Gå til innhold

Dyregod med en spire i magen


Dyregod

Anbefalte innlegg

Gjest airam90

Hvordan er det idag da, fortsatt lite liv? Lurt å ringe føden om det har vært lenge stille ja. Som regel sover de bare eller har funnet seg en ny stilling, men man bør være på den sikre siden :)

Kanskje gutten din har trent vekter inni der og derfor er ekstra sterk ;-) Jeg får noen ganger litt vondt i hoftene eller ribbein om hun sparker veldig hardt, men foreløpig har jeg ikke fått så vondt at jeg gruer meg. Men det kommer vel ;-)

Min søndag var fin og rolig. Vi var på besøk hos et vennepar som har kjøpt et lite hus som de helrenoverer, så jentene satt ute i sola imens gutta malte ;-) Og ellers har vi bare slappet av. Det blir nok det idag også, jeg klarer ikke mye før jeg får vondt i ryggen. Men jeg har kommet godt igang med å strikke da. Men veldig spent på hvor lang tid det vil ta :)

Han har livnet opp igjen nå, hadde seg vel en god siesta etter all den harde sparkingen dagen før. Haha :fnise:

Ja, du det tror jeg! For han sparker utrolig hardt når han først setter igang altså! Stakkars morkaken min får virkelig gjennomgå!!

Går det an at dem kan sparke så hardt at morkaken kan løsne eller revne?! :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har livnet opp igjen nå, hadde seg vel en god siesta etter all den harde sparkingen dagen før. Haha :fnise:

Ja, du det tror jeg! For han sparker utrolig hardt når han først setter igang altså! Stakkars morkaken min får virkelig gjennomgå!!

Går det an at dem kan sparke så hardt at morkaken kan løsne eller revne?! :vetikke:

Grøss, jeg håper da ikke det går! Hehe. Jeg tror nok det er såpass tøyelig inni der at vi tåler alt babyen prøver seg på ;-) Selvom det kan føles som om de baner vei ut gjennom magen.

Jeg har oppdaget en liten utfordring nå som magen har vokst og det er at jeg ikke ser noe nedentil lenger og derfor blir det en risikosport å skulle barbere seg ;-) Hva gjør dere andre med det? Det funker ikke å bruke speil. Vil jo ikke la det gro helt til fødsel... Men har hørt man ikke skal barbere seg de siste ukene før fødsel og det er jo greit nok. Men ikke 10 uker altså... Så om noen har tips så kom med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speil funker dårlig for meg for jeg gjør det i dusjen også trenger jeg en hånd til å holde. Såjeg må finne alternative løsninger ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Jeg tok brasiliansk hos hudpleiesalong til bryllupet. Det skal være veldig trykt med tanke på hygiene og dem steriliserer alt verktøy. Syns det var mye mindre vondt enn jeg hadde sett for meg, varte lenge og myke hår når det vokste ut(tenker det er en fordel etter fødselen).

Man velger jo også selv hvor mye man vil fjerne.

Det var hvertfall veldig verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var en idé det altså, Airam. Skal sjekke om de gjør det noe sted i nærheten her :)

Idag fikk jeg behandling hos fysio for det vonde punktet mellom skulderbladene. Han strakk og knakk opp litt der jeg hadde vondt. Det gjorde veldig vondt å strekke skulderen, men om det hjelper på sikt så er det greit :) Jeg holdt forøvrig også på å besvime da jeg reiste meg opp fra benken. Han sa at det ikke er uvanlig etter strekk og pga mye nerver som blir berørt. Jeg var dårlig i flere timer etterpå, hehe uff.. Men det føleslitt bedre i ryggen da. Men nå har jeg fått vondt i nakken da :( Virker ikke som jeg får lov å ha det helt smertefritt... Jaja, godt å ha en god fysioterapeut da :)

Jeg fikk melding av min kusine om at hun hadde fått alvorlig svangerskapsforgiftning for en uke siden og måtte ta haste-KS med en gang, fire uker før termin. Heldigvis gikk det bra med begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er magebilde fra uke 31! Altså idag :) Hos jordmor ble jeg målt med symfysemål på 30 cm. Jeg følger visst min egen kurve rimelig bra :)

Baby ligger med hodet ned og rumpa mot min venstre side og beina til høyre. Det stemmer veldig bra med spark jeg kjenner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, også var jeg på "ammetime" igår også. Vi så en video som heter "Bryst er best". Den anbefaler jeg alle å se. Jeg skal helt klart gjøre alt for å kunne amme! Håper ikke jeg får noe problemer. Jeg tenker at man må jobbe litt med det, som så mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Her er magebilde fra uke 31! Altså idag :) Hos jordmor ble jeg målt med symfysemål på 30 cm. Jeg følger visst min egen kurve rimelig bra :)

Baby ligger med hodet ned og rumpa mot min venstre side og beina til høyre. Det stemmer veldig bra med spark jeg kjenner :)

Å woow for en fin mage!! :)

Nyydelig altså! :hjerte:

Min også ligger med rumpa på venstre og ben på høyre. Kan være skikkelig vonde spark innimellom altså, rett i hofta eller ribbein. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å woow for en fin mage!! :)

Nyydelig altså! :hjerte:

Min også ligger med rumpa på venstre og ben på høyre. Kan være skikkelig vonde spark innimellom altså, rett i hofta eller ribbein. :fnise:

Tusen takk, kjære deg :hjerte:

Ja, jeg kjenner til slike vonde spark altså. Jeg hopper til og roper ut noen ganger når hun sparker opp i ribbeina. Ikke særlig godt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Tusen takk, kjære deg :hjerte:

Ja, jeg kjenner til slike vonde spark altså. Jeg hopper til og roper ut noen ganger når hun sparker opp i ribbeina. Ikke særlig godt :fnise:

Haha, ja samme her! Mannen skvetter jo av at jeg skvetter til med skrik og hopp :fnise:

Ha en fin helg!! :klem:

Endret av airam90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage du har fått deg :) ! Bra at babyen ligger "riktig" vei da :) !

Det er jo den beste veien å ligge sier de, så får vi håpe at den fester seg når den ligger den veien og ;)

Burde få tatt et magebilde jeg og. Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å hei hvor tida går! En uke siden jeg skrev her sist, det må gjøres noe med :)

Uka har vært grei egentlig, har ikke gjort så mye annet enn gravidtrening og strikking ;) Jeg har hatt perioder med vond rygg, men de siste dagene har jeg sovet ganske bra om natten og bare våknet to ganger :)

Baby blir stadig sterkere og det er tidvis vondt i siden og ribbeina. Men det er koselig også da!

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da står det en deilig brownies i ovnen! Jeg tenkte å bake litt fremover og fryse det ned til barseltida med besøk på starten så jeg bare kan ta ut når folk kommer for å se baby :) Jeg tenkte også å lage noen retter som kan fryses ned ferdig og ha i fryseren. Tenkte pai og lasagne, noen andre forslag?

Jeg har god tid, men med den ryggen min så trenger jeg det kjenner jeg. Jeg ligger her med varmeomslag etter å ha bakt.

Den browniesen jeg har bakt nå har jeg tatt fra en episode av masterchef australia. Den smaker helt fantastisk og er enkel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da står det en deilig brownies i ovnen! Jeg tenkte å bake litt fremover og fryse det ned til barseltida med besøk på starten så jeg bare kan ta ut når folk kommer for å se baby :) Jeg tenkte også å lage noen retter som kan fryses ned ferdig og ha i fryseren. Tenkte pai og lasagne, noen andre forslag?

Jeg har god tid, men med den ryggen min så trenger jeg det kjenner jeg. Jeg ligger her med varmeomslag etter å ha bakt.

Den browniesen jeg har bakt nå har jeg tatt fra en episode av masterchef australia. Den smaker helt fantastisk og er enkel :)

Tror ikke jeg får bakt noe som helst jeg før baby kommer. Vi er jo midt i flyttingen og vist jeg har født før jeg flytter blir det bare stress å frakte fryste ting på en så langt tur. Men kjenner jeg mamma rett kommer hun sikkert med noen deilige boller jeg kan ha i frysen tilfelle besøk :)

Men det er sykt smart ut da! :) Så slipper man å stresse med å ordne og bake med en liten baby som sikkert skal ha pupp og kos 24/7. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg får bakt noe som helst jeg før baby kommer. Vi er jo midt i flyttingen og vist jeg har født før jeg flytter blir det bare stress å frakte fryste ting på en så langt tur. Men kjenner jeg mamma rett kommer hun sikkert med noen deilige boller jeg kan ha i frysen tilfelle besøk :)

Men det er sykt smart ut da! :) Så slipper man å stresse med å ordne og bake med en liten baby som sikkert skal ha pupp og kos 24/7. :fnise:

Nei, det kan jeg forstå kan bli litt upraktisk :) Det er jo ingen som krever servering når de er på babybesøk vil jeg tro, men jeg liker å ha noe å sette frem :)

Igår kom svigermor en tur innom og hadde med blomster til meg! Hun er så snill! Og svigerfar hjelper mannen med den siste oppussingen. Det er en fordel å ha dem i nærheten :) Svigermor sa hun gjerne baker litt til fryseren vår også. Og mamma kommer nok også til å gjøre det :) Snille foreldre!

Jeg må si jeg ble litt deppa av å se ut idag tidlig. Det har jo lagt seg noen cm snø igjen :( Det holder nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...