Gå til innhold

Det er her og nå at livet begynner.


Sprinkles

Anbefalte innlegg

Da var gyntime overstått med resultat: pcos

Jeg fikk resept på Provera for å få ny syklus, før jeg skal inn til sykehuset to dager i syklusen og ta hormonprøver. Han regnet ned jeg ikke får eggløsning, og at det neste steget er pergo. Mannen skal også levere prøver slik at vi kan utelukke det.

Også må jeg gå ned i vekt, da. *hurra* Han sa det kun var snakk om fem prosent jeg må gå ned, så jeg må ned 4-5kg for å få best resultat av pergoen. Så da blir det back in business med fitness pal!

Innmari deilig å få bekreftet at jeg faktisk ikke hadde el overhode, og at det finnes en løsning som bare er en måned unna. *letta*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra å endelig ha noe håndfast å jobbe med da. Får satse på at and som skal til er litt medisiner (og litt trening)

Lykke til fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Det er selvsagt ikke noe moro å få en slik diagnose, men skjønner godt lettelsen også!

Godt å vite at dette er noe som kan fikses med realtivt enkle midler og at det er en svært vanlig tilstand som man har god erfaring med å behandle!

Å gå ned i vekt klarer du nok fint, nå har du jo verdens fineste ting som motivasjon! :)

Krysser alt jeg har for at du lykkes nå, Sprinkles :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med diagnose, men som Nautika sier, så har dere nå et utgangspunkt for å sette i gang tiltak! :D

...og så er det godt å ikke være alene i PCOS-klubben ;) Masse lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å endelig ha noe håndfast å jobbe med da. Får satse på at and som skal til er litt medisiner (og litt trening)

Lykke til fremover!

Takk for det, Nautika! Jeg er veldig klar for trening nå, og skal hente ut Provera på mandag! :sol:

:klem:

Det er selvsagt ikke noe moro å få en slik diagnose, men skjønner godt lettelsen også!

Godt å vite at dette er noe som kan fikses med realtivt enkle midler og at det er en svært vanlig tilstand som man har god erfaring med å behandle!

Å gå ned i vekt klarer du nok fint, nå har du jo verdens fineste ting som motivasjon! :)

Krysser alt jeg har for at du lykkes nå, Sprinkles :klem:

Takk, søte leopanter! Ja, nå har jeg absolutt verdens fineste motivasjon! Nå skal jeg melde meg inn på treningstudioet igjen, kutte brus 100% og være mye mer bevisst på hva jeg spiser. I år er året! :5:

Kjipt med diagnose, men som Nautika sier, så har dere nå et utgangspunkt for å sette i gang tiltak! :D

...og så er det godt å ikke være alene i PCOS-klubben ;) Masse lykke til! :D

Fine tratrinsen min! Det er litt rart og føltes litt ambivalent da han sa det i går. På et vis er jeg glad for å få diagnosen og kan få oppfølging av lege underveis, men samtidig kjenner jeg litt på at jeg ikke klarer det selv. På prøveskjemaet jeg fikk står det Uspesifisert kvinnelig infertilitet, og den sved litt! Men nå har jeg planen klar, og det hjelper, som Nautika nevnte, å ha noe håndfast å jobbe med.

Så nå skal jeg lese meg litt opp på pcos, pergo og temping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, Nautika! Jeg er veldig klar for trening nå, og skal hente ut Provera på mandag! :sol:

Takk, søte leopanter! Ja, nå har jeg absolutt verdens fineste motivasjon! Nå skal jeg melde meg inn på treningstudioet igjen, kutte brus 100% og være mye mer bevisst på hva jeg spiser. I år er året! :5:

Fine tratrinsen min! Det er litt rart og føltes litt ambivalent da han sa det i går. På et vis er jeg glad for å få diagnosen og kan få oppfølging av lege underveis, men samtidig kjenner jeg litt på at jeg ikke klarer det selv. På prøveskjemaet jeg fikk står det Uspesifisert kvinnelig infertilitet, og den sved litt! Men nå har jeg planen klar, og det hjelper, som Nautika nevnte, å ha noe håndfast å jobbe med.

Så nå skal jeg lese meg litt opp på pcos, pergo og temping :)

Jeg skjønner at du føler litt på at du trenger hjelp til å bli gravid. Selv om kroppen ikke spiller helt på lag så er det faktisk ikke din skyld! Kunne jo til og med være at dere hadde fått barn selv uten å få hjelp, bare det hadde kanskje tatt litt tid! Og er det noen som vil passe godt til å være foreldre og gjøre en kjempejobb med et barn, så er det dere! Dette fortjener dere! :) Så stå på med testing og vektnedgang og alt som skjer nå framover, så har dere noe kjempefint å glede dere til om sikkert ikke så lenge! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk søte deg, og takk for i kveld! Du er så god å snakke med :klem:

I dag var Proverakur dag 1! Nå er vi i gang, dere! :jepp: Jeg er så takknemlig for at vi ble tatt på alvor av fastlegen og Gyn med en gang! Jeg tror kanskje det kan ha litt med at det var den første legetime etter jeg byttet fastlege, så han ville ikke "sette seg på bakbeina" så tidlig. Jeg har jo noen ukers angrefrist, så kanskje han var redd jeg skulle bytte igjen hvis han hadde sagt nei..?

Men det sto veldig gode kritikker på legelisten.no, så jeg tror jeg han bare er dyktig. :-)

Uff, natt til i dag sov jeg bare fra halv tre til fem, så jeg burde jo være klar for å sove nå.. Men det er jeg ikke! Er jo trøtt, men ikke søvnig som jeg pleier. :klø: Har ikke drukket kaffe i dag heller, så det var merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for leger som tar en på alvor og at behandlingen er i gang! :danse:

Håper det går veien så fort som mulig! :jepp:

Uff, ja, noen netter er bare slik. Lå oppe til seeeint på natt i natt jeg også, lå bare og tenkte på alt mulig rart. Skulle tro jeg ville vært trøttere nå, men den gang ei, nå er tankekverna i gang igjen. Det er visst blitt et normalt foretak seint på kvelden ;)

Håper du får sove godt og snart :klem:

Endret av Leopanter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg sov som en stein i natt, holdt til og med på å forsove meg :ler:

Jeg forsøker å jobbe litt med å være mer positiv, men det er fortsatt en del ting jeg kjenner er litt vanskelig i hverdagen, særlig på jobb. Får bare bite tenna sammen og satse på at jeg får svar på jobbintervju neste uke! I dag var jeg et øyelokk fra å ta en egenmelding, ikke bare én, men to ganger :fnise: Først var det veldig fristende å bli liggende under varm dyne, men jeg måtte tisse. Da jeg kom inn på badet og fant ut at jeg kunne jo ta en dusj, så kjente jeg at jeg nesten ikke ville ut av dusjen heller. Det var så godt å stå i den varme boblen som føles så virkelighetsfjern. Bare tenk hvor digg det hadde vært å gå ut av dusjen og rett tilbake under varm dyne? :P

Men jeg kom meg hvert fall på jobb, og har i det minste vært her og gjort noe fornuftig. Nå skal jeg hjem og ordne litt klesvask og spise fiskegrateng! Jeg gleder meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg sov som en stein i natt, holdt til og med på å forsove meg :ler:

Jeg forsøker å jobbe litt med å være mer positiv, men det er fortsatt en del ting jeg kjenner er litt vanskelig i hverdagen, særlig på jobb. Får bare bite tenna sammen og satse på at jeg får svar på jobbintervju neste uke! I dag var jeg et øyelokk fra å ta en egenmelding, ikke bare én, men to ganger :fnise: Først var det veldig fristende å bli liggende under varm dyne, men jeg måtte tisse. Da jeg kom inn på badet og fant ut at jeg kunne jo ta en dusj, så kjente jeg at jeg nesten ikke ville ut av dusjen heller. Det var så godt å stå i den varme boblen som føles så virkelighetsfjern. Bare tenk hvor digg det hadde vært å gå ut av dusjen og rett tilbake under varm dyne? :P

Men jeg kom meg hvert fall på jobb, og har i det minste vært her og gjort noe fornuftig. Nå skal jeg hjem og ordne litt klesvask og spise fiskegrateng! Jeg gleder meg! :D

Vær positiv! Da blir alt så mye bedre :hjerte: Heldige du som fikk en god og varm dusj... Jeg vasket opp i stad, og det var masse skitne kjeler osv, så jeg tømte tydeligvis nesten hele tanken med varmtvann, så da jeg endelig kom meg i dusjen var vannet kaldt! Men jeg hadde sjampo i håret :cry3: KALDT! :fnise:

Lager du gratengen selv eller? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær positiv! Da blir alt så mye bedre :hjerte: Heldige du som fikk en god og varm dusj... Jeg vasket opp i stad, og det var masse skitne kjeler osv, så jeg tømte tydeligvis nesten hele tanken med varmtvann, så da jeg endelig kom meg i dusjen var vannet kaldt! Men jeg hadde sjampo i håret :cry3: KALDT! :fnise:

Lager du gratengen selv eller? :D

Å, nei! Det er det verste! Har gjort det samme noen ganger, men nå har vi heldigvis større varmtvannstank! :fnise:

Nei, den er nok ekte Findus tenker jeg! Jeg fant de til 10kr I forrige uke, så jeg rasket like gjerne med meg tre. ;-) Og mannen spiser ikke fisk = mer grateng til meg! :ler: Uff, nå rumler det i magen, og det er leeenge igjen til den er klar! I dag har jeg vært så sulten! Spiste en Skyr bringebærmett og en skive grovbrød til frokost, et kyllinglår med foccacia og salat til lunsj, en vanlig Skyr og et eple til mellommåltid, og kl er ikke fem ennå! Haha, jeg later som jeg øver meg på å spise for to. :lol:

Red.: autokorrekt

Endret av Sprinkles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nei! Det er det verste! Har gjort det samme noen ganger, men nå har vi heldigvis større varmtvannstank! :fnise:

Nei, den er nok ekte Findus tenker jeg! Jeg fant de til 10kr I forrige uke, så jeg rasket like gjerne med meg tre. ;-) Og mannen spiser ikke fisk = mer grateng til meg! :ler: Uff, nå rumler det i magen, og det er leeenge igjen til den er klar! I dag har jeg vært så sulten! Spiste en Skyr bringebærmett og en skive grovbrød til frokost, et kyllinglår med foccacia og salat til lunsj, en vanlig Skyr og et eple til mellommåltid, og kl er ikke fem ennå! Haha, jeg later som jeg øver meg på å spise for to. :lol:

Red.: autokorrekt

Men fiskegrateng er jo sååååååååå godt :hjerte: Skal prøve meg på å lage den selv en vakker dag... haha.

Du har jo spist sunt i dag da. Jeg selv har spist aaaaalt for lite.... Et eple til frokost, en neve mandler og en skål med korn + melk til lunsj og nå skal vi ha middag. Sitronkyllinggryte! Gleder meeeg. Skulle egentlig ha blomkålgrateng til, men det tar jeg til lunsj i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men fiskegrateng er jo sååååååååå godt :hjerte: Skal prøve meg på å lage den selv en vakker dag... haha.

Du har jo spist sunt i dag da. Jeg selv har spist aaaaalt for lite.... Et eple til frokost, en neve mandler og en skål med korn + melk til lunsj og nå skal vi ha middag. Sitronkyllinggryte! Gleder meeeg. Skulle egentlig ha blomkålgrateng til, men det tar jeg til lunsj i morra :)

Ja, det er kjempegodt! Skjønner ikke at han ikke liker det! :-P

I dag har han prrsonalmøte og jeg må lage middag for meg selv =MER FISK! Haha, i dag blir det laks! I går hadde jeg gulrøtter, rosenkål og spinat ved siden av gratengen, i dag kjøpte jeg inn (les storhandlet) friske frossengrønnsaker. Broccolitopper, blomkålsuppe, rosenkål og mer spinat. *yum* Jeg rekker aldri å spise de opp når jeg kjøper ferske, så jeg kjøper alltid de posene. Da spiser jeg av en eller annen grunn alltid mye mer :)

Æsj, nå må jeg henge opp en klesvask som utelukkende består av sokker. Stappfull maskin med Sokker. Tror nok det blir en grei halvtime ved stativet, så jeg tror jeg setter på middagen først, og så fyrer opp 8tracks på mobilen (anbefales! Knallgod musikkapp) og danser litt rundt tørketstativet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå tror det skjer ting! Spottet litt i dag, fjerde Proveradagen! :-) Håper det fort blir mens av det, så jeg får tatt de testene jeg skal ta :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det virker som det stoppet litt opp igjen. Spottet litt på kvelden på fredag og ingenting etter det. Men nå har vi en ordentlig rolig helg, ikke noen avtaler, ingen planer, bare oss to. Det er lenge siden vi har hatt null forpliktelser i helga. Vi tok valpen med og lekte og trente i snøen i går, og dro hjem til sofaen, fyr i ovnen og Netflix. Spiste lasagne til middag, og jeg gledet meg over en brusfri uke! Bris funker like godt til lasagne! ;)

I morgen skal jeg bli med mamma på Radiumhospitalet, hun var syk for noen år siden, men må inn med jevne mellomrom. Håper det ikke dukker opp noe uventet. Det har vært noen vanskelige år å være alene som pårørende ved kreft, og hun syns selvsagt at det har vært vanskelig å kun være oss to. Kreft er ekle greier. Det hjelper ikke å bli konstant minnet på hvor farlig det kan være(avisene har jo vært fulle av saker i forbindelse med Anbjørg Sætre Håtuns bortgang). Nå er det forhåpentligvis helt borte, men tror ikke vi noen gang vil kunne slappe helt av.

Endret av Sprinkles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk heldigvis bra på mandag! :)

Jeg på den andre siden begynner å merke bivirkninger av Proveraen - hodepine, kvalme og vondt i magen. Orker ikke spise så mye at det gjør noe. Ble nødt til å ta en egenmelding, tror nok jeg blir hjemme i morgen også - orker ikke sitte på jobb med dundrehode!

Men jeg ble ordentlig overrasket i stad, jeg skulle ut for å lufte valpen, og kledde på meg høye, tykke sko og regnet med at jeg var nødt til å stolpe bortover i snø nesten til kneet (det snødde MASSE i natt), men da jeg kom ut var det brøyta hos oss! Hele den lange innkjørselen var helt måka for andre dagen på rad uten at jeg aner hvem som har gjort det! :ler: Jeg må en runde til naboene i helga og forhøre meg tror jeg - og så ordne litt muffins og en flaske vin tror jeg! Ante ikke at noen faktisk ville bruke flere timer på å måke hos oss, for det er MYE å måke på! Og særlig når vi ikke kjenner naboene så veldig godt ennå. Tror vi valgte rett nabolag å kjøpe hus i, hvertfall! :D Kanskje vi får ha grillfest her i påska og bli litt mer kjent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk heldigvis bra på mandag! :)

Jeg på den andre siden begynner å merke bivirkninger av Proveraen - hodepine, kvalme og vondt i magen. Orker ikke spise så mye at det gjør noe. Ble nødt til å ta en egenmelding, tror nok jeg blir hjemme i morgen også - orker ikke sitte på jobb med dundrehode!

Men jeg ble ordentlig overrasket i stad, jeg skulle ut for å lufte valpen, og kledde på meg høye, tykke sko og regnet med at jeg var nødt til å stolpe bortover i snø nesten til kneet (det snødde MASSE i natt), men da jeg kom ut var det brøyta hos oss! Hele den lange innkjørselen var helt måka for andre dagen på rad uten at jeg aner hvem som har gjort det! :ler: Jeg må en runde til naboene i helga og forhøre meg tror jeg - og så ordne litt muffins og en flaske vin tror jeg! Ante ikke at noen faktisk ville bruke flere timer på å måke hos oss, for det er MYE å måke på! Og særlig når vi ikke kjenner naboene så veldig godt ennå. Tror vi valgte rett nabolag å kjøpe hus i, hvertfall! :D Kanskje vi får ha grillfest her i påska og bli litt mer kjent :)

For en supersnill nabo du har! :) Grillfest er alltid koselig. Vi er kjent med naboene av en grunn... pusen som er og besøker dem avogtil :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, den forrige pusen vi hadde gjorde oss også ganske raskt kjent med naboene :P

Hmm, spørsmål. Jeg har spottet (dvs blod på papiret) i flere dager, men fortsatt ingen ordentlig mens... Er det vanlig når det er falsk mens, eller betyr det at det er noe på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...