Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

Selvsagt blir de sjalu på hverandre, de bare biter det i seg og later som at det går bra.
De tar hensyn til barna og helheten og pakker følelsene bort. Noen klarer flerkoneri bedre enn andre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Jeg forstår at det var godt ment, men coronaen tatt i betraktning, så hadde det vært snillere mot de tre yngste ungene å ikke troppe opp på dørterskelen for å gratulere med dagen og absolutt IKKE kunne ta på hverandre elller leke med hverandre, for det vi så her er unger som ble veldig triste og som ikke helt forsto hvorfor ikke de kunne få leke med hverandre som vanlig. Det hadde blitt bedre å ta det på mobilen og synge der. :sukk: 

Vi er vitne til en storfamilie som er på vei gjennom livene sine fra A til Å og som krakelerer kraftig rett foran øynene våre. Kan hende at de angrer seg over å ha eksponert alt så mye som de har gjort. Det kommer ikke til å bli pent dette. 

Det er vel en stor del av inntekten deres. Hadde vært moro å vite hva de tjener på dette. 

Anonymkode: 7dba7...4c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker at det er en nokså svimlende sum, alle utgifter tatt i betraktning. Kan ikke forstå
at det er verdt det. Man mister seg selv og hverandre av det. "Når krybben er tom bites hestene" 
er et gammelt ordtak og følelsesmessig begynner vel en og annen krybbe å bli slunken nå. 
De mente det nok vel i starten, var yngre og hadde pågangsmot, så kom livets tørketrommel og eltet dem...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror og at Kody bar vil være sammen med Robin og prøver å bli kvitt resten av konene. Men at det er vanskelig for han å si rett ut at han ikke vil mer, så da blir det god gammeldags ghosting i stedet!

Jeg tror Christine også vil ut, men at hun er redd for å miste kontakten med barna til Janelle og Robyn hvis hun gjør det. 
Janelle vil ikke ut, hun har mye å miste på å bryte ut, da hun liker fellesskapet.

Meri, jeg aner ikke hva hun vil eller hvorfor hun fortsatt er med. Er det kun pga tv-programmet?

Og er det noen som skjønner seg på dette «vennskapet» med Robyn og Meri? Vi så jo helt tydelig at Meri ble deprimert etter at Kody giftet seg med Robyn, og at hun ble helt tilsidesatt etter at hun kom inn i familien. Hvorfor later de som om de er venner? Er det bare for å ha en felles front mot Janelle og Christine?

Anonymkode: 7fc57...f72

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerte på at Christine synes det var så rart at de tre yngste jentene hennes ikke vil flytte tilbake til Utah. De var vel 10, 8 og 1 år da de flyttet til Las Vegas, ikke rart de ikke har det samme forholdet til Utah som de voksne. Ble litt skuffet over hennes manglende evne til å se det fra deres ståsted, håper det var klippingen som overdrev...

Anonymkode: 96504...b0c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt i orden og opp til hver enkelt om en vil eller ikke vil utsette seg for denslags.  :) 

Noen ganger har jeg tenkt at "denne serien gidder jeg ikke å bruke mere tid på", men jeg må nok se
til den bitre slutten en gang kommer når jeg nå har fulgt trofast fra starten av. Huttetu, jeg er glad det ikke er meg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Reagerte på at Christine synes det var så rart at de tre yngste jentene hennes ikke vil flytte tilbake til Utah. De var vel 10, 8 og 1 år da de flyttet til Las Vegas, ikke rart de ikke har det samme forholdet til Utah som de voksne. Ble litt skuffet over hennes manglende evne til å se det fra deres ståsted, håper det var klippingen som overdrev...

Anonymkode: 96504...b0c

Christine er ikke så skinnhellig som enkelte her skal ha det til. Selv om barna hennes ikke ville flytte tilbake til Utah, så sa hun noe om at hun likevel skulle overtale Kody til at de skulle flytte tilbake dit, og at hun skulle klare å overtale han. 

Jeg har aldri likt Christine. Synes hun er så høylydt og støyende. Hun tar på seg en offerrolle, men jeg glemmer ikke hvordan hun tok for seg Meri for noen sesonger siden. Da var hun alt annet enn sympatisk. Hun er vel også den som nekter at de skal bygge det felleshuset, for hun vil ikke se at Kody går imellom konene. Hun drar også stadig fram at hun måtte bo i kjelleren i Utah, men kjelleren måtte jo være et ypperlig sted hvis hun ville unngå å se hvem av konene Kody hadde vært hos. 

Anonymkode: 7dba7...4c5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kjellerkonen" er også den minst populære av konene, ifølge henne. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (47 minutter siden):

"Kjellerkonen" er også den minst populære av konene, ifølge henne. 

Hun er jo kone nr 3, og hvis de andre allerede bodde i det huset når hun kom inn i familien, så måtte jo hun ta den plassen som var igjen. 

Anonymkode: 7dba7...4c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hun er jo kone nr 3, og hvis de andre allerede bodde i det huset når hun kom inn i familien, så måtte jo hun ta den plassen som var igjen. 

Anonymkode: 7dba7...4c5

Da bodde de vel i Wyoming? Ingen av barna var født enda da Christine og Kody ble gift (men Janelle var høygravid med det første barnet). Vet ikke når de flyttet til det huset i Wyoming hvor de eldste barna vokste opp, men det var antagelig omtrent samtidig som Christine og Kody ble gift. Tror det bare var i det store huset i Utah at hun bodde i kjelleren.

Anonymkode: 93203...562

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da bodde de vel i Wyoming? Ingen av barna var født enda da Christine og Kody ble gift (men Janelle var høygravid med det første barnet). Vet ikke når de flyttet til det huset i Wyoming hvor de eldste barna vokste opp, men det var antagelig omtrent samtidig som Christine og Kody ble gift. Tror det bare var i det store huset i Utah at hun bodde i kjelleren.

Anonymkode: 93203...562

Ok, men uansett så måtte jo en bo der, å det ble henne. 

Anonymkode: 7dba7...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ok, men uansett så måtte jo en bo der, å det ble henne. 

Anonymkode: 7dba7...4c5

Det er jo forsåvidt fair, det. Men Christine og Janelle hadde hele tiden langt flere barn enn Meri, for eksempel. I tillegg så var Christine den eneste som var hjemmeværende og tok seg av barna til de andre, så slik jeg ser det burde det finnes gode argumenter for at hun skulle få den beste av de tre leilighetene. 

 

Anonymkode: 83522...949

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo forsåvidt fair, det. Men Christine og Janelle hadde hele tiden langt flere barn enn Meri, for eksempel. I tillegg så var Christine den eneste som var hjemmeværende og tok seg av barna til de andre, så slik jeg ser det burde det finnes gode argumenter for at hun skulle få den beste av de tre leilighetene. 

 

Anonymkode: 83522...949

Det beste hadde nok vært om hun hadde Meri sin leilighet, da det var den man gikk gjennom for å komme til de to andre og Christine hadde alle ungene. Men sånn vi kjenner Meri fra de første sesongene regner jeg med at det var rimelig uaktuelt for henne å ha den kjipeste leiligheten. Men skjønner jo at Christine følte seg litt som "the basement wife" når all fornuft tilsier at hun burde bodd i midten, men ender opp der det er mest upraktisk for alle at hun er...

Anonymkode: 96504...b0c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må vi ikke glemme at media alltid ønsker å fremstille ting på en måte som gir flest klikk og penger i kassa. Så lenge de alle er gift er det vel greit å anta at de faktisk ønsker det slik. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fascinerende å lese litt sladder om disse. Finnes det noen nettside på engelsk der man kan lese mer sladder om siste nytt og utviklingen?

Synes det er teit av mediene og skrive "fire koner" og "gift med fire kvinner", når Kody faktisk bare har én virkelig kone han er gift med og det er Robyn, etter at Meri ga opp ekteskapet sitt for at Kody skulle få gifte seg lovlig med R sånn at han kunne adoptere barna hennes. For det er nå en gang slik at de tre andre ikke er koner, men bare samboere. Rent juridisk sett. Selv om de går rundt og later som de er aldri så gifte, alle sammen.

Noen som har mer og skrive om denne serien? Når går det på tv, forresten? På TLC?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Million said:

Fascinerende å lese litt sladder om disse. Finnes det noen nettside på engelsk der man kan lese mer sladder om siste nytt og utviklingen?

Synes det er teit av mediene og skrive "fire koner" og "gift med fire kvinner", når Kody faktisk bare har én virkelig kone han er gift med og det er Robyn, etter at Meri ga opp ekteskapet sitt for at Kody skulle få gifte seg lovlig med R sånn at han kunne adoptere barna hennes. For det er nå en gang slik at de tre andre ikke er koner, men bare samboere. Rent juridisk sett. Selv om de går rundt og later som de er aldri så gifte, alle sammen.

Noen som har mer og skrive om denne serien? Når går det på tv, forresten? På TLC?

Det går på TLC kl 22 på torsdager, legges ut ny episode på Discovery + hver torsdag. 

En del sladder her: https://screenrant.com/tag/sister-wives/

Anonymkode: 61711...8ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (6 timer siden):

Fascinerende å lese litt sladder om disse. Finnes det noen nettside på engelsk der man kan lese mer sladder om siste nytt og utviklingen?

Synes det er teit av mediene og skrive "fire koner" og "gift med fire kvinner", når Kody faktisk bare har én virkelig kone han er gift med og det er Robyn, etter at Meri ga opp ekteskapet sitt for at Kody skulle få gifte seg lovlig med R sånn at han kunne adoptere barna hennes. For det er nå en gang slik at de tre andre ikke er koner, men bare samboere. Rent juridisk sett. Selv om de går rundt og later som de er aldri så gifte, alle sammen.

Noen som har mer og skrive om denne serien? Når går det på tv, forresten? På TLC?

Det er en Reddit-sub som er ganske aktiv. :) 
 

I alle sesonger av serien  er de ganske tydelige på at det religiøse ekteskapet (altså seremonien i tempelet) er viktigere for dem enn det juridiske, så jeg føler egentlig ikke at de later som om de er gift i den forstand. De har en annen definisjon på det enn storsamfunnet og virker å være veldig bevisst på at det ikke er sånn ellers. 

Anonymkode: 83522...949

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (8 timer siden):

Fascinerende å lese litt sladder om disse. Finnes det noen nettside på engelsk der man kan lese mer sladder om siste nytt og utviklingen?

Synes det er teit av mediene og skrive "fire koner" og "gift med fire kvinner", når Kody faktisk bare har én virkelig kone han er gift med og det er Robyn, etter at Meri ga opp ekteskapet sitt for at Kody skulle få gifte seg lovlig med R sånn at han kunne adoptere barna hennes. For det er nå en gang slik at de tre andre ikke er koner, men bare samboere. Rent juridisk sett. Selv om de går rundt og later som de er aldri så gifte, alle sammen.

Noen som har mer og skrive om denne serien? Når går det på tv, forresten? På TLC?

Som ab før meg skrev. De har en helt annen definisjon selv på dette enn storsamfunnet ellers. Selv synes ikke jeg dette virker teit. Hadde nok vært teitere om programmet eller media skrev "kody og hans ene juridiske gifte kone +3 andre samboere". Jeg tenker at han er gift med 4 koner. I deres øyne er det den religiøse overbevisning av ekteskapet mer hellig og mer definerende enn det juridiske ekteskapet. Og innenfor poligamist sammfunnet er det nok også slik at en er ikke mer gift med et menneske selv om det bare er en av de som har en juridisk bindende avtale.

Slik ser vi det også i serien, da den religiøse seremonier mellom Robin og Kody er den datoen de feirer som bryllupsdag, og ikke den dagen de giftet seg i et tomt lokalet med så og si bare de selv for å inngå et juridisk bryllup.

Anonymkode: 61747...8e0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...