Gå til innhold

Dyregod med en spire i magen


Dyregod

Anbefalte innlegg

Ultralyd gikk supert! Babyen var aktiv og så helt fin ut :)

Jordmor mente det var en jente, men hun lå med beina i kryss så da kunne hun ikke si 100% sikkert. Men vi tror det er jente til det motsatte er bevist;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, også ble jeg litt satt tilbake da :( Termindato 9 juni så da er jeg 19+1 idag. Men det er ikke mange dagene det er snakk om da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Jeg lurte litt på hva som er vanlig å gjøre på en rutineultralyd? Er det bare babyen som måles, ikke morens blodtrykk, magemål eller vekt? Trodde man gjorde det, men er kanskje bare hos jordmor på helsestasjon. Syns bare det gikk så fort :) Men nå skal jo jeg til jordmor på mandag, så da blir vel det sjekket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi snakket litt om navn. Mannen min liker Charlotte og Lilja, jeg har vært innom både Sara og Bianca. Sistnevnte er det veldig få som heter i Norge, men det er jo ikke et veldig norsk navn akkurat da. Hva syns dere om det? Fint å få litt synspunkter fra noen utenfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om Bianca hadde vært mitt valg, for jeg tenker bare på bernhard og bianca da :) men navnet i seg selv er jo veldig fint! Jeg hadde gått for Sara :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noen vil nok tenke på Bernard og Bianca :) Jeg så på Home and away da jeg tenkte på det, det er en der som heter det ;-)

Jeg liker Sara veldig godt, men så er jo det på navnetoppen så da blir jeg jo litt usikker. Godt vi har tid sier jeg bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg kastet opp igjen. Skjønner ikke helt hvorfor for det skjer bare plutselig at jeg blir kvalm og må kaste opp. Føler meg helt sprengt i trynet nå, vondt i hodet. Men sånn blir det med det trykket ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Åååå så kjekt å lese! Godt at alt såg fint ut med bebisen! Og jente da, stas!!!

Mener jeg gjettet det også om jeg ikke husker feil?!

Ut å kjøpe rosa nå da?! :)

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå så kjekt å lese! Godt at alt såg fint ut med bebisen! Og jente da, stas!!!

Mener jeg gjettet det også om jeg ikke husker feil?!

Ut å kjøpe rosa nå da?! :)

:strix:

Ja, du gjettet riktig, som meg :) Jeg har sneket meg til å kjøpe en rosa body;-) Og et rosa helseteppe. Nå var ikke jordmor helt sikker, derfor vi holder litt tilbake. Men jeg skal ha en ultralyd om halvannen uke så håper de ser det sikkert da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er gravid når du bare MÅ vaske badet fordi du elsker lukten av jif univesal... Og spyler noen ganger ekstra med spylevæske når du kjører fordi det er så herlig lukt. Haha må le av meg selv. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er gravid når du bare MÅ vaske badet fordi du elsker lukten av jif univesal... Og spyler noen ganger ekstra med spylevæske når du kjører fordi det er så herlig lukt. Haha må le av meg selv. :fnise:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest airam90

Du vet du er gravid når du bare MÅ vaske badet fordi du elsker lukten av jif univesal... Og spyler noen ganger ekstra med spylevæske når du kjører fordi det er så herlig lukt. Haha må le av meg selv. :fnise:

Du må gjerne komme hit å ta mitt bad også. Jeg blir kvalm av lukten jeg!! Hihi :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne komme hit å ta mitt bad også. Jeg blir kvalm av lukten jeg!! Hihi :fnise:

Klart det ;-)

Jeg ble også kvalm av den lukta tidligere, men nå er all såpelukt helt fantastisk! :) Så det kommer nok til å være veldig rent her de neste månedene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uker på vei: 20+5 uker

Uker igjen: 19+2 uker

Kjønn: Jente :babyjente: (Det var vanskelig å se på UL siden hun lå med beina i kors, men vi satser på jente)

Navn: Ikke bestemt, vi har vært innom noen navn, men bestemmer oss uansett ikke før vi ser henne

Utålmodig: Ja, noen ganger kjenner jeg at det blir godt å se babyen min, men koselig å være gravid da!

Vektøkning: 4 kg

Hodet ned: Nei

Hodet festet: Nei

Aktivitet innenifra: Mye! Kjenner ekstra mye på kvelden når jeg legger meg ned.

♥ Høygravid: Fortsatt en stund til.

Søvn: Jeg har siden uke 15 hatt mye ryggvondt og sliter litt med det om natten, men jeg har bygd opp til en slags sittestilling når jeg sover, det hjelper! :Nikke:

Form: Ikke helt på topp, men har vært verre! Kaster opp en gang i blant, men det verste er ryggen og bekkenet som jeg får veldig vondt i når jeg går/står/sitter lenge. Fremdeles sykmeldt.

♥ Plager: Som det står over, ryggen/bekkenet. Har også begynt å få litt ubehagelige kynnere, men ikke noe jeg ikke kan overleve :)

Barnerom: Skal ligge inne hos oss inntil vi flytter henne til et av de andre soverommene, (har to til)

Utstyr: Ikke kjøpt så veldig mye enda, men vi har fått bilstol av søster (brukt et par ganger i fjor), kjøpt base til bilstol, vippestol, litt klær, håndkle, lammeskinnsfelle, to helsetepper... Skal snart bestille vogn og stellebord :)

Mangler av utstyr: Alt utenom det ovennevnte ;)

Melk: Nei

Matkikk: Faktisk ikke noe spesielt, men blitt glad i leverpostei

Kynnere: Ja, litt ubehagelig i blant

Tungt: Nei

Strekkmerker: Nei

Tanker om fødselen: Gleder meg!! Og litt spent da...

♥ Neste kontroll: 31 januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi bestilt vogn, Jippi! Vi får den mest sannsynlig neste uke allerede :) Vogna vi har kjøpt er Emmaljunga Edge Duo i fargen Capri Brown som bare er sååå fin! Er kjempeglad og fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...