Gå til innhold

Det er her og nå at livet begynner.


Sprinkles

Anbefalte innlegg

Syklusdag 49.

Hva er det som skjer nå? Har spottet i nesten en uke, eller om det kun er rødbrun utflod i små mengder. Forrige syklus var riktignok på 56 dager, men det siste halve året har jeg spottet kun to dager før mens. Er det noe galt med testene mine, eller er det kroppen som kødder?

Finnes det ikke noe jeg kan ta for å få mer regelmessige sykluser? *Argh* Dette er jo femte syklusen min uten prevensjon, og det burde vel jevne seg litt ut da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:sukk: En bekjent skal åpne barneutstyrsbutikk nå. Jeg har sittet i en tiiiime og surfet på nettsidene deres nå. Blir i hvert fall ikke mindre babysyk av det! :plystre:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig pussig de syklusene dine, altså :klo: Har du vært hos legen og hørt? Kunne det vært PCOS, f.eks? Har ingen peiling, jeg, altså, men etter det jeg forstår er det jo ikke normal å gå over 40 dager?

:fnise: Babyutstyr er skummelt å titte på, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt tanken, men håpet jo at syklusen ville stabilisere seg kjappere enn den har. Den blir jo bare lenger og lenger! :ler:

Jeg har fått undersøkt eggledere og eggstokker tidligere, og da var det visst ingenting å utsette på det. Fikk egentlig bare beskjed om at "Jaja, da ses vi neste gang på svangerskapskontroll." :ler: Regner med han hadde sagt noe hvis han trodde jeg hadde noe. Men jeg har aldri spurt direkte.. Hmm. Jeg må huske å få bestilt mg en time, når tr kommer, slik at jeg slipper at den kræsjer med gyntime..

Men tenkte på å bytte lege nå som vi har flyttet, og da også ta en sjekk i forhold til sykluser også. Er så lei av bare å vente på tr. Er ikke så kult å spotte hver dag i en uke heller, blir ikke mye kos av det! Haha :fnise:

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra koselig middag med et par av jentene fra jobben. Deilig å få snakket litt fritt om jobb uten å være redd for at sjefen er rett rundt hjørnet, og samtidig få pratet om litt annet. De vet at vi prøver, så det er litt godt å få luftet frustrasjoner og forventninger, og å få kost seg med MASSE god mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det liker jeg, tratrins! Du kommer til å bli mini min favorittante i hele verden også, det kan jeg slå fast med en gang! :fnise:

Åh, så hyggelig da! :D Satser på at dere får det til snart, kroppen din virker jo helt retard med de syklusene der! Kan hende at den ikke har stabilisert seg etter p-plasterne! Godt du ikke har fått påvist PCOS i hvert fall! :) Jeg tipper nye nyheter innen jul! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satser jeg på at du har rett, trat

Åh, så hyggelig da! :D Satser på at dere får det til snart, kroppen din virker jo helt retard med de syklusene der! Kan hende at den ikke har stabilisert seg etter p-plasterne! Godt du ikke har fått påvist PCOS i hvert fall! :) Jeg tipper nye nyheter innen jul! :D

Jeg må få meg en ny time hos gyn snart, må bare vente på tr først. Men er på syklus dag 50 nå, så det MÅ jo stabilisere seg snart!

Håper du har rett i det, da skal du i så fall få morsom gave av meg! Hihi! "til tante tratrins! GOD JUL, vi ses til sommeren, hilsen mini" :fnise:

Men jeg er blitt litt usikker på psco. Tror du ikke han ville sagt i fra hvis det var antydning til cyster der? Man kan vel ikke ha pcos uten cyster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt drømte jeg at vi var på ferie et sted, og jeg var av en eller annen grunn innom et legekontor på veien siden jeg ikke har fått tr ennå. Det viste seg da at plagene jeg har merket var pga at jeg faktisk var gravid, og jeg husker så godt at mannen og jeg var så glade og letta at vi nesten begynte å gråte begge to. Vi gikk rundt og handlet inn bøker og et par babyting i denne feriebyen, før det kom en sånn flyalarmlyd vi ikke skjønte noenting av - men det var jo vekkerklokka mi. Jeg våkna og var først skikkelig glad, før jeg gikk ned og kom på at det faktisk bare var en drøm.

Prøvelykke? :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er blitt litt usikker på psco. Tror du ikke han ville sagt i fra hvis det var antydning til cyster der? Man kan vel ikke ha pcos uten cyster?

Man må vel ha cyster for å ha pcos? Men dette kan du kanskje ta opp med gyn når du har time? Regner med at han tar ultralyd sånn oppi der, og da kan man se om du har cyster eller ikke! Han gjør det alltid med meg, og vi har samme, sant..? Hvis du er usikker så kan det hende at du bør sjekke det igjen bare for å være sikker! Min erfaring er at lege og gyn tar bittelitt lett på det, og at de nevnte det bare sånn i forbifarten for meg at jeg hadde cyster på eggstokkene! Fikk det liksom ikke med meg!

Men på en annen side, så har dere jo "bare" vært prøvere i halvannen måned, så kan hende du bare har hengt deg litt opp i det å bli gravid NÅ, og at det ikke er så uvanlig at det tar litt tid? Særlig etter å ha brukt hormonprevensjon i mange år! Men nå er ikke jeg en ekspert på området da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde stressa litt mindre dersom syklusene min var litt mer logiske, men jeg forstår jo hva du mener. Har ikke bekymra meg så mye for pcos ennå, men skal jo til gyn snart uansett. :)

Men jeg tror at siden det er litt dritt på jobb om dagen, og når syklusen kødder sånn i tillegg, så blir det bare så mye på en gang.

Nå kjennes det som tr er på vei egentlig, så er litt letta. Skal hjem og lage brownies til mamma og lillesøster kommer på besøk, og jeg skal spise MYE av den! :ler:

Vi må gå en tur til uka, tratrins! Med endomondo :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper nok ikke på at det er så mye annet dritt rundt som skjer også! Men ting har en tendens til å løse seg, så det gjør det nok for deg denne gangen også! Jeg er veldig med på tur til uka! Er altfor lenge siden sist nå! ..og vi som gjorde det så ofte før! :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg, Sprinkles?

Ville bare ønske deg en god helg! :smilyblomst:

Hei på deg, leopanter! :hei: Det går bra, er spent på ny pp! Tr dukket endelig opp, så nå er det syklusdag 3! Yeah! :fnise:

Ellers har det vært rolige dager, hadde koselig besøk tidligere i uka av lillesøsteren min som jeg ser altfor sjelden.

Uff, i går var verken jeg eller mannen i form, så vi orket ikke å dra på valpekurs i to timer i kulda. Men så må jo valpen luftes uansett, da, så jeg dro på meg masse varmt tøy og tuslet av gårde. Tenkte å prøve en kort runde mannen nevnte tidligere i uka, men etter å ha gått en stund klarte jeg ikke å kjenne meg igjen (vi har ikke bodd der så lenge). Så jeg tuslet videre og synes det var rart at jeg ikke kom tilbake på veien der jeg hadde tenkt, men så viste det seg at den runden som var "kort" egentlig var over seks kilometer! Og da jeg endelig kom ut på veien ante jeg ikke om det var kortere å gå tilbake den veien jeg kom, eller bare fortsette, så jeg gikk videre. Forsøkte å ringe mannen og få han til å hente oss, men han lå og sov med mobilen på lydløs. Så etter halvannen time (!) kom vi endelig hjem, gjennomslitne og svette. Jeg hadde jo misforstått han helt, og blandet runden han snakket om med en annen.. :P så da har jeg hvertfall neste søndagstur i boks :ler: Herreguud :murvegg: Jaja, vi slokna som lys begge to da vi kom inn, så det ble en veldig rolig kveld. Våkna såvidt da Ylvis begynte, men jeg kan ikke huske noenting :ler:

Ja, det er jo søren meg fredag i dag!!! :danse: Goood helg! Bare fire timer igjen til jeg tar helg :danse:

Endret av Sprinkles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 8: lav

I dag var første dagen monitoren har spurt om test. Tyder vel på at hun som hadde den sist også hadde litt lang syklus, men det passer bare bra for min del. Behøver vel egentlig ikke å begynne å teste før om noen uker, men like greit å starte tidlig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ovuviewen min sier at unnfangelse i denne syklusen vil gi termin i midten av juli.

I dag er det skikkelig drittvær! Sitter på jobb og kjenner vinden røske i bygget, og kunne vel egentlig tenkt meg å være hjemme og sitte under pleddet med te og en fin bok nå. Jeg liker egentlig høstvær, jeg. Kall meg gjerne rar, men i dag har jeg lyst til å kle på meg selv og valpen - og gå en laaang god tur i møkkaværet. Det er lite som er bedre enn å være ute i regn og så komme inn og ta et varmt bad.

Vi skal på hundekurs i dag da, så jeg tror det blir lite med tur. To timers trening får duge! Valpen begynner å bli flink nå! Har begynt å trene mer på bli, og i går ble hun sittende mens jeg løp rundt i sofaen, danset og hoppet rundt i stua :ler: På slutten av kurset skal instruktøren nemlig løpe slalom mellom hundene mens de sitter i bli, så da må det trenes! :fnise:

Nei, nå skal det jobbes! Ha en fin dag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :-)

Har visst blitt litt sporadisk oppdatering i dagboka i det siste.

Det har vært mye å gjøre med jobb, hus og valp, så ting må prioriteres. Men! Jeg har (stort sett) klart å huske å bruke monitoren! Er på syklus dag 14 i dag, og den er fortsatt på lav.

Ellers har jeg satt meg fore å gå ned minst tre, men helst fem kilo på de neste 17 dagene. Har begynt å loggføre mat og trening og gleder meg over å leve normalt, og likevel ha rett over 300 kalorier å gå på. :-) Ooog i det jeg skrev dette kom jeg på at jeg ville veie meg. Dårlig idé. Gått OPP 1.7 kg i stedet. Godt gjort!

I kveld har jeg gått en times tur med valpen og fått ordnet litt klesvask og oppvask så nå er det snart kvelden. Avslutter med en avslappende ansiktsmaske før jeg legger meg. Hverdagsluksus :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er alltid dumt å veie seg på kvelden, man veier mer da. Jeg veier meg alltid når jeg står opp for at det skal bli nøyaktig :) Men så flink du er da! Tre kilo høres ut som et bra mål, fem kilo hørtes litt mye ut.

Åssen valp er det dere har egentlig? Og hvor gammel er den? Jeg elsker valper, de er så søte og myke og vimsete :) Besteforeldrene mine har drevet oppdrett av hamiltonstøvere før og det var alltid så koselig å være der med valper i hus :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, doh!

Ja, du har helt rett! Jeg veide meg i morges, og hadde gått ned 700g denne uka. Det var nærmere det jeg følte på meg :-)

Vi har en schæfervalp på fem måneder, en liten vimsebøtte :rodmer: Valper er sååå koselig! Koste meg gløgg i hjel da vikar his oppdretter på besøk og det var åtte stykker av dem! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woop! Veide meg på søndag har gått ned 1.9 kg på en uke! Hurra!

Ellers er monitoren på dag 21 og fortsatt på lav. Men jeg kjente stikking i går og i formiddag, på andre siden enn forrige PP. Tipper det var el, da det har vært utflod, noe jeg ikke har hatt hele PP. La inn noen aksjer da ja.. :-P

Eller har vært gjort oss ferdig med valpekurs og gjort MASSE i gangen! Deilig å se at det går fremover! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR en morgen! I dag våknet jeg for sent, rakk såvidt å hive meg i dusjen og dra på meg klærne før jeg måtte ut med valpen. Hun får selvsagt en raptus der ute, som ender med at hun hopper opp og planter to fryktelig sølete labber på hvert av mine buksebein. *hurra* Inn igjen, leite gjennom strømpebuksene og prøve 7 (!) før jeg fant en uten hull. (Tror jeg må begynne å vaske dem i vaskepose, for de er hele når jeg vasker dem.)

Så bar det til jobb, sminket meg i bilen og kom utrolig nok bare åtte minutter for sent.

Så nå skal jeg være klar for jobb.. Ehm. Tror jeg må lese litt nettaviser og få humøret stabilt igjen først. Vanlig å være humørsyk rundt el, eller? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...