Gå til innhold

Skravletråd juli - august 2013


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Alle hofter gleder seg :ler:

Haha! :hoho:

Her blåses det! Ligger med fulle kinn og trutmunn, og lager fise-lyder! :fnise: De er jo utrolig søte når de tester stemmen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha!

Når begynte de med denne stemme/lage-lyder testingen? Nå er jo deres noen uker foran min, hun er 12. Hun skravler en god del og har fått til høyere toneleie, og hun har begynt å lage bevegelser med munnen påfølgt av mye spytt/sikling så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk veid og målt i dag. 4 mnd og en uke ca i dag (ser ikke tickeren) og er 6,1 kg og 64 cm lang! Dvs hun har vokst 17 cm siden fødsel! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har forresten laget lyder noen uker nå.. Men om det er 2 eller 7 tør jeg ikke gjette på :blink: Jeg har virkelig ikke noe tidsforståelse lenger! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med stemmetesting ja! Merker han lille her har litt temperament der han ligger å brøler om han ikke får til det han vil :fnise: Han har også fått sine to første tenner, og mamma er super stolt :hoppendeglad: Han er heldigvis glad i å pusse dem, så slipper store demonstrasjoner der. Skummelt hvor tiden ble av...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

haha Siebaeo, ser den, jeg lurer ofte på hvilken dag det er og "jøss, er det SÅ lenge siden?"...

Her var hun ved 9 uker 5400 kg og 57 cm. Har lest litt på nettet nå og det virker som hun da er gedigen i forhold til andre babyer? Hun kommer jo til å være over 6 kg på fredag, og ofte har det virket som det ikke går an å få henne mett, men den siste uken har det stabilisert seg og flaskene har fått mer rutine på seg.

Vet ikke hvor lang hun var ved fødselen, de måler ikke det her i landet visstnok når de er så små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre gode nyheter om vektoppgang og fine hofter! :hoppendeglad:

Kremt... Vi har en stor gutt, han var også på kontroll i går. 3mnd, 8kg og 65cm! Storebror var på samme størrelse da han var et halvår, og nå er det bare 2kg som skiller dem... :fnise:

Artig for meg å skryte litt av stor baby også, er vant til å ha den minste hele tiden. Så nå har vi en på øverste kurven og en på nederste. Rare greier egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår er også stor. På 3 mnd kontrollen var hun 7225 og 62 cm :sjokkert: Nå blir hun 4 mnd den 19 desember. Tiden går så fort, og hun vokser så fort. Hvor er babyen min :hjerte: Savner litt når hun var så "liten" (var jo ikke liten når hun ble født heller, 4210 og 52 cm :ler: )..

Har deres begynt å snu seg? Le?

Her har hun ledd noen få ganger, men det begynner å bli litt siden. Ikke viser hun tegn til og snu seg heller enda, men det kommer vell det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han snur seg ikke, men er veldig blid og "humrer" på en måte, særlig når han ser seg i speilet. :ler: Jeg er litt utålmodig mor, og synes nesten ikke tiden kan gå fort nok, særlig det første året. Nå gleder jeg meg til han kan ha det moro med storebror. I går hadde vi faktisk et magisk øyeblikk hvor de sto gutta lo og humret mot hverandre! Jeg og pappan bare så på og følte det var veldig stort at de to små "oppdaget" hverandre og hadde det moro helt uten vår innblanding. Gleder meg til fortsettelsen! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med søskenøyeblikk :rodmer:

Utvilsomt herlige babyer, uavhengig av størrelse! :rodmer:

Min var jo til og med 50 g mindre enn FFs lille lavkarbonurk så vi har jo litt å ta igjen! :sjenert::lol:

Lille frøken H har begynt å le litt de siste par ukene hun og. Eller, hun prøver liksom :fnise: Ser ut som hun har lyst til å teste latterlyder liksom. Hiver seg ut i det og er kjempesøt. I dag ble det ordentlig latter av det. Veldig gøy! :)

Jeg haaar så dårlig samvittighet for magetreninga.. For det blir det lite av.. Men hun heiser overkroppen og hodet godt opp, og kan ligge sånn ganske lenge bare utsikten er spennende nok. Men hun reiser seg ikke opp på strake armer eller noe enda.

Hun ruller over på sideleie og kan tippe ganske langt over. Men jeg tror det er en stund til hun ruller helt rundt.

Men sit ups, det er hun god på! :fnise:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebror er ganske glad i lillesøster her og. Min kjære kom hjem fra reise med gave til meg og storebror. Og ikke noe til lillesøster. Da løp storebror ut i boden og fant noe julepynt (en brødkurv i tøy med julemotiv :lol: ) og overrakte høytidelig til lillesøster mens han sa "værsågooood, H!" med myk stemme.. Åååoooffff..! :rodmer: Så innmari søt og samtidig litt vanskelig å ikke humre i juleskjegget :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

haha Siebaeo, ser den, jeg lurer ofte på hvilken dag det er og "jøss, er det SÅ lenge siden?"...

Ikke sant?! Jeg føler meg rett og slett litt dum av og til! ;) Jeg sliter også med å holde styr på dagene innimellom. "Jeg trodde et øyeblikk det var lørdag jeg! Og så er det mandag! Nei.. Det er onsdag sier du... Jah.. Det var det jeg mente..." :lol: Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så søt! Høres ikke ut som dere er plaget med mye sjalusi, med andre ord?

Vi var det en periode. Fra ca 6 uker etter fødsel og et par tre uker framover. Utrolig slitsomt og kjipt! :( Storebror hadde jo rett og slett kjærlighetssorg og var helt utafor og skikkelig rampete. Og litt hardhendt med lillesøster.. Heldigvis gikk det ganske brått over :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, damer! Det ligger an til en sommer-2014-baby på meg, og sommerbaby har jeg null peiling på. Hva vil dere anbefale som babyteppegarn, silkeull eller bomull? Det klør så voldsomt i fingra mine etter å begynne strikkinga. Får ikke lov før etter uke 12, men får lov å planlegge/drømme ;)

Bor i Oslo, forøvrig.

På forhånd takk for tips :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, damer! Det ligger an til en sommer-2014-baby på meg, og sommerbaby har jeg null peiling på. Hva vil dere anbefale som babyteppegarn, silkeull eller bomull? Det klør så voldsomt i fingra mine etter å begynne strikkinga. Får ikke lov før etter uke 12, men får lov å planlegge/drømme ;)

Bor i Oslo, forøvrig.

På forhånd takk for tips :blomst:

Gratulerer! :blomst: Her var nøstebarnteppe i silkeull for varmt, og tepper av bomull var bedre. Hun er nok en liten varmeovn, hun her. Nå bruker vi tepper gver dag og omtrent bsre ull på kroppen, men på sommer funket deti ikke her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille trollet er nå 6032gram, og 60 cm, så det går fremover. Hun ler av og til, spessielt hvis jeg kommer med "ond" latter, det er visst skikkelig festlig :ler:

I dag oppdaget hun føttene sine, og hun har vært helt fasinert av dem hele dagen. Og, hun har vippet over på siden i dag, så hun er vel over på magen på egenhånd om ikke så lenge.

Ellers så går det i mat hver andre time (!) her, men om det er det som må til frem til vi får henne til å spise større måltider, så får det bli flaske så ofte.

Jeg holder på å miste melken helt, desverre, så nå er det bare flaske, hun vil uansett ikke ta bryst på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...