Gå til innhold

Skravletråd juli - august 2013


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Huff, Nique, det er ikke greit å være så bekymret.. :( Jeg tror ikke jeg heller hadde klart å slå meg til ro med det. Hvordan er avføringen? Virker den normal? Tror jeg hadde mer eller mindre krevd å få snakke med barnelege på helsestasjonen.. Men det er godt mulig det ikke er uvanlig og helt uproblematisk!

Dette er grunnen til at jeg har lyst til å bytte barnas fastlege til en barnelege..

Kan du kontakte Volvat eller Aleris om legen din ikke gir deg tilfredsstillende svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Volvat/Aleris var ett godt tips, takk skal du ha :)

Fastlegen min lurte bare på om jeg burde prøve melkefri diett.

Den tror ikke jeg noe på, fordi; de 2 første mnd la hun helt fint på seg, men slet med da gulpingen når hun var rundt 4 uker. dette gav seg når hun rundet 6 uker.

Vektproblemene begynte fra 8 uker ca, til nå, uten gulping, og hun har fått mme i 2 uker uten problemer, med bare vanlig smågulping, og vektoppgang en uke.

Jeg blir ikke klok på dette :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes ikke noe særlig ut! Krev å få snakke med barnelege på HS evt. ta det privat.

Hun er jo så stor nå at du kan jo kanskje begynne med grøt?

Synd at du skal gå å bekymre deg sånn! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å innføre grøt, men jeg har en bestemt frøken som egentlig bare vil ha pupp.

Så i kveld har jeg lurt inn en ts grøtpulver i flasken med mme, og det gikk ned på høykant, så tror det er stedet å begynne. Prøver å gi henne fruktmos også, det tar hun litt av.

Hvor mye gir man av gangen sånn i byrjan når de er små?

Barnelegen er tilstede på HS når jeg skal dit neste uke for kontroll, så tenkte å prate med henne/ham da.

Har fått time hos min fastlege på torsdag, men jeg lurer på hvor nyttig den kommer til å bli :roll:

Tror barnelegen vil kunne være mer behjelpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes ikke noe koselig ut Nique. Jeg hadde nok også ville hatt en undersøkelse av barnelege, synes mange leger ofte tar for lett på ting. Særlig når det gjelder så små barn synes jeg man burde få skikkelig hjelp.

Vi prøvde også litt grøtpulver i melkeflaska til storebror, håper det fungerer for dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mangen våte bleier i døgnet er det ca? Hs har sagt til meg det skal være ca 6-8 våte bleier, det er bra. Når frøkna bare gikk ned i vekt her, måtte jeg inn å veie oftere enn en gang i uka. Hs er veldig flink sånn, samme med fastlegen. Veldig lav terskel på å sende henvisning til sykehuset til barnelege der.

Vi fikk det fordi vi syntes hun av og til har en litt rar pust. Som om hun glømmer å puste å hiver seg etter den. Fikk henvisning med en gang.

Jeg hadde ikke klart å slått meg til ro med å ha det sånn, å hadde krevd å få sjekket det ut altså. Det er jo en baby det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror vi har 3 eller 4 våte bleier i døgnet max. Oftere 3 enn 4. Synes det er veldig lite.

Får se hva barnelegen sier på tirsdag, noe må gjøres ivertfall, for jeg blir nervevrak av dette.

Vi er ihvertfall veldig på vesla nå, driver rein overvåkning av alt som skjer, sovemønster, hvor mye hun spiser, bleier, og at hun får tilbud om mat ofte.

*stresset mamma*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo vanlig med velling, altså tynn, tynn grøt, bla Sverige, Nique, så det kan jo være en start.

Håper dere får klarhet snart! Det er nok å bekymre seg for til vanlig. Kanskje greit at dere noterer alt sånn at dere er forberedte til kontrollen.

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga også velling for at storebror skulle holde lengre mellom måltidene om natta. Men den er altså anbefalt fra 15mnd, og småen fikk den fra han var 8-10mnd... Var så desperate etter søvn at vi prøvde det meste til slutt. :rodme: Regner med at man kan blande f.eks hirsegrøtflak til tynn tynn grøt også, den er for babyer fra 4mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda Nique. Som Miss.I.W sier er nok best å notere ned per dag slik at dere kan vise det frem.

Vi hadde skrevet ned alle matinger, mengde, tid i mellom etc over et par uker da Anne var ustoppelig og bare kunne spise og spise med mindre enn 1.5-2 timer mellom måltidene, og når vi viste dem all oversikten så var det som om de tok det mer alvorlig, trist nok. Det er akkurat som om det blir mer "systematisk" og viser at det er et mønster i det som skjer, f.eks dette med tissebleiene hos deg da.

Håper det går bra på tirsdag og da du slipper å kjempe for å få forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vektkontroll på tirsdag. Vesla har gått opp 130 gram. Det er ned på kurven, men fremdeles vektøkning :)

Barnelegen vil ha en veiing til for å se an trenden, så vi får se hva som skjer neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går i det minste rette veien, selv om det ikke er så mye. Hvordan går det ellers med henne?

Her har lillebror blitt forkjøla. Tett, litt sutrete og han hoster. Våknet i natt av et hosteanfall og hylskriking etterpå fordi han var så tett i nesa at han ikke fikk puste, stakkar. Fikk sove resten av natta sammen med meg.

Ellers så prøvde vi oss på en liten smaksprøve i går. Han skar grimaser og smilte om en annen, og greide ikke helt å bestemme seg for hva han syntes. :fnise: Venter enda litt med grøten, men han skal får smaksprøver av frukt og grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellets har vesla det fint, vi har begynt ned smaksprøver vi også. Grøt utgår for øyeblikket, det er visst fryktelig skummelt, men fruktmos og grønnsaksmos går fint i små mengder. Hun får også grøtpulver i hver flaske med både mme og pumpet mm. Og, hurra, i dag har det vært flere måltider med 100ml enn 50 ml :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå så godt å høre Nique! =) :hjerte: De små gledene

Her er det kontroll på fredag, har vært på ultralyd av hoftene med lillemor og der fant de ikke tegn på hoftedysplasi så er selvfølgelig veldig letta! =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra med gode nyheter fra begge to!! :strix:

Lillebror er også friskmeldt for HD, så vi slipper også behandling! :nigo: Har også vært på kontroll på HS og han har blitt 7,5kg og 66,5cm lang. Stor og fin gutt! :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye lettelse og gode nyheter! Så hyggelig å høre :)

Jeg skal på helsestasjonen med storebror i morra. Håper jeg rekker å veie og måle lillesøster. Føler hun har blitt så lang! :rodmer:

Og her er det stemmen som testes mest om dagen. Lyyyse toner i mer eller mindre skingrende toneleie. Og det siste er en lav hvesing :lol: Høres ut som en bitteliten ultrasøt og blid vampyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle hofter gleder seg :ler:

Men veldig godt å høre.

Stemmetesting ja. Jenten min har funnet ut at stemmen er god hvis man er misfornøyd. Sterke lunger på a gitt

.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...