Bobla2013 Skrevet 12. juni 2013 #381 Del Skrevet 12. juni 2013 Gratulerer!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSmile90 Skrevet 12. juni 2013 #382 Del Skrevet 12. juni 2013 Gratulerer med den lille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 13. juni 2013 #383 Del Skrevet 13. juni 2013 Gratulerer så masse Dyregod!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 13. juni 2013 #384 Del Skrevet 13. juni 2013 Hurra!!! Gratulerer så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 16. juni 2013 Forfatter #385 Del Skrevet 16. juni 2013 Tusen takk alle sammen. Vi koser oss utrolig mye med lille Ella. Hun er bare så fantastisk at jeg ikke klarer å la vær å se på henne hele tiden. Jeg hadde litt startvansker med ammingen. Jeg ble så ekstremt sår de første dagene og vi slet med å finne riktig sugetak. Men nå når jeg har fått melk er ting mye bedre. Jeg har noen sår enda, men det er mye bedre:) Jeg har også ekstremt mye melk og lekker som bare det og har melkespreng, men det er jo bare fint å ha nok Pappaen er helt fantastisk med henne, han sier at nå er det dessverre ikke jeg som er hans nr en lenger, haha. Bare koselig det da:) Fødselen kommer jeg tilbake til, men det var en rask fødsel som var veldig fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 16. juni 2013 Forfatter #386 Del Skrevet 16. juni 2013 Jeg måtte måle brystene for å finne ut hvilken bhstørrelse jeg har fått nå, jeg hadde 80 a-b, og nå må sier målene 75'D! Sykt altså, snakker om brystspreng;-) Det kan jo være de blir litt mindre når melken stabiliserer seg, men jeg skal ikke klage;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 16. juni 2013 #387 Del Skrevet 16. juni 2013 Hvordan måler du det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 16. juni 2013 Forfatter #388 Del Skrevet 16. juni 2013 Det fins sånne måltabeller for bhstørrelser hvis du søker opp bhstørrelser på nettet. Det er jo ikke sikkert det alltid stemmer, men gjorde det før jeg ble gravid:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 17. juni 2013 #389 Del Skrevet 17. juni 2013 Morsomt Da skal jeg sjekke det ut. Aldri prøvd det før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 20. juni 2013 Forfatter #390 Del Skrevet 20. juni 2013 Her går dagene unna til amming og kos med jenta vår. Vi har hatt endel besøk, men det er bare hyggelig så lenge det bare er et par timer av gangen. Jenta vår sover mye, men på kvelden blir hun litt urolig og trenger pupp mange ganger etter hverandre før hun er fornøyd og hun liker ikke å ligge alene. Hun ligger imellom oss i senga da, men hun trenger mye nærhet før hun sovner. Lurer på om vi har økedøgn igjen nå for hun spiser nedten hver time idag. Noen andre som har det sånn? På natta sover hun opptil fire timer, da våkner enten hun først eller jeg av melkespreng Ellers er livet som mamma helt fantastisk og vi koser oss utrolig mye! Ella er jo verdens snilleste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 20. juni 2013 #391 Del Skrevet 20. juni 2013 Så koselig å høre at dere koser dere Ella høres veldig ut som vår lille jente,i form av at hun vil ha mye nærhet og sover i sengen med oss Stort sett sover hun endel på dagtid og gråter faktisk lite (bank i bordet!), og om natten såpakker jeg henne inn i dynen hennes og legger henne i armkroken min ettersom mannen synes det er skummelt at hun sover direkte mellom oss. Hvordan gjør du det med påkledning på dagtid? Jeg tar på henne lue (bomull) når hun skal være ute + en tynn ulljakke hvis vi skal noen steder. Hun ligger også under dyne i vognen, men i ettermiddag hadde hun kun et ullpledd (babyull). Synes det er så vanskelig.. Og så har hun vanlig klær på, eks body og bukse. Har ikke hatt merkbare økedøgn her enda, men vår sover ofte 4-5 timer på natten og det er deilig Håper det fortsetter sånn og at de sover godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 20. juni 2013 Forfatter #392 Del Skrevet 20. juni 2013 setter! Når det gjelder påkledning har vi som regel bare på henne en langermet bomullsbody inne på dagtid med et helseteppe over seg. Hun ligger enten på sofaen på saueskinn eller i armene våre og da er hun som regel varm. Ute i vogn har vi en tynn lue, bomullsbody, bomullsbukse og sokker med helseteppe over hvis det er nødvendig. Nå har jeg kjent mye i nakken hennes for å finne ut av hva som er riktig, det har vært varmt de siste dagene og da har hun ikke trengt så mye klær. Jeg har jo lest at barn tåler bedre å være litt kalde enn veldig varmt. På føttene er hun ofte litt kaldere da, men det sa barnepleier at er normalt og at det er i nakken og på magen som er mest riktig å kjenne. På natta har hun på seg body og ligger på saueskinn med dyne over seg. Vi har det ikke så veldig kaldt på soverommet da. En annen ting jeg lurer på er når man bør legge baby i egen seng? Foreløpig vil nok ikke det være aktuelt, men vil jo venne henne til seng etterhvert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 20. juni 2013 Forfatter #393 Del Skrevet 20. juni 2013 Jeg ser at det første jeg skrev ble borte. Vi har en veldig rolig jente som sjeldent gråter vi også, hun gråter bare om maten ikke kommer med en gang;-) håper det fortsetter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 21. juni 2013 Forfatter #394 Del Skrevet 21. juni 2013 (endret) Snart kommer fødselshistorien, den er jo ikke så veldig lang, jeg må bare gidde ;-) Forresten har jeg gått ned alle kiloene allerede! Det hadde jeg aldri trodd etter litt over en uke. Men jeg glemmer jo helt å spise og når jeg først skal spise skal Ella ha mat. Men nå må jeg bare bli flinkere på å spise så jeg ikke mister melka! Problemet er at jeg ikke føler sult som jeg gjorde som gravid. Andre som opplever det? Jeg kan gå hele dagen uten å ha følt noe sult. Veldig uvant siden jeg spiste konstant som gravid Endret 21. juni 2013 av Dyregod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 21. juni 2013 #395 Del Skrevet 21. juni 2013 Trudde at jeg hadde gratulert deg men nei, så: gratulerer så mye!!! Håper alt får bra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 21. juni 2013 Forfatter #396 Del Skrevet 21. juni 2013 Trudde at jeg hadde gratulert deg men nei, så: gratulerer så mye!!! Håper alt får bra!! Tusen takk! Det er fantastisk å være mamma:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 22. juni 2013 Forfatter #397 Del Skrevet 22. juni 2013 Her er fødselshistorien Jeg la meg natt til tirsdag kl 00:15, kl 00:40 fikk jeg en vond kynner slik som jeg har hatt i mange uker. Jeg sjekket kl i tilfelle det skulle komme flere. Det gjorde det, med 20 min mellomrom. Etter halvannen time kom de litt tettere, 15 min og deretter ti min. Jeg prøvde å ta en dusj for å se om det ga seg, men da kom det tre nye og enda litt vondere som jeg måtte puste meg igjennom. De satt mest i ryggen. Jeg tok tiden på dem og de kom uregelmessig med alt fra to min imellom til femten min. Jeg vekket mannen kl 0430 siden jeg tenkte det var greit at han var våken i tilfelle. Jeg var visst ikkr overbevisende nok for han stod ikke opp med det første Da han stod opp tok vi tiden med rieteller og da var det litt varierende hvor regelmessige og vonde de var. Men jeg var vel ikke lenger i tvil om at dette var rier. Iblant måtte jeg stå foroverlent i sofaen for å klare å lindre smerten i ryggen litt. Kl 0545 ringte jeg føden for å høre om de anbefalte at mannen ble hjemme fra jobb ut ifra det de fikk av info. Hun sa at siden de var såpass uregelmessig til tider og at de ikke ble merkbart vondere hørtes det ut som jeg var i den første fasen, men at siden jeg ikke fikk vondere og mer regelmessige rier burde jeg spise og sove litt og deretter ringe hvis de tar seg mer opp. Vi bestemte at mannen skulle vente med å dra på jobb til vi visste mer. Jeg la meg ned i senga som anbefalt, men etter to minutter fikk jeg en skikkelig vond ri som jeg måtte stå og puste og jamre meg litt igjennom. Jeg gikk på toalettet, oh da jeg satt der kom det plutselig vann som rant nedover. Det var ikke veldig mye så jeg var usikker på om det var vannet som hadde gått, men så kom slimproppen i små deler med litt mer vann og da ba jeg mannen om å ringe føden. De sa det bare var å komme inn. Kl var nå ca 9. Jeg ringte mamma på vei til sykehuset, men jeg var så følelsesladet at jeg ikke fikk ut noe før etter et par min Igjen kunne det gå 15 min mellom hver ri. Kl 0950 var vi på sykehuset. Jeg ble koblet til en ctg som ble tatt i 30 min imens jordmor skrev inn data. Hun så at jeg hadde rier, men jeg bare vrengte meg litt imens de varte så hun tenkte de ikke var så kraftige. Hun kunne ikke sjekke åpning siden jeg trodde vannet hadde gått, hun ville vente på en lege. Ctg var ferdig og hun ordnet noen brødskiver til oss. Jeg var glad for å endelig kunne røre meg. Kl var nå 1030 og jeg fikk plutselig tette og veldig vonde rier. Jeg stod og lente meg på en sånn prekestol som hjalp endel. Etter å ha hatt disse riene med ca to-tre min mellomrom i ca 25 min kom det plutselig en pressrie. Jeg kjente tydelig at hodet til babyen var på vei ut og jeg klarte ikke la vær å presse, så jeg ropte til mannen at han måtte hente jordmor fort for babyen kommer NÅ! Før jeg rakk å tenke var det flere jordmødre inne som hjalp meg over i senga og å kle av meg som jeg enda ikke hadde rukket Da sjekket jordmor åpning og det var ti cm, så her var det bare å presse! Jeg var veldig inn i meg selv og jobbet meg igjennom riene og presset på. Jeg fikk så vidt med meg at jordmor måtte ta vannet for det hadde visst ikke gått. Jeg fikk heller ikke med meg at det var misfarget fostervann. De sa noe om at babyen var litt stressa og måtte komme ut nå så jeg fikk beskjee om å pressr alt jeg hadde. Det brant veldig og jeg var redd nåt jeg presset, men etter tre pressrier var hodet ute! Det var fantastisk å høre siden det var den verste delen. En pressrie til også var den vakre jenta vår ute! Det var så fantastisk å gå henne på brystet og kjenne varmen og tyngde n henne s. Hun var ganske blå etter å ha kommet så fort, men alt var bra! Pappaen gråt som en foss og tårene mine kom da jeg så han gråte. Vi hadde fått en datter! Vi var begge ganske fortumlet etter fødselen siden det gikk så fort, vi hadde ikke engang tatt med kofferten opp så vi hadde ikke kamera annet enn mobil. Men det var ubetydelig da. Jeg slapp unna med å bli sydd tre steder og det vat visst ikke store riftene til at det gikk så fort. Da jordmor og lege kom inn for å prate om fødselen etterpå sa de at jeg hadde født som en flergangsfødende og var dagens helt og samtaleemne Smertelindring rakk jeg ikke å tenke på og jeg er glad for at det gikk så bra uten. Greit, det var vondt og intenst, men jeg kunne gjort det igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 22. juni 2013 Forfatter #398 Del Skrevet 22. juni 2013 Haha, ser at den ikke ble så kort som jeg sa den ville bli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 22. juni 2013 Forfatter #399 Del Skrevet 22. juni 2013 Jeg glemte visst å skrive tider på fødselen, men kort oppsummert så kom vi på sykehuset kl 0950, kl 11 fikk jeg pressrier og kl 1119 kom vesla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 22. juni 2013 #400 Del Skrevet 22. juni 2013 Å, så fantastisk å lese fødselhistorien din Måtte felle et par tårer da jeg leste det. For en flott historie og takk for at du delte den med oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå