Gå til innhold

Lille, etterlengtede babyen vår <3


**M**

Anbefalte innlegg

Hehe, ser for meg dere på trilletur, han får se på det som øving på å trille "vogna" ;)

4 kaker! WOW! Jeg klarer knapt en :fnise: Er ikke kjerringemne når det kommer til baking!

Hvor langt på vei er du nå? Min mage og gutt gjør det samme, artig å se på ;) Lykke til på UL i dag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, ser for meg dere på trilletur, han får se på det som øving på å trille "vogna" ;)

4 kaker! WOW! Jeg klarer knapt en :fnise: Er ikke kjerringemne når det kommer til baking!

Hvor langt på vei er du nå? Min mage og gutt gjør det samme, artig å se på ;) Lykke til på UL i dag! :blomst:

Skal ikke skryte på meg, 3 av dem var Møllerens :P haha. Men de må stekes de og :D

33 uker i morgen :) Skjønner ikke hvor tiden har blitt av.....

Takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

På ultralyden var alt fint. Han var visst 8% større enn gjennomsnittet, men det virket ikke som om det var uvanlig på måten de sa det på.

Hadde en veldig fin samtale med en snill og forståelsesfull jordmor før ultralyden.

Vi gikk gjennom mine ønsker for fødselen, snakket godt om fødselsangsten og jeg følte at hun fikk med seg det viktigste. Da vi kom inn til legen la hun frem alt for henne skikkelig profesjonelt og ryddig, jeg ble rett og slett imponert.

"Hun ønsker epidural og annen smertestillende. Ønsker at barnefaren skal være tilstede så mye som mulig. Ønsker god støtteteknikk under utdrivelsen/fødselen...."

I morgen skal jeg til min egen jordmor og skrive et litt mer detaljert fødebrev.

Jeg gleder meg så fælt til å ha han her. Tiden går såååååååå sakte. Jeg er en person som kjeder meg mye og er veldig avhengig av å ha folk rundt meg. Blir så godt å ha en baby å dulle med.

Kommer sikkert til å savne å kjede meg når det står på som verst :P Men den tid, den sorg! Jeg ser virkelig frem til trilleturer, mating, dulling - ja til og med våkenetter.

Mye kynnere om dagen. Plutselig drar det til, og jeg lager alle slags merkelige "vondte"lyder. De rundt meg ser rart på meg. De skulle bare visst hvor rart det er å ha et menneske inni seg, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en veldig bra opplevelse hos jordmor og legen ;) Er nervøs for å føde selv men føler ikke at jeg har angst. Har ikke skrevet et fødebrev for jeg vil ta det som det kommer.

Gleder meg og masse, snart har vi hver vår lille gutt i armene! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli rimelig klar for å få ut denne gutten. Alt er tungt. Var i svømmehallen igår med min kjære, og til og med det var tungt.

Sover enormt dårlig, ingen stilling er god. Mini elsker å legge seg på blæra mi også, og det virker som om han hater at jeg ligger på venstre side, for da sparker han som en gal ned i madrassen.

Fødebagen står klar. Vel, helt klar blir den vel aldri, kommer stadig på noe jeg bare MÅ ha med :P

Måtte de neste ukene bare flyyyy avgårde! :)

Endret av **M**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og les. Enig i at alt er tungt no, eg er kjempelei!

Pakka fødebag alt du ja, det har ikkje eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen var litt skremmende egentlig. Jeg har slitt sånn med å sove på grunn av smerte i korsryggen og ringte føden. Fikk beskjed om å komme rett inn på kontroll, de var redde for premature rier.

Ble lagt til måling som viste regelmessige og sterke utslag på sammentrekninger, så de måtte sjekke livmorhalsen. Herregud som jeg hater vaginale undersøkelser :( Klynket som en liten valp mens jeg klemte godt i hånda til samboeren.

Heldigvis var livmorhalsen godt lukket. Konklusjonen var at det bare var sterke kynnere på gang.

Jeg sitter igjen litt traumatisert etter å ha fått fingre dyttet så langt opp.... Hjalp ikke på fødselsangsten akkurat. Hadde et skikkelig gråteutbrudd da jeg kom hjem.

Håper bare det blir mer fokus på å dytte ting ut enn inn når det virkelig gjelder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, godt det berre var kynnarar og ikkje tidlige rier. Du får håpe på at kynnarane gjer deg godt moden til fødselen begynner, når den begynner.

Sjekk av opning er ikkje alltid moro nei, men du kan be om at dei ikkje sjekkar så ofte. Jordmor må jo sjekke innimellom for å kontrollere framgang, men kan gjere det mindre ofte om ho veit at du ikkje syns om det.

Det positive med sjekk av opning er at du får følge med på framgangen sjølv og, du veit jo at når du har 10 cm har du full opning og kan presse. Og dei siste cm går gjerne fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra alt var som det skulle selv om det ble en ubehagelig opplevelse. Så rart de sjekket livmorhalsen sånn og ikke med ultralyd.. :(

Håper du får en fin dag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bra at alt var bra! Var helt sikkert skummelt :hug:

Er nesten ferdig med fødebagen selv, tar ingen sjanser siden alle rundt meg har født for tidlig i det siste, innbiller meg at det er smittsomt :P

Jeg sover og dårlig, for vondt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra alt var som det skulle selv om det ble en ubehagelig opplevelse. Så rart de sjekket livmorhalsen sånn og ikke med ultralyd.. :(

Håper du får en fin dag :blomst:

De sjekket med ultralyd tilslutt. Heldigvis :P Trodde de skulle stikke meg langt inn i magen en stund der.

Ha en fin kveld dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg blir helt gæren av denne ventetiden. Vil bare holde lille Kasper. Vil bare se han i øynene, kjenne han gripe om fingrene mine <3

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne helgen har vært grusom. Om nettene har jeg så vondt i ryggen/bekkenet at jeg bare sitter og gråter. Det er helt forferdelig vondt! Jeg våkner av smerte så fort jeg sovner.

Fikk et mindre hyggelig brev i posten fra sykehuset idag også. Jeg har fått påvist betahemolystiske streptokokker i skjeden. (GBS) Ordforklaring i boka barn i magen fra A til å:

"Betahemolystiske streptokokker er en type bakterier som dersom de kommer inn i skjeden mens du er gravid, kan føre til for tidlig fødsel og infeksjoner som kan skade både deg og barnet. Kan kureres med antibiotika"

Så da blir det antibiotika intravenøst under fødselen. Hurra.

Fått beskjed om å ringe føden så fort jeg har mistanke om fødsel på gang, fordi Kasper kan bli smittet hvis jeg ikke får antibiotika før han kommer.

For. En. Helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj! Kan du ikke få antibiotika nå? For å få det bort. Eller kanskje akkurat den typen er skadelig for lille Kasper :( Satser på at det vil gå bra :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

oj! Kan du ikke få antibiotika nå? For å få det bort. Eller kanskje akkurat den typen er skadelig for lille Kasper :( Satser på at det vil gå bra :hug:

Jeg vet ikke jeg. Venter på svar på en urinprøve. Fant de bakterien i den også så skulle jeg behandles med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høygravid. Woh. Det har gått sykt fort, og samtidig sykt sakte! Herregud, det er september alt, sa jeg til mannen kl 00:00 i natt.

Og nå som jeg har litt høynet risiko for å føde for tidlig, så kjenner jeg virkelig på alt som skjer med kroppen. Skvetter av små "lynnedslag" i magen, kjenner på hver eneste kynner... Kaaan det gå over i rier?

Rart man blir gæren :P

Jeg må forresten rose samboeren min, som hver søndag snur leiligheten på hodet og støvsuger og vasker. Han er så god å ha :) Støvsuger og vasker gulv, vasker støv, vanner planter, skrubber badet og rydder kjøkkenet daglig. (Med fotballen surrende på tven og musikken på ørene, selvfølgelig)

Jeg er heldig <3

Endret av **M**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å få skikkelig "takvise" smerter som stråler nedover korsryggen. De kjennes også i magen. Vanskelig å vite om det bare er kynnere... Mener å ha fått med meg at de ikke skal kjennes i ryggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj ja i ryggen kan være rier! Håper det er over nå, litt for tidlig ennå *krysser fingrene* Hvis ikke bør du ringe føden. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...