Gå til innhold

Lille, etterlengtede babyen vår <3


**M**

Anbefalte innlegg

Ikke vær sliten for lenge, er ikke bra for deg og barnet. Husk at når barnet kommer ut så blir det enda mer slitsomt, sies det iallefall ;) Jeg legger meg i 20-21-tiden hver kveld, holder ikke ut lenger :P

Jeg har ikke sjans til å sovne så tidlig. Heldiggris! Når våkner du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg våkner ca 10 ganger i løpet av natten (sover elendig), bruker som regel et par timer på å sovne men er så trøtt i den tiden at jeg ikke klarer å sitte oppe lenger. Og en sjelden gang sovner jeg fortere, så må jo prøve. Får ikke sove igjen etter kl 7 ca, går greit det siden jeg jobber ennå delvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner :) Jeg har heldigvis muligheten til å sove på dagen nå.

Bekkenet har blitt helt forferdelig vondt :( Og nakken er fortsatt vond daglig. Hadde jeg ikke slitt med disse to tingene så hadde jeg hatt et perfekt svangerskap, men jeg har hatt det bedre - og jeg har hatt det verre. Tenker på at jeg har kommet så langt, så nå får jeg bare tåle vondter en liten stund til :)

Har gått opp 10 (!) kg. Fikk sjokk da jeg så meg i speilet igår. Jeg har smurt inn magen godt for å unngå strekkmerker, og tydeligvis da glemt rompe og lår for der har det kommet masse :'( Jeg skrek ut til mannen min: "Hvorfor har du ikke fortalt meg at jeg har masse strekkmerker på rompa?!" Haha. Responsen var fin "Neei, de har vært der noen uker de.." - "Du må jo si ifra slik at jeg rekker å forebygge!"

Akkurat som om jeg aldri ser meg selv naken i speilet. Huff. Jaja. Magen er da fin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover jeg på dagen så sover jeg iallefall ikke på natta :fnise:

Jeg følte også før at svangerskapet hadde vært perfekt uten disse bekkensmertene, men nå er jeg jo sliten hele tiden så perfekt er det ikke uansett. Men det er jo ikke til evig tid ;)

Oj. Jeg smører og magen, men går det virkelig an å forebygge strekkmerker? Jeg har allerede brystene og rumpa full av de :( Har gått en del opp og ned i vekt de siste årene. Men strekkmerkene på brystene fikk jeg faktisk forrige gang jeg var gravid, rett før SA'en. Et koselig minne med strekkmerker :( Du ser ganske slank ut på bildet du postet tidligere av magen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover jeg på dagen så sover jeg iallefall ikke på natta :fnise:

Jeg følte også før at svangerskapet hadde vært perfekt uten disse bekkensmertene, men nå er jeg jo sliten hele tiden så perfekt er det ikke uansett. Men det er jo ikke til evig tid ;)

Oj. Jeg smører og magen, men går det virkelig an å forebygge strekkmerker? Jeg har allerede brystene og rumpa full av de :( Har gått en del opp og ned i vekt de siste årene. Men strekkmerkene på brystene fikk jeg faktisk forrige gang jeg var gravid, rett før SA'en. Et koselig minne med strekkmerker :( Du ser ganske slank ut på bildet du postet tidligere av magen din :)

Jeg har blitt hekta på krim, så jeg ligger og leser fra 23:30 og utover. Plutselig er kl 02:00 og jeg sovner av meg selv :P

Tror egentlig ikke det går an å forebygge helt. Kanskje synligheten i en viss grad, men merket dukker nok opp. Tigerstriper kaller man det :) Tøffe mødre som føder barn!

Idag er jeg 24 uker. Weee. Bekkenet er ute av kontroll, men trøster meg med at jeg får lov til å ta det med ro siden jeg er sykemeldt. Venninnen min fødte en nyyydelig gutt i forrige uke. Åh. Jeg vil også ha babyen min! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå tigerstriper! :pasha: Det har jeg ikke hørt før, så det skal jeg kalle det ;) Mora mi har ikke strekkmerker på magen så satser på at jeg slipper det og selv om jeg har andre plasser.

Gratulerer med 24 uker! :blomst: Ei venninne fikk baby på lørdagen! :) Gleder meg til å møte de i juli, vi bor ikke på samme plass. Blir så fort rørt for tiden så jeg kommer sikkert til å gråte med tulla hennes i armene mine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk :)

I dag har vi storkost oss på kvelden med god mat ute på byen i sola.

Da vi kom hjem i stad så lå mannen med hodet på magen og snakket til babyen; "Nå skal du få høre hvordan mamma og pappa møttes, for jeg er veldig glad i deg og mammaen din. Dere er mitt alt.." Han er så god <3 Hihi

Legger ved et bilde av lekegrinden som står klar på stua :) De bokstavene skal opp over senga på soverommet når vi får kjøpt det.

post-64774-0-41719900-1371765314_thumb.j

Endret av **M**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er 01:20. I morgen er det jordmor med mannen 08:30, lege 10:00 og fysio 12:30. Noe som betyr at jeg må vandre rundt som en zombie i byen mellom alle timene! Hoho - blir gøy.

Ligger med varmepute på rompa igjen. Rettere sagt bekkenet. Gjør så vondt når jeg helst vil sove. Blæ.

Ellers så har jeg funnet igjen boksen med bringebærbladkapsler. Ikke begynt å spise av den enda, skal visst tas to mnd før termin. For dere som ikke vet hva for noe tull det skal være godt for; Det skal visst gjøre huden mer elastisk (unngå å revne), fødselen raskere og lettere, bekkenet smidigere og sette igang fødselen bittelitt før terminen, og at man kommer seg raskere etterpå. Haha.

Jeg skal i allefall prøve! :) Ei som solgte de til meg på helsekosten ved en feil da jeg i begynnelsen ville ha noe mot kvalmen. Hun fikk rimelig kjeft av sjefen sin da jeg dro tilbake og fortalte at kapslene kunne sette igang fødsel, for å si det slik. Var ny. Stakkar.

Endret av **M**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si dere har maraton i dag :fnise:

Håper du fikk sove etterhvert. Kjedelig at bekkenet skal krangle sånn når du skal sove. :( Det er så typisk. Hjelper varmeputen noe? :)

Oi, bra du ikke stolte blindt på hun helsekost-damen. Det kunne jo blitt ganske skummelt..

Vurderer selv å kjøpe sånne når det nærmer seg litt mer.. :)

Håper du får en fiiin dag **M** :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si dere har maraton i dag :fnise:

Håper du fikk sove etterhvert. Kjedelig at bekkenet skal krangle sånn når du skal sove. :( Det er så typisk. Hjelper varmeputen noe? :)

Oi, bra du ikke stolte blindt på hun helsekost-damen. Det kunne jo blitt ganske skummelt..

Vurderer selv å kjøpe sånne når det nærmer seg litt mer.. :)

Håper du får en fiiin dag **M** :)

Den lindrer en liten stund :)

For en dag! Puh. Jeg er mildt sagt sliten, og etter å ha gått mye idag så slo bekkenet seg fullstendig vrang :(

Så etter å ha snakket med jordmor, lege OG fysioterapauten investerte jeg idag i et bekkenbelte. 499,- på boots apotek. Brutalt, men så fort jeg fikk det på meg sa jeg til farmasøyten; Åh, det var godt! :fnise:

Skal også prøve akupunktur på bekkenet fredag morgen. Her prøves det meste.

Gutten i magen heter forøvrig.... trommevirvel; Kasper :)

(Inntil det motsatte er bevist. Dvs. at han virkelig virkelig VIRKELIG ikke kler navnet, for nå er vi slitne av navnediskusjoner her)

Endret av **M**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så moro at dere har funnet navn. Kasper er kjempefint! :hjerte:

Skjønner godt at du er sliten etter den dagen der altså. Håper du får sove i natt sånn at morgendagen blir litt bedre. Så bra bekkenbeltet hjalp! :duskedame:

Sov godt og drøm søtt **M** og Kasper :hjerte::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasper er fint ja :) Er stor fan av Kardemomme by!! :danse: Vi har ikke funnet navn og det blir uansett hemmelig.

Har bekkenbelte jeg og, bruker det lite nå siden jeg er bedre men det funker ja! Husk å ikke bruk det hele tiden, skal vist ikke være bra det heller. Varme hjelper og ja, godt det ;) Samboer har også massert meg, er vondt men det er bedre i en stund etterpå, og ikke man blir ikke verre av det.

Aldri hørt om de kapslene, men har aldri satt meg inn sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nakken min, altså. Det er nesten så jeg ringer legevakten hver gang jeg har vondt nå, blir helt slått ut :(

Vi forteller forresten ingen at vi har bestemt oss for Kasper før han blir født, så dere er de eneste som vet ;) hehe

Prøvde akupunktur mot bekkenløsningen idag da. Foreløpig synes jeg det er noe tull. Forventet nåler i rompa, men fikk dem i øret. Hvordan det skal hjelpe bekkenet mitt har jeg vanskelig for å forstå, men jeg skal da tilbake :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kortet veldig ned på navnelista vår og har 3 navn igjen, men ennå ikke bestemt oss :P

Hehe nåler i øret, nei det hadde jeg ikke forventet. Kanskje noe i øret trigger bekkenet, ser det ikke for meg :fnise: Har slitt selv med nakken i perioder, ikke så mye smerter, men mye stivhet og svimmelhet, ikke noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Jeg kjenner jeg er inne i en litt vanskelig periode. Alle rundt meg er på ferie og mannen må jobbe i hele sommer fordi han har skiftet jobb. Dette gjør at dagene mine blir så sinnsykt lange. Jeg synes det er tøft rett og slett, har ingenting å gjøre som får tiden til å gå fortere heller.. Hadde vi hatt råd kunne jeg ha funnet på noe på egenhånd, men økonomien er helt på bånn denne måneden.

Ble selvfølgelig invitert med til syden sammen med foreldrene mine i vinter, men da sa jeg nei fordi jeg tenkte det ville bli tungt og kjedelig for meg i varmen. Gjett om jeg angrer nå. Lett å være etterpåklok :(

Kjeder meg så mye om dagen at jeg har mest lyst til å veksle mellom å sove og grine av frustrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klokka er 01:25, både mamma og Kasper er lys våkne :) Nyter en biola på sengekanten og drømmer om oktober.

Æsj, jeg er så plaget av halsbrann om dagen. Drikker Gaviscon, men det smaker helt ufyselig og hjelper bare i noen minutter.

Kjenner også at magen begynner å bli tung å bære på. Puh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt i dagboka de når jeg lå her og ammet Kasper (fint navn altså) :)

Jeg drakk først bringebærte og knasket senere kapsler, i tillegg til å gå til modningsakupunktur og smørte/masserte nedentil (anbefalt av jordmor). Alt for å ikke revne og håpe på en enkel fødsel. Jeg fikk en både-og fødsel. Det positive: jeg revnet ikke og fra 5 til 10 cm tok det knappe 2 timer (man regner 1 time per cm vanligvis), men jeg gikk 8 dager over termin og det ble noen heftige timer frem til 4-5 cm. Men, hvem vet... fødselen min kunne ha vært enda lengre om jeg ikke hadde forberedt meg på forhånd. Følte det var verdt å investere penger og tid i jeg :)

Masse lykke til videre med graviditet, fødsel og tiden etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt i dagboka de når jeg lå her og ammet Kasper (fint navn altså) :)

Jeg drakk først bringebærte og knasket senere kapsler, i tillegg til å gå til modningsakupunktur og smørte/masserte nedentil (anbefalt av jordmor). Alt for å ikke revne og håpe på en enkel fødsel. Jeg fikk en både-og fødsel. Det positive: jeg revnet ikke og fra 5 til 10 cm tok det knappe 2 timer (man regner 1 time per cm vanligvis), men jeg gikk 8 dager over termin og det ble noen heftige timer frem til 4-5 cm. Men, hvem vet... fødselen min kunne ha vært enda lengre om jeg ikke hadde forberedt meg på forhånd. Følte det var verdt å investere penger og tid i jeg :)

Masse lykke til videre med graviditet, fødsel og tiden etterpå :)

Hehe, Kasper er veldig fint :) Koselig at du la igjen et spor, og takk for tips og råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får bedre dager fremover, ikke noe du kan gjøre som du har utsatt el glemt? :)

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...