferdiggjorde voldtekt, ga skylden til offeret(kvinnen) alene, og alt dette kun ut i fra et enkelt råd og ... Bare det. Å begrunne rådet ble som å tiltrekke seg mer sinne.

Disse to, Steinar og waco, har på ingen måte gjort seg fortjent til denne motstanden.

Sitter selv med følelser som gjør vondt etter et overgrep, men vrir da ikke på deres innlegg, for å få ut eget sinne! (denne var myntet spesielt til en Mona, men også flere)

Anonym poster: 56687fd782c21c037d6139378cf98424

Ja, det var faktisk interessant å observere hvordan enkelte reagerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeah, prosessen var riktignok ikke så smertefri og lett som det kan virke her og nå. Men det var utfallet, det fungerte for vårt forhold, for jeg elsket henne for mye for å bryte for en slik episode.

Skulle jeg klart noe sånt så måtte hun vist en total anger og innsikt i egne feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og må skrive AB...jeg skjønner den med at i dagens samfunn så må man passe seg litt..for på samme måte som det tarantellaer i jungelen, så er det noen %¤&%&¤mannfolk (og kvinner), som tar seg te rette som det passer de både i parken og på fest med vennegjengen. Men aldri(!) gi en person skylden (om så en brøkdel) for at noen har gjort noe slikt med de.. ingenting som rettferdiggjør å krenke noen på denne måten.. Det som er tilfelle...-er at det kan være at flere som leser denne tråden har blitt voldtatt den siste tiden..og når de leser slike innlegg som steinar osv, så er det så j****** destruktivt og urettferdig.

Oppsøk Dixi på www.dixi.no <3 :hug:

Jeg skjønner at du bare ser den røde kluten, men forstå allikevel at ingen her unnskylder noen som voldtar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer hvert år 8000 - 16000 voldtekter/voldtektsforsøk. Hvert år blir altså opp mot 1%, eller 1 av 100, kvinner mellom 16 og 70 år utsatt for voldtekt eller voldtektsforsøk. Det er vel også rimelig å anta at en stor del av de det gjelder befinner seg i aldersgruppen 16-40 år.

Jeg kjenner så utrolig mange kvinner som har opplevd "voldtekt i grenseland" - å bli tvunget til å ha sex, opplevd menn som har "tatt seg til rette" når de sover eller er full osv.

Jeg opplevde selv dette når jeg var 18 år. Jeg skulle overnatte hos en venninne og hennes samboer, fordi de bodde i en annen by og jeg ikke hadde muligheten til å komme meg hjem. Jeg drakk et par glass vin, og la meg i relativt edru tilstand. Om natten våkner jeg av at en kamerat av min venninnes samboer lå seg over meg og holdt meg fast, for så å voldta meg. Han holdt en kniv mot halsen min, og sa at hvis jeg skrek skulle han drepe meg. Jeg var der og da mer redd for å bli drept enn for å bli voldtatt, så jeg lot vær å skrike, og han gjorde seg ferdig. Når han endelig gikk løp jeg inn til venninna mi, politiet ble ringt og saken anmeldt - for så å til slutt bli henlagt pga manglende beviser.

Jeg var ikke edru, jeg var sammen med mennesker jeg stolte på og jeg hadde ikke kledd meg utfordrende eller oppført meg på en måte som tilsa at jeg ønsket dette. Skal man da si at det var min feil, fordi jeg tross alt sov i samme hus som menn? At det var min feil fordi jeg ikke sperret meg inne?

Skal kvinner dekke til kroppen sin, holde seg unna alkohol, la vær å snakke med menn og begrense sin oppførsel for å unngå å "friste" menn? Slike holdninger minner meg om dem vi ser i enkelte kulturer der kvinnen er gjenstand for sterk undertrykkelse, og en slik kultur ønsker jeg ikke her i landet.

Hvorfor skal kvinner ta alle forholdsregler for å unngå voldtekt? Hvorfor er det VI som må begrenses, når det i all hovedsak er menn som utfører voldtekter? Burde ikke forholdsreglene pålegges menn? Hvis kvinner skal la vær å drikke for å unngå å bli voldtatt, hvorfor kan vi ikke da pålegge menn å la vær å innta alkohol slik at de ikke voldtar? Hvis kvinner ikke skal befinne seg i gatene på kveldstid for å unngå voldtekt, hvorfor innfører vi ikke da portforbud for menn? Hvorfor skal mulige ofre begrense seg i så stor grad, hvis de ikke selv er skyldig i det?

Det er greit at man bør unngå å bli med totalt ukjente menn hjem - ikke fordi man da er skyld i en voldtekt, men fordi man forstår at risikoen for voldtekt er høyere enn i endel andre situasjoner. Men å mene at kvinner bør holde seg inne på kvelden, at kvinner bør kle seg mindre anstendig, at kvinner ikke kan flørte med hvem man vil eller oppføre seg på den måten man vil - mener jeg blir for drøyt.

Anonym poster: 0810b3702132f0f3a4e30e95e0d752e7

Fordelen er at han nå er i politiets register, så hvis han skulle være så dum å gjøre noe sånt igjen så kommer han til å bli dømt.

Og bare for å ha sagt det; alle normale mannfolk ser på en overgriper som avskum - den laveste av de lave.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KateW

Nå må vi skille snørr og barter folkens.

Som kvinner må vi (dessverre) ta forholdsregler. Vi kan ikke forvente å være trygge selv om dette burde være en menneskerett.

Men, selv om man er dum, full eller troskyldig, gir det ingen rett til å voldta en.

Dessverre ødelegger noen kvinner for mange, de har sex halvveis uønsket i fylla, og rettferdiggjør det som voldtekt. Det ødelegger for utrolig mange kvinner som opplever det størtste traumet en kvinne kan oppleve, nemlig voldtekt.Disse førstnevnte gir menn som Steinar og Waco vann på mølla. Dessverre.

De førstnevnte føler seg mistenkeliggjort, de får høre at de ber om det, de tør ikke anmelde, de tør ikke si det til kjæresten (TS) I redsel for å bli utrostemplet. Osv

Jeg har takk Gud aldri blitt voldtatt. Men har opplevd vrange situasjoner. Etter å ha vært på byen ble jeg antastet i taxi av taxisjåfør. Da tok jeg alle forholdsregler, gikk ikke alene hjem, tok taxi, var ikke full og det hjalp ikke. Jeg har hatt en mann som prøvde å trenge seg inn i leiligheten min, mellom utgang av taxi og inngangsdøra. Han sto skjult i en busk, grep tak i meg, blokkerte døra og rev av meg klær. Jeg sparket ham ned. Jeg er forsiktig, påpasselig og aldri overstadig beruset og sterk. Men det hjelper ikke særlig når man har med syke mennesker å gjøre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det han prøver å si er vel at det er mulig å minisere sjansene for å bli utsatt for voldtekt ved å ta de rette valgene... Det samme gjelder for ran og blind vold uten sammenligning forøvrig...

Anonym poster: e8f4acee630474231dd0128ce8774f1c

Jepp, menn må ta de rette valgene; slutte å voldta kvinner.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, menn må ta de rette valgene; slutte å voldta kvinner.

Enig i at menn bør slutte å voldta kvinner, voldtektsmenn er avskum! Men jeg må si at det er kjæresten til TS også, hun er også avskum! Hun var utro, hun løy om det og hun beskyldte en uskyldig mann for voldtekt. Det er jo det denne tråden handler om, men det hun gjorde har du ikke kommentert med et ord så det er vel greit i din verden?

Anonym poster: e8f4acee630474231dd0128ce8774f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Damen din ble voldtatt, ikke få dette til å handle om deg nå.

Du må være den største jævla tosken på internett. Herregud, så provoserende.

TS ønsker å støtte henne, og lurer på hvordan. Det der er det du greier?

Som en som har vært sammen med mer enn ei jente som har blitt voldtatt, oppfatter jeg det du sier som en hån mot oss kjærester som vil jenta vår det beste, og som i motsetning til deg skjønner at vi kan bidra til å gjøre det enklere for henne å komme videre.

Endret av nobilian
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Enig i at menn bør slutte å voldta kvinner, voldtektsmenn er avskum! Men jeg må si at det er kjæresten til TS også, hun er også avskum! Hun var utro, hun løy om det og hun beskyldte en uskyldig mann for voldtekt. Det er jo det denne tråden handler om, men det hun gjorde har du ikke kommentert med et ord så det er vel greit i din verden?

Anonym poster: e8f4acee630474231dd0128ce8774f1c

vi har vel for lengst sluttet å diskuterer TS's sak.

Endret av Gjest
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Hjelpe meg, Ts. Jeg håper du har slutta å lest her og heller søkt råd et annet sted, for dette var det vel ikke mye hjelp i? Og jeg håper hvert fall at kjæresten din ikke kommer over denne tråden.

Men om du fortsatt leser så tror jeg det beste er å la det ligge og vente til hun tar det opp. Men gi henne signal om at du er der for henne og at du er villig til å lytte. Og prøv å ikke heng deg opp i at hun ikke fortalte det da. Slike ting er fryktelig vanskelige og vær heller glad for at hun betrodde seg til deg nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at menn bør slutte å voldta kvinner, voldtektsmenn er avskum! Men jeg må si at det er kjæresten til TS også, hun er også avskum! Hun var utro, hun løy om det og hun beskyldte en uskyldig mann for voldtekt. Det er jo det denne tråden handler om, men det hun gjorde har du ikke kommentert med et ord så det er vel greit i din verden?

Anonym poster: e8f4acee630474231dd0128ce8774f1c

Hvor har du lest deg frem til det der? TS har ikke sagt dette med et ord, så du burde kanskje stappe teorien din tilbake i ræva di, der den kom fra.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest .-L-.

Du må være den største jævla tosken på internett. Herregud, så provoserende.

TS ønsker å støtte henne, og lurer på hvordan. Det der er det du greier?

Som en som har vært sammen med mer enn ei jente som har blitt voldtatt, oppfatter jeg det du sier som en hån mot oss kjærester som vil jenta vår det beste, og som i motsetning til deg skjønner at vi kan bidra til å gjøre det enklere for henne å komme videre.

Jeg vet ikke jeg, klarer i alle fall å være saklig, i motsetning til visse andre. Jeg synes det er flott at han vil støtte henne, men når han begynner å si at han har vanskeligheter med å stole på henne, og får dette til å være en sak som omhandler han, så synes jeg han tar fokuset vekk fra kjæresten som han skriver har blitt VOLDTATT, og over på seg. Det synes jeg egosentrisk og tullete. Skal han bidra med at han ikke stoler på henne nå? Siden hun ikke fortalte dette før som han skriver..

Du burde seriøst ikke snakke om hvem som er tosker på internett når du helt klart oppfører deg som en selv. Prøv å være saklig og ikke kom med personangrep.

Endret av .-L-.
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg, Ts. Jeg håper du har slutta å lest her og heller søkt råd et annet sted, for dette var det vel ikke mye hjelp i? Og jeg håper hvert fall at kjæresten din ikke kommer over denne tråden.

Men om du fortsatt leser så tror jeg det beste er å la det ligge og vente til hun tar det opp. Men gi henne signal om at du er der for henne og at du er villig til å lytte. Og prøv å ikke heng deg opp i at hun ikke fortalte det da. Slike ting er fryktelig vanskelige og vær heller glad for at hun betrodde seg til deg nå.

Hvorfor skal TS være der for henne? Hun ble jo ikke voldtatt i det hele tatt, hun hadde frivillig sex med en hun likte og så løy hun om det og kalte det voldtekt ovenfor TS. Hun visste godt at det hun gjorde var galt, hvorfor fortjener hun støtte da? Hun er jo ikke god i hodet...

Anonym poster: e8f4acee630474231dd0128ce8774f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal TS være der for henne? Hun ble jo ikke voldtatt i det hele tatt, hun hadde frivillig sex med en hun likte og så løy hun om det og kalte det voldtekt ovenfor TS. Hun visste godt at det hun gjorde var galt, hvorfor fortjener hun støtte da? Hun er jo ikke god i hodet...

Anonym poster: e8f4acee630474231dd0128ce8774f1c

Hvor har TS skrevet dette? En annen bruker fortalte en slik historie, men det var vel strengt talt ikke TS.

Anonym poster: cba664190a5b342a1b2f4ae88acf4c5f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor har TS skrevet dette? En annen bruker fortalte en slik historie, men det var vel strengt talt ikke TS.

Anonym poster: cba664190a5b342a1b2f4ae88acf4c5f

Oi, i såfall beklager jeg det!! Jeg var sikker på at det var TS, men da har jeg misforstått...

Anonym poster: e8f4acee630474231dd0128ce8774f1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Jeg vet ikke jeg, klarer i alle fall å være saklig, i motsetning til visse andre. Jeg synes det er flott at han vil støtte henne, men når han begynner å si at han har vanskeligheter med å stole på henne, og får dette til å være en sak som omhandler han, så synes jeg han tar fokuset vekk fra kjæresten som han skriver har blitt VOLDTATT, og over på seg. Det synes jeg egosentrisk og tullete. Skal han bidra med at han ikke stoler på henne nå? Siden hun ikke fortalte dette før som han skriver..

Du burde seriøst ikke snakke om hvem som er tosker på internett når du helt klart oppfører deg som en selv. Prøv å være saklig og ikke kom med personangrep.

Vel, jeg synes ikke du var saklig overhodet.

Bl.a. har representanter for Dixie flere ganger vært ute og understreket viktigheten av at partneren til voldtekts- og overfrepsutsatte også involveres i prosessen med å gå videre.

Og det TS spør seg selv om, er helt normalt. Ikke alle tanker er rasjonelle, og det trenger TS slett ikke å stå til regnskap overfor deg for.

Voldtatte klandrer ofte seg selv, lurer på hva de gjorde "feil", bebreider seg selv at de ikke slåss eller slåss mer, at de ikke tok forholdsregler osv. Alt dette vet vi at de gjør, og alle vet vi at den eneste som har skyld er voldteksforbryteren. Kan de styre egne tanker? Nei.

Partnere har tanker også; fristet hun ham til det? Lyver hun for å dekke utroskap? Slåss hun eller slåss hun nok? Tok hun forholdsregler? Hva vil dette ha å si for forholdet vårt? Hva gjør jeg for å hjelpe henne? Hvorfor stenger hun meg ute?

Det er NORMALT å tenke som TS, det er normalt å være rådløs, miste oversikten, føle seg hjelpeløs. Det er også normalt å tvile. På seg selv, på henne, på forholdet. Alle disse tankene dukker opp, og de må prosesseres så man kan komme ned på beina igjen og jobbe videre. Og det mangler du totalt forståelse for.

Ingen som er i et parforhold blir rammet alene. Ingen mor eller far blir rammet alene. Ingen barn blir rammet alene.

De som jobber med dette vet det. De som har opplevd det vet det. De som ikke fokuserer på å kommd videre, gjør ikke det.

Så. Jeg synes ikke du har vært saklig. I beste fall har du sett bare en side av saken.

De fleste ønsker å berge sine forhold, hvis det er mulig etter noe sånt. Om ikke det skulle være mulig, ønsker man i hvert fall å være en støtte for den som sliter.

Det flere her antyder, at det burde være greit for partner at han får høre hva, når og hvor, og så leve videre uten noe mer, når det oftest påvirker forholdet - det fungerer ikke engang i teorien.

Å leve med noen som stenger inne det vonde og skyver deg vekk, uansett hva det vonde skulle være, er umulig over tid. For de aller fleste, ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, hvor ble du av? Skulle ikke du diskutere dama di og voldtekt? Lar du folk vurdere voldtekten hennes i hytt og pine uten å forsvare henne?

Anonym poster: c136ebb0d848b9c5523f69702959dcd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Dette er jo ikke akkurat noe man ønsker å få høre i fra dama, for å si det sånn.

Det blir noen ubehagelige tanker av sånt.

På den annen side kan det jo være en mulighet til å bli bedre kjent med henne, og hvilke svakheter hun har. Aldri feil å være føre var.

Hvorfor skulle man få ubehagelige tanker av sånt? Hun ble voldtatt, ergo det var ikke hennes feil. Enda godt hun ikke er dama di
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...