Gå til innhold

Dyregod med en spire i magen


Dyregod

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk, dere :) Vel, det gikk jo fint idag, men de tok ikke mål av baby som jeg trodde. Han sa at det var for tidlig å gjøre etter bare 9 dager så jeg skal tilbake neste torsdag. Må si jeg ble litt skuffa og gretten fordi de ikke hadde timer idag, bare øyeblikkelig hjelp uten timesystem. Så jeg ble jo sittende i 3 timer for å finne ut av at han kun skulle sjekke at gjennomstrømmingen til morkaken var bra. Det er jo viktig da, men jeg skal jo til jordmor imorgen og da bruker hun dopler for å høre hjerteslag og det tror jeg ville holdt siden jeg kjenner bra med liv. Men men, hun har det jo bra da, det er viktigst :)

Men bekkenet mitt sa takk for seg etter å ha sittet så lenge. Jeg klarte nesten ikke gå til bilen, skulle gjerne hatt krykker! Tror jeg skal høre med fysioterapeuten neste gang om hva han syns om å bruke det når jeg er som verst. Tenker at det ville avlastet litt.

Jaja, det var den dagen. Skal nok bare slappe av på sofaen resten av kvelden, ikke stort mer jeg orker. Men jeg må få pakket fødebagen snart! Jeg er treg ;-) Føler egentlig jeg har god tid, jeg kommer sikkert til å gå over tiden, men jeg merker at jeg gjerne vil ha ting klart nå i tilfelle :) Man vet jo aldri!

Det var nok syting for en dag, stakkars dere som må lese det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos jordmor. Hun fant proteiner i urinen, men jeg hadde normalt blodtrykk, så ingenting å bekymre seg for så lenge jeg ikke blir i dårlig form. Symfysemålet hadde gått ned siden sist faktisk :( Men det var jo ikke overraskende at det ikke var økt veldig pga at hun ikke har vokst så mye, men at det har gått ned en cm liker jeg ikke. Men hun sa at hun har kommet lenger ned i bekkenet(ikke festet seg helt, men på god vei) og da kan magen bli litt mindre. Jeg er spent på ultralyd neste uke altså! Men så lenge jeg kjenner bra med liv hver dag så trengte jeg ikke å bekymre meg. Så da får jeg jo stole på det :)

Ellers har jeg snakket med fysioterapeuten og han sa det var lurt å skaffe krykker siden jeg sliter såpass med å gå. Så jeg må finne ut hvor jeg kan skaffe det. Noen som vet? Utenom legevakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært i dårlig form utover kvelden. Vondt i kroppen og stiv nakke. Litt småuvel også. Det er vel ikke noe uvanlig med det nå mot slutten, men jeg har jo i tankene at jordmor fant proteiner i urinen sist uke. Men jeg tenker at så lenge jeg ikke blir skikkelig dårlig og vondt i hodet så er det ikke noe fare. Jeg skal på ultralyd på torsdag så da kan de jo sjekke blodtrykket mitt. Er det normalt er det ihvertfall ikke svangerskapsforgiftning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... Sånn var jeg forrige uke. Helt utslått og orket ingenting føltes det ut som. Heldigvis er energien mye bedre nå, så jeg tror det lureste du kan gjøre er bare å hvile litt og følte med på hva de sier på ultralyden i morgen. Ikke lenge igjen nå uansett!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine symfysemål gikk også veldig mye ned (2 cm). Trolig fordi lilleputt hadde sunket ned i bekkenet. Var ikke min normale jordmor som målte så er spendt på ny kontroll med min vanlige jordmor i morgen og om hun får samme mål.

Har forøvrig også hatt to ganger protein i urinen, men trolig har det vært forurensende prøver. Etter jeg har tatt en grundig vask før jeg tar urinprøven (ikke med såpe), fortet meg å sette urinprøven kaldt (skal maks være 2 timer i romtemperatur) og brukt nye uringlass (fikk beskjed om at jeg fint kunne gjenbruke gamle urinprøveglass, tullball) har det ikke skjedd igjen. Kan det være noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine symfysemål gikk også veldig mye ned (2 cm). Trolig fordi lilleputt hadde sunket ned i bekkenet. Var ikke min normale jordmor som målte så er spendt på ny kontroll med min vanlige jordmor i morgen og om hun får samme mål.

Har forøvrig også hatt to ganger protein i urinen, men trolig har det vært forurensende prøver. Etter jeg har tatt en grundig vask før jeg tar urinprøven (ikke med såpe), fortet meg å sette urinprøven kaldt (skal maks være 2 timer i romtemperatur) og brukt nye uringlass (fikk beskjed om at jeg fint kunne gjenbruke gamle urinprøveglass, tullball) har det ikke skjedd igjen. Kan det være noe sånt?

Godt å høre det ikke bare er meg :) Det kan jo faktisk bare være at den var forurenset, vet ikke jeg :) Jeg tok prøven rett før jeg skulle inn da, det var ikke med morgenurin heller, har det noe å si? Jeg bruker nye prøveglass hver gang, jeg får dem ikke tilbake ;-) Jeg tror egentlig ikke at jeg har eller kommer til å få svangerskapsforgiftning, men merker at jeg blir ekstra nervøs siden hun ikke vokser helt som hun skal.

Det kan godt være at hun bare har sunket langt ned og kanskje hun er festet nå. Jeg føler ikke at magen min vokser noe særlig egentlig, jeg forventet meg at jeg nærmest skulle sprekke på denne tida siden søster og mamma har vært sprekkeferdig på slutten ;-) Men nå skal man jo ikke sammenlikne seg med andre, er bare lett å gjøre det! Men nå skal jeg se hva målene på UL sier imorgen. Er utrolig spent! Tenk om jeg må settes igang?! Det er egentlig helt greit, men samtidig vil jeg helst at ting skal skje naturlig. Men jeg kan risikere å måtte settes igang på overtid uansett, så da vil jeg heller nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... Sånn var jeg forrige uke. Helt utslått og orket ingenting føltes det ut som. Heldigvis er energien mye bedre nå, så jeg tror det lureste du kan gjøre er bare å hvile litt og følte med på hva de sier på ultralyden i morgen. Ikke lenge igjen nå uansett!! :klemmer:

Det er slitsomt å være sånn, det er helt sikkert. Jeg trøster meg med at jeg ikke har så lenge igjen uansett, så jeg skal holde ut :) Greit å ta en dag av gangen. Jeg sov greit i natt etter å ha tatt en liten paracet, selvom jeg sikkert våknet rundt 7 ganger pga jeg måtte på toalettet eller at jeg fikk kynner. Jeg er veldig trøtt og sliten idag for det da, men jeg tenker det er pga været og at man blir sliten av å være høygravid. Vi har jo faktisk båret dette barnet i snart 9 mnd og det blir selvsagt tungt på slutten :) Jeg syns uansett at det er fantastisk å være gravid, man bør jo bare prise seg lykkelig over at man kan få barn :) Hurra for positivitet ;-) Det er den jeg lever på om dagen.

Ha en god dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på UL og det gikk veldig bra :) Jenta mi har vokst som en helt de siste ukene og veier nå 3500 gram! Så hun er jo ingen liten jente lenger :) Det lettet mammahjertet mitt. Hun vil nok være ca 3800 ved termin. Hun var visst også godt nede i bekkenet, så er nok derfor sf-målet var lavere.

Idag handlet jeg to ammebher og noen store svarte truser. Jeg ser etter nattlys også, men de var utsolgt for det så må ta med mannen et annet sted og kjøpe det. Ellers må vi sette opp senga og re den klar :) Ellers er vi vel ganske klar for å få henne ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på UL og det gikk veldig bra :) Jenta mi har vokst som en helt de siste ukene og veier nå 3500 gram! Så hun er jo ingen liten jente lenger :) Det lettet mammahjertet mitt. Hun vil nok være ca 3800 ved termin. Hun var visst også godt nede i bekkenet, så er nok derfor sf-målet var lavere.

Idag handlet jeg to ammebher og noen store svarte truser. Jeg ser etter nattlys også, men de var utsolgt for det så må ta med mannen et annet sted og kjøpe det. Ellers må vi sette opp senga og re den klar :) Ellers er vi vel ganske klar for å få henne ut :)

Så bra! :) Godt å få beroliget mammahjertet!

Min ble målt til 3100 igår og ligger på samme målinger han alltid har gjort egentlig :) Så han er jo litt liten av seg, men det var ikke noe uvanlig liten sa han.

Han er nok målt til å bli 3300-3400 til termin ca. Litt rart siden jeg var nesten 3800 og mannen 4000. :fnis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :) Godt å få beroliget mammahjertet!

Min ble målt til 3100 igår og ligger på samme målinger han alltid har gjort egentlig :) Så han er jo litt liten av seg, men det var ikke noe uvanlig liten sa han.

Han er nok målt til å bli 3300-3400 til termin ca. Litt rart siden jeg var nesten 3800 og mannen 4000. :fnis:

Din gutt har fin størrelse han da :) Det kan jo være at min er litt mindre også da, de måler tydeligvis ganske forskjellig så det er vel ikke helt nøyaktig. Men nå ble jeg nesten redd for å få en stor jente. Det endrer seg fort :fnise:

Spennende å følge med på deg nå, om han kommer snart! Det er jo utrolig flott at han har holdt seg i magen så lenge!

Jeg begynte forresten å gråte litt i bilen på vei til sykehuset istad, jeg ble rett og slett veldig følsom fordi jeg innså at jeg snart skal bli mamma! Helt utrolig altså. Jeg elsker allerede jenta i magen så gleder meg til å elske henne på utsiden og :hjerte:

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Din gutt har fin størrelse han da :) Det kan jo være at min er litt mindre også da, de måler tydeligvis ganske forskjellig så det er vel ikke helt nøyaktig. Men nå ble jeg nesten redd for å få en stor jente. Det endrer seg fort :fnise:

Spennende å følge med på deg nå, om han kommer snart! Det er jo utrolig flott at han har holdt seg i magen så lenge!

Jeg begynte forresten å gråte litt i bilen på vei til sykehuset istad, jeg ble rett og slett veldig følsom fordi jeg innså at jeg snart skal bli mamma! Helt utrolig altså. Jeg elsker allerede jenta i magen så gleder meg til å elske henne på utsiden og :hjerte:

Vi har blitt målt av utrolig mange forskjellige hver gang og alle har kommet til det samme :) Så tror det stemmer ganske godt. Men man vet aldri!!

Hihi, ja tenk! Vi skal bli mamma! Helt rart å tenke på!!! Og det er søren meg ikke lenge til!

Han her er vist en liten vinglepetter tror jeg, haha :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt fantastisk å tenke på ja! Jeg er så utrolig spent på hvordan hun ser ut :)

Jeg merker at jenta er langt nede i bekkenet nå for jeg må jo tisse HELE tiden. Jeg kunne jo like greit blitt sittende på do ;-) Det er mest plagsomt på natta da.

Idag er lillejenta veldig aktiv kjenner jeg. Jeg får også kynnere av alt jeg gjør. Men de er som regel ikke så vonde, men kjenner trykk langt der nede. Men jeg går vel over tida som så mange førstegangs gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi får håpe du får baby før termin :) Unner deg ikke å gå på overtid altså!

Min er festet og langt nede, men jeg må ikke oftere på do, merkelig blære jeg har, hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må også ofte på do om natten spesielt og hodet er festet sier jordmor :)

Håper vi alle føder til termin og ingen behøver å gå over :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døgnrytmen vår er helt på styr, vi er trøtte og sovner i 3-4 tiden og står opp i 12-1 tiden :fnise:

Men nøyaktig kl 9 må jeg på do hver "natt" :laugh: Merker også han er mye lenger nede i bekkenet. Ikke minst den symfysebekkenløsningen som kverker meg :bond:

Jeg er fødeklar som bare det! Men jeg blir nok litt redd når det faktisk setter igang på riktig tror jeg. Man blir jo litt "tatt på senga" når det plutselig skjer på ekte tror jeg, hihi. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døgnrytmen vår er helt på styr, vi er trøtte og sovner i 3-4 tiden og står opp i 12-1 tiden :fnise:

Men nøyaktig kl 9 må jeg på do hver "natt" :laugh: Merker også han er mye lenger nede i bekkenet. Ikke minst den symfysebekkenløsningen som kverker meg :bond:

Jeg er fødeklar som bare det! Men jeg blir nok litt redd når det faktisk setter igang på riktig tror jeg. Man blir jo litt "tatt på senga" når det plutselig skjer på ekte tror jeg, hihi. :fnise:

Tenk at du har født nå, utrolig moro altså! Du har fått premien din. Håper alt går fint med dere!

Her er det ingen tegn til fødsel foreløpig. Jeg kan jo meddele at jeg har veldig mye tynt utflod som gjorde at jeg begynte nesten å lure på om jeg lakk fostervann på søndag. Men det er såpass lite at det ikke kan være det. Har jo hatt det sånn hele svangerskapet, det har bare økt litt på nå.

Ellers får jeg noen vonde kynnere på kvelden som sitter som et vondt belte rundt rygg og mage. Særlig i korsryggen gjør det vondt. Men det kommer så sjeldent og ikke regelmessig, så det er ikke rier ihvertfall :) Jeg vet nok at det er rier når de kommer ;-)

Jeg gleder meg til å få jenta i armene mine! Og å se mannen min som far, det gleder jeg meg utrolig til :) Men jeg er faktisk ikke så utålmodig som jeg trodde jeg skulle være. Jeg koser meg om dagen med å sove og slappe helt av. Så lenge jeg holder meg i ro har jeg det egentlig helt fint! Ikke vits å stresse, jeg må regne med å gå litt over termin siden det er mest vanlig. Så får jeg bare se på det som bonus om hun kommer tidligere ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg visste ikke at Underverker har født, finner ikke boken hennes etter nick-endring.. Hvor er den? :)

Spennende tider.. Virker som du har de samme kynnerne som jeg har.. Håper det hjelper oss når det setter i gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...