Gå til innhold

Hun ble voldtatt, men turte ikke fortelle meg det


Gjest M

Anbefalte innlegg

Jeg tviler på at hun faktisk ble voldtatt. Hun gikk nok over streken, hadde sex med en fyr og angret som besatt. I ettertid har hun deretter rasjonalisert det hele til å bli voldtekt. Hvis hun faktisk ble voldtatt, hvorfor fortalte hun ikke noen om det? Hvorfor anmeldte hun ikke det? Særdeles mistenkelig atferd.

En veldig lang tråd og jeg har bare lest de første og siste innleggene.

Det du skriver her, tom1986, sier nok enormt mye om hvorfor mange kvier seg for å anmelde voldtekter og hvorfor mørketallene, når det gjelder voldtekter og overgrep, er skyhøye.

Om noen laget en tråd på Kg om hvem som har opplevd å ha blitt voldtatt eller blitt seksuelt misbrukt på en eller annen måte vil jeg tro at ganske så mange hadde hatt en historie å fortelle. Dessverre.

Endret av pantertante
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om noen laget en tråd på Kg om hvem som har opplevd å ha blitt voldtatt eller blitt seksuelt misbrukt på en eller annen måte vil jeg tro at ganske så mange hadde hatt en historie å fortelle. Dessverre.

Jada, og om man ikke har en historie så kan man jo dikte opp en historie ;)

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har sett at dette er blitt en grusom lang tråd, med mange innlegg, og jeg orker ikke lese alle sammen, og derfor ber jeg TS om unnskyldning hvis jeg sier ting som allerede er sagt. Men her er min historie i korte trekk, For 12 år siden var min mann på reise med jobben, og vi var derfor en gjeng med venninner som reiste på ferie sammen, siden mannen min skulle være vekk i 4 uker. Vi reiste til en storby i den første uka han var vekk. Vi dro ut å spiste, men jeg ble dårlig og valgte derfor å dra hjem til hotellet vi hadde mens de andre fortsatte videre. Jeg tok taxi men da jeg gikk inn på rommet, ble døra smelt opp bak meg og jeg ble dyttet forover. Og voldtatt og mishandlet. Da mine venninner kom hadde jeg lagt meg så de så ikke meg den kvelden. PÅ morgenen så fikk hun ene sjokk, hun var den som kom inn på rommet mitt for å hente meg til frokost. Enden på visa ble at hun lovet å ikke fortelle noe til de andre, jeg ble værende på rommet med beskjed til de andre at jeg hadde migrene ( noe jeg ofte hadde) og min venninne hjalp meg på et tidligere fly, jeg dro hjem og tok vare på meg selv. Heldigvis så var det kun små blåmerker igjen da mannen min kom hjem. Til dags dato vet han ikke at jeg er blitt utsatt for dette, ganske enkelt fordi jeg ikke vil legge dette på han. Jeg har mareritt og flash back den dag i dag,men jeg skal ikke si noe, vi er voksne blitt så jeg orker ikke alltid sex, eller når vi har det er det han som tar iniativet, jeg bare ligger der.

Mange mener at vi jenter dikter opp voldtekt fordi at vi ikke vil si at vi gikk over streken, men ikke tro det, jeg forstår godt TS sin kjæreste/ kone/ samboer.

Anonym poster: c3db9e5c9dcec87f0f951c17e6121222

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veldig lang tråd og jeg har bare lest de første og siste innleggene.

Det du skriver her, tom1986, sier nok enormt mye om hvorfor mange kvier seg for å anmelde voldtekter og hvorfor mørketallene, når det gjelder voldtekter og overgrep, er skyhøye.

Om noen laget en tråd på Kg om hvem som har opplevd å ha blitt voldtatt eller blitt seksuelt misbrukt på en eller annen måte vil jeg tro at ganske så mange hadde hatt en historie å fortelle. Dessverre.

dette gir ingen mening. det er altså vanskelig å anmelde voldtekt, fordi jeg er skeptisk til historien siden hun ikke anmeldte den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

dette gir ingen mening. det er altså vanskelig å anmelde voldtekt, fordi jeg er skeptisk til historien siden hun ikke anmeldte den?

Veldig mange lar vær å anmelde voldtekt fordi de er redde for å ikke bli trodd. Nettopp fordi mange har den holdningen du har. Det kan være vanskelig å bevise voldtekt og da blir det bare ord mot ord. Mange legger skylden på seg selv: "sa jeg noe som gjorde at han trodde det var ok?" "kledde jeg meg for utfordrende?" "var jeg ikke tydelig nok da jeg sa nei?". Og de er redde for at andre skal ha de samme tankene. Da kan det være lettere å la være å fortelle det og late som det ikke skjedde.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette gir ingen mening. det er altså vanskelig å anmelde voldtekt, fordi jeg er skeptisk til historien siden hun ikke anmeldte den?

Kjenner en som anmeldte en slik voldtekt. Skjedde på fest, begge beruset. Kan love deg at prossessen å anmelde noe slikt er lang og tung, folk som deg betviler at det har skjedd og det blir ord mot ord. Med mindre det er noen som har sett dette er det ingen bevis. Hun sa i ettertid at hun angret på at hun anmeldte da hun ikke kunne bevise noe som helst, bortsett fra at hun hadde et blåmerke på armen. Folk gikk rundt og spekulerte, og ettersom tiden gikk ble jo også minnene uklare rundt detaljene og det førte også til skepsis blant politiet. Veldig vanlig å ikke anmelde voldtekter. Ikke så rart når man ser at folk som deg helt uten noen grunn sier at dere betviler historien, "hun var sikkert utro". Faktisk ganske ubetenksomt og en smule ondskapsfullt av dere. Det er visse personer her inne på forumet som konstant er ute etter å ta jenter/kvinner på alt, som om at absolutt alt kvinner sier er irrasjonelt og usant. Er det så forbasket vanskelig å ha et lite fnugg av respekt for det motsatte kjønn og faktisk kunne tro at sånne ting faktisk skjer, og det skjer verden over, hele tiden? Uansett om hun var utro, hvorfor komme flere år senere og fortelle om en oppdiktet voldtekt?

Selv kan jeg si med hånden på hjertet, at jeg er litt usikker på hva jeg selv ville gjort. Dersom jeg hadde blitt voldtatt på fest og jeg ikke hadde bevis, tror jeg faktisk ikke jeg hadde anmeldt noe fordi jeg vet hvor jævlig det er å gå gjennom og at man attpåtil skal sitte igjen med skammen med det å ikke bli trodd. Mange tenker at den hora hadde frivillig sex og lyger på seg voldtekt for å slippe unna utroskapsanklager. Ville ALDRI løyet om en voldtekt og det vil de færreste kvinner selv om det skjer.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig mange lar vær å anmelde voldtekt fordi de er redde for å ikke bli trodd. Nettopp fordi mange har den holdningen du har. Det kan være vanskelig å bevise voldtekt og da blir det bare ord mot ord. Mange legger skylden på seg selv: "sa jeg noe som gjorde at han trodde det var ok?" "kledde jeg meg for utfordrende?" "var jeg ikke tydelig nok da jeg sa nei?". Og de er redde for at andre skal ha de samme tankene. Da kan det være lettere å la være å fortelle det og late som det ikke skjedde.

Det er vanskelig å bevise voldtekt. det er enda vanskeligere å bevise voldtekt dersom kvinnen ikke anmelder voldtekten. merkelig at hun heller ikke nevnte det til noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg tviler på at hun faktisk ble voldtatt. Hun gikk nok over streken, hadde sex med en fyr og angret som besatt. I ettertid har hun deretter rasjonalisert det hele til å bli voldtekt. Hvis hun faktisk ble voldtatt, hvorfor fortalte hun ikke noen om det? Hvorfor anmeldte hun ikke det? Særdeles mistenkelig atferd.

hva du tviler på spiller fint liten rolle med tanke på at du ikke vet hvem det er snakk om og heller ikke var til stede da hendelsen skjedde.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det er vanskelig å bevise voldtekt. det er enda vanskeligere å bevise voldtekt dersom kvinnen ikke anmelder voldtekten. merkelig at hun heller ikke nevnte det til noen.

er ikke merkelig med tanke på de sjuke holdningene jeg leser mange har. Ikke rart folk er redde for å si fra til noen, om de blir møtt med dritt tilbake.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS, du ser her i tråden hvorfor kjæresten din ikke turte å si noe. Voldtekt er et tema folk har mange forskjellige meninger om, og mange mener helt seriøst at jenter som går i skjørt og har 0,8 i promille på fest har bedt om å bli voldtatt. Kjæresten din er redd du skal reagere som noen i denne tråden og tro at hun bare finner det på. Hun var nok i sjokk etterpå, og kanskje orket hun ikke å bearbeide tankene og godta at hun har blitt voldtatt, eller kanskje orket hun ikke tanken på å skulle anmelde noen for noe det er liten sannsynlighet at han blir dømt for, og hvis han skulle bli dømt ville han få kanskje 12 måneder i fengsel, kanskje noe av tiden betinget. Kanskje var hun redd det eneste hun ville oppnå var å gjøre fyren så sur pga anmeldelsen at han ville oppsøke henne igjen. Kanskje var hun redd voldtektsmannen skulle oppdage at voldtekt er vanskelig å bli dømt for, og at det er fritt fram for å voldta henne igjen, for store konsekvenser får det ikke. De færreste orker jo å anmelde, og de som gjør det får aldri se voldtektsmannen få en straff som kan måle seg med det hun har gått gjennom. Kanskje orket hun ikke å skulle gå gjennom marerittet igjen og igjen. Fortelle det igjen til politiet, fortelle det igjen i retten, få høre om rykter som går om henne, kanskje hun bare finner det på, for noen har jo alltid hørt om noen som har hørt om noen som bare fant det på.

Du har absolutt ingen grunn til å tro hun ikke snakker sant. Hun hadde ikke trengt å fortelle deg noe. Men hun gjorde det, og du gir uttrykk for at du vil støtte henne. Det beste du kan gjøre nå er bare å vise henne at du er der for henne, at du tror henne og at du vil det beste for henne. Ikke ta det opp igjen med mindre hun gjør det, bare vis henne at du er der for henne.

Det har vært mange i denne tråden som kommer med argumenter om at jenter må være forsiktige og ikke havne i situasjoner der man kan bli voldtatt. Men siden voldtekter skjer hjemme, ute, i egen seng, i taxier, i skogen, av voldtektsmenn som kan være alt fra ukjente menn til offerets søskenbarn, venninners kjæreste, egen far eller kjæreste er det klart at ingen kan sikre seg mot å bli voldtatt. Ja, man kan la være å gå dritings gjennom slottsparken klokka tre om natta. Men løsningen kan heller ikke være å innføre sharialover og passe på at ingen jenter går noe sted uten mannlig anstand (og hva om anstanden voldtar?). Etter å ha lest denne tråden ser jeg jo at jeg flere ganger skulle ha vært voldtatt, siden jeg har vært på fest sammen med venner av venner der jeg ikke kjente absolutt alle fra før, jeg har vært ute med en studentgjeng der jeg ikke kjente absolutt alle fra før, og jeg har fortalt menn som har spurt hvilken type jeg liker at jeg er lesbisk - det må jo være den ultimate provokasjon. Menn har jo tross alt ofte idéer om at lesber kan omvendes bare de treffer den riktige mannen, og jeg går jo ofte i skjørt eller kjole. Det må jo være en invitasjon. Jo, og jeg har tilbrakt flere timer alene i en stall med kun en mannlig hovslager eller veterinær til stede. Rart jeg ikke ble voldtatt. Dessuten har jeg blitt kjørt steder alene av broren og faren min før, og det fins jo brødre og fedre som voldtar. På barneskolen gikk jeg ofte hjem fra skolen alene, og jeg var den første i klassen som fikk pupper. Rart jeg ikke ble voldtatt, det var jo sikkert provoserende for guttegjengen som stod ved busskjulet og skrek "du har pupper, skal vi pule??". Den første gangen jeg kyssa noen var vi helt alene på en øde parkeringsplass, det var rart jeg ikke ble voldtatt, da ba jeg jo egentlig om det. Og en gang på en konsert ble jeg løftet opp av en gutt jeg ikke kjente fordi han så at jeg ikke så stort. Da forventet han sikkert sex i gjengjeld. Og en gang i en gymtime hadde vi orientering og jeg endte opp langs en øde vei med en eneste gutt fra klassen fordi de andre løp fortere og vi begge var i like dårlig form, da var det rart jeg ikke ble voldtatt.

Når jeg tenker over det har jeg tydeligvis bedt om å bli voldtatt minst femti ganger...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at hun faktisk ble voldtatt. Hun gikk nok over streken, hadde sex med en fyr og angret som besatt. I ettertid har hun deretter rasjonalisert det hele til å bli voldtekt. Hvis hun faktisk ble voldtatt, hvorfor fortalte hun ikke noen om det? Hvorfor anmeldte hun ikke det? Særdeles mistenkelig atferd.

Har enda til gode å lese noe fra deg som ikke provoserer, tom1986! Når det er sagt mener jeg du (og flere andre her inne) burde være forsiktige med hva dere sier. Voldtekt er et utrolig vanskelig tema, og før du har vært der selv er det helt umulig å i det hele tatt forestille seg hvordan det føles. Hvor verdiløs, ekkel og dum man føler seg.

Det gikk ca like lang tid før jeg klarte å fortelle min daværende kjæreste om mannen som voldtok meg. Det ble en hemmelighet jeg ikke fortalte til noen - fordi jeg var overbevist om at det var min feil. Dette resulterte i angst, depresjon og hele pakka. Det var på hengende håret at videregående ble fullført, jeg kom meg så vidt ut av døra en periode.

Å fortelle dette til min daværende kjæreste er noe av det vanskeligste jeg har gjort i mitt liv. Ikke fordi jeg ikke stolte på ham, men rett og slett fordi jeg var flau. Hvordan kunne jeg la dette skje med meg? Hvordan kunne jeg være så forbanna dum? Du skal ikke se bort i fra at det var disse tankene kjæresten din også satt igjen med, og du burde heller fokusere på at hun faktisk klarte å fortelle deg dette. Vær der for henne, ts, og la henne snakke om det om hun selv vil det. Si at du er der når hun trenger deg, men la det ligge med det. Dette er noe de fleste ønsker å glemme, komme seg over, og da hjelper det ikke om det gjentatte ganger blir tatt opp som tema!

Masse lykke til, ts! Det er ikke enkelt dette. Men jeg er helt sikker på at det går bra! :klem:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda til gode å lese noe fra deg som ikke provoserer, tom1986! Når det er sagt mener jeg du (og flere andre her inne) burde være forsiktige med hva dere sier. Voldtekt er et utrolig vanskelig tema, og før du har vært der selv er det helt umulig å i det hele tatt forestille seg hvordan det føles. Hvor verdiløs, ekkel og dum man føler seg.

Det gikk ca like lang tid før jeg klarte å fortelle min daværende kjæreste om mannen som voldtok meg. Det ble en hemmelighet jeg ikke fortalte til noen - fordi jeg var overbevist om at det var min feil. Dette resulterte i angst, depresjon og hele pakka. Det var på hengende håret at videregående ble fullført, jeg kom meg så vidt ut av døra en periode.

Å fortelle dette til min daværende kjæreste er noe av det vanskeligste jeg har gjort i mitt liv. Ikke fordi jeg ikke stolte på ham, men rett og slett fordi jeg var flau. Hvordan kunne jeg la dette skje med meg? Hvordan kunne jeg være så forbanna dum? Du skal ikke se bort i fra at det var disse tankene kjæresten din også satt igjen med, og du burde heller fokusere på at hun faktisk klarte å fortelle deg dette. Vær der for henne, ts, og la henne snakke om det om hun selv vil det. Si at du er der når hun trenger deg, men la det ligge med det. Dette er noe de fleste ønsker å glemme, komme seg over, og da hjelper det ikke om det gjentatte ganger blir tatt opp som tema!

Masse lykke til, ts! Det er ikke enkelt dette. Men jeg er helt sikker på at det går bra! :klem:

Kvinner og deres følelser... Hva med å ta litt ansvar og gjøre det som er riktig, fremfor å legge seg ned å gråte hysterisk hver gang noe trist eller ille skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner og deres følelser... Hva med å ta litt ansvar og gjøre det som er riktig, fremfor å legge seg ned å gråte hysterisk hver gang noe trist eller ille skjer?

Hva er det som er riktig å gjøre, da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner og deres følelser... Hva med å ta litt ansvar og gjøre det som er riktig, fremfor å legge seg ned å gråte hysterisk hver gang noe trist eller ille skjer?

Hva er det egentlig som feiler en mann som våger å fortelle dem med traumatiske episoder at de overreagerer, er hysteriske og bagatellisere det de har opplevd? Hvordan ville du som mann reagere på å bli voldtatt som ungdom? Moro å provosere men kunne kanskje valgt en litt annen gruppe å henge ut og kanskje spare spydighetene til ølkvelder med kompiser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er riktig å gjøre, da?

Anmelde saken, ta kontakt med krisesenter, fortelle sine nærmeste om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner og deres følelser... Hva med å ta litt ansvar og gjøre det som er riktig, fremfor å legge seg ned å gråte hysterisk hver gang noe trist eller ille skjer?

Du er en drittunge med andre ord!

Skam deg!!

Anonym poster: ce2b122331df6c55b82c07e3bc83c0af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Snuppi

Anmelde saken, ta kontakt med krisesenter, fortelle sine nærmeste om det...

Fortelle sine nærmeste?

Vet du hva det vil si å være en av noens nærmeste??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veldig lang tråd og jeg har bare lest de første og siste innleggene.

Det du skriver her, tom1986, sier nok enormt mye om hvorfor mange kvier seg for å anmelde voldtekter og hvorfor mørketallene, når det gjelder voldtekter og overgrep, er skyhøye.

Om noen laget en tråd på Kg om hvem som har opplevd å ha blitt voldtatt eller blitt seksuelt misbrukt på en eller annen måte vil jeg tro at ganske så mange hadde hatt en historie å fortelle. Dessverre.

Pantertante, - for hver voldtekt skjer det tusen utroskap. Så kan du selv forestille deg hva som er mest sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmelde saken, ta kontakt med krisesenter, fortelle sine nærmeste om det...

Jeg er ganske dust, så jeg hadde til og med gått inn i meg selv dersom jeg ble voldtatt.

Sender jeg signaler jeg ikke vil sende ville jeg spurt meg selv om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Jeg er ganske dust, så jeg hadde til og med gått inn i meg selv dersom jeg ble voldtatt.

Sender jeg signaler jeg ikke vil sende ville jeg spurt meg selv om?

Det er jo nettopp dette mange voldtekstoffere tenker og derfor lar vær å anmelde.

Det er ALDRI offerets skyld at hun ble voldtatt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...