Gå til innhold

Dyregod med en spire i magen


Dyregod

Anbefalte innlegg

Så snille svigerforeldre du har, de er sikkert kjekke å ha! Ikke alle som er like heldige sånn sett :) !

Ja, ser den snøen. Fysj, håper den smelter fort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har en ny uke gått og den har ikke vært så bra. Jeg har løpet av uka sovet max 10 timer til sammen og er rimelig sliten nå :( Jeg legger meg samtidig med mannen i tolv tiden og er ganske trøtt, men jeg klarer bare å ligge i en stilling i et minutt av gangen før jeg får vondt i ryggen. Det blir til at jeg snur meg en million ganger, og får også vondt i bekkenet pga det. Vet ikke hva jeg skal gjøre og er litt frustrert! Skal dette fortsette til fødsel?

Jeg bygger opp med dyne og puter og bruker varmeomslag store deler av natten. Men til ingen nytte. Jeg går også på trening for bekkenet og skal til fysioterapeut om en uke for å kna opp litt, fikk ikke time før. Har noen tips til hva som kan gjøres? Begynner å bli gal av å ikke få sove.

Det var dagens syteinnlegg fra meg!

God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, er det på grunn av bekkenet at det er slik? Jeg sliter litt med det samme, og jeg står tidlig opp pga jeg ikke får sove hvis jeg først våkner om morgenen..

Har dessverre ingen tips :( Annet enn det du har prøvd, det å bygge opp. Og ha puter mellom bena, under magen osv.

Jeg snur meg en million ganger (nesten ;) ) i løpet av en natt jeg også, det er ganske slitsomt! Men høres ut som du har det hakket verre.. Jeg får mer vondt i magen, mot ryggen, og litt i bekkenet.

Sikkert lurt å spørre fysioterapauten ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte visst å oppdatere fra ultralyd på fredag. Jeg får jo oppfølging annenhver uke nå, for å måle veksten hennes. Den er veldig bra, hun var 2150 gram på fredag så hun vokser ca 200 gram i uka :) Hun er 5% over gjennomsnittet så det er jeg godt fornøyd med.

Ellers var vi ute og spiste med et vennepar på lørdag, det var kjempehyggelig å være ute litt og være sosial! MEN ryggen tok jo knekken på meg etter to timer så vi måtte dra hjem rett etter middagen. Jeg som tenkte vi kunne være med å ta noen øl/brus siden det er lenge siden og siden de hadde barnevakt. Men jeg skulle kjøre hjem siden mannen hadde kost seg med litt vin så jeg måtte bare kaste inn håndkle kl 2130... Følte meg skikkelig kjip, men venninna mi har selv vært gravid og skjønte godt.

Jeg har de siste dagene hatt vondt/ubehag/press nederst i bekkenet foran og i underlivet. Enten er det lille som presser nedover ellers er det at jeg har fått bekkenløsning foran i tillegg til bak. Jeg skal til jordmor imorgen så jeg skal spørre da.

Det kan jo være at hun fester seg? Eller er det for tidlig? Ikke vet jeg :)

Jeg er nå i full gang med vask av ting til baby, det er koselig :) Svigermor var innom igår og så de små klærne og ble helt frelst :fnise: Hun spurte om hun kunne kjøpe litt forskjellig til lille jenta og det skulle hun selvsagt få lov til;-) Moro når besteforeldre er engasjerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med engasjerte besteforeldre :) Og selvfølgelig skal de få lov til å handle inn :fnise:

Synes det bare er koselig jeg da, men vet det ikke er alle som liker det.

Det er en fin vekt på babyen da :) Min lå på 2.3 kg forrige uke (da jeg var 33+4) og fikk vite at hun nok ikke kommer til å bli en stor baby, men at vekten var fin. Godt å vite at de har vekten med seg dersom noe skulle skje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med engasjerte besteforeldre :) Og selvfølgelig skal de få lov til å handle inn :fnise:

Synes det bare er koselig jeg da, men vet det ikke er alle som liker det.

Det er en fin vekt på babyen da :) Min lå på 2.3 kg forrige uke (da jeg var 33+4) og fikk vite at hun nok ikke kommer til å bli en stor baby, men at vekten var fin. Godt å vite at de har vekten med seg dersom noe skulle skje :)

Åja, men det høres jo ut til å være nesten samme vekt som min da, jeg var 33+1 på fredag... Så vi har vel begge ganske gjennomsnittlige babyer i magen ;-)

Ja, for all del, de kan gjerne handle inn babytøy! :) Det er jo supert at de har lyst. Jeg vet at både mor, svigermor og svigerinnen min er i full gang med strikkeverksted ;-) Så jenta mi kommer til å få masse fint tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt med engasjerte besteforeldre ja! Mine er veldig engasjerte, mine foreldre altså.

Svigerfar derimot er ikke fullt så engasjert. Heller det stikk motsatte. Men det er hans valg.

Du får slappe av og ruge godt, nå er det ikke lenge igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 34 uker! Jippi! :)

Idag ble jeg knadd opp litt av fysioterapeuten og han sa at jeg var veldig stiv. Det gjorde veldig vondt så det var nok bra å få løsnet litt :)

Nå har det begynt å gå opp for meg at vi snart skal bli foreldre, at vi skal ha hele ansvaret for at jenta skal ha det bra og vokse opp i et trygt og godt hjem. Og jeg gleder meg sånn! Men det er også en liten panikkfølelse blandet inn der. På en god måte. Tenker bare på hvor stort ansvar det er og at det er så mye vi ikke vet om spedbarn. Jeg satt og tenkte på hva vi skulle ha med av klær til henne når vi skal hjem. Men hvor mye klær skal hun ha på seg? Allerede før jeg har kommet ut fra sykehuset er jeg usikker på ting. Men dette er vel vanlig? Vi klarer det nok :) Plutselig slo det meg bare :)

Jeg skal forøvrig på babybesøk imorgen til min kusine. Gleder meg til å se en liten baby <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg hos kusinen min og hilste på hennes nydelige datter på 4 uker. Men hun ble jo født i uke 36 så hun var bare 3700 nå. Jeg blir alltid like overrasket over hvor små de er som nyfødte. Gleder meg så utrolig mye til å få en sånn en selv :hjerte: Nå nærmer det seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bare 6 uker :) Ifølge ultralydtermin ihvertfall. Er så spent på hvordan hun ser ut jeg! Hun er nok verdens vakreste ;-)

Jeg ble plutselig så trøtt og sliten og vondt i ryggen etter å ha hatt en veldig fin start på dagen. Det går virkelig fra bra til dårlig på minutter altså. Men nå er det ikke lenge igjen og det KAN jo skje litt før også. Kanskje om ca 4 uker? Spennende tid fremover :) Må tenke positivt selvom man har vond her og der. Det er jeg fan av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et "lite" dilemma her som jeg håper noen kan hjelpe med. Vil gjerne vite hva andre mener om det.

Det har seg sånn at mannen min sin jobb vil sende han på to dagers kurs i Trondheim halvannen uke før termin. Han vil selv gjerne dette, men jeg syns det er altfor tett opp i termin, jeg trenger han virkelig her om noe skjer! Hva om fødselen begynner på natta og han ikke får plass på flyet og jeg er alene her hjemme? Det er ikke noe jeg er så lysten på :( Jeg blir også ganske skuffa over at han ikke velger å være her hjemme med meg. Han sier det er et viktig kurs og at det ikke er noe han vil få være med på igjen. Men fødselen av hans første barn er da heller ikke noe han får muligheten til å være med på igjen!! Uff, kjenner jeg blir lei meg og sinna samtidig som jeg lurer på om jeg er urimelig?

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg ville ikke latt han reise.. Mest sannsynlig rekker han det fint, mest sannsynlig får han et fly dersom det skulle skje noe og mest sannsynlig er det ikke noe å tenke på fordi hun sikkert ikke kommer akkurat de få dagene. MEN: jeg skjønner utrolig godt tankene dine og ikke minst at å gå glipp av en fødsel (uansett hvilket nummer i rekken) så er det noe man absolutt aldri får tilbake. Og som mannen min sa, noe han sikkert kommer til å angre skikkelig på dersom han ikke får det med seg. Og ikke minst dårlig samvittighet.. Så min personlige mening er at du definitivt ikke er egoistisk og urimelig, men det er deres felles barn og en ting som kanskje er litt skremmende og ikke minst ukjent for deg, så du ønsker å ha han der. Jeg skal gjennom det for 2.gang, men har selvfølgelig lyst å ha med mannen min like mye denne gangen. Selv om han var med sist, så er dette et annet barn og en annen fødsel som han absolutt ikke vil gå glipp av. Så jeg håper arbeidsplassen til mannen din kanskje forstår dette og tilbyr han muligheten litt senere? Evt litt før dersom det lar seg gjøre?

Jeg forstår at mannen din synes det er kjedelig å gå glipp av den muligheten, men derfor mener jeg at forhåpentligvis jobben klarer å hjelpe til med en løsning..? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Dine :) Godt å høre at jeg ikke er helt urimelig.

Jeg pratet med han igår etter at jeg hadde vært litt lei meg og han merket at det var noe galt. Han sa at han ikke kom til å dra. Han sa at dette kurset er noe de ikke får mulighet til igjen og at det er viktig for hans fremtidige karriere. Det fikk meg jo ikke akkurat til å føle meg noe bedre... Men nå har det seg sånn at det egentlig kræsjer med noe annet han skal på samme tiden, så er uansett ikke sikkert han hadde fått dratt. Får håpe at sjefen hans forstår dette og at det kanskje dukker opp en slik mulighet igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg synes det er bra at han ikke drar. Å oppleve fødselen av hans barn burde være mye viktigere enn jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg på ultralyd igjen og lille jenta har visst ikke vokst så mye siden sist :( Jordmor sa at det kan være pga at de måler litt forskjellig og da kan få litt ulikt resultat. Også sa hun at ikke alle barn vokser rett opp etter kurven hele tiden. Men jeg skal tilbake om to uker og hvis hun ikke har vokst så mye til da er det mulig jeg må settes igang! Hjelp sier jeg bare. Ikke akkurat det jeg hadde tenkt meg. Men det kan hende at hun har vokst bra til neste gang da :) Alt annet var jo bra og helt normalt. Hun sleit med å måle hodet pga hun lå langt nede i bekkenet så kanskje hodet har festet seg nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble oppringt av sykehuset og de ville ha meg inn på mandag for en kontroll til av han som jeg har gått hos flest ganger for å sjekke om det er stor forskjell tenker jeg:) Veldig greit å få kommet inn så raskt igjen for jeg merker at dette er noe jeg kommer til å tenke mye på i helga.

Jeg har visst gått ned en kilo i vekt nå, men det er nok litt tilfeldig i forhold til når jeg veier meg og sånt. Men jeg har bestemt meg for å bare spise i vei nå, så jenta mi får det hun trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :) Håper du kan gå tida ut :) Selvom babyen nok klarer seg fint om to uker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...