Gå til innhold

Skravletråd juli - august 2013


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Det kan jo være dere vil føle behov for å komme dere litt ut av heimen, og da er det smart å finne løsninger som du funker blant folk :Nikke:

Ammetoppen har et dobbelt stykke over brystet. Da kan du lure ut brystvorta/puppen uten å kle av deg :)

Jeg har ellers kjørt singlet-trikset, men nå som det er så varmt var det greit å slippe å ha på jakke eller topp over singleten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med min K-cup (har heldigvis ikke det til vanlig! :fnise:) er det bare Boob som funker. Men jeg har shoppet når det har vært salg, og da har det vært overkommelig. Har tom kjøpt et par ammekjoler og en ammetopp i ull. Kjøpte de fleste forrige gang, og synes det var en grei "investering" siden jeg håpte at det ble et barn til.

Har prøvd singlett-trikset, med det blir litt for mye styr for min smak, og ellers kan det bli litt mye bar pupp. Men et lite tips kan være å ha en glupeklut over skulderen og litt nedover puppen.

Vet ikke om en venner seg til offentlig amming etterhvert? Men det blir kanskje lettere når en har litt mere kontroll på den og kanskje fått noen faste rutiner/ammetider også... :klo: Men en ting er sikkert; det er ikke på cafè en ønsker å sitte når babyen har økedøgn! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselshistorien min ligger i dagboken min, "Ventetid" forresten. Den er litt upersonlig og skjematisk, men-men.

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Nå skjer det ting her!

Babyen er i tverrleie igjen, og denne gangen er den stor. De vil ha den ut med en gang, (spør ikke meg hvorfor det haster sånn), så de vender og setter meg i gang i morgen tidlig.

Så får vi se om det blir fødsel eller ks, hodeleie eller sete. Akkurat nå er alt i det blå.

Mamma er tilfeldigvis her på ferie, og etter intens innsats med å gjøre henne kjent med storebror i sommer, blir mannen med på sykehuset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det også vært action. :) Lillesøster kom til verden onsdag kveld etter at jeg hadde vannavgang to dager før uten rier, og ble igangsatt onsdag morgen. Fødsel gikk veldig fint, og vi er nå en lykkelig, komplett liten kjernefamile!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor sniker dere i køen? :fnise: jeg vil også få ut snuppa nå! Sliter sånn med vondter :(

Lykke til imorgen Stinelin! Å gratulerer cypress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh gratulerer Cypress!

Og Stinelin..jeg tenkte faktisk på deg igår og hadde tenkt å spørre hvordan det gikk!

Lykke til ja!

Da blir jeg vel sittende her igjen til slutt aleine ;)

Cathrine, jeg tviler jeg sniker i køen så du får trøste deg med det :) 37+6 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer Cypress!! :)

Jeg ble skuffa i går. Var fullt forberedt på å bli tobarnsmor i løpet av kort tid, men fikk beskjed om at det var for tidlig. Sykehuset og fødestua hadde snaket sammen vel kjapt, og misforstått hverandre mtp. planlagt forløp. Veldig irriterende å få ulike beskjeder slik, jeg er typen som innstiller meg veldig på det jeg skal i gjennom, og bruker endel energi til å omstille meg.

Hadde jo organisert masse i full fart dagen før, men så var det bare å gjøre om på alt, og reise hjem.

Så nå er ungen i riktig leie, og vi håper den holder seg på plass mens vi venter videre. Hadde vært kjekt å få han ut nå, men samtidig er jeg jo glad for at han får være i hulen sin til nærmest mulig termin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Der forsvant håpet om naturlig fødsel...

Ungen har snudd seg til hodeleie igjen, og de vil ikke vende den en gang til. Så da er alternativene KS eller seteleie med baby med +17% vekstavvik. Hurra.

Fødselslegen vil gjerne ha setefødsel, han er skikkelig fan av det. Pga størrelsen på babyen kan jeg ikke bli gående å vente på naturlig start, men de vil helst ikke sette i gang fødselen pga KS sist. Hurra igjen.

Bekkenet mitt skal måles på mandag, så får vi se. Jeg må innrømme at jeg er på kanten til å kaste inn håndkleet og forlange planlagt KS igjen (var akkurat det samme sist, da krangla jeg meg til KS).

Da blir det litt slitsomt med to små barn og nytt KS, og det blir max 3 unger på oss. I tillegg hadde jeg nesten begynt å glede meg til å få oppleve en naturlig fødsel, og jeg føler meg litt snytt. Men det føles tryggere med planlagt KS, og blir sikkert mye mindre stress og redsel enn om de skal sende en mulig gigababy ut "hovedveien".

Bah... :sukk:

Noen som har tanker, eller erfaring med setefødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...