Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

...og nå sier Robyn det samme til han, som han sa til Meri for lenge siden. Han må bestemme seg med en gang 
om han vil ha et barn til eller ikke. Hun vil kanskje det nemlig. 

Nytt var det at hun ser sine barn som noen som romsterer rundt i åndeverdenen og bare venter på å bli født
av henne. Nå er det en mørkhåret sjelegutt som har nappet henne i ermet og vennligst vil bli født, sier hun. 
Vi avventer sakens fremdrift.  :popcorn:

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir sikkert mer og mer vanlig med flerekoneri og flermanneri. En del av mangfoldets kultur, og det vi fastboende kaller polyamorøs som unnskyldning.

Anonymkode: 784e9...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Kody ikke at det er en idiotisk plan at han skal gå mellom husene (ikke Meri da, som han er helt over og som han prøver å bli kvitt) mens alle de andre ikke får sosialisere med noen fordi han skal overholde smittcvernsregler? Sitter og snakker om det som om han er så flink og de andre, spesielt Christine og Janelle, prøver å ødelegge mens de egentlig bare prøver å holde familien samlet. Kode sliter med å ikke være hovedpersonen når Janelle sier hun heller vil la barna sine se Christine enn Kody hvis hun må velge. Han blir jo dritsur.

Det er noe rart med religionen når Kody snakker om at det handler om å holde ut. Ikke akkurat et så veldig positivt syn på livet?

Om de flytter tilbake til Utah, vil alle konene bli med? Ser ut som Christine og Janelle er for, men hva med Meri? Robyns sønn hadde vel skole eller noe som holder han i Flagstaff?

Skulle likt å sette de første sesongene, men de finnes ikke noen steder som er gratis?

Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

...og nå sier Robyn det samme til han, som han sa til Meri for lenge siden. Han må bestemme seg med en gang 
om han vil ha et barn til eller ikke. Hun vil kanskje det nemlig. 

Nytt var det at hun ser sine barn som noen som romsterer rundt i åndeverdenen og bare venter på å bli født
av henne. Nå er det en mørkhåret sjelegutt som har nappet henne i ermet og vennligst vil bli født, sier hun. 
Vi avventer sakens fremdrift.  :popcorn:

Herlighet, Robyn høres helt gal ut. Det beste var da Kody sa at hvis de fikk en blond jente kom Robyn til å tro hun fikk feil unge. 🤣

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, K@tt said:

Ser Kody ikke at det er en idiotisk plan at han skal gå mellom husene (ikke Meri da, som han er helt over og som han prøver å bli kvitt) mens alle de andre ikke får sosialisere med noen fordi han skal overholde smittcvernsregler? Sitter og snakker om det som om han er så flink og de andre, spesielt Christine og Janelle, prøver å ødelegge mens de egentlig bare prøver å holde familien samlet. Kode sliter med å ikke være hovedpersonen når Janelle sier hun heller vil la barna sine se Christine enn Kody hvis hun må velge. Han blir jo dritsur.

Det er noe rart med religionen når Kody snakker om at det handler om å holde ut. Ikke akkurat et så veldig positivt syn på livet?

Om de flytter tilbake til Utah, vil alle konene bli med? Ser ut som Christine og Janelle er for, men hva med Meri? Robyns sønn hadde vel skole eller noe som holder han i Flagstaff?

Skulle likt å sette de første sesongene, men de finnes ikke noen steder som er gratis?

Herlighet, Robyn høres helt gal ut. Det beste var da Kody sa at hvis de fikk en blond jente kom Robyn til å tro hun fikk feil unge. 🤣

Det er visst en veldig sentral trosoppfatning hos mormoner at man tror på et "pre-mortal life", eller "pre-existance" der sjelen bor frem til den blir født. Om man er oppvokst i den tro at det finnes barn fanget i et slags for-liv som venter på å bli født så skjønner jeg mer at de er så opptatt av å få barn, for å liksom ikke etterlate noen familiemedlemmer igjen flytende rundt uten kropp. Selv om det høres helt fjernt ut for meg som ikke er religiøs 🙈

 

Anonymkode: 61711...8ea

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er visst en veldig sentral trosoppfatning hos mormoner at man tror på et "pre-mortal life", eller "pre-existance" der sjelen bor frem til den blir født. Om man er oppvokst i den tro at det finnes barn fanget i et slags for-liv som venter på å bli født så skjønner jeg mer at de er så opptatt av å få barn, for å liksom ikke etterlate noen familiemedlemmer igjen flytende rundt uten kropp. Selv om det høres helt fjernt ut for meg som ikke er religiøs 🙈

 

Anonymkode: 61711...8ea

Høres veldig spesielt ut! Til og med Kody lo jo litt av meningene til Robyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K@tt skrev (3 timer siden):

Ser Kody ikke at det er en idiotisk plan at han skal gå mellom husene (ikke Meri da, som han er helt over og som han prøver å bli kvitt) mens alle de andre ikke får sosialisere med noen fordi han skal overholde smittcvernsregler? Sitter og snakker om det som om han er så flink og de andre, spesielt Christine og Janelle, prøver å ødelegge mens de egentlig bare prøver å holde familien samlet. Kode sliter med å ikke være hovedpersonen når Janelle sier hun heller vil la barna sine se Christine enn Kody hvis hun må velge. Han blir jo dritsur.

Det er noe rart med religionen når Kody snakker om at det handler om å holde ut. Ikke akkurat et så veldig positivt syn på livet?

Om de flytter tilbake til Utah, vil alle konene bli med? Ser ut som Christine og Janelle er for, men hva med Meri? Robyns sønn hadde vel skole eller noe som holder han i Flagstaff?

Skulle likt å sette de første sesongene, men de finnes ikke noen steder som er gratis?

Herlighet, Robyn høres helt gal ut. Det beste var da Kody sa at hvis de fikk en blond jente kom Robyn til å tro hun fikk feil unge. 🤣

Er ikke det vertshuset som Meri kjøpte i Utah? Jeg kan ta feil, men mener å huske det.

Anonymkode: 7dba7...4c5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo; Parowan i Utah.  :jepp:  Sier meg ikke stort, men ser at hun har fått gode tilbakemeldinger og "best country inn" de årene hun har hatt den. Jeg er glad på hennes og mammaens vegne. Det var kanskje meningen at de skulle ta tilbake familiens plass og drive det videre. Ikke minst er det bra for henne  å ha dette å kunne falle tilbake på og utvikle videre som sitt eget, når familien løser seg opp. Så selger hun postordreklær i tillegg.

 https://shop.lularoebless.com/lularoemeribrown 
Det blir nok til salt i grøten og hun kommer til å klare seg videre. 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på nettet at eldstesønnen Logan har giftet seg. Det har de vel ikke tatt opp i serien? Ikke nevnt en gang? :klo: 
Husker ikke å ha sett det i alle fall. De ønsket kanskje å trekke seg helt ut derfra og jeg forstår det i såfall. Lykke til. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor Kody og Meri fortsatt er sammen? Det virker som Meri fortsatt vil prøve, men Kody virker totalt uinteressert? Ser ikke Meri dette selv? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det kan virke skummelt å gi slipp på noe som har vart veldig lenge. De har dessuten mange unger felles i den familien og alt som binder dem sammen i familiestrukturen er vel noe hun gjerne vil fortsette å beholde. I alle fall noe av det, så det kan jo ikke være enkelt å vite hva som er rett. Familien, eller hennes ve og vel...hva skal man velge? :sukk: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett to siste episoder i dag, nå virker det som det snart rakner for hele familien: Christine vil flytte til utah, men ikke de andre. hun sier hun ikke vil være sammen kody noe mer og er veldig skuffet over han..  og meri og kody sliter.. jaja drama er det ;) 

Anonymkode: 60770...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjener de helt hinsides mye på den TV-serien? Siden de ser ut til å synes at det er uproblematisk å vise familien sin i full oppløsning på TV. 

En annen TLC-serie, Cake Boss; Buddy skadet hånden sin noe helt forferdelig. TV-kameraene må ha vært på plass innen få minutter etter hendelsen.

Har ikke de folkene noen som helst grenser..? Mister de retten til privatliv når de skriver under kontrakt med et TV-selskap? 

Hm.

Jeg mener ikke dette som kritikk av seriene, eller noe sånt, jeg bare lurer på hva som driver dem.

Endret av every woman
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett de siste episodene nå og... 🤬🤮 på Kody

 

Stakkars, stakkars Ysabel! Og hvorfor aksepterer Kody at Janelle drar for å hjelpe datteren sin når barnebarnet skal opereres, men foreslår at hans egne datter på 17 år skal utsette en operasjon hun har ventet så lenge på? :(

Og at han sier til konene som prøver å samarbeide at han gir faen og ikke gidder bidra. Det er jo han som bidrar mest til a kommunikasjonen er dårlig ved å ikke støtte konene sine slik at de ikke føler seg trygge nok til å si hva de mener. De er jo mye mer ærlige og flinke til å uttrykke seg for tv-produksjonen enn foran mannen sin.

Syntes det var hyggelig av Meri å strekke ut ei hånd da Christine ble lei seg (for Kody gadd ihvertfall ikke det) men det er jo ikke det hun vil høre. "Jeg har holdt ut med dette, derfor må du også det"...  Run, Christine, run, du vil ikke være fanget i samme fengsel som Meri er i.

Anonymkode: 61711...8ea

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveldens episode sa Kody at han bor hos Robyn i en hel uke av gangen. Tidligere har de vel hatt strenge regler om å rullere annenhver dag, eller noe sånt. Hvorfor er han ikke to dager hos Christine, to dager hos Robyn og så to dager hos Janelle (evt. hos Christine igjen hvis han ikke tør å bo hos Janelle pga. ungdommene hennes)? De hadde ganske strenge regler for dette da de bodde hver for seg i Las Vegas mens husene i blindveien ble bygget.
Jeg skjønner meg ikke helt på Kody når han skylder alt på korona. Det er så tydelig at han helst ønsker å kvitte seg med alle de gamle konene og bare vil bo med Robyn. Enten må han være ærlig med konene og gjøre det slutt på en ordentlig måte, eller så må han ta seg sammen og stå for det valget han har tatt og jobbe med ekteskapene til de tre gamle konene.

Fikk vondt av Christine som så åpenbart mistrives. Hun burde bare flytte til Utah, og være i nærheten av foreldrene og barna sine. Skjønner ikke helt hvorfor de gamle konene gidder å bli værende, de har jo ikke noe til felles når de ikke lenger oppdrar barn sammen, så hva er da poenget med å streve så mye for å ha det Ok men aldri ha det bra? Da må det være bedre å ta et aktivt valg og skille seg, og så heller bo sammen med andre slektninger hvis man ikke ønsker å bo alene. De har alle sammen ørten søsken de kunne bodd sammen med, og så virker det som at det er nokså normalt å bo sammen med moren sin eller at en mor bor hos barnet sitt. Så tror ikke de hadde vært ensomme hvis det er det de er redde for. 
Eller er det økonomiske årsaker som holder dem samlet i Flagstaff? Har de bundet opp all kapitalen sin der, sånn at de ikke har råd til å reise sin kos?

Anonymkode: 93203...562

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i dere over ang. Kody. Hva skjer med han😅😅.. Stakkars Ysobel😢 Han synes det er viktigere å kunne besøke Robyn og barna enn å støtte henne i noe som hittil i hennes liv er det største som skal skje! Det er jo en alvorlig operasjon, hun trenger ALL støtte! Hvorfor kunne ikke Kody bare gå i karantene etter turen?? Hun burde iallefall få støtte i å ta operasjonen nå, siden hun er i store smerter! Snakk om å prioritere. Det er som at han behandler barna i forhold til hvordan han har det med mødrene deres. Nedprioriterer de samtidig som han nedprioriterer moren deres. Kvalmt!  Samme med Janelle og operasjonen til Maddies datter.. Han burde ta seg tid til ting som er viktig. Å gå i karantene og å holde seg for seg selv etterpå til det er trygt. På grunn av at familien trenger han! Virker faktisk som at Robyn styrer han, alle valgene han tar virker å være basert på hennes meninger😅

Janelle har overasket meg positivt de episodene her. Hun er så reflektert og tar ansvar for å bedre kommunikasjonen mellom konene. Hun viser at hun har et godt hjerte, går virkelig inn for å forstå alle sitt synspunkter. Å er ærlig om sine egne negative trekk og jobber med de. 

Synes synd på Christine gjennom desse episodene. Hun fortjener noen som elsker henne.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logan har vel ikke vært en del av serien siden han flyttet sammen med Michelle. Jeg fulgte dem litt på Instagram (men nå er i alle fall Michelle sin konto lukket), og det var tydelig at de levde et ganske annet liv enn Logans familie, med mye festing og alkohol. Også Maddie, Aspyn og Mykelti lever langt mer skjermede liv, utenfor serien, og det er helt naturlig når man er voksen og etablert for seg selv og ikke minst har en partner som tross alt også har noe de skulle sagt i forhold til hvor offentlige de skal være. 

Jeg synes de siste par sesongene har forandret seg veldig. De er mye mer negative enn de var før, det er flere problemstillinger og mindre av det hyggelige og positive. Jeg er usikker på om det er reelt eller bare spill for galleriet, fordi de vet hva folk vil se. De lager jo serien for å tjene penger, så det er ikke sikkert det vi ser reflekterer virkeligheten så mye som vi kanskje ønsker. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig med dere. . .men den tomten deres i Flagstaff kunne jeg godt ha tenkt meg å sette opp et bra hus og bo på. 
Stor himmel, godt med plass, fint digert fjell i det fjerne og naturlyder 24/7. 

Huff for et rot de sitter midt i. :sukk: Kody gjør en skikkelig dårlig figur her. Robyn er...antagelig en liten slange som vet akkurat hva hun skal ta tak i og dra i for å påvirke sin ektemann. Hun er opptatt av seg og sitt, selv om hun snakker så varmt og fromt om "troen" deres og alt som holder dem sammen i storfamilie. 
Hun mener tydeligvis at hun har Gud med på sitt lag hele tiden, uansett hva hun vil ha og hun blir ikke helt fornøyd noen gang, ser det ut til. Magefølelsen min krymper seg når hun dukker opp på tv`n.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elida88 skrev (2 timer siden):

Enig i dere over ang. Kody. Hva skjer med han😅😅.. Stakkars Ysobel😢 Han synes det er viktigere å kunne besøke Robyn og barna enn å støtte henne i noe som hittil i hennes liv er det største som skal skje! Det er jo en alvorlig operasjon, hun trenger ALL støtte! Hvorfor kunne ikke Kody bare gå i karantene etter turen?? Hun burde iallefall få støtte i å ta operasjonen nå, siden hun er i store smerter! Snakk om å prioritere. Det er som at han behandler barna i forhold til hvordan han har det med mødrene deres. Nedprioriterer de samtidig som han nedprioriterer moren deres. Kvalmt!  Samme med Janelle og operasjonen til Maddies datter.. Han burde ta seg tid til ting som er viktig. Å gå i karantene og å holde seg for seg selv etterpå til det er trygt. På grunn av at familien trenger han! Virker faktisk som at Robyn styrer han, alle valgene han tar virker å være basert på hennes meninger😅

Janelle har overasket meg positivt de episodene her. Hun er så reflektert og tar ansvar for å bedre kommunikasjonen mellom konene. Hun viser at hun har et godt hjerte, går virkelig inn for å forstå alle sitt synspunkter. Å er ærlig om sine egne negative trekk og jobber med de. 

Synes synd på Christine gjennom desse episodene. Hun fortjener noen som elsker henne.

Er enig i det du skriver, bortsett fra at det er synd på Christine. Hun tar på seg offermasken. Det merker man så fort hun snakker med den tilgjorte lave stemmen. Hun fikk som fortjent når ingen av de andre var villige til å flytte til Utah. Hun har i tidligere episoder sagt at hun skal klare å overbevise Kody og at hun er sikker på at de andre konene er villige til å flytte dit.

Den eneste som har grunn til å flytte til Utah, er Christine siden noen av barna hennes bor der. Hun har tydeligvis ikke reflektert over konsekvensene ved å flytte dit, hun har bare drømt å komme nærmere barna sine. Å flytte til Utah, gagner bare Christine, og hun kan ikke forvente at alle de andre skal flytte dit til en usikker fremtid for hennes skyld. 

Anonymkode: 7dba7...4c5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kody tenker kun på seg selv, snakker om alle andre sin «attitude», men tenker tydligvis ikke over sin egen. At helseproblemer og livskvalitet i familien kommer forran samvær med han bryr han seg ikke noe om. Fikk skikkelig vondt av Ysobell! Noen som vet om hun ble operert? 

Anonymkode: 236db...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...