Gå til innhold

Skravletråd juli - august 2013


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Amminga er på stell, og jeg har faktisk fullammet i flere dager nå.

Men det er helt fantastisk at du fikk det til denne gangen! :tommelsmil:

Det har vært forskjellige infeksjoner hos begge to, samt en litt uheldig spiral-insetting som førte til blodoverføring. Lille gutt har noen medfødte feil i nyrene og er derfor ekstra utsatt for infeksjoner, ser ut til at det blir operasjon i løpet av det kommende året. Satser på at det roer seg nå! :)

Huffameg! Håper dere slipper mere sykdom nå! :troest:

Og hvis det ikke skinner (veldig) igjennom er jeg en superstolt mamma! :rodmer:

:hjerte:

Her går det også veldig fint! Lillebror er blid, rolig, tålmodig, med matvett og et godt sovehjerte. :rodmer: Den perfekte lillebroren som ikke tar all oppmerksomheten fra storesøster. Han er våken og liker å sitte på fanget og følge med. Synes han er sterk og han elsker å "reise seg opp". Vet ikke hvor stor han har blitt, men for noen uker siden var han helt på igjennomsnittet. Synes han begynner å bli tung å bære rundt i bilstolen i allefall!

Vi har hatt litt sjalusi her også. Hun koser med han, er utrolig stolt over han og at hun har blitt storesøster. Men hun har vært mere masete og sutrete enn før. Det har likevel ikke vært så ille som jeg var redd for at det skulle bli. Det ser ut til at det har roet seg nå og hun har blitt mere kosete med hele familien. (Hjalp vel litt at hverdagen i bhg. er sikkelig i gang også.)

Har dere kommet inn i gode leggerutiner enda?

Jeg husker ikke når vi gjorde det med storesøster, men der var det ikke så stor forskjell på dag og natt til å begynne med! ;)

Lillebror legger seg samtidig som oss. Han får en pupp i senga vår før jeg legger han i vogga. Synes han er veldig flink til å finne roen selv og han har sovet lange økter på natta siden han ble født. Han sover som regel til i femtida, og han får en pupp da og en kl sju, og så er det morgen mellom ni og ti (hvis vi får ligge så lenge vi vil ;) ).

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo snart jul, og jeg har begynt å tenke på julegaver. Familien spør hva ungene ønsker seg, og jeg vil gjerne komme opp med noe nyttig eller populært. Men hva ønsker man seg til en baby som arver det aller meste fra storbror..? :klo: Vi arvet masse klær til den første, og kunne bruke penger på "ikke livsnødvendige, men veldig kjekke" ting, så vi har så og si alt.

De fleste sier at han har vel alt han trenger, og jeg har nesten begynt å bli redd for at det skal bli en "regel" at han minste ikke trenger noe, siden vi har leker, klær og utstyr etter førstemann. Vil jo at minsten også skal få gaver.

Tips?

Har dere kommet inn i gode leggerutiner enda?

Jeg husker ikke når vi gjorde det med storesøster, men der var det ikke så stor forskjell på dag og natt til å begynne med! ;)

Lillebror legger seg samtidig som oss. Han får en pupp i senga vår før jeg legger han i vogga. Synes han er veldig flink til å finne roen selv og han har sovet lange økter på natta siden han ble født. Han sover som regel til i femtida, og han får en pupp da og en kl sju, og så er det morgen mellom ni og ti (hvis vi får ligge så lenge vi vil ;) ).

Kan ikke skryte av det egentlig, men vi er nok på vei mot noe.

Hittil har minsten lagt seg likt med meg, og samsovet. Denne uka har han begynt å sovne under amming tidligere på kvelden og blir da lagt i egen seng. Så sover han en lang periode, før vi ammer igjen og sover sammen resten av natta. Ammer en til to ganger om natta tror jeg.

Han ammes altså i søvn foreløpig, men jeg håper han klarer å sovne av seg selv etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere kommet inn i gode leggerutiner enda?

Jeg husker ikke når vi gjorde det med storesøster, men der var det ikke så stor forskjell på dag og natt til å begynne med! ;)

Lillebror legger seg samtidig som oss. Han får en pupp i senga vår før jeg legger han i vogga. Synes han er veldig flink til å finne roen selv og han har sovet lange økter på natta siden han ble født. Han sover som regel til i femtida, og han får en pupp da og en kl sju, og så er det morgen mellom ni og ti (hvis vi får ligge så lenge vi vil ;) ).

Her sover hun vanligvis fra klokka 21-22 til rundt 3 for mat, og så våkner hun rundt 7 igjen.

hun blir 8 uker nå på lørdag, og det har vært sånn i et par uker, og enn så lenge fungerer det bra for oss.

På dagtid kan hun være veldig opp og ned på søvn, noe dager ikke i det hele tatt, andre dager sover hun mer..

Utenom det går det bra, etter at vi begynte med MME etter 3 uker ble hun som skrevet tidligere mett og sikkert derfor mer fornøyd ;) Nå kan det gå hele dager uten at hun gråter, ikke at det er noe å strebe etter, babyer gråter jo vanligvis og må også få uttrykk for sine opplevelser, men hun smiler og "skravler" og jeg føler at vi har god kontakt med hverandre.Veldig morsomt! Det er jo min første så alt er nytt her.

TIl uka er det veiing! og mange klær er allerede små, så fort tiden går!? FOlk tuller jo ikke når de sier det. Plutselig er hun ungdom :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste sier at han har vel alt han trenger, og jeg har nesten begynt å bli redd for at det skal bli en "regel" at han minste ikke trenger noe, siden vi har leker, klær og utstyr etter førstemann. Vil jo at minsten også skal få gaver.

Tips?

Synes selv det er vanskelig å ønske meg ting til barna, selv om jeg har en av hver. Men du kan jo likevel ønske det noe nytt som "bare" er lillebrors! Det kommer jo nye klær og nye leker… Og du som er så glad i ull kan jo ønske deg mere av det.

Nå rekker de ikke å slite ut klærne, med det vil de nok gjøre på sikt. ;)

Mus-Katt: Tida går utrolig fort! :Nikke:

Godt å lese at hun har blitt mere fornøyd! :hjerte: Det er godt å kunne nyte tiden nå og ikke bare streve, for som sagt, tida går fort.

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her venter jeg i spenning på kontrollveiing på mandag. Jeg mistenker at hun ikke får i seg nok mat egentlig, både pga manglende vektøkning, og mye misnøye. Må innrømme at jeg er litt engstelig.

Ellers jobber vi med leggingen, hun sovner fint mellom 19 og 20, sover en 5-6 timer, for så å ville ha mat hver 2.time. Men det går seg vel til det etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, ikke noe gøy å være engstelig.. :( Tror du at du spiser og drikker nok? Hvordan gikk 3mndkontrollen da?

Vi var på 3mndkontroll for et par dager siden. Nå er hun 61,5 lang og 5400 g. Fortsatt en liten jente, men nå på gjennomsnittet omtrent når det gjelder lengde.

Hun griper etter ting og prater masse. Veldig koselig :rodmer:

Her er det stort sett natt ved midnatt, sove til 4-5, så til 7-8 og så til 10-11. Vi får liksom ikke helt til natt noe tidligere enda, men det kommer vel etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på kontroll i dag, snart 2mnd gammel. Han var 61cm og 7kg gitt! Visste jo at han han vokst mye, men såå mye da gitt... Litt uvant med stor baby, siden den forrige var liten. :)

Ellers skal vi på første "langtur" i helga, minstemann skal døpes. :) Det blir noen timer i bil, og jeg krysser fingrene for at begge ungene skal få sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 mnd kontrollen var da de oppdaget vektproblemet. Hun er nå 5.3 kg, og hun var 5 kg på 8ukers kontrollen.

Jeg tror jeg spiser bra nok ihvertfall :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da :( Så rart da.. Håper det bare er et tilfelle av "rykk og napp-vekst" og at hun gjør et hopp i rett retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det sykehus innleggelse etter 3 mnd vaksinen. Taklet den ikke noe særlig godt..Heldigvis er det over nå!

Veide 5000 gram og var 59 cm lang. 400 gram opp siden 9 ukers kontroll!

Lykke til med dåp stinelin!

Reagerte de på vektoppgangen Nique? Her har hun jo bare gått opp 100 gram mer og det synes de var greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de var ikke fornøyd, særlig siden hun de siste 2 ukene opp mot kontrollen, faktisk hadde gått ned i vekt. Jeg får smøre meg med tålmodighet til mandag tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært på vektkontroll i dag, 115gram på 11 dager. Så nå skal det tilbys mme etter hvert måltid. Endelig. Føler nesten jeg har sultet lille jenta mi :(

Ny kontroll om en uke, satser på at vekta går godt opp til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var jo litt lite.. Men du må ikke klandre deg selv! Dette kan du jo ikke noe for. Og nå som det er klarlagt gjør dere jo noe med det. Håper hun legger på seg i en fart nå.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper vesla får fart på vekta Nique, det blir nok bra skal du se. :)

Nica.: Småen har ingen fast leggetid, men har begynt å sove en lang periode når han sovner på kvelden. Det varierer når han sovner, men som regel mellom kl.21 og 23. Storebror var også slik, men han gikk gradvis mot fast leggetid kl.19. Håper lillebror gjør det på samme måte. :)

På dagen sover han mye før ca kl.15, men kan til gjengjeld være våken helt til han sover for natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Nique, fælt å gå å uroe seg for de små, satser på at vekta tar seg opp snart! :)

Nå har småen så smått begynt me grøt og smaksprøver, dette synes han er kjempe stas! Vil absolutt holde skjeia selv også, selv om det ikke er så lett å treffe munnen alltid :fnise:

Han sover som regel greit om natten heldigvis, og våkner bare for mat før han sovner igjen. Hadde derimot en dag her hvor han var bestemt på at det var morgen kl 4... huff :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på helsestasjon igår. Her veier hun litt mer enn normalen, men hun ER så sulten, og som hun sa.. hvis hun er så blid og fornøyd og sover så bra hvorfor skal man tvinge på endringer til å spise mindre?

Det værste er at hun har sannsynligvis hoftedysplasi, og jeg må si at jeg ikke klarer å tenke på noe annet siden dette ble sagt igår..Jeg klarer ikke tenke på noe annet enn at den blide jenta mi om et par mnd går i behandling med sprike-bukse eller pute og "alt" blir annerledes. Må si jeg ikke har hatt et tørt øye siden dette igår, og er forferdelig trist :( Jeg vet jo at det er til det beste, men det gjør det ikke lettere å skulle se henne slik. :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på helsestasjon igår. Her veier hun litt mer enn normalen, men hun ER så sulten, og som hun sa.. hvis hun er så blid og fornøyd og sover så bra hvorfor skal man tvinge på endringer til å spise mindre?

Det værste er at hun har sannsynligvis hoftedysplasi, og jeg må si at jeg ikke klarer å tenke på noe annet siden dette ble sagt igår..Jeg klarer ikke tenke på noe annet enn at den blide jenta mi om et par mnd går i behandling med sprike-bukse eller pute og "alt" blir annerledes. Må si jeg ikke har hatt et tørt øye siden dette igår, og er forferdelig trist :( Jeg vet jo at det er til det beste, men det gjør det ikke lettere å skulle se henne slik. :frown:

Det er vondt når ting ikke er som det skal, og de små må til behandling. Hvor lenge må hun da evt bruke pute/bukse?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...