Gå til innhold

Dyregod med en spire i magen


Dyregod

Anbefalte innlegg

Det er helt klart økedøgn. Ella har spist KONSTANT idag og jeg er rimelig utslitt og sår. Hun er mer gretten og sinna enn hun pleier og har max sovet 3 timer siden kl 7 idag tidlig. Håper det snart er ferdig nå. Er så klart glad for at hun hjelper å øke melka, men merker at det blir intenst når hun trenger meg hele tiden. Men hun er god da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag er Ella 1 måned, tenk det!

Hun har vært litt urolig og mer krevende på kvelden enn hun pleier den siste tiden. Ogår spiste hun hele tiden i tre timer før hun sovnet og ble så sinna på puppen når den glapp eller når det kom melk. Jeg mistenker at hun bruker meg som smokk iblant på kvelden.

Igår kom for øvrig all maten opp igjen i flere heftige gulp. Det var sykt mye også, jeg ble helt skremt jeg. Men hun virket fornøyd etterpå så det gikk vel bra.

Åj, i skrivende stund kom det visst enda en sprutgulp over hele pappaen. Hva kan det være tro? Jeg tenkte jeg skulle høre med helsesøster, men de er jo ikke der imorgen. Kun etter avtale. Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner igjen at babyen henger konstant i puppen de siste 2-3 timene før leggetid. Han sover jo veldig lenge på natta han her så er helt tydelig at han spiser seg opp for en lang natt. Tror også han bruker meg som en innsovningssmokk til tider, og jeg er svak og lar han gjøre det. Jaja. Men, i går natt la vi han selv om han ikke hadde sovnet helt og det gikk faktisk bra, hurra :)

Kasper kan også sprutgulpe innimellom. Helsesøster sa det ikke var farlig. Er vel noe annet om babyen sprutgulper hele tiden, da er det kanskje verdt å sjekke ut? Hvor ofte gjør hun det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nok brukt som smokk jeg også, og hun nekter å ta smokk av meg, pappaen klarer det som regel på kvelden. Vi samsover enda og jeg legger meg samtidig som henne rundt kl 23. Vi har ikke prøvd å legge henne i egen seng enda, jeg tror ikke hun er trygg nok til å ligge alene også er det jo praktisk å ha henne rett ved siden av meg. Men vi må snsrt prøve å legge henne i senga.

Sprutgulp er nok ikke farlig en gang iblant, det har ikke skjedd på en stund nå. Jeg passer på å gi henne pauser ved å rape og sskifte bleie/være hos pappa på kvelden.

Beklager mye skrivefeil, jeg orker ikke rette på alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nok brukt som smokk jeg også, og hun nekter å ta smokk av meg, pappaen klarer det som regel på kvelden. Vi samsover enda og jeg legger meg samtidig som henne rundt kl 23. Vi har ikke prøvd å legge henne i egen seng enda, jeg tror ikke hun er trygg nok til å ligge alene også er det jo praktisk å ha henne rett ved siden av meg. Men vi må snsrt prøve å legge henne i senga.

Sprutgulp er nok ikke farlig en gang iblant, det har ikke skjedd på en stund nå. Jeg passer på å gi henne pauser ved å rape og sskifte bleie/være hos pappa på kvelden.

Beklager mye skrivefeil, jeg orker ikke rette på alt :)

Hadde samsovet med en større seng også, men heldigvis så sover han godt alene. Hadde han ikke det så hadde vi kjøpt større seng på flekken :)

Høres ikke ut som den gulpingen er noe å bekymre seg for. Av og til overspiser babyer rett og slett, det sa i hvert fall de på sykehuset til oss.

(Skjønner godt at du ikke gidder rette opp, tiden er knapp om dagen med en liten baby).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at han sover godt alene da :) Det er jo flott når det fungerer. Idag har snuppa vært veldig klengete på puppen, det kan være økedag igjen. Håper det gir seg til natta :) Jeg tenkte å besøke jobben i morgen hvis formen er fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Lenge siden jeg har skrevet her, men her går alt fint. Ella har vært litt urolig på kvelden den siste tiden. Jeg tror det har vært økeuke eller noe ;) Ellers er hun bare veeeldig glad i mat!

Den siste uka har hun utviklet seg utrolig mye. Hun smiler masse og prater med oss, spesielt mye til pappaen sin :hjerte: Hun sier "ga" og "go" og "ge".

Ikveld har vi for første gang lagt henne bi sin egen seng og det gikk egentlig veldig fint. Men her sitter jeg med babycallen tett til brystet og småsutrer til mannen min fordi jeg savner henne her i nærheten og det å kunne se henne. Hadde aldri trodd det skulle bli sånn :hjerte: Mannen min syntes det også var veldig trist at hun ikke lenger skulle sove imellom oss. Det var jo så koselig! Men men, etter hvert blir det vel litt deilig med voksentid og senga for seg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle dele et bilde av jenta mi :)

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble to av samme, her er et annet :)

Nei det funker visst ikke av en merkelig grunn, men det gikk med et i hvert fall:)

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nydelig, lite nurk. Hun har dere vært heldig med :rodmer:

Takk, jeg er helt enig, hun er helt fantastisk :hjerte:

Vi var på kontroll på helsestasjonen idag og det gikk strålende! Legen sa alt var fint og at hun var veldig våken og fulgte veldig med til å være så liten. Hun smilte og lo til legen når han undersøkte henne, skjønne jenta mi ♥ Han sa også at hun var sterk i nakken allerede.

Hun veide 4950 nå, 1, 5 kg mer enn fødselsvekt. Hodet målte 38 cm. Lengde målte han faktisk ikke. Men jeg er veldig fornøyd og stolt av jenta mi ♥ Føler meg sååå heldig! Tenk at jeg får være mammaen til en så herlig jente. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg er helt enig, hun er helt fantastisk :hjerte:

Vi var på kontroll på helsestasjonen idag og det gikk strålende! Legen sa alt var fint og at hun var veldig våken og fulgte veldig med til å være så liten. Hun smilte og lo til legen når han undersøkte henne, skjønne jenta mi ♥ Han sa også at hun var sterk i nakken allerede.

Hun veide 4950 nå, 1, 5 kg mer enn fødselsvekt. Hodet målte 38 cm. Lengde målte han faktisk ikke. Men jeg er veldig fornøyd og stolt av jenta mi ♥ Føler meg sååå heldig! Tenk at jeg får være mammaen til en så herlig jente. *sukk*

Sååå nydelig hun var!! Smelt :rodmer:

Godt jobba der ja! :)

Hihi, hun veier det samme som min prins nå, så morsomt :) Han er også 38 i hodet nå, hehe.

De måler ikke lengden så nøye, tror ikke dem liker å strekke ut beina på den måten så det blir så ca mål. Da driter dem heller i. Det sa hvertfall hs til meg :)

Nyter du ferie eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå nydelig hun var!! Smelt :rodmer:

Godt jobba der ja! :)

Hihi, hun veier det samme som min prins nå, så morsomt :) Han er også 38 i hodet nå, hehe.

De måler ikke lengden så nøye, tror ikke dem liker å strekke ut beina på den måten så det blir så ca mål. Da driter dem heller i. Det sa hvertfall hs til meg :)

Nyter du ferie eller?

Tusen takk ♥

Akkurat nå jobber mannen, har gjort det de tre siste ukene. Men neste uke har han ferie igjen så da skal vi en tur på en av hyttene vi har i familien :) Enten fjellet eller sjøen.

Jeg koser meg hjemme med Ella. Hun er bare helt herlig som smelter mamma med å prate og smile masse.

Hun sover lite på dagen for tiden. Idag har hun bare sovet 4 timer til sammen. Hun sovner bare når vi bærer henne. Tror det er en periode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lillesøster her sover også lite på dagtid for tiden.. Ofte ikke mer enn maks 1 time i strekk.. Skal på kontroll nå, så kan spørre om det er noe spesielt som kanskje fører det til.. Sikkert bare tilfeldig og normalt, men kan være litt slitsomt nå som vi skal pakke og fikse så mye her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvordan har dere det om dagen? :)

Hei :)

Vi har det egentlig veldig bra altså. Vi har jo fått verdens snilleste baby. Hun sover fra 21-05 og 0530-0800 hver natt så det er veldig deilig. Hun sover til gjengjeld lite på dagen da. Sjeldent mer enn 45 min av gangen. Igår var vi borte på familiebesøk hele dagen med mange mennesker og da sov Ella bare 1, 5 timer fra kl 13-21! Hun var utslitt stakkar, men lite gråt allikevel. Hun er en liten tøffing :hjerte:

Hun er også en skikkelig blid jente, hun smiler og prater masse til oss og det smelter mammahjertet!

Hvordan går det med deg og med salg av leiligheten og flytting? Når du har blitt ferdig med det og det har roet seg vil jeg gjerne på trilletur med dere om du ikke flytter altfor langt unna da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres veldig nydelig ut! :) Jenta mi her sover også veldig lite på dagtid, men ikke like bra som din om natten. Får hun ikke mat mellom 21 og 5? Vi legger oss for kvelden rundt kl 21, men da spiser hun fortsatt hver 3.time ca frem til vi står opp i 8-10 tiden. Skal ikke klage altså, men gleder meg til litt mer samme hengende søvn ;)

Vi flytter et stykke unna, men jeg har bil (hvis ikke mannen tar den) så vi tar gjerne en trilletur uansett vi :) Også er det et stort senter her vi skal bo, så kan jo ta en cafétur der også feks? :)

Sender deg pm med hvor vi flytter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...