Gå til innhold

Det er her og nå at livet begynner.


Sprinkles

Anbefalte innlegg

Så koselig, Nautika! Åh, det blir gøy å følge med :-D

Prøving er stressende, slitsomt og en psykisk påkjenning. Men samtidig er det spennende, fantastisk, underlig og litt romantisk oppi det hele. En finfin karusell. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, mannen er så søt da! Jeg viste han tempecharten min i går, for han hadde en litt dårlig dag så jeg ville muntre han litt opp. Først skjønte han jo ikke så mye av den, men så så han krysset og at det nesten virker som jeg har hatt el. Og så sa han sånn drømmende "Tenk om det klaffet nå, da! Det hadde vært så fiiiint." Så da drømte vi oss litt bort til jul med en til i huset, og sommer med bikini og babymage.

Hvis det mot all formodning har klaffet nå, så har jeg termin i midten av november. Da vi begynte å prøve, satset vi på termin i mars-juni, men nå kjenner jeg at jeg ikke bryr meg så mye om når han eller hun kommer, egentlig. Jeg klarer meg hjemme i ulønnet permisjon hvis det kommer til det. :ler: Har jo litt tid å spare på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! I dag fikk jeg brev fra Gyn, og jeg får pergo i neste syklus! :hoppe:

Jeg vil nok vente til 17. mars før jeg begynner på ny proverakur (i tilfelle fertility friend stemmer. Da er IKM 12.,så jeg lager meg en liten "for-sikkerhets-skyld-luke").

Men samtidig er jeg så forvirret. Han sa jo at jeg mest sannsynlig har pcos, pga cyster på eggstokkene og akne. Men hormonprøvene mine var normale (bortsett fra progesteron). Så nå lurer jeg på om han mener at jeg ikke har pcos likevel, eller om han mener at jeg har det - bare at det er pergo som blir "medisinen". :bond:

Uansett, nå må det jo bare bli baby på oss snart! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm. Ble så ivrig at jeg måtte poste dobbelt, visst.

Endret av Sprinkles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pergooooo! Nå syns jeg Sprinkles skal bli preggers :gravid:

Hihi ;)

Åh, herreguuud jeg er så trøtt! Gjesper hele dagen, og i går holdt jeg på å falle overende da vi omorganiserte i de romma vi skal pusse opp.La meg kl 23 og sovna umiddelbart og våkna ti minutter etter vekkerklokka i dag. :natti: I kveld skal vi rydde en del greier opp på loftet, og jeg syns det er så ekkelt! Vi har bare loftsluke uten trapp, men må manøvrere ting opp en stige. *grøss* Men det blir deilig å få orden! Har hatt alt veldig midlertidig siden før jul, men vi må jo ha plass til å ha materialer og sånt et sted når vi pusser opp soverommet.

Jeg gleder meg sånn til å begynne på det! Har snakket litt om hvordan vi vil gjøre det - må rive alt, og da mener jeg ALT innvendig. Nytt vindu, ny dør, isolere, nytt elektrisk og så panelplater, nytt gulv og takplater. Såååeh det blir dyrt. :ler: Men da får vi et fint soverom til når lille bebis en gang kommer, regner med at vi har barnesengen inne på rommet vårt. :)

Jaja, nå fikk jeg en kolossal bunke med jobb på pulten - får drømme videre senere. :)

Ha en fin dag alle sammen! :blomst:

Endret av Sprinkles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoioioi, I dag var jeg jammen like trøtt. Har akkurat våkna fra en "lur" på to og en halv time, og skjønner ikke helt at det går an. :ler: Så planen om å bruke hele kvelden på å lempe ting opp på loftet falt jo litt gjennom, men vi får gjøre det vi rekker. :-)

Nå står mannen på kjøkkenet og lager middag (en sjeldenhet her i huset). Deilig å slippe det en gang i mellom. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Alltid deilig med litt forandring og nye muligheter i omgivelsene! Og kanskje forandringene der også får kroppen i ekstra modus for nye ting? ;) Du får tenke masse på rommet så kroppen skjønner tegninga!

Oi, to og en halv times lur, da var du trøtt! At kroppen er så sliten betyr jo bare at du må lytte til den og ta det litt med ro. Så luren var bare litt deilig egenpleie, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Alltid deilig med litt forandring og nye muligheter i omgivelsene! Og kanskje forandringene der også får kroppen i ekstra modus for nye ting? ;) Du får tenke masse på rommet så kroppen skjønner tegninga!

Oi, to og en halv times lur, da var du trøtt! At kroppen er så sliten betyr jo bare at du må lytte til den og ta det litt med ro. Så luren var bare litt deilig egenpleie, hehe.

Det der var ikke så dumt, det! ;-) Horoskopet mitt denne mnd sa at i slutten av mars skal jeg så frø som skal spire og vokse seg store også, haha :ler:

Vet du, det ble kjempebra her! Vi hadde tre roterom, men nå har vi et som skal pusses opp, et til å bruke som gjesterom (men med litt lagring og kommoden med klærne våre og kjellerstua som er gått fra roterom til lager. :-) Deilig å se resultatene av slitsom jobbing!

Sånn prøvemessig er jeg visstnok på 10 dpo i dag, når Ovuview plutselig mener jeg har EL på mandag. Men jeg stoler mer på Fertility friend nå, som går etter reelle tegn og ikke bare historikk. Blir spennende å se på onsdag! Jeg testa negativt i dag, så nå gidder jeg ikke teste mer før til uka tror jeg(nøkkelord: "tror jeg" :fnise:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Nå hadde jeg en merkelig murring i magen, heeelt nederst på høyre side. Merkelig hvordan man kjenner alskens graviditetssymptomer som prøver! :ler: Vondt i korsryggen, tissetrengt, småkvalm og svimmel, stuptrøtt og oppblåst. :duskedame: Go imagination! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke riktig tid i syklusen til at det er EL du kjenner? Hvor langt unna er IKM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig Aaaaner jeg ikke om det er el :-P jeg har jo syklus som er på trynet :ler:

I følge Fertility friend er IKM I overmorgen! Speeent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såååeh. Negativ test i dag, og ved å endre på sekretdataene på FF er ELkrysset blitt stiplet og ikke heltrukket. Dvs det er usikker el= jeg har nok som ventet ikke hatt el.

Men! Da kan jeg ta meg et glass vin i helga, og kooose meg med vin i London!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hatt en fin helg med noen glass? :vin:

Heihei!

Tja, jeg ble skikkelig magesyk på fredag kveld, så hele helga gikk egentlig bort til å vri meg på sofaen :/

Da turte jeg jammen ikke å prøve meg på et glass, altså :fnise:

Men om to dager drar jeg på tur, og daaa blir det viiin! Formen MÅ bare komme seg til vi skal dra! :ler:

Har du hatt en fin helg, da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ligget høyt med en fot med betennelse, men vi fikk nå skvist inn besøk av mamma og pappa (uten at de trengte å mase!)

Foten er heldigvis en del bedre nå, så forhåpentligvis blir jeg fort kvitt betennelsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så bra at det hjalp så raskt! Er foten i orden igjen nå? :-)

Uff, nå hadde vi tenkt å ha den romlemantiske kvelden med et bad og dempet belysning osv osv. Etter ti minutter i badekaret var det bare å sprette opp igjen, for det var vann over HELE gulvet! Så nå har vi heller brukt en time på å stake opp sluket og tørke gulvet. Jeg er bare sånn glad for at vi tok et ekstra lag med membran da vi la flisene, og at vi har bad i første etasje.

Men nå er det helt skrapa for varmtvann, så det ble bare å løpe gjennom dusjen for å få vekk gørra og så natta. Kjærestekveld = suksess! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Hørtes litt dramatisk ut det der! Bra at det gikk så fint da, men kjipt at det ble sånn når man skulle ha en hyggekveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...