Gå til innhold

Dyregod med en spire i magen


Dyregod

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, vi tok på lørdag som var (uke 25), men har ikke fått lagt over på datan enda ;) Forhåpentligvis får jeg gjort det i morgen eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Tusen takk, Airam :hjerte:

Jeg føler at den har vokst endel siste uka. Og mer skal det bli ;-)

På bassengtrening ser jeg hvor forskjellige mager man har, ingen fasit på hva som er riktig :)

En av de som går der skal føde snart og hun har ikke mye større mage enn meg. Men nå er jeg ganske lav og slank, har vel litt å si :) Hvis jeg blir som mamma og søsteren min ble så kan jeg vente meg å bli diger som en ballong ;-)

Ja det er utrolig stor forskjell, tror faktisk ikke det har noe betydning for hvor høy osv man er.

Jeg er liksom 163 og har like korte bein som folk som er 155 og jeg bærer han godt på lengden av kroppen (sa jordmor). Jeg har ikke den største magen enda hvertfall, men ikke den minste heller.

Svigerinnen min som er 175 hadde også kjempeliten mage.

Hun andre svigerinna mi er like høy som meg og kjempesvær, hihi. Så du verden så forskjellig det er ja!

Tror neppe det finnes noen fasit :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lav (163) og fikk beskjed fra jordmor at jeg bærer ungen høyt og utenpå magen. Dette varierer veldig bra person til person. Ei venninne av meg er like høy som meg, veldig slank og har knapt mage (hun er 6 uker bak meg). Hun bærer nok ingen langt inn, enn så lenge i hvert fall :)

Veldig fin mage forøvrig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er helt klart ingen fasit. Jeg tror det har mest å si hvordan man bærer barnet og hvordan det ligger. Sikkert også litt å si hvor lang du er i overkroppen. Jeg er ikke spesielt lang i overkroppen og bærer nok barnet litt mer utenfor enn mange andre. Uansett er jeg veldig fornøyd med magen for tiden, koselig at det synes!

Etter middag idag var det skikkelig liv fra jenta vår. Jeg lå og utbrøt "uæææ" og "wow" så mannen måtte komme og kjenne ;-) Det suger skikkelig i magen når hun holder på. Mannen la seg og pratet med henne og kjente masse liv så han hevet øyebrynene flere ganger :) Veldig koselig altså :hjerte:

Også kjente jeg hun hikket inni der. Utrolig søtt syns jeg. Kanskje hun ikke likte det, derfor hun var så urolig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Nei, det er helt klart ingen fasit. Jeg tror det har mest å si hvordan man bærer barnet og hvordan det ligger. Sikkert også litt å si hvor lang du er i overkroppen. Jeg er ikke spesielt lang i overkroppen og bærer nok barnet litt mer utenfor enn mange andre. Uansett er jeg veldig fornøyd med magen for tiden, koselig at det synes!

Etter middag idag var det skikkelig liv fra jenta vår. Jeg lå og utbrøt "uæææ" og "wow" så mannen måtte komme og kjenne ;-) Det suger skikkelig i magen når hun holder på. Mannen la seg og pratet med henne og kjente masse liv så han hevet øyebrynene flere ganger :) Veldig koselig altså :hjerte:

Også kjente jeg hun hikket inni der. Utrolig søtt syns jeg. Kanskje hun ikke likte det, derfor hun var så urolig :)

Hihi, ja slik er det her også. Jeg blir litt sånn "hjeelp" og "wooow" når han holder på. Skvetter jo skikkelig til! Haha! Herlig når det er sånn, men kan tenke meg det kan bli litt mer slitsomt når dem blir større og sterkere!

Min pleier å hikke etter han har hatt seg en runde med spark, haha.

Herlige de små bollene våre :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er helt herlig å kjenne masse harde spark! Min lille sparker veldig når jeg ligger på siden. Akkurat som om hun ikke liker det. Men det skal vel ikke være noe farlig å ligge på sidene. Man må jo nesten det:)

Idag har jeg vært så SULTEN! Helt ekstremt, blir jo aldri mett uansett hva jeg spiser jo. Må vel bare spise så lenge jeg er sulten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Ja det er helt herlig å kjenne masse harde spark! Min lille sparker veldig når jeg ligger på siden. Akkurat som om hun ikke liker det. Men det skal vel ikke være noe farlig å ligge på sidene. Man må jo nesten det:)

Idag har jeg vært så SULTEN! Helt ekstremt, blir jo aldri mett uansett hva jeg spiser jo. Må vel bare spise så lenge jeg er sulten?

Haha, det gjør min også. Kan neppe se for meg at han blir sinna vist jeg ligger meg på siden nei. Tror nok det bare blir lettere for dem å sparke fra når magen blir litt klemt der føttene er.

Klarer bare å ligge på siden jeg nesten, såvidt litt på ryggen.

Jeg er magesover, men måtte gi det tapt pga kynnerene :( Blææ.

Jeg spiste forresten 5 skiver til frokost idag, jeg pleier å bli stappa etter 2 :fnise:

God helg til deg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i det ja :) Jeg er også en magesover, men måtte slutte med det når jeg fikk vondt i ryggen for da måtte jeg begynne å bygge opp senga. Savner å ligge på magen!

Godt det ikke bare er meg med hunger ;-) Vi trenger vel maten. Jeg var jo bare 53 kilo i startvekt så ingen fare med litt ekstra :)

Riktig god helg til deg også! Ikveld blir jeg alene etter å ha kjørt mannen på fotballvors. Det må han jo få lov til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt sov jeg dårlig igjen. Jeg var sjåfør for mannen og hans kompiser og det ble litt for sent og litt mye kjøring så jeg var helt utslitt når jeg kom hjem og klarte ikke å sovne. I hovedsak var det pga urolige bein og urolig kropp generelt. Jeg lå og vrei meg til kl 0630! Utrolig slitsomt altså. Kunne ikke sove så lenge heller siden vi fikk besøk på formiddagen. Men det gikk overraskende bra da :) Koselig med besøk av søster og niese som skulle leke med katten ;-) De ble ikke så lenge at jeg rakk å bli sliten.

Imorgen har jeg ingenting på programmet så planen er å slappe helt av :) Det blir deilig.

Nå ligger jeg og kjenner at lille ligger og hikker. Stakkar lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

I natt sov jeg dårlig igjen. Jeg var sjåfør for mannen og hans kompiser og det ble litt for sent og litt mye kjøring så jeg var helt utslitt når jeg kom hjem og klarte ikke å sovne. I hovedsak var det pga urolige bein og urolig kropp generelt. Jeg lå og vrei meg til kl 0630! Utrolig slitsomt altså. Kunne ikke sove så lenge heller siden vi fikk besøk på formiddagen. Men det gikk overraskende bra da :) Koselig med besøk av søster og niese som skulle leke med katten ;-) De ble ikke så lenge at jeg rakk å bli sliten.

Imorgen har jeg ingenting på programmet så planen er å slappe helt av :) Det blir deilig.

Nå ligger jeg og kjenner at lille ligger og hikker. Stakkar lille :)

Hørtes skremmendes lik ut som min natt. Huff, sovnet kl 5, våknet kl 6 og fikk ikke sove mer.

Kl 13 skulle vi på middagsbesøk i 50 årsdag, ikke har jeg en dritt å gå med heller så jeg klikket jo totalt av lite søvn, øm mage, ingenting å ha på seg, hormoner og alt som kunne gå ille.

Når jeg kom hjem var det rett i dusjen og sove litt på sofaen. Det hjalp!!

Håper du får en good natt inatt! Det fortjener du! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes skremmendes lik ut som min natt. Huff, sovnet kl 5, våknet kl 6 og fikk ikke sove mer.

Kl 13 skulle vi på middagsbesøk i 50 årsdag, ikke har jeg en dritt å gå med heller så jeg klikket jo totalt av lite søvn, øm mage, ingenting å ha på seg, hormoner og alt som kunne gå ille.

Når jeg kom hjem var det rett i dusjen og sove litt på sofaen. Det hjalp!!

Håper du får en good natt inatt! Det fortjener du! :hug:

Huff, kjipt når det blir sånn:( Jeg kjenner til den følelsen at alt er galt etter lite søvn. Man føler seg jo maktesløs. Men så er det så deilig når man får sove godt igjen! Nå tøyer jeg godt ut for kvelden og håper det vil hjelpe.

Sov godt du også, syns vi begge fortjener det jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste to nettene har jeg sovet ganske godt, det er deilig! Jeg merker at kynnerne er færre og ikke så kraftige når jeg har fått søvn og ikke er så sliten. Tror ikke jeg hadde flere enn 10-15 igår og det er vel bra?:) Vet jo ikke hva som er normalt da. Men når jeg bare er hjemme i ro er det ihvertfall mye bedre.

Det er så deilig med sol og litt mildere vær! Selvom jeg syns de lovet litt mer varme enn det har blitt. Men nå bor jo jeg et litt kaldere sted enn oslo da :)

Men jeg merker at humøret blir så utrolig mye bedre av sol ute! Utrolig deilig å få baby i juni, tror det blir perfekt tidspunkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at du slapper av :) Men jeg synes du har mye kynnere. Jeg merker ingenting til kynnere! Kanskje DET er uvanlig?

Du får kose deg i sola ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som ikke merker kynnere før helt på slutten, eller i det hele tatt. Så det er helt normalt :) Men om man har veldig mye av det skal man ta det litt med ro når de holder på.

Takk, ha en fin tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Håper ikke kynnerene dine er vonde, det unner jeg deg virkelig å slippe.

Bare pass på så dem ikke blir regelmessige og intense hvertfall :)

Jeg har hatt en natt med sånn grei søvn, så det er jo bedre, spørs om det er langvaring haha.

Utrolig deilig med det fine været vi har hatt, må nyyytes!!!

Idag gikk meg og mannen tur rundt vannet og tok litt bilder av magen :)

Tok oss god til og hadde kledd oss godt så vi ikke skulle fryse. Da klarer jeg å gå lenger uten at jeg få så himla med kynnere.

Ønsker deg en riktig så fin tirsdagskveld :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper ikke kynnerene dine er vonde, det unner jeg deg virkelig å slippe.

Bare pass på så dem ikke blir regelmessige og intense hvertfall :)

Jeg har hatt en natt med sånn grei søvn, så det er jo bedre, spørs om det er langvaring haha.

Utrolig deilig med det fine været vi har hatt, må nyyytes!!!

Idag gikk meg og mannen tur rundt vannet og tok litt bilder av magen :)

Tok oss god til og hadde kledd oss godt så vi ikke skulle fryse. Da klarer jeg å gå lenger uten at jeg få så himla med kynnere.

Ønsker deg en riktig så fin tirsdagskveld :hug:

Jeg har veldig sjeldent smertefulle kynnere. Det er kun noen av dem, så føler meg heldig på akkurat det :)

Så deilig med lang tur og koselig å ta bilder av magen!:) Jeg skulle ønske jeg klarte å gå sånne turer. Jeg får veldig vondt i ryggen bare etter en kort tur på butikken og da har jeg vondt i flere timer etterpå. Det er plagsomt.

Og forresten er det noe annet jeg lurer på om det bare er jeg som opplever eller om det er flere. Det er nemlig at jeg får en skikkelig ubehagelig og vond følelse nedentil noen ganger når babyen sparker. Akkurat som om noen stikker en nål oppi der, bare motsatt vei da. Det gjør noen ganger ganske vondt altså! Lurer på hvordan hun ligger da? Lurer på hvordan det kommer til å føles om noen uker jeg ;-)

Ha en god natt! Jeg ligger her i mørket og skriver fordi jeg ikke får sove :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Jeg har veldig sjeldent smertefulle kynnere. Det er kun noen av dem, så føler meg heldig på akkurat det :)

Så deilig med lang tur og koselig å ta bilder av magen! :) Jeg skulle ønske jeg klarte å gå sånne turer. Jeg får veldig vondt i ryggen bare etter en kort tur på butikken og da har jeg vondt i flere timer etterpå. Det er plagsomt.

Og forresten er det noe annet jeg lurer på om det bare er jeg som opplever eller om det er flere. Det er nemlig at jeg får en skikkelig ubehagelig og vond følelse nedentil noen ganger når babyen sparker. Akkurat som om noen stikker en nål oppi der, bare motsatt vei da. Det gjør noen ganger ganske vondt altså! Lurer på hvordan hun ligger da? Lurer på hvordan det kommer til å føles om noen uker jeg ;-)

Ha en god natt! Jeg ligger her i mørket og skriver fordi jeg ikke får sove :)

Hehe, ja jeg merker det godt nå for å si det sånn. Ryggen ble helt ødelagt når jeg kom hjem så mannen måtte stå for middag idag.

Har faktisk lurt på akkurat det samme! Lurer på om det kan være nerver dem spenner på?!

Jeg kjenner også sånn stikkendes følelse som kan være ganske intens, typisk vist han sparker andre plasser enn på utsiden av magen.

Skvetter jo litt til av det.

Rare greier.

Håper du får en god natts søvn, skal finne puta her jeg også :tellesauer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg merker det godt nå for å si det sånn. Ryggen ble helt ødelagt når jeg kom hjem så mannen måtte stå for middag idag.

Har faktisk lurt på akkurat det samme! Lurer på om det kan være nerver dem spenner på?!

Jeg kjenner også sånn stikkendes følelse som kan være ganske intens, typisk vist han sparker andre plasser enn på utsiden av magen.

Skvetter jo litt til av det.

Rare greier.

Håper du får en god natts søvn, skal finne puta her jeg også :tellesauer:

Hehe, det er litt morsomt å høre det ikke bare er meg ;-) Det er en merkelig følelse altså! Jeg kjenner det ikke alltid utenpå magen når jeg kjenner det der nede. Men noen ganger er det så kraftig at jeg kjenner det overalt ;-) De begynner å bli sterke.

Nå våknet lille til liv for fullt her! Kjennes som hun prøver å grave seg ut :fnise:

Sov godt du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..."grave seg ut".... jeg kjenner meg igjen :fnise:

Noen ganger så romsterer han så mye i magen at jeg lurer på hva han driver med der inne. Øver seg på en frekk opp-ned-samba? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...