Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

Alle har sine feil og mangler, hver på sitt vis. Meri også. Ikke lett å være den med kun èn unge (som hun attpåtil fikk for lenge siden), når mannen er veldig opptatt av å fylle jorden med nye varianter på løpende bånd om han kan. Hun havner på siden i interessefeltet da, spesielt etter at "den spennende nybruden" kom inn i gjengen. Er ikke han særlig interessert i henne, så forstår jeg at det var vanskelig å stå imot når det kom både aksept, forståelse og godord utenfra. Et ensomt familieliv har det blitt for henne og det koster nok å fortsette å late som at ting er helt ok, hvis de ikke er det. 

Unner henne å splitte opp, flytte ut og finne sitt eget liv med en mann som syns at hun er god nok som hun er for ham. 

Det blir litt rart å skulle definere "utro" oppi alt i en slik utvidet familiesammensetning. Kody er ikke utro, men sammen med fire damer på rullerende bånd. Hvorfor skulle ikke damene kunne få gjøre det samme om de hadde behov for det? Jeg liker at reglene er like for folk. :)

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (5 timer siden):

Alle har sine feil og mangler, hver på sitt vis. Meri også. Ikke lett å være den med kun èn unge (som hun attpåtil fikk for lenge siden), når mannen er veldig opptatt av å fylle jorden med nye varianter på løpende bånd om han kan. Hun havner på siden i interessefeltet da, spesielt etter at "den spennende nybruden" kom inn i gjengen. Er ikke han særlig interessert i henne, så forstår jeg at det var vanskelig å stå imot når det kom både aksept, forståelse og godord utenfra. Et ensomt familieliv har det blitt for henne og det koster nok å fortsette å late som at ting er helt ok, hvis de ikke er det. 

Unner henne å splitte opp, flytte ut og finne sitt eget liv med en mann som syns at hun er god nok som hun er for ham. 

Det blir litt rart å skulle definere "utro" oppi alt i en slik utvidet familiesammensetning. Kody er ikke utro, men sammen med fire damer på rullerende bånd. Hvorfor skulle ikke damene kunne få gjøre det samme om de hadde behov for det? Jeg liker at reglene er like for folk. :)

Enig :) 

Anonymkode: 7dba7...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(På forhånd:sorry wall of text) 

Ang dette med å ha like regler for alle:

Jeg er ei som har vært utro tidligere. I ekteskap også. Mannen vet om dette, og han fikk sjansen til å gå hvis han ville. Det var ikke noe annet enn litt tull på si, og det skjedde bare en gang. Men det er likevel utroskap. 

Det ble et brudd på tillit, og jeg ser for meg at tilliten mellom Meri og Kody ble brutt da hun følelsesmessig var en annen plass. Hun er vant med at han er i et åpent ekteskap, men han "eier" henne. Han burde la tvilen komme henne til gode. Men det han gjør istedenfor er å stenge henne ute fra sitt liv, når han burde ha gjort det motsatte. Hun følte seg ensom i det øyeblikket det ble opprettet kontakt med denne online-fyren. 

Da kommer vi tilbake til min utroskap: Jeg har gitt mannen min lov til å gjøre det samme som meg med en annen kvinne. Han sier han ikke kommer til å gjøre det, men muligheten er der hvis den byr seg. 

Jeg har jobbet HVER dag siden for å bygge opp igjen tillit. Jeg jobber hver dag med samvittigheten min, og mannen min ser dette. 

Kody ser ikke hvorfor Meri var følelsesmessig utro, og blir sint når hun prøver å forklare. Han stenger henne ute hvor han burde jobbe mer med henne. Hun er vant med å være den første konen av de 4, og jeg ville også vært sjalu på Robyn.

Meri burde stolt på at Kody ikke mister følelsene sine for henne, men det er akkurat der svikten er. Han har for mye å gjøre mellom sine 4 koner. Han klager på at kvinnfolka bare maser, men han har da gjort dette mot seg selv. Flyttet flere ganger ila serien, gjort konene og barna utrygge. For hver flytting tærer det på tålmodigheten og økonomi. Ting som kan bryte ethvert forhold, her kan han faktisk bryte 4 forhold. 

Datteren til Meri er så skjønn. Dama hennes og hun elsker hverandre. Det ser man lett. Alle kan vel reagere med sjokk selv om man er tolerant, slik Meri åpenbart gjorde og er. 

Kody burde tenke seg om når han snakker offentlig om konene sine. Han snakker stygt om spesielt Meri, på en slik måte at jeg tror ikke han elsker henne. 

Det er veldig trist at et slikt samhold plutselig skal snu. 

Anonymkode: 1f226...b8b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

(På forhånd:sorry wall of text) 

Ang dette med å ha like regler for alle:

Jeg er ei som har vært utro tidligere. I ekteskap også. Mannen vet om dette, og han fikk sjansen til å gå hvis han ville. Det var ikke noe annet enn litt tull på si, og det skjedde bare en gang. Men det er likevel utroskap. 

Det ble et brudd på tillit, og jeg ser for meg at tilliten mellom Meri og Kody ble brutt da hun følelsesmessig var en annen plass. Hun er vant med at han er i et åpent ekteskap, men han "eier" henne. Han burde la tvilen komme henne til gode. Men det han gjør istedenfor er å stenge henne ute fra sitt liv, når han burde ha gjort det motsatte. Hun følte seg ensom i det øyeblikket det ble opprettet kontakt med denne online-fyren. 

Da kommer vi tilbake til min utroskap: Jeg har gitt mannen min lov til å gjøre det samme som meg med en annen kvinne. Han sier han ikke kommer til å gjøre det, men muligheten er der hvis den byr seg. 

Jeg har jobbet HVER dag siden for å bygge opp igjen tillit. Jeg jobber hver dag med samvittigheten min, og mannen min ser dette. 

Kody ser ikke hvorfor Meri var følelsesmessig utro, og blir sint når hun prøver å forklare. Han stenger henne ute hvor han burde jobbe mer med henne. Hun er vant med å være den første konen av de 4, og jeg ville også vært sjalu på Robyn.

Meri burde stolt på at Kody ikke mister følelsene sine for henne, men det er akkurat der svikten er. Han har for mye å gjøre mellom sine 4 koner. Han klager på at kvinnfolka bare maser, men han har da gjort dette mot seg selv. Flyttet flere ganger ila serien, gjort konene og barna utrygge. For hver flytting tærer det på tålmodigheten og økonomi. Ting som kan bryte ethvert forhold, her kan han faktisk bryte 4 forhold. 

Datteren til Meri er så skjønn. Dama hennes og hun elsker hverandre. Det ser man lett. Alle kan vel reagere med sjokk selv om man er tolerant, slik Meri åpenbart gjorde og er. 

Kody burde tenke seg om når han snakker offentlig om konene sine. Han snakker stygt om spesielt Meri, på en slik måte at jeg tror ikke han elsker henne. 

Det er veldig trist at et slikt samhold plutselig skal snu. 

Anonymkode: 1f226...b8b

Kody har vel sagt at problemene med Meri starta lenge før catfishingen, at han har følt seg litt lurt til å gifte seg med henne omtrent? Og har vært en del ting som har kommet opp gjennom serien, bl.a. at Meri har vært for strenge med ungene til Christine og at ungene ikke fikk gå gjennom hennes leilighet for å komme seg til Janelle og omvendt og at det var ganske mye pes når Christine var lærer og barnehage for hele gjengen. Hun har jo generelt virka som en ganske vanskelig person før hun ble litt utstøtt av familien. Virker som hun har blitt litt bedre nå, men kan hende det er fordi hun har færre situasjoner å være vanskelig i nå som hun nesten ikke møter familien.

Anonymkode: 96504...b0c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens:

Jeg syntes de var interessant å høre om Meri, Mariah og Audrey og refleksjonene rundt å holde B&B åpent. Og trist å se bestemor når man vet at hun ikke har lenge igjen.  Men er det ikke rart at Mariah og Audrey drar videre etter å ha vært hos Meri bare en uke, trodde de skulle være i karantene i to uker? 

Skjønner ikke at ingen har sagt noe til Kody på en hel uke om at Mariah og Audrey var dratt til Utah, skjønner at Meri og Kody ikke kommuniserer, men snakker ikke Kody med dattera? 

Christine og hennes unger er veldig søte. Stakar Truely, Ariella og Solomon, får vondt av de blir eksponert når de er så små og sårbare. 

Anonymkode: 61711...8ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle ungene får sin barndom solgt. De har jo vokst opp med dette og vet ikke om noe annet. Til og med fødslene ble solgt. Godt at noen kan velge å beskytte seg når de blir gamle nok til å bestemme selv. Logan forsvant tidlig ut og bra er det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dagens:

Jeg syntes de var interessant å høre om Meri, Mariah og Audrey og refleksjonene rundt å holde B&B åpent. Og trist å se bestemor når man vet at hun ikke har lenge igjen.  Men er det ikke rart at Mariah og Audrey drar videre etter å ha vært hos Meri bare en uke, trodde de skulle være i karantene i to uker? 

Skjønner ikke at ingen har sagt noe til Kody på en hel uke om at Mariah og Audrey var dratt til Utah, skjønner at Meri og Kody ikke kommuniserer, men snakker ikke Kody med dattera? 

Christine og hennes unger er veldig søte. Stakar Truely, Ariella og Solomon, får vondt av de blir eksponert når de er så små og sårbare. 

Anonymkode: 61711...8ea

Hvor ser du denne episoden? Kom ukke alkurat "different wives different rules" ut? 

Anonymkode: 22169...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor ser du denne episoden? Kom ukke alkurat "different wives different rules" ut? 

Anonymkode: 22169...90a

På Dickovery+ ligger det ny episode ut hver torsdag. Jeg har nettopp sett den nye "birthday breakdown".. Og finner ut at jeg liker Meri mer og mer..

Anonymkode: 61747...8e0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kody har vel sagt at problemene med Meri starta lenge før catfishingen, at han har følt seg litt lurt til å gifte seg med henne omtrent? Og har vært en del ting som har kommet opp gjennom serien, bl.a. at Meri har vært for strenge med ungene til Christine og at ungene ikke fikk gå gjennom hennes leilighet for å komme seg til Janelle og omvendt og at det var ganske mye pes når Christine var lærer og barnehage for hele gjengen. Hun har jo generelt virka som en ganske vanskelig person før hun ble litt utstøtt av familien. Virker som hun har blitt litt bedre nå, men kan hende det er fordi hun har færre situasjoner å være vanskelig i nå som hun nesten ikke møter familien.

Anonymkode: 96504...b0c

Enig med dette. Hvis man leser litt mellom linjene, både i boka og uttalelser i serien om hvordan livet var før de begynte å filme så skjønner man at Meri har vært en veldig dominant person i familien. Man ser også flere eksempler på dette i serien. Meri sier sjeldent ifra hva hun mener, i stedet kan hun opptre som usikker eller negativ til andres meninger og ender ofte opp i en slags hysterisk offer-rolle der det er fryktelig synd på henne fordi de andre "ikke tar hensyn". 

Jeg synes riktignok at hun har moderert seg ganske mye, i alle fall de siste to sesongene, men jeg ser ingen tegn til at hun viser særlig god innsikt i hvordan oppførselen hennes påvirker de andre i familien, så jeg tror det reelt sett handler mest om at hun blir mer satt på plass av Kody og de andre når det først skjer.

Et eksempel er jo den krangelen om tomta som var i forrige sesong. Hun sier at hun er misfornøyd med å ha blitt "tildelt" en tomt, noe som er greit nok for det virker ikke som om den prosessen var så god, likevel så låser hun seg helt når Kody/Robyn prøver å nøste opp i hvor hun egentlig vil bo og plutselig er det ekstremt synd på henne fordi hun ikke vet hvilken tomt hun ønsker seg.

Anonymkode: 83522...949

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Enig med dette. Hvis man leser litt mellom linjene, både i boka og uttalelser i serien om hvordan livet var før de begynte å filme så skjønner man at Meri har vært en veldig dominant person i familien. Man ser også flere eksempler på dette i serien. Meri sier sjeldent ifra hva hun mener, i stedet kan hun opptre som usikker eller negativ til andres meninger og ender ofte opp i en slags hysterisk offer-rolle der det er fryktelig synd på henne fordi de andre "ikke tar hensyn". 

Jeg synes riktignok at hun har moderert seg ganske mye, i alle fall de siste to sesongene, men jeg ser ingen tegn til at hun viser særlig god innsikt i hvordan oppførselen hennes påvirker de andre i familien, så jeg tror det reelt sett handler mest om at hun blir mer satt på plass av Kody og de andre når det først skjer.

Et eksempel er jo den krangelen om tomta som var i forrige sesong. Hun sier at hun er misfornøyd med å ha blitt "tildelt" en tomt, noe som er greit nok for det virker ikke som om den prosessen var så god, likevel så låser hun seg helt når Kody/Robyn prøver å nøste opp i hvor hun egentlig vil bo og plutselig er det ekstremt synd på henne fordi hun ikke vet hvilken tomt hun ønsker seg.

Anonymkode: 83522...949

Dette med tomta har irritert meg noe sykt. Enn å lage så mye styr og så vet hun ikke hvor hun helst vil engang. Altså, hvis hun ikke vet hva hun vil og alle de andre ønsker seg noe... hva skal man gjøre da, vente i noen år til hun greier å bestemme seg?

Anonymkode: 96504...b0c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette med tomta har irritert meg noe sykt. Enn å lage så mye styr og så vet hun ikke hvor hun helst vil engang. Altså, hvis hun ikke vet hva hun vil og alle de andre ønsker seg noe... hva skal man gjøre da, vente i noen år til hun greier å bestemme seg?

Anonymkode: 96504...b0c

Meri har mest lyst å bo ved den lille dammen,men siden andre konene har opplevd at ikke Meri setter pris på at andre går gjennom hennes del av huset, er de redd for at Meri vil sperre tilgangen for deres barn å leke i dammen.

Men jeg tror ikke det handler så mye om tomta egentlig, men mest frustrasjon over at ikke Kody prater med henne. Det virker ikke som om Meri og Kody noen gang har satt seg ned og pratet om de tomtene og planer fremover. Janette og Christine som er mer handlekraftige har tydeligvis sagt klart i fra om hvor de vil bo og diskutert dette med Kody. Men Meri og Kody har tydeligvis ikke pratet sammen, Kody har bare husket på en bemerkning Meri en gang kom med om at hun ville likt å bo blant trærne. Så første gang hun hørte om hvor det var tenkt at hun skulle bo var når Kody la frem en plan i plenum, og siden hun er blitt plassert et godt stykke unna de andre, syntes hun ikke det var noe alright. 🤷

Anonymkode: 61711...8ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en trist episode dette var. Synes det kom veldig tydelig frem at de ikke egentlig er én familie lenger. I denne episoden virket det som om de eneste som virkelig gadd å gjøre en innsats var Christine og hennes barn, som kjørte og gratulerte to av stebarna med dagen. Synes det var veldig rart at ikke Kody gjorde det på samme måte for å gratulere sønnen til Janelle. Jeg skjønner at de alle sammen bor et godt stykke fra hverandre, men litt innsats for å treffe hverandre burde de kunne legge ned. Blir nesten irritert når de gnåler i vei om hvor trist det er at de ikke får treffe hele familien, men så gjør de så lite.

Meri og Kody som åpenbart er helt ferdige med hverandre er nå én ting, men det virket ikke som om Meri hadde snakket med Robyn på lenge heller. Synes generelt det er veldig rart at ikke Kody visste at jentene hadde byttet plass med bestemor, hvorfor har han ikke fått vite det fra Mariah?


Er man virkelig én familie når alle sammen har såå lite kontakt? Synes det virker mer og mer som at Kody har tre separate familier, pluss en ekskone med et voksent utflyttet barn som han ikke har kontakt med. Når de har så lite med hverandre å gjøre, hva er da poenget med plural marriage? De snakker jo alltid om fordelene ved å være mange voksne, og hvor viktig den tette kontakten er, og at derfor er plural marriage bedre enn monogami. Men de etterlever jo ikke det? Slik de lever nå er helt fjernt fra alt det de preker om.
Fortsetter de slik stort lenger ender det vel med at Kody og Robyn blir et vanlig, monogamt ektepar. Det virker jo som om det egentlig er det han ønsker, han er bare for konfliktsky og veik til å skille seg fra de andre. Eller kanskje han er redd for å miste kontakten med de små barna? Kanskje han venter med å dumpe Janelle og Christine til barna er voksne? Hva tror dere?

Anonymkode: 93203...562

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er Kody kun hos Robyn og hvorfor sier han at det er så fint og fredelig uten resten av familien? Det er så tydelig at han har en favoritt kone å bare skulle ønske det var de. Nei huff så trist

Anonymkode: 22169...90a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slik de lever nå er helt fjernt fra alt det de preker om.

Fortsetter de slik stort lenger ender det vel med at Kody og Robyn blir et vanlig, monogamt ektepar. Det virker jo som om det egentlig er det han ønsker, han er bare for konfliktsky og veik til å skille seg fra de andre. Eller kanskje han er redd for å miste kontakten med de små barna? Kanskje han venter med å dumpe Janelle og Christine til barna er voksne? Hva tror dere?

Anonymkode: 93203...562

Jeg tror det er det han vil ja. Super tydelig! Han ønsker å avslutte alt å kun være gift med sin ekte kone på papiret, Robyn. 

Anonymkode: 22169...90a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er Kody kun hos Robyn og hvorfor sier han at det er så fint og fredelig uten resten av familien? Det er så tydelig at han har en favoritt kone å bare skulle ønske det var de. Nei huff så trist

Anonymkode: 22169...90a

Han er også hos Christine. Janelle vil ikke ha han hos seg under pandemien, og hos Meri har han ikke overnattet på flere år. 

Anonymkode: 7dba7...4c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen tvil om at det rakner... vondt å se på at de ikke kan rydde opp. Tror Meri hadde hatt det bedre alene og fri. Christine ville nok gjerne fortsatt med Kody, kanskje helst uten de andre konene, men hun ønsker seg til Utah, og virker ulykkelig. Janelle virker som om hun er glad i både Kody og de andre konene, men hun slår meg som den mest selvstendige. Robyn er favoritten. 

Men vi glemmer vel at dette er dypt religiøse mennesker som er sterkt i mot skilsmisse, enda de ikke er lovlig gift. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meadow skrev (4 timer siden):

Men vi glemmer vel at dette er dypt religiøse mennesker som er sterkt i mot skilsmisse, enda de ikke er lovlig gift. 

Både Robyn og Janelle har vært skilt tidligere, så jeg tror egentlig ikke at skilsmisse er så uhørt. Videre er jo Christines foreldre også skilt, mens Janelles mor har vært gift tre ganger. Men virker i alle fall som om Kody aldri kommer til å ta første steg til skilsmisse. 

Anonymkode: 83522...949

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at det var godt ment, men coronaen tatt i betraktning, så hadde det vært snillere mot de tre yngste ungene å ikke troppe opp på dørterskelen for å gratulere med dagen og absolutt IKKE kunne ta på hverandre elller leke med hverandre, for det vi så her er unger som ble veldig triste og som ikke helt forsto hvorfor ikke de kunne få leke med hverandre som vanlig. Det hadde blitt bedre å ta det på mobilen og synge der. :sukk: 

Vi er vitne til en storfamilie som er på vei gjennom livene sine fra A til Å og som krakelerer kraftig rett foran øynene våre. Kan hende at de angrer seg over å ha eksponert alt så mye som de har gjort. Det kommer ikke til å bli pent dette. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanne__ skrev (På 6.3.2013 den 23.45):

Kan dere forstå at med polygami eller hva det heter for noe at ikke Kody blir fullstendig utslitt som må farte rundt til alle sine fire koner skjøtte barn og hjem.

 

Og at ikke konene blir sjalu er for meg en gåte..

 

Tror dere de holder ut for pengenes skyld+ for de må jo utvilsom innkassere en del på dette realityshowet..

Kunne gjerne bodd i en big happy family, men da måtte de andre jentene også vært bifile. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...