Gå til innhold

Skravletråd juli - august 2013


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Åh, nå begynner det virkelig å bli endel småttiser her! :strix:
Gratulerer mocci, TinyB og Siebaeo! :blomst:

Vi har visst fått en liten sovedokke, som er flink til å spise og veldig rolig. Hun våkner kun for mat om natta, gråter lite og sover mye. Det er heller et slit med å holde henne våken under mating, hun sovner så lett fra puppen og kobler ut. Så det blir endel pauser med raping, gåing og massering av hender og føtter for å holde henne våken undervegs. Men hun spiser godt og virker mett og fornøyd! Håper vekten peker oppover framover :)

Endret av finkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med jentene, jenter! :hoppendeglad:

Det er jo ikke det værste med en snill sovebaby da! :hjerte:

Her har jeg gitt opp at det skjer noe med det første. Like greit å ikke gå å vente sånn, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftig med føding her da jenter! =)

gratulerer så mye! Vil dere dele fødselsopplevelsene?

Miss.I.W: vanskelig den mentale delen, her har jeg forberedt meg på at det ikke skjer noe før ca 41 uker, men igår sa både min venninne og mannen min uoppfordret at de hadde en følelse av at det kom til å skje før termin. Så da er jeg tilbake til de høye forhåpningene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mus-Katt; jeg er også påvirket av andre... Legen jeg var hos forrige uke fortalte om modning og 2 cm åpning, og når slimproppen gikk forrige lørdag, ble jeg veldig håpefull! Senest i dag ble det "mast" om hvor mye magen hadde sunket... Men det er vel gjerne fordi vi vil så gjerne. ;)

Jeg vil gjerne at han kommer før han blir like stor som søstra og helst før jeg blir satt igang på torsdag.

Men det blir da vår tur snart! :Nikke:

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg Miss I! Men det er jo ikke lenge til nå! Uansett hvordan det skjer.. ;) Og fordelen med å ha de cm og modning er jo at det trolig er lite som skal til for å dytte deg i riktig retning.

Når jeg først ble "lurt" en gang forsøkte jeg å innstille meg på overtid, og planlegge aktiviteter hver dag osv. Som du sier; ikke vente sånn.. Men man blir jo stadig oppmuntret til det med spørsmål og kommentarer! Så jeg skjønner veldig godt hvordan du har det.. ;) Håper du går i fødsel av deg selv. Men som sagt; tror det skal lite til om du holder ut til torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støttende ord, Siebaeo! Jeg prøøøøver å ikke sitte å vente, og det er ikke lenge igjen uansett. Og som du sier det skal forhåpentligvis ikke så mye til. Håper og tror at det blir lettere enn sist, uansett.

Bittelite blodspor i dag og jeg håpte på tegningsblødning, men jeg vet ikke. Hadde heftige, regelmessige kynnere i går og la meg kvalm og uggen. Ble likvel en rolig natt. Har vært på stranda i dag og nå har jeg begynt med hagearbeid, uten at det ser ut til å bli noe action. Tror ikke jeg kan legge for mye håp i de "tegnene" kroppen driver og lurer meg med... :P Så jeg klæsker på meg et tykt lag tålmodighet! ;)

Men innen ei uke er jeg tobarnmor! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jo omtrent sånn det startet her det der da.. ;) Og uansett; blodspor betyr at noe skjer med livmormunnen! Så det er modning åkke som. Det liker vi! :nigo:

Pass på å hvil deg jevnlig nå også da. Sove når du kan og spare litt krefter. Å sitte er også en måte å bruke tyngdekraften på. Rusle en tur er heller ikke dumt. Du trenger kreftene snart! :)

Ble to timer søvn på meg natta før det ble action.. ;):Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det liker vi! :nigo:

Ble litt mye hvile og venting i uka, mens i helga har det vært mere aktivitet og vi får håpe det er godt for noe! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med jentene jenter!

Det høres så enkelt ut når dere forteller om det. :) Jeg blir mer og mer redd for fødselen nå, men ble litt glad når jeg ser at dere ikke hadde så lange fødsler (prøver å glemme at det sikkert var vondt som fy...).

Jeg begynner å kjenne på kroppen at det tar på å være veldig gravid og ha ettåring hjemme. Vondt overalt, og jeg er så utrolig sliten. Småen holder det jo gående dagen lang, og bare det å få i han og meg mat og holde huset noenlunde tar nesten knekken på meg til tider. Sover dårlig og er generelt litt fjern om dagen.

Men, når lillebror kommer ut blir det nye utfordinger, så jeg skal egentlig ikke klage. ;)

Gleder meg til å bli ferdig med fødselen og ta fatt på neste kapittel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så mange som allerede har noen små å kose med, stas! :D

Jeg prøver å skrape sammen en garderobe å bruke om noen uker (!!), og syns sånn topp som "alle" hadde ifjor med glidelås på er både fin og praktisk for amming, men har ikke funnet NOEN som har den, eller noe lignende lenger, :(

har jo ellers lest om singlet under og dra opp genseren, men hvorfor det når noe som den hadde vært så fiiiiiint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så mange som allerede har noen små å kose med, stas! :D

Jeg prøver å skrape sammen en garderobe å bruke om noen uker (!!), og syns sånn topp som "alle" hadde ifjor med glidelås på er både fin og praktisk for amming, men har ikke funnet NOEN som har den, eller noe lignende lenger, :(

har jo ellers lest om singlet under og dra opp genseren, men hvorfor det når noe som den hadde vært så fiiiiiint...

Joo, den er på VM, jeg handlet den nettopp. Å det som er supert med den er jo at den passer nå selv med stor mage. Å at en kan bruke den til amming :nigo:

Håper du finner genseren hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også to sånne gensere, men har aldri tenkt over at de var praktiske til amming. Bra tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg finner den ikke, forbanna lokale sjappe! :(

Så rart :( Prøv å bestill den på nett? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er og har vært sist i svangerskapet; Hadde dere mye vondt i magen på slutten? Jeg synes det sprenger og verker, river og sliter. Og plutselig blir det supervondt langt nede, liksom nedi bekkenet. Da er det slik at jeg må stoppe opp og omtrent holde pusten.

Er det vanlig?

Det er ikke regelmessige tak, så jeg mistenker aldri at det kan være rier.

Forrige barn lå i tverrleie, så jeg hadde han aldri nede i bekkenet annet enn med tærne av og til, så vet ikke hva som er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg får jevnlig vondt langt nede i magen og i symfysen, men det er en skarp, stikkende smerte. Det kommer veldig plutselig som regel. Eller det kan være en sviende smerte i symfysen. Jeg vet ikke om jeg syns det høres ut som det samme du beskriver?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror kom i hui og hast på tirsdagskvelden! :hjerte: Han var stor, nesten 4,5kg, og helt perfekt!

Linker til fødehistorien når jeg får skrevet den i dagboka!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse :strix: nå er det så mangen som har kommet, jeg gleder meg i hel til det er min tur snart :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...