Gå til innhold

Det er her og nå at livet begynner.


Sprinkles

Anbefalte innlegg

Dumt at det ble en kjemisk Sprinkles, men jeg synes du tar det hele veldig fint og har godt med fremgangsmot. Det er kjempebra. Klart det er lov å føle på tristheten, men som du sier selv, nå VET du pergo funker! :jepp: Tviler på det tar lange stunden nå, før det sitter en ny spire. :klem:

Masse lykke til med ny pergo-pp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CD3

Takk for det, søte Moina! Historien får i hvertfall håpet til å holde om at det skal klage igjen snart ;)

De to dagene her har tempen min ligget veeeeldig lavt. Forrige tr var den mer ujevn, men nå er den jevnt lav. Det tyder i hvertfall på at alt progesteronet er vekk, og at det er et faktum at jeg mistet. Men nå vet jeg hva jeg skal se etter i neste omgang. Synes det var litt fint at jeg begynte å få ganske klare graviditetssymptomer, så jeg kan kjenne det igjen når det skjer igjen. I et par dager før jeg testet var jeg hundre prosent overbevist om at jeg var gravid, noe testen bekreftet på torsdagen 13 dpo.

I går spurte faktisk mannen litt mer rundt hvordan dette funket, med temping, medisiner og hva en kjemisk egentlig er. Det var litt godt å merke at han var så interessert, for han er ikke sånn som snakker mye om følelser hele tiden. Så nå er han også klar over veien videre;

-Lakrisrot som jeg begynner med i dag x 5 dager

-Wild Yam for å spike progesteronet fra El til ikm

-superstrikt kosthold etter El. Ingen cola, kaffe, sort te, salami, ost osv til jeg vet sikkert hvordan det har gått.

Hehe, fine mannen sa han håpet ekstra mye at det klaffer denne gangen, for da er jeg 12 uker på bursdagen hans. Hadde passet så fint å fortelle familien det da. Jeg tør ikke håpe for mye, men er ved godt mot og håper lakrisen gjør nytta og at jeg har El om to uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD3

:sprettert: DA gikk startskuddet for lakrisrota! Etter litt googling i utenlandske ttc-forum ser jeg at mange får eggløsning ved å bruke mellom 1000mg og 5000mg per dag. På min boks står det at jeg skal ta 900mg tre ganger om dagen, så da prøver vi det!
(Fant ikke noe startpistol-smiley :ler:)

I dag er det :sol: her, og vi skal ta med lilleulv opp i hundeparken for å la henne løpe litt fra seg, og så til mamma på grilling :) Blir deilig med en hel dag ute i sola! :jepp:

Håper dere får en flott himmelsprett alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er på pergokur nr 2 med dobbeldose, og håper på at det skjer noe denne måneden. vi har vært prøvere i 3 år, men på grunn av en mann som ikke var helt mentalt klar for å ta sædprøve har dette tatt tid.

skjønner når du har det tungt når andre sier de skal ha/får barn. Jeg får helt vondt i meg, og blir så misunnelig. Søndag fikk søskenebarnet til mannen barn, og hun ville vi skulle komme på sykehusbesøk. Jeg klarte rett og slett ikke, hadde akkurat hatt mensen og følte at jeg ikke fikk til.

Det er tungt når man vil ha barn, men ikke får.

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er på pergokur nr 2 med dobbeldose, og håper på at det skjer noe denne måneden. vi har vært prøvere i 3 år, men på grunn av en mann som ikke var helt mentalt klar for å ta sædprøve har dette tatt tid.

skjønner når du har det tungt når andre sier de skal ha/får barn. Jeg får helt vondt i meg, og blir så misunnelig. Søndag fikk søskenebarnet til mannen barn, og hun ville vi skulle komme på sykehusbesøk. Jeg klarte rett og slett ikke, hadde akkurat hatt mensen og følte at jeg ikke fikk til.

Det er tungt når man vil ha barn, men ikke får.

Lykke til videre :)

Velkommen inn i boka mi, Tingelling :)

Uff, ja etter tre år forstår jeg det var vanskelig å dra på besøk! Det er virkelig vondt å føle på at kroppen ikke klarer "jobben sin".

Jeg merker det litt selv nå som jeg hadde en kjemisk, når det er sååå mange i ikm mai-tråden som har blitt gravide. Selv om jeg håper med hele mitt hjerte at alle spirene holder seg fast, klarer jeg ikke å glede meg like stort for dem nå, som jeg gjorde de få dagene jeg trodde jeg var blant dem.

Men det blir vår tur før eller siden, på et eller annet vis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD4

Leste en artikkel om psykopati i dag - om han professoren som fant ut at han selv var psykopat. Ganske fascinerende, egentlig. Da jeg leste den artikkelen kom jeg til å tenke på faren min med en gang. I artikkelen sto det en liste over vanlige trekk. Jeg fikk helt bakoversveis over hvor mange han faktisk har.

Kriterier for psykopati

De 20 personlighetstrekkene man vanligvis bruker for å beskrive psykopati. Har man flere av disse utgjør det en grad av psykopatisk personlighet:

  • Glatt, overfladisk sjarm
  • Overdreven selvfølelse
  • Patologisk løgner
  • Bedrageri, manipulasjon
  • Mangel på anger eller skyldfølelse
  • Mangel på dype følelser
  • Ufølsom, lite empati
  • Manglende evne til å akseptere ansvar
  • Behov for konstant stimulering, tendens til å kjede seg
  • Snyltende livsstil
  • Lite kontroll over egen adferd
  • Adferdsproblemer tidlig i livet
  • Mangel på realistisk langtidsplanlegging
  • Impulsivitet
  • Uansvarlighet
  • Ungdomskriminalitet
  • Oppfyller ikke kravene til oppmøte og oppførsel under prøveløslatelse fra fengsel, eller lignende
  • Promiskuøs seksuell adferd
  • Mange korte forhold eller ekteskap
  • Visse typer lovbrudd (blant annet tyveri, vold, seksuelle overgrep, bedrageri og narkotika)

Har kursivert alle de som passer på ham. Er det rart han er vanskelig å forholde seg til? Lillesøsken satt seg akkurat på flyet for å være der i to uker, leste jeg på facebook akkurat. *argh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD4

Leste en artikkel om psykopati i dag - om han professoren som fant ut at han selv var psykopat. Ganske fascinerende, egentlig. Da jeg leste den artikkelen kom jeg til å tenke på faren min med en gang. I artikkelen sto det en liste over vanlige trekk. Jeg fikk helt bakoversveis over hvor mange han faktisk har.

Kriterier for psykopati

De 20 personlighetstrekkene man vanligvis bruker for å beskrive psykopati. Har man flere av disse utgjør det en grad av psykopatisk personlighet:

  • Glatt, overfladisk sjarm
  • Overdreven selvfølelse
  • Patologisk løgner
  • Bedrageri, manipulasjon
  • Mangel på anger eller skyldfølelse
  • Mangel på dype følelser
  • Ufølsom, lite empati
  • Manglende evne til å akseptere ansvar
  • Behov for konstant stimulering, tendens til å kjede seg
  • Snyltende livsstil
  • Lite kontroll over egen adferd
  • Adferdsproblemer tidlig i livet
  • Mangel på realistisk langtidsplanlegging
  • Impulsivitet
  • Uansvarlighet
  • Ungdomskriminalitet
  • Oppfyller ikke kravene til oppmøte og oppførsel under prøveløslatelse fra fengsel, eller lignende
  • Promiskuøs seksuell adferd
  • Mange korte forhold eller ekteskap
  • Visse typer lovbrudd (blant annet tyveri, vold, seksuelle overgrep, bedrageri og narkotika)

Har kursivert alle de som passer på ham. Er det rart han er vanskelig å forholde seg til? Lillesøsken satt seg akkurat på flyet for å være der i to uker, leste jeg på facebook akkurat. *argh*

Ja der kan du se! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 8

Det her går overraskende fort, jo! Allerede en uke siden den kjemiske graviditeten. Har nå tatt lakrisrot i fem dager (2 kapsler á 450mg tre ganger om dagen) og skal ta de siste i dag. Har ikke merket mye bivirkninger, kanskje litt hodepine. Men den kan like gjerne komme av spente skuldre som lakrisen..

I dag kjenner jeg meg litt utafor, uten noen opplagt grunn egentlig. Tror mest det er fordi jeg ikke har vært flink nok til å spise, så blodsukkeret mitt er relativt lavt nå tror jeg.. Også er kollegaen min som er gravid her i dag, med termin i november og mage som synes mer for hver dag. Misforstå meg rett, jeg unner de selvsagt å få baby! Men det er litt sårt at det var sååå mye snakk om det når det bare er en uke siden jeg mistet. Kan ikke akkurat be folk la være å snakke om det heller :ler:

Jaja, nå skal jeg hjem og lage lasagne med is til dessert. Får gå meg en ekstra lang tur i kveld for å ikke ta helt av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 9

Ja, det var godt! :D

I dag var jeg et ærend for å kopiere noen bilder jeg hadde tatt hos fotograf. Så hun i kassa tok i mot bildene og jeg dro tilbake på jobb. Og når jeg kommer hit ringer de og sier at jeg ikke kan få kopiert bildene der likevel, for da er det brudd på åndsverkloven eller noe slikt - og jeg kan få en heftig bot! Det aaante jeg ikke i det hele tatt! Haha :P Jeg trodde det var null stress å kopiere bildet der.. Så nå må jeg få ordnet det på annet vis. Må ha de klare om to uker, så jeg må finne på noe lurt... Har jo ikke lyst på bøter bare av den grunn! Det er jo så heftig dyrt å kopiere hos fotograf..

Nå sitter jeg på jobb og ser på regnskyene som ruller innover byen. Kom på at jeg fortsatt har putene liggende i utemøblene mine.. :sjenert: Det blir vått, tror jeg! :frown:

I dag er første dagen etter lakriskur, så får vi se den neste uka om det hadde noe for seg. Jeg har lest på nettet at noen har måttet prøve seg frem på dosering, men jeg satser på at det slår ut nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 10

Tida flyr! Dersom lakrisen har gjort nytta si, bør el komme i helga! Blir spennende å se :D Vi skal på en fest på lørdag, og jeg er så usikker på om jeg vil drikke der. Er jo litt kjedelig hvis jeg har el den dagen og det påvirker egget på noe vis!

Ellers kan jeg melde om at jeg glemte putene i utemøblene, og ja - det begynte å regne. :takke: Well done me.
Det pøsregner, og jeg har måttet la pumpsene ligge i bilen til fordel for støvletter i dag. Jeg som trodde det var sommeren nå? :klo:

Fikk en artig beskjed på jobb i dag da, jeg skal få et nytt ansvarsområde fra neste uke av, som jeg har i tillegg til de vanlige oppgavene vi deler på. Lederen min sa hun var veldig glad for at hun valgte meg, og at hun synes jeg gjør en veldig bra jobb her - og det er så hyggelig å høre! :hoppe: Får nesten dårlig samvittighet for å prøve på baby nå som jeg bare har vært på denne avdelingen i fire måneder. Men samtidig har jeg jobbet i firmaet i nesten to år, så det er vel innafor :ler: Mannen sa også det i går, at det må jo klaffe snart, jobb får bare være jobb! Han er søt da :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gratulerer med nytt ansvarsområde! Det er jo kjempebra :tommel:

Du trenger jo ikke drikke så mye, men syns du skal unne deg å kose deg altså :) Tror ikke det skal ha noe å si. Men, selvsagt, er du ikke komfortabel med det dropper du bare alkoholen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, gratulerer med nytt ansvarsområde! Det er jo kjempebra :tommel:

Du trenger jo ikke drikke så mye, men syns du skal unne deg å kose deg altså :) Tror ikke det skal ha noe å si. Men, selvsagt, er du ikke komfortabel med det dropper du bare alkoholen.

Takk! :) Jeg er kjempespent! Jeg skal ha ansvar for ettermarked, altså forsøke å hanke inn kunder som er på vei ut. Tror det blir bra! Var en hyggelig provisjonsordning også, og jeg takker da ikke nei til mer lønn! :fnise:

Joa, jeg tar vel kanskje med en rosé på lørdag.. :P Vant en i vinlotteriet forrige gang, og jeg kan vel like gjerne drikke den før det er for seint :ler: Tror det blir en bra helg! Det er meldt knallfint vær, varmt og godt, det er fri på mandag og vi har ingen andre planer enn festen på lørdag. :)

Jeg er glad i å være sammen med folk, men jeg er litt introvert og trives veldig godt med å ikke ha noen planer som helst :ler: Bare pusle rundt hjemme lese litt bok i på terrassen, trene valp og slappe av :)

Har du planer i helga, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd16

Ingen tegn til El enda. Har tatt noen el-tester, men det er ikke noe utslag. Tempen har vært merkelig lav de sist dagene, men nå har det vært ganske kaldt på soverommet også da. :ler:

Nå begynner jeg å kjenne på utålmodigheten.. Vil at det skal klaffe denne PP! Har ikke lyst på en uendelig syklus til! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du planer i helga, da?

Glemte å svare deg jeg :sjenert: Men vi hadde dåp i helgen, så den fløy jo bare av sted.

Om det klaffer for dere denne måneden får dere marsbaby, og det kan anbefales altså :) Selv om jeg vil ha i mai eller juni neste gang (hadde man bare kunnet bestille sånt hadde det vært så mye enklere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å svare deg jeg :sjenert: Men vi hadde dåp i helgen, så den fløy jo bare av sted.

Om det klaffer for dere denne måneden får dere marsbaby, og det kan anbefales altså :) Selv om jeg vil ha i mai eller juni neste gang (hadde man bare kunnet bestille sånt hadde det vært så mye enklere)

Åja! Jeg må finne dagboka di også, tror jeg ;) Håper dåpen gikk bra for seg! :)

De siste to dagene har jeg vært flink! Har gått 10,5km tilsammen, og i går jogget/løp jeg halve turen. Lilleulv klarte å gå sånn passe bra i dag, og i går var hun en engel. Jeg fikk magebelte til å ha båndet hennes i til bursdagen, og det falt i smak hos både to- og firbeinte. Det lyste lang vei at det var stas å trekke matmor på joggetur! :ler:

Nå ble jeg SULTEN, så det blir vel noe kveldsmat før jeg tar kvelden.

I dag har jeg merket mer såkalt fertil utflod, og fertility friend satt grønt lys med en gang. Det er fortsatt kun "vannaktig", men sist var det to dager med vannaktig før El. Så fingers crossed :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jaja, da har jeg begynt på Provera igjen. Hadde ingen tegn til el, så gyn sa jeg kunne ta en runde med Provera igjen. Begynte på cd22, og i dag fikk jeg crosshairs på tempen av Fertility Friend, så da er det et eller annet som skjer i hvert fall! Det går visstnok an å bli gravid selv om man bruker Provera, så da er vel ikm 1.juli tenker jeg! Vi får se hvordan det får da :) Vi tar ferie 27, så det kan bli en interessant første ferieuke! Enten får jeg mens, eller så er det en reell tempstigning. Har hørt at Provera kan øke tempen fordi det er syntetisk progesteron, men vi får se om et par uker, da :) 9 dager til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...