Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Janelle kunne tenke seg at alle bodde i ett hus. Meri var heller ikke negativ til det. Hun var veldig forsiktig med å si meningen sin. Vet ikke om det var pga at Kody skulle få mer å misslike henne for eller om det var at Christine tok veldig mye plass i husdiskusjonen. Robyn var usikker da hun ikke hadde erfaringer med det fra tidligere. Det var Christine som hardnakket nektet å bo i samme hus som de andre.

Anonymkode: 7dba7...4c5

Ja, det har du rett i :) Men føler det var etter det , han mistet litt troen på dem som en storfamilie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Brown familien er ikke og har ikke et medlemmer av LDS-kirken (latter day saints/siste dagers hellige, altså det vi kaller mormonere), da flerkoneri har vært forbudt i hovedkirken og i staten Utah siden slutten av 1800tallet. De er med i en av utbryterkirkene som ville fortelle med flerkoneri, en fundamentalistisk mormonerkirke AUB/ Apostolic United Brethren, også kalt The Allred Group. Christine het Allred til etternavn før hun het Brown og er barnebarnet til en av grunnleggerene - Kody nevner stadig vekk at hun er "royalty" i religionen deres. Såvidt jeg husker har moren til Christine brutt ut av det og det spekuleres hun vil at Christine også skal komme seg ut. 

Kody og Janelle sine familier var i utgangspunktet fra LDS-kirken, men konvertere til AUB, mens Robyn, Meri og Christine alle er født inn i polygame familier. Det er et lite sammensurium, vanskelig å holde styr på - både Janelle og Robyn har vært gift før og skilt, og jeg tror Janelle sin mor var gift med Kody sin far.

Uansett så virker det ikke som noen av barna er spesielt interessert i å være del av en polygamivennlig kirke og religion tar ikke mye plass i serien lenger. 

Anonymkode: 61711...8ea

Det høres ut som en episode av "Forviklingar". Jammen ikke enkelt å henge med i svingene.

Anonymkode: 2aa2d...c90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har startet på sesong 1 igjen. Meri sier jo i episode 3 eller noe at ho er usikker på om ho egentlig ønsker å bli i forholdet 😳 men at ho velger det med hensyn til Mariah, for at ikke hun skal miste tilhørighet til familien sin. 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner du sesong 1? Bare lurer så jeg kan unngå å begynne å se dem om igjen... :plystre:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Hvor finner du sesong 1? Bare lurer så jeg kan unngå å begynne å se dem om igjen... :plystre:

Jeg har også begynt å se på sesong 1 siden jeg ikke ble klar over serien før den hadde holdt på en stund :rodme:

Du finner den på Discovery+, på TLC 😁

Anonymkode: 7dba7...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er rett og slett vondt å se på Meri og Kody. Tydelig han har henne langt opp i halsen og prøver å få henne til å gå. Jeg synes hun bør få gå, uten å miste resten av familien. Hun er jo glad i dem, så hun burde ikke bli dyttet ut i kulden om hun finner en annen. Kody sa i den ene episoden at han følte seg lurt forrige sesong, at hun ikke var den han trodde, fordi de giftet seg alt for fort. Han sier også at hun mobber de andre. Og heller ikke er så grei med alle barna. At han nesten virker kvalm ut når hun ønsker å gi han et kyss, sier jo en hel del. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror grunnen til Kody sa det som han gjorde til Meri, er at han har jo holdt sin del av løftet de gidde hverandre. Mens Meri vurderte å forlate han til fordel for denne fyren hun chattet med på nett(som viste seg å være en catfish). Hun var 'emosjonelt utro'.

Egentlig, siden Kody er emosjonelt utro mot alle konene samtidig på en måte, så skjønner jeg Meri. Problemet er bare at Meri visste hva hun begikk seg inn på når hun giftet seg med Kody. Det har virket som at hun ikke takler å være i et ekteskap med en mann som hsr tre andre koner, mye sjalusi. Dette gjelder også Christine. 

Jeg forstår det godt, jeg hadde aldri i livet klart det selv. Klarer de fleste mennesker å 'fordele' kjærlighet likt? Å ha 4 kjærester samtidig, og skulle elske alle like mye er en god tanke, men virker umulig å faktisk få det til. Følelser kan ikke kontrolleres. Å det må gjøre vondt å elske noen som ikke elsker deg like mye tilbake. Som ikke prioriterer deg. Å i tillegg er jo desse følelsene 'ulovlige' siden det i følge troen deres er den riktige måten å leve på. Å når de kommer til himmelen skal de være gifte alle sammen der for evig. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere to siste, han virker helt ferdig med henne og virker til å ha avsmak nesten. Hvorfor i all verden gidder Meri, skjønner hun ikke dette her?

Har nå hørt siste episode i podcasten, er kommet litt lengre i USA enn her. Og kjenner jeg er skikkelig forbannå på Kody nå, for en tosk! Og Meri er på en god andreplass. Hun prøver å lokke andre til å ha det like fælt som henne selv.

Anonymkode: 7fc57...f72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Enig med dere to siste, han virker helt ferdig med henne og virker til å ha avsmak nesten. Hvorfor i all verden gidder Meri, skjønner hun ikke dette her?

Har nå hørt siste episode i podcasten, er kommet litt lengre i USA enn her. Og kjenner jeg er skikkelig forbannå på Kody nå, for en tosk! Og Meri er på en god andreplass. Hun prøver å lokke andre til å ha det like fælt som henne selv.

Anonymkode: 7fc57...f72

Hvilken podcast er dette? 🙂

Btw så gøy at det er flere som følger med på denne serien😂 Vet ikke helt hva som er så facinerende å følge med på, men for en eller annen grunn så er det det altså 😆 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elida88 skrev (4 minutter siden):

Hvilken podcast er dette? 🙂

Btw så gøy at det er flere som følger med på denne serien😂 Vet ikke helt hva som er så facinerende å følge med på, men for en eller annen grunn så er det det altså 😆 

Surviving sisterwives! Den er ganske så morsom 😁

Anonymkode: 7fc57...f72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Surviving sisterwives! Den er ganske så morsom 😁

Anonymkode: 7fc57...f72

Takk.Den skal jeg lete frem senere 🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg kjapp og fant den pådden, men lista står liksom "oppned". Episode 81 øverst
og den spiller av nedover; hvordan kan jeg få snudd dette? Visste ikke om denne jeg. 

Elida88 skrev (17 timer siden):

 Hun var 'emosjonelt utro'.

Ja, det var hun, men...var hun egentlig det når forholdet deres ikke funket. Han hadde ikke tid nok til henne og hun ble sittende helt alene. Jeg ser behovet for å bare snakke litt med et menneske som tydeligvis gir oppmerksomheten og vil tilbringe "mengder av ord" sammen med henne. Er man utro når forholdet ikke finnes? :klo: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.4.2021 den 22.58):

Kody og Janelle sine familier var i utgangspunktet fra LDS-kirken, men konvertere til AUB, mens Robyn, Meri og Christine alle er født inn i polygame familier. Det er et lite sammensurium, vanskelig å holde styr på - både Janelle og Robyn har vært gift før og skilt, og jeg tror Janelle sin mor var gift med Kody sin far.

Anonymkode: 61711...8ea

Meri sine foreldre var opprinnelig mainstream mormonere de også, faktisk. Var først da Meri var rundt 10 år at de flytta fra California til Utah og ble polygamister. 

Janelle var gift med Meris bror en stund, men de var ikke polygame og Janelle konverterte først rett før hun begynte å date Kody. 

Janelle sin mor er fortsatt sister wife med Kodys mor og de bor fortsatt på ranchen i Wyoming, selv om mannen har gått bort. 

Så ja, det er et ganske komplisert familietre 😅

Anonymkode: 83522...949

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Meri sine foreldre var opprinnelig mainstream mormonere de også, faktisk. Var først da Meri var rundt 10 år at de flytta fra California til Utah og ble polygamister. 

Janelle var gift med Meris bror en stund, men de var ikke polygame og Janelle konverterte først rett før hun begynte å date Kody. 

Janelle sin mor er fortsatt sister wife med Kodys mor og de bor fortsatt på ranchen i Wyoming, selv om mannen har gått bort. 

Så ja, det er et ganske komplisert familietre 😅

Anonymkode: 83522...949

Janelle sin mor er død. 

Anonymkode: 9d9ca...9fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Nå var jeg kjapp og fant den pådden, men lista står liksom "oppned". Episode 81 øverst
og den spiller av nedover; hvordan kan jeg få snudd dette? Visste ikke om denne jeg. 

Ja, det var hun, men...var hun egentlig det når forholdet deres ikke funket. Han hadde ikke tid nok til henne og hun ble sittende helt alene. Jeg ser behovet for å bare snakke litt med et menneske som tydeligvis gir oppmerksomheten og vil tilbringe "mengder av ord" sammen med henne. Er man utro når forholdet ikke finnes? :klo: 

Nei, såklart ikke. Men 'emosjonelt utro' betyr jo at en får følelser for noen andre en den man er sammen med. Tror nok det var en grunn til at denne catfishen som var en kvinne latet som at hun var mann. Hun flørtet nok med Meri og utnyttet det at Meri følte seg ensom, for å få henne til å fortelle om private saker. Tror Meri fikk følelser for denne mannen, men ikke mer enn uskyldig nysgjerrighet eller hva en kan kalle det😅 Mulig hun ønsket å kjenne på det å få oppmerksomheten hun lengtet etter, siden Kody prioriterer de andre konene før henne. Å kanskje hun hadde et lite ønske om å la Kody kjenne på følelsen av at konen hans gir oppmerksomheten sin til en annen mann? Eller hun ønsket å kjenne hvordan det føltes å gi oppmerksomhet til flere menn samtidig, for å forstå bedre Kody sin situasjon?..  

Hvorfor er det greit at Kody som er mannen, kan ha flere koner. Men kvinnene i denne religionen må dele på en mann med så mange andre? De må da på ett eller annet punkt ha begynt å stille seg selv spørsmål om de virkelig mener dette er riktig for dem, å om det egentlig har noen religiøs betydning som rettferdigjør å leve på denne måten. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååå, blir så irritert av å se at de ikke klarer å bli enige om noe som helst når det kommer til korona. Janelle prøver å dra igang noe felles plan, Christine prøver å være løsningsorientert uten å ta noens side, Kody bare gjør alt verre, Meri tørr ikke å si noe for hun er jo uansett ute av bildet og Robyn vil bare ha Kody for seg selv uten å bli upopulær. 🙈 Så lenge Kody reiser mellom familiene så kan vel barna også få treffes, så lenge de er friske og tar alle forholdsregler som alle andre. Kody er jo helt usaklig. 

Kody er generelt uspiselig i måten han prater om konene sine på. Det er ikke mye kjærlighet igjen der, han gidder ikke late som igjen. Og tenk å henge ut lille Ariella 😕

Veldig fint i Sedona da! 

Anonymkode: 61711...8ea

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kody snakker på en utrolig manipulerende/besserwisser måte. Han prater så mye rundt ting også, at en detter jo av lasset lenge før han er ferdig å prate. Han har liksom mange tanker og poeng, men ingenting kommer frem ..

Anonymkode: 5765d...3f0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kody snakker på en utrolig manipulerende/besserwisser måte. Han prater så mye rundt ting også, at en detter jo av lasset lenge før han er ferdig å prate. Han har liksom mange tanker og poeng, men ingenting kommer frem ..

Anonymkode: 5765d...3f0

Enig. Jeg tenker at han har en del trekk som er typiske til ADD. Ganske rotete yrkesliv der han nesten aldri har hatt en stabil jobb, flyttet mye rundt, handler etter impulser, men mangler gjennomføringsevne for å få ting i mål. Virker som om han har gitt opp å bygge på tomten deres nå... 

I tillegg så virker han å ha en del storslagne tanker, om familien, bolig/hjem, at de voksne barna skal flytte hjem til han... Også blir han ekstremt bitter når det ikke skjer av seg selv. Virker som om han mangler forståelse for hvor omfattende det er å gjennomføre og viser lite empati og forståelse for andres tanker.

Anonymkode: 83522...949

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...